[a6 c5 2.5 TDI AFB] Wymiana uszczelki obudowy uszczelniacza
[a6 c5 2.5 TDI AFB] Wymiana uszczelki obudowy uszczelniacza
Witam. Czy ktos z Was wymieniał uszczelke obudowy uszczelniacza wału? Jesli tak to na jakie niespodzianki nalezy uwazac i na co trzeba zwrocic szczegolna uwage. Przydala by sie instrucja krok po kroku co nalezy zrobic.
pawelk600: Oki czekam cierpliwie
, Jakims cudem udalo mi sie sciagnac Else ale cos nie moge sobie z nia poradzic. Musze troche dluze posiedziec i moze cis z tego bedzie. Ale wracajac do meritum, w jednym z postow uprzedzono mnie o czasie jaki mam sobie na to przeznaczyc wiec czekam az drugi samochod sie zwolni zeby bylo czym do pracy jezdzic. Pozniej zabieram sie komplet robot. Po ostatnich obserwacjach nie jestem pewien czy to faktycznie ta uszczelka leje czy moze uszczlniacz na wałku rozrządu bo dolny kołnierz dolnej osłony caly w oleju. No ale jak juz zdemontuje caly przod to sadze ze uda mi sie jednoznacznie stwierdzic gdzie sie leje. Hehe. Postaram sie rowniez zrobic male fotostory z calej "operacji".

No i nadszel ten pamietny dzien. Autko odstawione do garazu. Cały przód rozebrany. Co sie okazało. Alternator cały w oleju, zreszta jak i cala prewa głowica. Lewa tez mokra ale nie az tak bardzo. chyba trzeba bedzie zabrac sie za wszystkie ewentualne mozliwosci wycieku oleju. Na pierwszy rzut oka co sie okazalo. Nie da sie włozyc blokady w prawy walek. Poprzedni wlasciciel, a raczej jego mechanik najwidoczniej nie wiedzial co to blokada rozrzadu bo na kolach zebatych paskow popisane znaki. Czy jest mozliwe ze jeden walek byl przestawiony o kilkanascie stopni wzgledem drugiego wałka? Jesli tak to co za tym idzie, jakie objawy sie ukazuja?
Zgadzam sie z Toba ze znaki jak najbardziej ale sadze ze odchyłka jest na tyle duza ze raczej nie jest mozliwe aby pasek byl tyle naciagniety. Poza tym druga sprawa jest taka ze jak kupowalem samochod, a bylo to jakies pol roku temu sprzedajacy uswiadomij mnie ze on na pasku nie zrobil wiecej jak 15 tys. Czyli po przebiegu 25 tys nie sadze zeby pasek ulegl az takiemu naciagnieciu. Stan paska i rolek pozwala mi stwierdzic ze faktycznie byl niedawno robiony. Ale oczywiscie moge sie mylic. Wracajac do meritum dzis wielkie plukanie i trzeba bedzie uscislic gdzie trzeba uszczelnic bo po demontazu przodu i paska juz nie jestem pewien czy chodzi o uszczelke obudowy uszczelniacza czy tylko o same dekle. Zobaczymy jak to bedzie wygladalo po przeplukaniu.
[ Dodano: 2009-07-14, 11:55 ]
Samocho poskładany. Caly tydzien stal porozbierany w garazu. Uszczelki powymieniane. Dekle uszczelnione, odma wymieniona. Ku moiemu zaskoczeniu po odkreceniu dekli spodziewalem sie ze beda widoczne jakies zuzycia walkow a to masz ci niespodzialna, gladkie jak pupcia niemowlecia. Wracajac do sedna sprawy "nie taki diabel straszny jak go maluja" Przyznam zabawy troche z rozbieraniem jest ale zalezy kto co lubi. Zostal jeszcze kat wtrysku bo przy logowaniu wartosc jaka osiaga przy Late = 5 st. przy temp 78st. Po wimianie Visco jeszcze nie udalo mi sie "postawic wskazowki w pionie". Pewnie to wina termostatu. No ale coz moj blad ze i nim sie nie zajalem :oops: . Dzieki serdecznie koledzy za pomoc szczegolnie screany bylo bardzo pomocne. A i wymiana doswiadczenia z bardziej obytymi z tymi szczegolymi silnikami okazala sie bardzo pomocna. Temat uwazam za zamkniety i w razie koniecznosci chetnie podziele sie swoimi doswiadczeniami z immym uzytkownikami.
Pozdrawiam serdecznie i licze na dalsza wspolprace.
[ Dodano: 2009-07-14, 11:55 ]
Samocho poskładany. Caly tydzien stal porozbierany w garazu. Uszczelki powymieniane. Dekle uszczelnione, odma wymieniona. Ku moiemu zaskoczeniu po odkreceniu dekli spodziewalem sie ze beda widoczne jakies zuzycia walkow a to masz ci niespodzialna, gladkie jak pupcia niemowlecia. Wracajac do sedna sprawy "nie taki diabel straszny jak go maluja" Przyznam zabawy troche z rozbieraniem jest ale zalezy kto co lubi. Zostal jeszcze kat wtrysku bo przy logowaniu wartosc jaka osiaga przy Late = 5 st. przy temp 78st. Po wimianie Visco jeszcze nie udalo mi sie "postawic wskazowki w pionie". Pewnie to wina termostatu. No ale coz moj blad ze i nim sie nie zajalem :oops: . Dzieki serdecznie koledzy za pomoc szczegolnie screany bylo bardzo pomocne. A i wymiana doswiadczenia z bardziej obytymi z tymi szczegolymi silnikami okazala sie bardzo pomocna. Temat uwazam za zamkniety i w razie koniecznosci chetnie podziele sie swoimi doswiadczeniami z immym uzytkownikami.
Pozdrawiam serdecznie i licze na dalsza wspolprace.
Witam
Temat już dawno temu przerabiany ale dla mnie bardzo aktualny i palący więc się podpinam .
Czy ktoś mógłby opisać szczegółowo jak ustawić wałek wyrównoważający , przeszukałem, chyba wszystkie posty i dowiedziałem się jedynie,że jest to niezwykle ważne ale jak konkretnie krok ustawić to nie znalazłem.
Będę wdzięczny za pomoc bo jestem w trakcie składania a ta jedna czynność mnie blokuje.
Byłem nawet w ASO zapytać ale oczywiście zostałem odprawiony z kwitkiem
pozdrawiam
Temat już dawno temu przerabiany ale dla mnie bardzo aktualny i palący więc się podpinam .
Czy ktoś mógłby opisać szczegółowo jak ustawić wałek wyrównoważający , przeszukałem, chyba wszystkie posty i dowiedziałem się jedynie,że jest to niezwykle ważne ale jak konkretnie krok ustawić to nie znalazłem.
Będę wdzięczny za pomoc bo jestem w trakcie składania a ta jedna czynność mnie blokuje.
Byłem nawet w ASO zapytać ale oczywiście zostałem odprawiony z kwitkiem
pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
- Lokalizacja: Hajnówka
Na zblokowanym wale korbowym w GMP odkręcasz śrubę zabezpieczającą oznaczoną nr 2 na pierwszym rysunku i musisz wsunąć bolec ustalający zeby zablokować wałki mozesz to zrobić za pomocą np. dopasowanego pod wymiar dziury wiertła
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e99eceeea0f434b.html
i po sprawie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5e99eceeea0f434b.html
i po sprawie

Czesc, prosze o pomoc
! Demontowałem pompę oleju i nie wiem jak teraz ustawić wałek wyrównoważający. jeśli ktoś wie jak to zrobić proszę o podpowiedź.
Jezdzę AUDI A6 1998 rok, 2,5 tdi
Dzieki, Maciek
Czy przy odkręceniu śruby koła pasowego na wale, wał był blokowany na wieńcu śrubokrętem. Pytanie czy jest to możliwe, ze wieniec się przestawił i teraz czujnik położenia wału zle "szczytuje" i auto nie ma mocy i źle chodzi
Mam jeszcze jedno pytanie - jak podłączyć do pompy przewody na wtryski.

Jezdzę AUDI A6 1998 rok, 2,5 tdi
Dzieki, Maciek

Czy przy odkręceniu śruby koła pasowego na wale, wał był blokowany na wieńcu śrubokrętem. Pytanie czy jest to możliwe, ze wieniec się przestawił i teraz czujnik położenia wału zle "szczytuje" i auto nie ma mocy i źle chodzi
Mam jeszcze jedno pytanie - jak podłączyć do pompy przewody na wtryski.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2011, 22:00 przez pasma, łącznie zmieniany 2 razy.
Maciek