Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 2.5 Tdi] ÂŹle ustawiony wałek wyrównoważający 2.5 TDI

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
hudini_16
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 25 lip 2009, 14:38
Lokalizacja: lubin

[ A6 C5 2.5 Tdi] ÂŹle ustawiony wałek wyrównoważający 2.5 TDI

Post autor: hudini_16 » 25 maja 2011, 11:20

Witam wszystkich Użytkowników
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy składaniu misek olejowych w 2.5TDI.
największy problem to najprawdopodobniej źle ustawiony wałek wyrównoważający pompy olejowej.
Wygląda to tak,że przy zablokowanym rozrządzie nie mogę włożyć blokady w wałek wyrównoważający .ÂŻeby to zrobić muszę nim obrócić o kilka zębów i dopiero wtedy jest to możliwe.
Czy może ktoś mnie utwierdzić w przekonaniu,że taki stan rzeczy jest niewłaściwy,w jakim momencie blokada wałka wyrównoważającego ma być zamontowana ,przy ustawionym rozrządzie , czy tak ?
Nie chcę popełnić błędu przy składaniu bo to masa roboty była a z drugiej strony cięzko mi uwierzyć ,że wałek był źle zamontowany,zwłaszcza ,że silnik pracował normalnie ,nie drgał za bardzo(tak mi się wydaje,moje doświadczenie przy tych silnikach jest bliskie zeru)
Druga sprawa to jakim momentem dokręcać pokrywę uszczelniacza wału korbowego i jeszcze odnośnie tej pokrywy to w jednym z postów na forum wyczytałem,że przychodzi tam śruba z uszczelniaczem,jaka to śruba , jakaś specjalna ? Przy zakupie uszczelek w ASO pytałem ale nic takiego w sprzedaży nie mają .
Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Awatar użytkownika
tolondo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 195
Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
Imię: Dawid
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: seroczyn/gdansk

Post autor: tolondo » 25 maja 2011, 19:34

witam kolege i pozostalych
pomoc nie pomoge bo sam nie wiem ale podepne sie pod temat,dzis dowiedzialem sie od mechanika ze napinacz pompy olejowej jest do wymiany,ze jest juz walniety i tlucze o miske olejowa.moze mi ktos naswietlic temat z lekka,czy moze miec racje i jak to po krotce wyglada.dzieki

kyniojawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2010, 12:58
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Post autor: kyniojawor » 10 lut 2012, 12:40

Witam
Chciałem się dowiedzieć czy ten wałek wyrównoważający ma byc ustawiony za pomocą blokady fi 4mm wtedy kiedy roarzad ustawiony jest na znaki?
Tak mi sie przypomniało że mogłem ruszyć i przestawić ten wałek przy okazji uszczelnianaia podwójnej miski olejowej. Jakie są objawy i konsekwencje źłego ustawienia wałka - czy może to się objawiać spadkiem mocy?
Pozdrawiam
kynio

Awatar użytkownika
hemiV8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 468
Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: hemiV8 » 10 lut 2012, 16:41

kyniojawor, może coś znajdziesz w tym temacie

a6-c5-25tdi-afb-uszczelki-miski-olejowej-vt9914,15.htm

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 10 lut 2012, 17:57

koledzy a mi się wydaje ze pomimo ustawienia wałka na znakach wraz z użyciem blokad rozrządu i po kilku krotnym przekręceniu wałem znaki na wałku nie będą się zgadzać a dlatego ze wał nie kręci się z taka sama ilości obrotów co pompa :D (inna wielkość kółek napędu) dlatego podstawa jest złożenie wałka na znakach tylko i wyłącznie przy jego demontażu...
Dlatego jeżeli było pewne że ktoś to złożył jak trzeba to ja bym tego nie ruszał :D
pozdrawiam...

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 10 lut 2012, 19:38

Witam. A czy nie jest tak ze " TrzpieĂą blokujący -3204- " NIe jest poprosru trzpieniem z gwintem M4 i po wkreceniu blokuje walek w pozycji takiej jaka byla ustawiona w SPAM do walu? Tez czeka mnie demontaz misy i chetnie dowiem sie czego moge si spodziewac i na co zwrocic szczegolna uwage.

quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 10 lut 2012, 21:54

kolego slawek zablokować możesz sobie czym kol wiek nawet zwykłym śrubokrętem tylko musisz zadbać o to żeby nie wypadł :D Tam nie ma żadnych sił więc aż tak specjalistyczny sprzęt nie będzie potrzebny :D

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 11 lut 2012, 13:58

Ja rozumiem ze nie ma tam zadnych sil ale chodzi mi rtaczej o to czy owy przyrzad wklada sie czy moze wkreca podobnie jak do blokady walu z tym ze bez specjalnego otworu w walku.

philiphser
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 325
Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
Lokalizacja: Gorzow

Post autor: philiphser » 12 lut 2012, 22:32

hudini_16 albo slaby z Ciebie mechanik... albo ambitny amator...

Jak sobie z tym nie poradzisz to lepiej nie oddawaj klientowi auta lub odprowadz auto do profesjonalnego warsztatu. Bo oczywiscie jezeli nastepstem Twojej nieprofesjonalnej naprawy bedzie zle smarowanie a wiemy co sie z tym wiaze to oczywiscie odpowiedzialnosci za to nie wezmiesz...
The force will be with you...always

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja