Witam wszystkich Użytkowników
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc przy składaniu misek olejowych w 2.5TDI.
największy problem to najprawdopodobniej źle ustawiony wałek wyrównoważający pompy olejowej.
Wygląda to tak,że przy zablokowanym rozrządzie nie mogę włożyć blokady w wałek wyrównoważający .ÂŻeby to zrobić muszę nim obrócić o kilka zębów i dopiero wtedy jest to możliwe.
Czy może ktoś mnie utwierdzić w przekonaniu,że taki stan rzeczy jest niewłaściwy,w jakim momencie blokada wałka wyrównoważającego ma być zamontowana ,przy ustawionym rozrządzie , czy tak ?
Nie chcę popełnić błędu przy składaniu bo to masa roboty była a z drugiej strony cięzko mi uwierzyć ,że wałek był źle zamontowany,zwłaszcza ,że silnik pracował normalnie ,nie drgał za bardzo(tak mi się wydaje,moje doświadczenie przy tych silnikach jest bliskie zeru)
Druga sprawa to jakim momentem dokręcać pokrywę uszczelniacza wału korbowego i jeszcze odnośnie tej pokrywy to w jednym z postów na forum wyczytałem,że przychodzi tam śruba z uszczelniaczem,jaka to śruba , jakaś specjalna ? Przy zakupie uszczelek w ASO pytałem ale nic takiego w sprzedaży nie mają .
Będę bardzo wdzięczny za pomoc
[ A6 C5 2.5 Tdi] ÂŹle ustawiony wałek wyrównoważający 2.5 TDI
- tolondo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 195
- Rejestracja: 07 maja 2008, 09:56
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: seroczyn/gdansk
witam kolege i pozostalych
pomoc nie pomoge bo sam nie wiem ale podepne sie pod temat,dzis dowiedzialem sie od mechanika ze napinacz pompy olejowej jest do wymiany,ze jest juz walniety i tlucze o miske olejowa.moze mi ktos naswietlic temat z lekka,czy moze miec racje i jak to po krotce wyglada.dzieki
pomoc nie pomoge bo sam nie wiem ale podepne sie pod temat,dzis dowiedzialem sie od mechanika ze napinacz pompy olejowej jest do wymiany,ze jest juz walniety i tlucze o miske olejowa.moze mi ktos naswietlic temat z lekka,czy moze miec racje i jak to po krotce wyglada.dzieki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 sty 2010, 12:58
- Lokalizacja: Lubelszczyzna
Witam
Chciałem się dowiedzieć czy ten wałek wyrównoważający ma byc ustawiony za pomocą blokady fi 4mm wtedy kiedy roarzad ustawiony jest na znaki?
Tak mi sie przypomniało że mogłem ruszyć i przestawić ten wałek przy okazji uszczelnianaia podwójnej miski olejowej. Jakie są objawy i konsekwencje źłego ustawienia wałka - czy może to się objawiać spadkiem mocy?
Pozdrawiam
Chciałem się dowiedzieć czy ten wałek wyrównoważający ma byc ustawiony za pomocą blokady fi 4mm wtedy kiedy roarzad ustawiony jest na znaki?
Tak mi sie przypomniało że mogłem ruszyć i przestawić ten wałek przy okazji uszczelnianaia podwójnej miski olejowej. Jakie są objawy i konsekwencje źłego ustawienia wałka - czy może to się objawiać spadkiem mocy?
Pozdrawiam
kynio
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
kyniojawor, może coś znajdziesz w tym temacie
a6-c5-25tdi-afb-uszczelki-miski-olejowej-vt9914,15.htm
a6-c5-25tdi-afb-uszczelki-miski-olejowej-vt9914,15.htm
koledzy a mi się wydaje ze pomimo ustawienia wałka na znakach wraz z użyciem blokad rozrządu i po kilku krotnym przekręceniu wałem znaki na wałku nie będą się zgadzać a dlatego ze wał nie kręci się z taka sama ilości obrotów co pompa :D (inna wielkość kółek napędu) dlatego podstawa jest złożenie wałka na znakach tylko i wyłącznie przy jego demontażu...
Dlatego jeżeli było pewne że ktoś to złożył jak trzeba to ja bym tego nie ruszał :D
pozdrawiam...
Dlatego jeżeli było pewne że ktoś to złożył jak trzeba to ja bym tego nie ruszał :D
pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 325
- Rejestracja: 30 cze 2011, 11:06
- Lokalizacja: Gorzow
hudini_16 albo slaby z Ciebie mechanik... albo ambitny amator...
Jak sobie z tym nie poradzisz to lepiej nie oddawaj klientowi auta lub odprowadz auto do profesjonalnego warsztatu. Bo oczywiscie jezeli nastepstem Twojej nieprofesjonalnej naprawy bedzie zle smarowanie a wiemy co sie z tym wiaze to oczywiscie odpowiedzialnosci za to nie wezmiesz...
Jak sobie z tym nie poradzisz to lepiej nie oddawaj klientowi auta lub odprowadz auto do profesjonalnego warsztatu. Bo oczywiscie jezeli nastepstem Twojej nieprofesjonalnej naprawy bedzie zle smarowanie a wiemy co sie z tym wiaze to oczywiscie odpowiedzialnosci za to nie wezmiesz...
The force will be with you...always