Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Problemy z odpalaniem ...

Silniki benzynowe
arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

[A6 C5] Problemy z odpalaniem ...

Post autor: arczi1987 » 22 maja 2011, 12:05

Temat już pare razy przerabiany, ale chodzi mi krótko na temat bo każdy pisał że miał jakieś objawy, kilka naraz wymieniane pare rzeczy i nie wiem co jest przyczyną wkońcu, a więc tak u mnei to jest tak nie ważne czy silnik zimny czy ciepły to jest to samo, nie zawsze ale dosyć często, kręci kręci i nei chce odpalić, ale co zauważyłem jak nie chce zapalić wystarczy raz troszkę pokręcić, potem za drugim razem odrazu pali na dotyk tak jak powinno być zawsze. Co może być przyczyną ? jako że nie jestem jakimś fachowcem, jak byście mogli mi odrazu pisać które to jest gdzie się znajduję, ja podejrzewam że może być ten zawór N80 tylko nie wiem gdzie się znajduje i jak go sprawdzić jak by mi ktoś doradził albo inne jeszcze rzeczy ... z góry dzięki

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 22 maja 2011, 18:12

Podłączam się. Mój od kiedy go mam kręcił 1-2s rozrusznikiem jak był zimny i dopiero odpalał, na ciepłym wszystko ok jest. Od jakichś2 tygodni robi tak, że na zimnym ręci ~2-3s rozrusznikiem, wskakuje na ~300obr i zdarza mu się nawet zgasnąć. Jak nie zgaśnie, to po chwili wskakuje na normalne obroty. Jak zgaśnie, to za drugim razem pali na dotyk. Ocb ? Jakaś tragedia się szykuje jak wpadnę do mechanika... ?

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 22 maja 2011, 18:14

Ja odrazu wyprzedze podpowiedź aby podłaczyć pod vaga bo podłaczam i nic

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 22 maja 2011, 21:11

Zacząłbym od rzeczy najprostszych i wydaje się, że podstawowych.
Może to po prostu rozrusznik siada (bendiks) ?
A jeśli samochód jeździ na gazie to zaworek przy reduktorze (zapomniałem teraz jego nazwy) do wyczyszczenia?

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 23 maja 2011, 10:32

Elektrozawór? Długo odpala mi od zawsze, jeszcze przed założeniem gazu. Ale przygasanie od niedawna jest;/

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 23 maja 2011, 10:33

arczi1987, standardowe pytanko. VAG podłączałeś?

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 24 maja 2011, 09:07

Kolega napisał, że vag nic mu nie pokazuje - u mnie zresztą też. Gaszę samochód na benzynie i odpalam też na benzynie. Na gazie raczej nie dam rady odpalić, bo gazownik troche spierdaczył i interfejs włącza się dopiero po WÂŁACZENIU silnika, a nie zapłonu... <zalamka>

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 24 maja 2011, 22:44

Jak sprawdzić to ciśnienie ? jakie powinno wogóle być ?

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 27 maja 2011, 14:30

na 1000% pompa paliwa. Przerabiałem temat tydzień temu.

Na początku należy odkręcić wieczko pompy w bagażniku i zobaczyć jak wygląda wąż łączący pompę z wyjściem na wieczku. Często lubi pękać.

Ciśnienie powinno być 4bar i więcej.

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 27 maja 2011, 16:29

Jak się dostać do pompy w avancie??
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 27 maja 2011, 17:06

djmatys - nawet, jeśli na benzynie jeździ bez zarzutów? Bo problem przynajmniej u mnie dotyczy tylko odpalania na ZIMNYM silniku jak samochód jeszcze nie jeździł danego dnia.

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 27 maja 2011, 18:55

HattoriHonza to jest najprawdopodobniej przyczyna.

Zobacz czy na gazie pali od strzała. Jeśli tak pompa do sprawdzenia. Tak jest u mnie. Najgorzej jest rano lub jak auto odstoi 2-3h. Jak pompa nabije ciśnienie wtedy pali od kopa.

Jeśli nie pompa to tu masz fajny temat:

all-v6-nie-mozna-dodac-rano-gazu-po-zap ... htm#387263

Ale wolałbyś żeby to nie był tego typu problem
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 30 maja 2011, 21:40

no pompa na pewno... to samo miałem 2 tygodnie temu!!

Zrób taki test - rano zanim odpalisz, przekręć kilka razy kluczykiem - tzn - przekręć, odczekaj aż wyłączy się pompa i wyłącz zapłon. I tak z 2-3 razy i powinien odpalić za 1 strzałem.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 30 maja 2011, 22:42

Robiłem tak. ~6 razy przekręcałem kluczyk. Potem próbowałem zapalić, zapalił za 5tym razem... Wstyd kurcze;d

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 30 maja 2011, 22:45

No zmierzyłem manometrem i pokazuje ciśnienie niby ok prawie 4, ale ... uszkodzona pompka bo nie trzyma ciśnienia, odrazu spada do zera, że przy odkręcaniu przewodu od paliwa nawet kropla nie trysnęła gdzie powinien trzymać ciśnienie, jutro kupuje pompke jak będe miał czas i zobaczymy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga