[ A6 C5 2.5 Tdi] Zawór filtra oleju
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
[ A6 C5 2.5 Tdi] Zawór filtra oleju
Witam. Mam pytanko do was koledzy,czy przy wymianie filtra oleju w obudowie filtra powinien być olej?
Czy obudowa powinna być pusta bez oleju?
I czy ma to wpływ na smarowanie turbiny jeżeli jest pusta?
Czy obudowa powinna być pusta bez oleju?
I czy ma to wpływ na smarowanie turbiny jeżeli jest pusta?
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Chodzi mi o zawór w obudowie filtra ponieważ lata sobie jak wolny elektron,a gdy go wbiłem delikatnie w obudowę i nalałem oleju to przestał schodzić z obudowy, tylko narzuca się pytanie czy to jest poprawnie i czy ciśnienie oleju go znów nie wypchnie
W etce nie ma rysunku tego zaworu i jak powinien być osadzony.
PS;Jakie ciśnienie oleju powinno być
[ Dodano: 2011-05-24, 07:39 ]
Więc sam sobie odpowiem odnośnie ciśnień oleju.
Może komuś się przyda wg audi do AKN,AFB,AJM,ATJ.
Bieg jałowy;
Co najmniej 80[kPa] 0,8 bara
2000obr co najmniej 200[kPa] 2 bary
powyżej 3000obr najwyżej 700[kPa] 7 barów.

PS;Jakie ciśnienie oleju powinno być

[ Dodano: 2011-05-24, 07:39 ]
Więc sam sobie odpowiem odnośnie ciśnień oleju.
Może komuś się przyda wg audi do AKN,AFB,AJM,ATJ.
Bieg jałowy;
Co najmniej 80[kPa] 0,8 bara
2000obr co najmniej 200[kPa] 2 bary
powyżej 3000obr najwyżej 700[kPa] 7 barów.

Zawór zwrotny oleju
Mam podobny problem, przy wymianie oleju, mechanik powiedział że nie ma oleju w filtrze
, nie wiedziałem za bardzo o co mu chodzi, ale wytłumaczył mi że nie działa / brakuje jakiegoś zaworka zwrotnego w podstawie filtra oleju. Czy ktoś może przybliżyć o co chodzi z tym zaworkiem??? Właśnie jestem po regeneracji turbiny i troszkę się o nią martwię bo nie wiem czy wszystko dobrze z obiegiem oleju. Dodam jeszcze na koniec że objawem jest też to ( tak powiedział mi mechanik) że mam za dużo oleju w misce tzn po zatrzymaniu silnika cały olej spływa do miski i w rezultacie jest go tam za dużo, czyli na bagnecie będzie go więcej o tą ilość która słynęła z filtra. Jak ktoś coś może doradzić to będę wdzięczny.

Niunia
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Re: Zawór zwrotny oleju
To szkoda turbiny przy pierwszym rozruchu turbo nie dostaje oleju ponieważ go nie ma w filtrze i przez chwilę chodzi na sucho.tommilan pisze:Mam podobny problem, przy wymianie oleju, mechanik powiedział że nie ma oleju w filtrze, nie wiedziałem za bardzo o co mu chodzi, ale wytłumaczył mi że nie działa / brakuje jakiegoś zaworka zwrotnego w podstawie filtra oleju. Czy ktoś może przybliżyć o co chodzi z tym zaworkiem??? Właśnie jestem po regeneracji turbiny i troszkę się o nią martwię bo nie wiem czy wszystko dobrze z obiegiem oleju. Dodam jeszcze na koniec że objawem jest też to ( tak powiedział mi mechanik) że mam za dużo oleju w misce tzn po zatrzymaniu silnika cały olej spływa do miski i w rezultacie jest go tam za dużo, czyli na bagnecie będzie go więcej o tą ilość która słynęła z filtra. Jak ktoś coś może doradzić to będę wdzięczny.
Wymień zawór w obudowie filtra i będzie ok nadmiar oleju zostanie w obudowie filtra.Ale uprzedzam odkręcenie śruby tego zaworu z obudowy to nie lada wyczyn nie jest takie proste.
Dziękuję Ci za odpowiedz, a powiedz gdzie ten zawór jest ? Tzn jak wyjmę filtr oleju to powinno go być widać
Czy może jest on gdzieś w podstawie filtra ? Mój mechanik wcześniej tego nie robił i chyba nie bardzo wie co z tym fantem zrobić ale mam do niego duże zaufanie i nie bardzo chciałbym jechać do kogoś innego. Jeszcze jedno czy ten zaworek się po prostu wymienia ? Jeśli tak to gdzie go kopić, nie widziałem np: w Intercarsie takiego czegoś. Jaki może koszt tego zaworka? Jak nigdzie nie dostanę to zostaje ASO. 


Niunia
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Panowie sprawa nie wygląda najlepiej nieźle się na męczyłem żeby wykręcić tą śrubę ale udało się za pomocą palnika do lutowania rur miedzianych i klucza hydraulicznego i oczywiście imadła
Oczywiście obawa rozwalenia podstawy była ogromna i liczyłem się z tym że trzeba będzie kupić drugą.
Jak już uporałem się ze śrubą to po prostu zawór wypadł z gniazda więc próba osadzenia go na stałe w obudowie jest taka.
Na samym zaworku są zaczepy a w gnieździe zagłębienia trzeba mocniej rozgiąć zaczepy i wcisnąć zawór za pomocą narzędzia o takiej samej średnicy nie zapominając przed wciśnięciem że trzeba założyć nowy oring.
No i próba mikrofonu
Założyłem zalałem nowy olej nowy filtr przejechałem kilka km i na drugi dzień odkręcam dekiel filtra oleju a tu
pełny nic nie ubyło.
To ta śruba 6-cio kątna na dole obudowy filtra ja nie posiadałem tak dużego imbusa
http://images13.fotosik.pl/59/1e537c3c74e59038.jpg
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Jak już uporałem się ze śrubą to po prostu zawór wypadł z gniazda więc próba osadzenia go na stałe w obudowie jest taka.
Na samym zaworku są zaczepy a w gnieździe zagłębienia trzeba mocniej rozgiąć zaczepy i wcisnąć zawór za pomocą narzędzia o takiej samej średnicy nie zapominając przed wciśnięciem że trzeba założyć nowy oring.
No i próba mikrofonu


To ta śruba 6-cio kątna na dole obudowy filtra ja nie posiadałem tak dużego imbusa
http://images13.fotosik.pl/59/1e537c3c74e59038.jpg
Byłem w sobotę u mechanika, opowiedziałem mu co i jak należało by zrobić, zajrzał do maskę, zdjął pokrywę, jak zobaczył gdzie jest ta śruba od tego zaworu to tylko z uśmiechem na ustach powiedział że "chwilowo zarobiony jest strasznie" po czym dodał że trzeba najprawdopodobniej zdjąć turbo żeby odkręcić podstawę filtru.
Chwilowo z tego powodu zostawiam temat na później bo nie jest on krytyczny a może być bardzo pracochłonny i kosztowny.

Niunia
Dawid77 : Czy pełno oleju w obudowie filtra to znaczy gdzieś 3/4? Czy wymieniłeś zawór na nowy / czy włożyłeś po prostu stary z rozgiętymi nóżkami, czy do wyciągnięcia podstawy filtra oleju demontowałeś turbinę / pompe wtryskową? podobno warto również wymienić zaworki 059103175 F które sa w podstawie filtra odpowiadające za ciśnienie oleju na zaworach w poszczególnych głowicach - wymieniałeś?:D
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Oleju 3/4
nie dostaniesz nowego zaworu tylko i wyłącznie całą obudowę filtra oleju
Tak wyjmowałem turbinę ale nie trzeba wyciągać pompy wtryskowej wystarczy wykręcić przewody wysokiego ciśnienia i dobry zestaw kluczy i podstawę wyjmujesz wychodzi ciężko i trzeba manewrować bez pompy wyjęcie obudowy jest dużo wygodniejsze.
zawory o których piszesz odnośnie hydrauliki zaworowej i głowic są to zawory mechaniczne typowo ciśnieniowe i działają tylko przy odpowiednim ciśnieniu oleju nie spotkałem się jeszcze z ich awarią mimo że sam miałem zamiar je wymienić lecz po przestudiowaniu działania takich zaworów stwierdziłem że nie ma takiej konieczności cena takich zaworów w ASO to 230 zł sztuka.
dla ciekawskich.
Po konsultacji z serwisem AUDI odnośnie tych dwóch zaworów usłyszałem odpowiedź:
Nigdy nikt nie wymieniał ich i nikt z serwisantów nie słyszał aby ktokolwiek je wymieniał
oczywiście są w sprzedaży ale trzeba je ściągnąć z magazynów z Niemiec więc myśl sama się nasuwa że nie mają ich na miejscu ponieważ nie mieli potrzeby je sprowadzać.
Z ciekawości opini zadzwoniłem do serwisu skody odpowiedź podobna: Panie nie wymienialiśmy tych zaworów ale możemy je sprowadzić z magazynów skoro pan chce.
Więc według waszego uznania kto chce niech wymienia Pozdro dla wszystkich
nie dostaniesz nowego zaworu tylko i wyłącznie całą obudowę filtra oleju
Tak wyjmowałem turbinę ale nie trzeba wyciągać pompy wtryskowej wystarczy wykręcić przewody wysokiego ciśnienia i dobry zestaw kluczy i podstawę wyjmujesz wychodzi ciężko i trzeba manewrować bez pompy wyjęcie obudowy jest dużo wygodniejsze.
zawory o których piszesz odnośnie hydrauliki zaworowej i głowic są to zawory mechaniczne typowo ciśnieniowe i działają tylko przy odpowiednim ciśnieniu oleju nie spotkałem się jeszcze z ich awarią mimo że sam miałem zamiar je wymienić lecz po przestudiowaniu działania takich zaworów stwierdziłem że nie ma takiej konieczności cena takich zaworów w ASO to 230 zł sztuka.
dla ciekawskich.
Po konsultacji z serwisem AUDI odnośnie tych dwóch zaworów usłyszałem odpowiedź:
Nigdy nikt nie wymieniał ich i nikt z serwisantów nie słyszał aby ktokolwiek je wymieniał
oczywiście są w sprzedaży ale trzeba je ściągnąć z magazynów z Niemiec więc myśl sama się nasuwa że nie mają ich na miejscu ponieważ nie mieli potrzeby je sprowadzać.
Z ciekawości opini zadzwoniłem do serwisu skody odpowiedź podobna: Panie nie wymienialiśmy tych zaworów ale możemy je sprowadzić z magazynów skoro pan chce.
Więc według waszego uznania kto chce niech wymienia Pozdro dla wszystkich
Co do tych zaworków i wypowiedzi ASO. Zadzwon do aso i powiedz ze auto po odpaleniu przez 10s klepie. Powiedzą Ci że to normalne, że disle tak mają.
Po wymianie zaworków porannego klepania brak. Poprostu żaden mechanik w PL na oczy nie widział tych aut jak miały przebiegi tylko setek kilometrów i uważają to za normalne.
ASO raczej nie słuchaj- pracują tam odczytywacze błędów i wymieniacze niepotrzebnych części. Kiedyś przyjechał gościu żeby mu zrobić logi- był w aso skoda Jelenia Gora gdzie mu wymienili przeplywke bo taki byl blad. Oczywiscie mocy dalej brak. Ale za przeplywke musial zaplacić bo był błąd więc uszkodzona. Chciał żeby mu zrobili logi to uslyszał coś w stylu "Kolejny jakiegoś forum się naczytał. Nie ma czegos takiego jak logi..." A powodem braku mocy była dziura w dolocie- słychać było już przy przegazowywaniu.
Po wymianie zaworków porannego klepania brak. Poprostu żaden mechanik w PL na oczy nie widział tych aut jak miały przebiegi tylko setek kilometrów i uważają to za normalne.
ASO raczej nie słuchaj- pracują tam odczytywacze błędów i wymieniacze niepotrzebnych części. Kiedyś przyjechał gościu żeby mu zrobić logi- był w aso skoda Jelenia Gora gdzie mu wymienili przeplywke bo taki byl blad. Oczywiscie mocy dalej brak. Ale za przeplywke musial zaplacić bo był błąd więc uszkodzona. Chciał żeby mu zrobili logi to uslyszał coś w stylu "Kolejny jakiegoś forum się naczytał. Nie ma czegos takiego jak logi..." A powodem braku mocy była dziura w dolocie- słychać było już przy przegazowywaniu.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.

- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Dlatego napisałem że według własnego uznania.
W moim przypadku zrezygnowałem z wymiany tych zaworków
wymieniłem całą hydraulikę zaworową przejeździłem na nim 180tyś i jak na razie nie mam żadnych większych problemów z zaworkami.
Ale też nie leję byle czego do silnika od zakupu auta leję pełny syntetyk auto posiadam już osiem lat i na razie nie narzekam
W moim przypadku zrezygnowałem z wymiany tych zaworków
wymieniłem całą hydraulikę zaworową przejeździłem na nim 180tyś i jak na razie nie mam żadnych większych problemów z zaworkami.
Ale też nie leję byle czego do silnika od zakupu auta leję pełny syntetyk auto posiadam już osiem lat i na razie nie narzekam
