Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] [A6 C4 2.5TDI]dymi na niebiesko i problemy z odpalen

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mrozu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 22 maja 2011, 08:04
Lokalizacja: Łódź

[A6 C4] [A6 C4 2.5TDI]dymi na niebiesko i problemy z odpalen

Post autor: Mrozu » 22 maja 2011, 08:06

witam, szukalem dosc duzo, ale takiego problemu jak moj nigdzie nie znalazlem. opowiesc bedzie dosc dluga, wiec prosze o wyrozumialosc.

wszystko zaczelo sie 4lata temu, zaraz po kupnie. jadac autostrada pekl jeden tlok. co robic? remont czy drugi silnik? ojciec stwierdzil, ze remont, bo drugi silnik to nie wiadomo co a tu bedziemy mieli na dlugo i sie zaczelo. jak juz zostal wyjety sinik to zostalo zrobione wszystko od glowicy w dol. wszystko na kolbenschmitchcie. silnik pracuje rowno, mocy ma tyle samo co przed remontem, a moze i wiecej, ale odpalenie go zima to jest wyzwanie, kreci sie bardzo dlugo i wolno jakby rozrusznik rady nie dawal - potem sie rozkreca, ledwo zaskakuje, czasem nie na wszystkich 5 cylindrach, jak juz zaskoczy chodzi nie rowno przez moment, a potem wyrownuje obroty. podejrzenie bylo, ze to pompa wtryskowa, wiec zostala zregenerowana, wymienione swiece, wtryski rowniez nowe, ustawiane katy itp,

a problem nadal jest. do tego ostatnio zaczal dymic lekko na niebiesko, ale dopiero jak sie rozgrzeje i do momentu rozgrzania 'swiszcze'. bylismy z nim na przybyszewskiego przy hondzie (podobno dobry warsztat) ale niestety Panowie popatrzyli, pokrecili, kase wzieli i jak bylo tak jest :( jakies pomysly? co robic? gdzie szukac? moze w Lodzi/okolicach jakis dobry warsztat, gdzie dobrze podjechac by sprawdzili?

niestety nie wiem jakie ma oznaczenie silnik :( jest to jednostka 2.5TDI 5cylindrow. z tego co sie dowiedzialem, jedna rzecz jaka jest w nim niezwykla, a moze pomoc, to walek kreci sie na panewkach (podobno te silniki nie maja tam panewek)

do moda: jesli cos nie tak z tematem to prosze napisz PW co poprawic, a ja zobie to odrazu, a nie usuwaj :)

FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 22 maja 2011, 12:00

Mrozu, jeśli chodzi o oznaczenie silnika to masz 2 wyjścia, albo AAT czyli 115 KM, albo AEL 140 KM, co do palenia w zimie to kolega Andi 2.5 tdi wszystko ładnie opisał, mam identyczny aku jak w jego opisie i mam problemy z paleniem, do 2,5 TDI dobry by był aku ok. 94 Ah, od siebie mogę jeszcze dodać, abyś dokładnie sprawdził przewody wysokiego napiecia i fajki świec, bywa często, że nie ma styku, ja kiedyś wymieniłem świece na nowe i po próbie okazało się, że 2 wogóle nie grzały bo prąd do nich nie dochodził
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

Awatar użytkownika
Mrozu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 22 maja 2011, 08:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu » 22 maja 2011, 14:44

ok, czyli musze znalesc kogos kto mi pomierzy te swiece :) cisnienia na tlokach niestety nie moge podac na dzien dzisiejszy, ale jak tylko zmierze to napewno tu umieszcze :) kat wtrysku jest (doklanie nie pamietam) ok 65 :) jesli chodzi o rozrusznik, to w lecie kreci normalnie, to czy nadal moze byc jego wina? jak moge sprawdzic oznaczenie silnika? uzupelnil bym wtedy profil poprawnie, a do tego pewnie cos bym wam pomogl. a co z tym dymieniem na niebiesko po rozgrzaniu? czy to moze byc odma, czytalem w ktoryms temacie, ze to moze byc przyczyna czy raczej turbina? jak najlatwiej wyeliminowac turbine/odme? :) sorry jesli ktores pytanie jest banalne, ale wczesniej mialem 2 ople w benzynie, wiec w Audi jestem zoltodziub :]

Awatar użytkownika
Mrozu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 22 maja 2011, 08:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu » 23 maja 2011, 07:21

ten separator to ta 'odma', dobrze rozumiem? :)

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 23 maja 2011, 09:28

dokladnie

Awatar użytkownika
Mrozu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 22 maja 2011, 08:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Mrozu » 24 maja 2011, 18:53

ok, przejalem auto, przejechalem sie nim i odkrylem jedna zaleznosc, jak sie jezdzi spokojnie to jest ok, nie kopci wcale, ale jak sie troche przycisnie, to zaczyna dymic na niebiesko, wtedy nawet jak sie zatrzyma to dymi. oznaka turbo, czy moge jeszcze sie ludzic, ze to tylko separator? auto w sobote wstawie do mechanika i powiem mu Wasze sugestie, ale jesli byscie mieli jakas jeszcze to chetnie przeczytam i dalej przekaze :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja