Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All] Odma - Czy może się zatkać ?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LukC5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 21 mar 2011, 09:33
Lokalizacja: Śląsk

[ All] Odma - Czy może się zatkać ?

Post autor: LukC5 » 08 maja 2011, 12:06

Jak w temacie...
I jeżeli tak to jak się za jej czyszczenie wziąć...?
Czy oddac specjaliście ?
Poprzednio - Audi 100 C4 1993r. 2.0E 16v 140km
Obecnie - Audi A6 C5 1998r. 1.8 20v 125km
W Planach - Audi A6 C6 xxxx r. 2.0TFSI 16v 170KM

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 08 maja 2011, 13:07

z doswiadczenia z moja odma wiem ze w srodku zbiera sie taki zolty nagar/maz.
wyczyszczenie czesci odmy od strony cewki jest latwe - schody zaczynaja sie kiedy trzeba porozbierac wszystko z tyl silnika i powyczyszczac - musisz pamietac ze odma jest bardzo wrazliwa i lubi pekac (tak sie stalo z moja - mialem szczescie bo na szrocie byl silnik z drozna kompletna odma) dobrze tez jest przy okazji wymienic ezektor i ta karbowana rurke co wchodzi pod kolektor.
Ale ja nie jestem mechanikiem (robilem to tylko raz) i moze ktos z wiekszym dosiwadczeniem sie wypowie :)

DaveA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: DaveA6 » 15 maja 2011, 20:47

Ja proponuję wymienić odmę+ezektor średni koszt w ASO a spokój na dłuższy czas ;)
Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 16 maja 2011, 21:51

nie jest to nic trudnego i ktoś kto lubi trochę pomajsterkować na pewno sobie poradzi. co prawda to jest to bardzo delikatne ustrojstwo, tym bardziej po jakimś przebiegu i trzeba trochę uważać. warto na pewno wyczyścić odmę i ezektor( jeśli jest jeszcze drożny to się uda) przed zimą, podczas mrozów szlam może przymarznąć i całkowicie zatkać odmę a wtedy o wyplucie oleju nie trudno. przerabiałem to na początku roku.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 21 maja 2011, 12:48

Koledzy napiszcie jak odłączyć tą odmę na dole z tyłu. Sprawdzałem jej drożność pomiędzy głowicami, ale nie wiem jak wygląda w tym dolnym króćcu.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
sleppy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 08 cze 2009, 08:54
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Szczecin / Norwegia
Kontakt:

Post autor: sleppy » 21 maja 2011, 15:02

Kaszeszczuk pisze:Koledzy napiszcie jak odłączyć tą odmę na dole z tyłu. Sprawdzałem jej drożność pomiędzy głowicami, ale nie wiem jak wygląda w tym dolnym króćcu.
Ręce magika albo musisz odkręcić przepustnicę. W dwunastoletnim aucie plastik jest twardy i ciężko jest zdjąć klamrę bez wysiłku.
A6 sprzedana... W poszukiwaniu następnej. Bywajcie na forum https://a6klub.pl :)

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 21 maja 2011, 15:37

stego co wiem to trzeba zdjac kolektor sacy i masz bardzo dobre dojscie kolego ja wymienialem odme i to jest koszt oko 100zl zdemontujesz kolektor i sie okaze ze jest popekana i bedziesz drugi raz tam dlubal (a stara odma to sama sie kruszy ze starosci)
sama odma to jakies 50- 70zl jesli chcesz to moge ci podac nr katalogowy bo mam stara jeszcze w domu

Awatar użytkownika
ZiBi1100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 cze 2009, 13:46
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ZiBi1100 » 21 maja 2011, 21:14

a jak Panowie wygląda sprawa z odmą i ezektorem w ASN-nie, ma ktoś jakiś schemat do tego silniczka co i jak? :)
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 21 maja 2011, 21:32

ZiBi1100 pisze:a jak Panowie wygląda sprawa z odmą i ezektorem w ASN-nie, ma ktoś jakiś schemat do tego silniczka co i jak? :)


tutaj zarzuce fotke twojego silnika

Obrazek

jakby to jest tutaj link
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6/200 ... 9/3416882/

Awatar użytkownika
ZiBi1100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 cze 2009, 13:46
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ZiBi1100 » 21 maja 2011, 22:10

tensknis pisze:
ZiBi1100 pisze:a jak Panowie wygląda sprawa z odmą i ezektorem w ASN-nie, ma ktoś jakiś schemat do tego silniczka co i jak? :)


tutaj zarzuce fotke twojego silnika

[url=http://obrazki.elektroda.net/52_1306006334_thumb.png]Obrazek[/url]

jakby to jest tutaj link
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6/200 ... 9/3416882/

thx <brawo>

odma, to rozumiem część z nr 5, a ezektor jest gdzies?
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM

Awatar użytkownika
tensknis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 244
Rejestracja: 01 gru 2010, 16:18
Lokalizacja: ennis pelplin

Post autor: tensknis » 22 maja 2011, 13:33

az tak to sie nie znam moze nr 7 pewny nie jestem co do odmy to jest nr 5

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 22 maja 2011, 15:54

U mnie 6 miesięcy po wymianie eżektora dalej ładnie zasysa pod korkiem, więc nie będę nic ruszał. Kruciec od eżektora też zasysa.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

gelus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 20 sie 2010, 10:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: gelus » 02 kwie 2012, 21:10

jaki koszt rurek do ASN'a ktos sie orientuje? i czy zasysanie spod korka ma byc zawsze? czy to tylko przy jakiejs temperaturze ? jak to sie odbywa?

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 03 kwie 2012, 09:05

Zasysanie ma być zawsze, tylko, że na jałowym jest delikatne i ręką nie wyczujesz i do tego jest potrzebna kartka.
Ewentualnie ktoś może przygazować do 3000tyś a Ty wtedy powinieneś wyczuć jak między palcami zasysa dobrze powietrze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga