Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] zmiana licznika na pełny FIS w polifcie

Elektryka
Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

[ A6 C5] zmiana licznika na pełny FIS w polifcie

Post autor: Buczek » 10 maja 2011, 09:50

Właśnie zakupiłem licznik z pełnym FIS do mojej czarnuli.

Mam kilka pytań odnosnie przekładki.
Kilka danych
moja czarnula - licznik po lifcie pół-FIS rocznik 2001
dawca - diesel rocznik 2002, nieznany pin, itd.

Wiem, że musze się jeszcze zaopatrzyć w wiązkę do sterowania i zespolony pod FIS
Wiem, że jeżeli licznik jest od V6 i/lub w automacie, to muszę zmienić kodowanie i ten proces myślę że ogarnę bez większych problemów

Problemem może być np. IMMO i brak pin.
Czy wystarczy jakiś kabel, czy trzeba wylutować pamięć i zczytać w podstawce?
Jeśli tylko kabel, to nie mam pojęcia w jaki się zaopatrzyć, czy zwykły VAG-TACHO wystarczy, czy trzeba coś kombinować pod CAN (w tej materii jestem zielony, a znam jedynie VAG-COM-a) - najlepiej jakiś link do alledrogo.

Gdyby ktoś miał ochotę pomóc w stworzeniu jakiegos manuala, to byłbym wdzięczny. Mam zamiar zrobić jakies HOW-TO w trakcie rezania, ale muszę najpierw wiedzieć jak się do tego zabrać.

Po udanym przeszczepie będę jeszcze chciał zmienić przebieg w nowym liczniku na taki jaki mam w oryginale (nie mam kręconego i chę go zostawić w oryginale)

A może w okolicach Warszawy jest jakiś klubowicz, który jest w stanie pomóc i ma odpowiednie zaplecze?
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 10 maja 2011, 13:58

Buczek pisze:Właśnie zakupiłem licznik z pełnym FIS do mojej czarnuli.
licznik to nie wszystko .
jeszcze pare drobiazgów - Manetka ( jak nie masz to ja mam ) , Kostka szara do zegarów ( ja kupiłem za 10 zł na szrocie ) , miałem równiez kostke do manetki ( dzieki temu trzy kabelki juz były na swoim miejscu ).
Kluczyki zakodujesz - nie mysisz zmieniac pestek ( transmiterów ) . kilometry żaden problem , ze inny silnik to zaden problem ( byle od dizla ) .

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 14 maja 2011, 12:18

ok, instrukcja pewnie w przyszłym tygodniu będzie gotowa.

Gdyby ktoś był na etapie zakupu potrzebnych części, to kostka szara która jest potrzebna do podpięcia manetek do FIS-a, ma nr:

8D0972977G cena w serwisie 45 PLN
lub
1J0972977G cena w serwisie 22 PLN
są one zamienne i można spokojnie tą tańszą. Takie same są chyba do podłączenia RNS-E.

Co do pinów, to pasują idealnie piny z wtyczki zasilającej stacje dyskietek w komputerze stacjonarnym, więc jeśli ktoś ma stary zasilacz od kompa, to można wykorzystać. <okok> W serwisie za jeden kabelek z pinem powiedzieli mi 11 PLN <wysmiewacz> , a potrzeba minimum 6 szt.

Jeśli ktoś nie ma kodów do licznika, to trzeba się zaopatrzyć w interfejs VAG K+CAN COMMANDER.

Potrzebne będą chyba nowe pastylki do kluczy (transpondery), bo przy IMMO3 nie chcą się zakodować stare klucze.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 14 maja 2011, 12:54

Buczek pisze:8D0972977G cena w serwisie 45 PLN
lub
1J0972977G cena w serwisie 22 PLN
na szrocie znajdziesz kostke z kabelkami juz .
ja zapłaciłem za takową 10 zł .

[ Dodano: 2011-05-14, 12:55 ]
Buczek pisze:Potrzebne będą chyba nowe pastylki do kluczy (transpondery), bo przy IMMO3 nie chcą się zakodować stare klucze.
u mnie nie trzeba było wymieniac . wiec mysle ze i u ciebie równiez .

kitan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 30 mar 2010, 14:34
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: kitan » 20 maja 2011, 14:39

właśnie tez jestem na etapie wymiany na pełny FIS
zegary juz mam tylko szukam manetki i tu prośba czy możecie mi podać numer manetki do mojego auta abym nie zrobil jakies babola
chodzi mi o manetka FIS+tempomat+tylna wycieraczka

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 20 maja 2011, 15:06

napisz do rafal100, z tego co mi wiadomo, to ma manetkę na sprzedaż
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 20 maja 2011, 16:14

kitan,
kitan pisze:chodzi mi o manetka FIS+tempomat+tylna wycieraczka
to potrzebujesz komplet ( 2 manetki ) prawa FIS i lewa Tempomat ?

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 20 maja 2011, 18:03

Też przymierzam się do wymiany licznika na pelny fis. Auto poliftowe 2003, dawca: z roku 1998 ale z allroada z bialym podświetleniem. Zciagnalem pin ale immo nie chce sie nauczyc moich kluczy. Kodowanie zmienione, klucze próbowalem uczyc vag-comem i commanderem. Efek jest taki: kontrolka immo gasnie ale zaraz zaczyna znowu migac...wydaje mi się że moje klucze nie będą graly z tym licznikiem.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 20 maja 2011, 18:28

Nie będą, bo w zegarach z 98 masz immo 2 generacji, a w 2003 masz immo 3 generacji.

Nigdzie jednak nie mogę doczytać, czy dało by radę, gdybyś np. posiadał oprócz zegarów z 98, też oryginalny zakodowany do tych zegarów transponder, może wówczas dało by się obejść różnice w immo. Teoretycznie wtedy nie musisz kodować kluczy, tylko podmieniasz transponder na ten z zegarów 98 i powinno się dogadać.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 20 maja 2011, 20:18

Tak myślałem. A czy dam rade wyłączyć całkiem immo commanderem lub vag-iem (mam kilka lepszych zabezpieczeń niż fabryczne immo)?
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 20 maja 2011, 20:52

Niestety tego nie wiem, ale gdybyś się dowiedział jak, to daj znać, bo mam ten sam dylemat, tylko że u mnie zegary mam takie jakie być powinny, ale i tak nie mogę zakodować do nich kluczyków, podejrzewam uszkodzony wsad w zegarach. <stres>
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

Awatar użytkownika
siwydym
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 08 cze 2010, 22:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: siwydym » 20 maja 2011, 21:46

Quattrorulezz pisze:A czy dam rade wyłączyć całkiem immo commanderem lub vag-iem
Jest to do zrobienia.
...pamiętam, nie zapomnę...

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Rocznik: 2005
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 02 cze 2011, 21:56

Immo już wyłączone ale kontrolka sobie mruga. Może to też da się zlikwidować...Auto jeździ i wszystko na liczniku działa (a ktoś straszył że np. obroty nie będą działać bo po canie latają). Dziękuję koledze Buczek za wszystkie porady - bo bardzo pomógł <brawo> .
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 02 cze 2011, 22:35

Możesz jeszcze pokombinować kupując nowy transponder (14 PLN + przesyłka) i wtedy zakodować kluczyki do immo, co prawda dalej nie będzie chciał się dogadać ze sterownikiem silnika, ale kontrolka powinna zgasnąć <okok>
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 03 cze 2011, 15:00

dołacze sie
tez mam ten sam problem nie moge zakodowac kluczy , kodowanie ok. i inne tylko te immo , zegary z tego samego rocznika i tez z benzyny co jest pomocy bo mam immo wyłaczone a nie moge z tym spac , :[
jeszcze jedno jak bym zakupił kluczyk ori od tego licznika to jak przełoże transponder to bedzie działało ? bo moge tak zrobić <wnerw>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja