[ A6 C5] zmiana licznika na pełny FIS w polifcie
[ A6 C5] zmiana licznika na pełny FIS w polifcie
Właśnie zakupiłem licznik z pełnym FIS do mojej czarnuli.
Mam kilka pytań odnosnie przekładki.
Kilka danych
moja czarnula - licznik po lifcie pół-FIS rocznik 2001
dawca - diesel rocznik 2002, nieznany pin, itd.
Wiem, że musze się jeszcze zaopatrzyć w wiązkę do sterowania i zespolony pod FIS
Wiem, że jeżeli licznik jest od V6 i/lub w automacie, to muszę zmienić kodowanie i ten proces myślę że ogarnę bez większych problemów
Problemem może być np. IMMO i brak pin.
Czy wystarczy jakiś kabel, czy trzeba wylutować pamięć i zczytać w podstawce?
Jeśli tylko kabel, to nie mam pojęcia w jaki się zaopatrzyć, czy zwykły VAG-TACHO wystarczy, czy trzeba coś kombinować pod CAN (w tej materii jestem zielony, a znam jedynie VAG-COM-a) - najlepiej jakiś link do alledrogo.
Gdyby ktoś miał ochotę pomóc w stworzeniu jakiegos manuala, to byłbym wdzięczny. Mam zamiar zrobić jakies HOW-TO w trakcie rezania, ale muszę najpierw wiedzieć jak się do tego zabrać.
Po udanym przeszczepie będę jeszcze chciał zmienić przebieg w nowym liczniku na taki jaki mam w oryginale (nie mam kręconego i chę go zostawić w oryginale)
A może w okolicach Warszawy jest jakiś klubowicz, który jest w stanie pomóc i ma odpowiednie zaplecze?
Mam kilka pytań odnosnie przekładki.
Kilka danych
moja czarnula - licznik po lifcie pół-FIS rocznik 2001
dawca - diesel rocznik 2002, nieznany pin, itd.
Wiem, że musze się jeszcze zaopatrzyć w wiązkę do sterowania i zespolony pod FIS
Wiem, że jeżeli licznik jest od V6 i/lub w automacie, to muszę zmienić kodowanie i ten proces myślę że ogarnę bez większych problemów
Problemem może być np. IMMO i brak pin.
Czy wystarczy jakiś kabel, czy trzeba wylutować pamięć i zczytać w podstawce?
Jeśli tylko kabel, to nie mam pojęcia w jaki się zaopatrzyć, czy zwykły VAG-TACHO wystarczy, czy trzeba coś kombinować pod CAN (w tej materii jestem zielony, a znam jedynie VAG-COM-a) - najlepiej jakiś link do alledrogo.
Gdyby ktoś miał ochotę pomóc w stworzeniu jakiegos manuala, to byłbym wdzięczny. Mam zamiar zrobić jakies HOW-TO w trakcie rezania, ale muszę najpierw wiedzieć jak się do tego zabrać.
Po udanym przeszczepie będę jeszcze chciał zmienić przebieg w nowym liczniku na taki jaki mam w oryginale (nie mam kręconego i chę go zostawić w oryginale)
A może w okolicach Warszawy jest jakiś klubowicz, który jest w stanie pomóc i ma odpowiednie zaplecze?
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
licznik to nie wszystko .Buczek pisze:Właśnie zakupiłem licznik z pełnym FIS do mojej czarnuli.
jeszcze pare drobiazgów - Manetka ( jak nie masz to ja mam ) , Kostka szara do zegarów ( ja kupiłem za 10 zł na szrocie ) , miałem równiez kostke do manetki ( dzieki temu trzy kabelki juz były na swoim miejscu ).
Kluczyki zakodujesz - nie mysisz zmieniac pestek ( transmiterów ) . kilometry żaden problem , ze inny silnik to zaden problem ( byle od dizla ) .
ok, instrukcja pewnie w przyszłym tygodniu będzie gotowa.
Gdyby ktoś był na etapie zakupu potrzebnych części, to kostka szara która jest potrzebna do podpięcia manetek do FIS-a, ma nr:
8D0972977G cena w serwisie 45 PLN
lub
1J0972977G cena w serwisie 22 PLN
są one zamienne i można spokojnie tą tańszą. Takie same są chyba do podłączenia RNS-E.
Co do pinów, to pasują idealnie piny z wtyczki zasilającej stacje dyskietek w komputerze stacjonarnym, więc jeśli ktoś ma stary zasilacz od kompa, to można wykorzystać.
W serwisie za jeden kabelek z pinem powiedzieli mi 11 PLN
, a potrzeba minimum 6 szt.
Jeśli ktoś nie ma kodów do licznika, to trzeba się zaopatrzyć w interfejs VAG K+CAN COMMANDER.
Potrzebne będą chyba nowe pastylki do kluczy (transpondery), bo przy IMMO3 nie chcą się zakodować stare klucze.
Gdyby ktoś był na etapie zakupu potrzebnych części, to kostka szara która jest potrzebna do podpięcia manetek do FIS-a, ma nr:
8D0972977G cena w serwisie 45 PLN
lub
1J0972977G cena w serwisie 22 PLN
są one zamienne i można spokojnie tą tańszą. Takie same są chyba do podłączenia RNS-E.
Co do pinów, to pasują idealnie piny z wtyczki zasilającej stacje dyskietek w komputerze stacjonarnym, więc jeśli ktoś ma stary zasilacz od kompa, to można wykorzystać.


Jeśli ktoś nie ma kodów do licznika, to trzeba się zaopatrzyć w interfejs VAG K+CAN COMMANDER.
Potrzebne będą chyba nowe pastylki do kluczy (transpondery), bo przy IMMO3 nie chcą się zakodować stare klucze.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
na szrocie znajdziesz kostke z kabelkami juz .Buczek pisze:8D0972977G cena w serwisie 45 PLN
lub
1J0972977G cena w serwisie 22 PLN
ja zapłaciłem za takową 10 zł .
[ Dodano: 2011-05-14, 12:55 ]
u mnie nie trzeba było wymieniac . wiec mysle ze i u ciebie równiez .Buczek pisze:Potrzebne będą chyba nowe pastylki do kluczy (transpondery), bo przy IMMO3 nie chcą się zakodować stare klucze.
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Też przymierzam się do wymiany licznika na pelny fis. Auto poliftowe 2003, dawca: z roku 1998 ale z allroada z bialym podświetleniem. Zciagnalem pin ale immo nie chce sie nauczyc moich kluczy. Kodowanie zmienione, klucze próbowalem uczyc vag-comem i commanderem. Efek jest taki: kontrolka immo gasnie ale zaraz zaczyna znowu migac...wydaje mi się że moje klucze nie będą graly z tym licznikiem.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
Nie będą, bo w zegarach z 98 masz immo 2 generacji, a w 2003 masz immo 3 generacji.
Nigdzie jednak nie mogę doczytać, czy dało by radę, gdybyś np. posiadał oprócz zegarów z 98, też oryginalny zakodowany do tych zegarów transponder, może wówczas dało by się obejść różnice w immo. Teoretycznie wtedy nie musisz kodować kluczy, tylko podmieniasz transponder na ten z zegarów 98 i powinno się dogadać.
Nigdzie jednak nie mogę doczytać, czy dało by radę, gdybyś np. posiadał oprócz zegarów z 98, też oryginalny zakodowany do tych zegarów transponder, może wówczas dało by się obejść różnice w immo. Teoretycznie wtedy nie musisz kodować kluczy, tylko podmieniasz transponder na ten z zegarów 98 i powinno się dogadać.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Niestety tego nie wiem, ale gdybyś się dowiedział jak, to daj znać, bo mam ten sam dylemat, tylko że u mnie zegary mam takie jakie być powinny, ale i tak nie mogę zakodować do nich kluczyków, podejrzewam uszkodzony wsad w zegarach. 

Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A8 D3
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Immo już wyłączone ale kontrolka sobie mruga. Może to też da się zlikwidować...Auto jeździ i wszystko na liczniku działa (a ktoś straszył że np. obroty nie będą działać bo po canie latają). Dziękuję koledze Buczek za wszystkie porady - bo bardzo pomógł
.

Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
Możesz jeszcze pokombinować kupując nowy transponder (14 PLN + przesyłka) i wtedy zakodować kluczyki do immo, co prawda dalej nie będzie chciał się dogadać ze sterownikiem silnika, ale kontrolka powinna zgasnąć 

Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 497
- Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
- Imię: Ernesto
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Munster
- Kontakt:
dołacze sie
tez mam ten sam problem nie moge zakodowac kluczy , kodowanie ok. i inne tylko te immo , zegary z tego samego rocznika i tez z benzyny co jest pomocy bo mam immo wyłaczone a nie moge z tym spac ,
jeszcze jedno jak bym zakupił kluczyk ori od tego licznika to jak przełoże transponder to bedzie działało ? bo moge tak zrobić
tez mam ten sam problem nie moge zakodowac kluczy , kodowanie ok. i inne tylko te immo , zegary z tego samego rocznika i tez z benzyny co jest pomocy bo mam immo wyłaczone a nie moge z tym spac ,

jeszcze jedno jak bym zakupił kluczyk ori od tego licznika to jak przełoże transponder to bedzie działało ? bo moge tak zrobić
