Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] [A6 C5 AFN 1.9 TDI] Licznik

Elektryka
tiger-k3m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sty 2010, 16:14
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: tiger-k3m » 16 maja 2011, 21:48

siwydym pisze:Te zegary mają numer 4B0 919 XXX
To znaczy że teoretycznie powinien podjeść do mojego Audika??

[ Dodano: 2011-05-16, 21:52 ]
rafal100 pisze:ten za 150 zł jak sprawny jest to ja bym brał .
Mam jeszcze pytanie odnośnie kodowania licznika, czy przy zmianie całego licznika będę musiał zmienić transpondery w kluczykach, czy nie będzie to konieczne?

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 16 maja 2011, 22:06

ja zmieniałem zegary w swojej i nie musiałem pestek nowych kupowac .
Wiec wydaje mi sie ze i ty swoje przekodujesz .

Awatar użytkownika
siwydym
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 08 cze 2010, 22:37
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: siwydym » 17 maja 2011, 07:55

tiger-k3m pisze:Te zegary mają numer 4B0 919 XXX



To znaczy że teoretycznie powinien podjeść do mojego Audika??
Tak
...pamiętam, nie zapomnę...

tiger-k3m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sty 2010, 16:14
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: tiger-k3m » 17 maja 2011, 08:25

siwydym pisze:Tak
Kupiłem ten z allegro:

http://allegro.pl/licznik-zegar-audi-a6 ... 81317.html

jego nr seryjny to 4B0 919 881, kostki w tylnej części są identyczne jak w moim więc raczej powinno wszystko pasować. Zobaczymy jak przyjdzie i zamontuje to dam znać.
rafal100 pisze:ja zmieniałem zegary w swojej i nie musiałem pestek nowych kupowac .
Wiec wydaje mi sie ze i ty swoje przekodujesz .
Kodowanie dodatkowego kluczyka już przerabiałem. Kupiłem na allegro nowy kluczyk do audi, oryginał z tym samym nr seryjnym co miałem. Miał być nowy transponder w nim a co się okazało był już zakodowany. Allegrowicz okazał się na tyle uczciwy i podesłał mi nowy transponder i po zamontowaniu go w kluczyk kodowanie przebiegło bez problemu. Także w tym wypadku myślę, że bez nowych transponderów w kluczykach się nie obejdzie, ale mogę się mylić.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 17 maja 2011, 09:59

i dobrze ze kupiłez te zegary . A co do kluczyków to sam zobaczysc i napisz czy dały sie przekodowac bez wymiany pestek .
A stare wystaw na allegro jako uszkodzone ( napisz ze niesprawny fis ) . Moze ktos na czesci kupi a tobie zwróci sie troche kasy .

tiger-k3m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sty 2010, 16:14
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: tiger-k3m » 17 maja 2011, 10:24

A może jak znam pin immo ze starego licznika, mogę wprowadzić go do tego który kupiłem i dodać kluczyki za pomocą VAG-a i po sprawie?

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 17 maja 2011, 11:32

tiger-k3m pisze:A może jak znam pin immo ze starego licznika, mogę wprowadzić go do tego który kupiłem i dodać kluczyki za pomocą VAG-a i po sprawie?
Tylko jeśli znasz kody pin ze starego i nowego licznika. Jeśli masz ze starego, to z nowego możesz odczytać przy pomocy kabla VAG-TACHO, albo kabla VAG K + CAN Commander. W twoim przypadku, możesz przypisac nawet kodowane poprzednio klucze, bo masz IMMO2. Gdybyś miał IMMO3, to wtedy loteria, albo się da, albo nowe transpondery.

A tak na marginesie, to ja bym nie zdecydował sie kupować zegarów bez zobaczenia chociaz foty jak wyświetla fis, bo może się okazać, że kupiłeś nowy licznik który w połowie jest uwalony, mówiąc wprost może się okazać że "zamienił stryjek siekierkę na kijek" :p

Druga sprawa, to na A4-klub jest użytkownik szogun0, ktury wymienia wyświetlacze za 200 PLN.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

tiger-k3m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sty 2010, 16:14
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: tiger-k3m » 17 maja 2011, 11:56

Buczek pisze:A tak na marginesie, to ja bym nie zdecydował sie kupować zegarów bez zobaczenia chociaz foty jak wyświetla fis, bo może się okazać, że kupiłeś nowy licznik który w połowie jest uwalony, mówiąc wprost może się okazać że "zamienił stryjek siekierkę na kijek"
Też się obawiam więc uzgodniłem 14 dniową gwarancję rozruchową w razie by nie działał prawidłowo FIS. ;)
Buczek pisze: Jeśli masz ze starego, to z nowego możesz odczytać przy pomocy kabla VAG-TACHO, albo kabla VAG K + CAN Commander.
Posiadam fejsy VAG K + CAN comander tak więc spróbuję odczytać PIN z nowego licznika i może uda się wszystko poprawnie zakodować, dzięki za odpowiedź Buczek

Awatar użytkownika
Buczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 327
Rejestracja: 29 sty 2009, 09:05
Lokalizacja: Wa-wa

Post autor: Buczek » 17 maja 2011, 12:01

ÂŻeby sprawdzić jak wyświetla, możesz na szybko odpiąc stary i podłączyć nowy. nic sie nie stanie, tylko nie uruchomisz silnika na nowym dopuki nie zakodujesz kluczyków.

jak potrzebujesz procedurę na VAG-COM adaptacji nowego licznika i kluczyków to pisz na PW.

Ja właśnie czekam na tranpondery do swojego i jestem w trakcie przygotowywania instrukcji, ale procedurę już mam spisaną <lol>

Będę miał do Ciebie jeszcze prośbę, gdybyś mógł zczytać wsad ze starego i nowego licznika i przesłać do mnie, wraz z numerami liczników, to być może uda mi się zrobić manual taki jak na forum passata, gdzie chłopaki znaleźli zależności we wsadach i teraz mogą spokojnie zmieniać liczniki bez znaczenia na rocznik, model samochodu, itd.
Tata - 80 B4 SEDAN 1Z + A6 C5 SEDAN AWX
brat - A4 B5 AVANT AFN -> A6 C5 AVANT AVF
ja - Było A6 C5 SEDAN AWX (Przekazane Tacie)
Jest: Czarne A6 C5 AVANT AVF
OOOO ..... mamy w genach
Jeśli pomogłem --> naciśnij "Pomógł"

tiger-k3m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sty 2010, 16:14
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: tiger-k3m » 17 maja 2011, 12:59

Buczek pisze:Będę miał do Ciebie jeszcze prośbę, gdybyś mógł zczytać wsad ze starego i nowego licznika i przesłać do mnie, wraz z numerami liczników, to być może uda mi się zrobić manual taki jak na forum passata, gdzie chłopaki znaleźli zależności we wsadach i teraz mogą spokojnie zmieniać liczniki bez znaczenia na rocznik, model samochodu, itd.
Jasne wsady postaram się zczytać i podeślę na PW do Ciebie

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 17 maja 2011, 14:45

Buczek pisze:A tak na marginesie, to ja bym nie zdecydował sie kupować zegarów bez zobaczenia chociaz foty jak wyświetla fis, bo może się okazać, że kupiłeś nowy licznik który w połowie jest uwalony, mówiąc wprost może się okazać że "zamienił stryjek siekierkę na kijek"
jak by cos nie grało to daleko nie mam do goscia . 35 km .
wiec po otrzymaniu zegarów podłącz od razu do auta i daj znac .
Bez zciągania pinów podłączysz do auta dla sprawdzenia . Zapewne wiesz . Wiec czekam na odp . <okok>

tiger-k3m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 24 sty 2010, 16:14
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: tiger-k3m » 17 maja 2011, 20:34

Dokładnie tak zrobię najpierw jak odbiorę licznik podepnę go do auta i zobaczę jak wyświetla. Dopiero potem jak będzie ok zajmę się adaptacją itp... Myślę że najpóźniej w czwartek licznik powinien być na miejscu.


Licznik dotarł, podłączyłem i jak się można było tego spodziewać FIS nie jest w pełni sprawny. Posiada martwe linie. W związku z tym, że mój licznik posiadał tarcze z prędkościomierzem w milach a nie ukrywam głównie chodziło mi też o zmianę tarczy, postanowiłem zmienić samą tarczę i wsadzić mój stary licznik bez żadnego kodowania i zmieniania. Licznik z tarczką w milach wystawię na allegro może ktoś będzie potrzebował na części i kupi.

Problem pojawił się tylko w prawidłowym ustawieniu wskazówek licznika ale słyszałem, że najlepiej zrobić test VAG-iem tak żeby wskazówki stanęły w pionie, zdjąć wskazówki i nałożyć prawidłowo. Czy jest na to inny szybszy sposób?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga