Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 1.9 Tdi] AFN - turbina, przepływka?

Silniki wysokoprężne
aguamak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:32
Lokalizacja: Pomorskie

[A6 C5 1.9 Tdi] AFN - turbina, przepływka?

Post autor: aguamak » 16 maja 2011, 12:22

Koledzy mam taki problem, że autko czasem na 5 biegu, czasem na 4 (najcześciej jak jadę pod górę) wchodzi w tryb seriwsowy, tzn. odłącza się turbina, ograniczone są obroty. Po zgaszeniu i odpaleniu wraca wszystko do normy.Nie byłem jeszcze na warsztacie i nie podpinałem vag-a, chciałem najpierw zasięgnąc waszych opini co to może być do wymiany? czy cała turbina, czy może przepływomiesz, a może co innego, jakiś N75???. dodam, że całą zimę nie miałem takich objawów, poprzednim latem się zdarzały, no i teraz jak się cieplej zrobiło. Myślę, że jest jakaś zależność od temperatury na zewnątrz...im cieplej tym częściej to łapie.
poza tym innych objawów nie zaobserwowałem, odpala dobrze, zbiera się dobrze itd. pozdrawiam.

afro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:42
Lokalizacja: Warszowice k. Żor

Post autor: afro89 » 16 maja 2011, 13:56

Wydaje mi się że musisz jechać do warsztatu, żeby kierownicę turbiny rozruszali. Im szybciej tym lepiej, ponieważ coraz bardziej się będzie zapiekać. A powodem tego że auto wpada w tryb awaryjny jest przekroczone ciśnienie doładowania.

aguamak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:32
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: aguamak » 16 maja 2011, 14:54

tak się zastanawiam, czy ja mam zmienną geometrię łopatek w turbinie, troszkę zielony jestem w temacie...jak to sprawdzić? kod silnika to AFN rocznik 1999, a6 avant.

[ Dodano: 2011-05-16, 15:07 ]
...wiem, że są jakieś środki w sprayu do odpieczenia tych łopatek, tylko czy one działają? wydaje mi się, że bez rozkręcania się nie obejdzie.

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 16 maja 2011, 19:57

W <rotfl>
Ostatnio zmieniony 10 lip 2013, 22:55 przez długi2, łącznie zmieniany 1 raz.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 16 maja 2011, 20:37

aguamak, niestety ale kolejność w zdiagnozowaniu usterki jest taka, że najpierw podpinamy VAGa, bez zostaje droga eliminacji i po kolei będziesz wymieniał drogie elementy aż trafisz na właściwy? Taniej, lepiej i skuteczniej jest podpiąć VAGa, on Ci wszytko wyśpiewa co w autko jest nie halo :)

Najpierw VAG, poźniej się okaże w co należy zainwestować, póki auta nie z VAGujesz, bez sensu jest ładowanie kasy w ciemno w części, chyba, że kasa nie gra roli <lol>


Nic nie kupuj póki auta pod VAGa nie podepniesz
pozdr :)
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

afro89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 2011, 14:42
Lokalizacja: Warszowice k. Żor

Post autor: afro89 » 16 maja 2011, 21:45

Oczywiście kolega eneron ma racje. Lecz z przyczyn jakie opisuje to wynika że jednak turbinka jest zapieczona. A i wydaje mi się że masz zmienną geometrię łopatek.

aguamak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 10 kwie 2010, 20:32
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: aguamak » 16 maja 2011, 23:38

odbiegając od tematu, ktoś może mi podpowiedzieć o tej turbinie jak sprawdzić czy mam zmienną geometrie łopatek...mi się wydaje, że jak kupowałem auto to mechanik coś tam wspominał że nie mam! może jakiś kod w książce serwisowej o tym mówi?

Jurek85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 584
Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
Imię: Jurek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jurek85 » 17 maja 2011, 10:02

aguamak pisze:tak się zastanawiam, czy ja mam zmienną geometrię łopatek w turbinie
Tak, AFN ma zmienną geometrię łopatek, po to jest na turbinie zainstalowana gruszka oraz zawór N75 - żeby regulować ustawienie zapadek w turbo w zależności od obrotów.

Jeśli chodzi o tryb serwisowy to bardzo prawodopodobne jest:
1. uszkodzenie zaworu N75 (Vag prawdę ci powie - błąd 00575 albo coś koło tego)
LUB
2. zapieczone kierownice turbo, ale tego na Vagu jako błąd nie zobaczysz.

Czyli co robić? VAG i kontrolnie możesz spróbować ręcznie rozruszać łopatki turbo - powinny chodzić ręcznie, jak to zrobić? na turbinie od góry zamontowana jest gruszka ciśnieniowa - wchodzi do niej od góry wężyk (powinien być podpięty i spięty opaską zaciskową !!!) od dołu do gruszki wchodzi trzpień który powinieneś poruszać ręcznie - on zmienia położenie łopatek w turbo w zależności od ciśnienia. Ja u siebie go rozruszałem kluczem płaskim nr 17 - świetnie się nadaje.
U mnie w pewnym miejscu był lekki nagar (był duży opór ruszając trzpieniem, ale 20 minut męczenia i chodzi płynnie i lekko).

Awatar użytkownika
Splawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 02 sie 2009, 09:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Splawik » 17 maja 2011, 18:59

Jurek85 pisze:2. zapieczone kierownice turbo, ale tego na Vagu jako błąd nie zobaczysz.
Przy zapieczonych kierownicach jek przeładowuje to będzie
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 29 wrz 2011, 19:47

dlugasek1980 pisze:Kup preparat w sprayu do czyszczenia zaworu EGR firmy Wyyns pomaga .Ja czyściłem i 6.miesięcy jest OK . Masz link http://wynns.pl/top/view_product.php?product=664
jak sie to stosuje ? mozna na allegro kupic ??
gdzie to wtrysnąc ??

Mocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 paź 2010, 18:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mocek » 15 lis 2011, 14:26

Witam panowie.
Podpinam się pod temat. U mnie występuje błąd 00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent.
Objawy podobnie jak u kolegi aguamak, Auto raz ładnie się zbiera od samego dołu a innym razem muli jakby nie miał mocy. Z tym że teraz jak zrobiło się chłodno znowu zaczął ładnie śmigać ALE jak depne do dechy to nie idzie tak jak powinien natomiast jak odpuszcze gaz na ok 40-50% odczuwam polepszenie przyspieszania.
Zastanawiałem się czy to wina turbiny, przepływki czy N75 aczkolwiek czyściłem go jakieś 3 miesiące temu i membrana nie wyglądała na sparciałą czy zużytą. Może to jeszcze coś innego? Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie bo nie chciałbym wymieniać wszystkiego po kolei.

Awatar użytkownika
margol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Post autor: margol » 23 sty 2012, 15:34

Dwa latam jeździłem na granicy,,,, najpier objawy jak u was.
Najpierw wchodził w tryb serwisowy, następnie lekko drgał na zimnym silniku podczas przyśpieszania , a wreszcie koniec....
Na początku szukałem po zaworach w tym N75 ale to jest tak proste użądzenie że naprawde nie ma co sie zepsuc, labo działa albo nie. W koĂący wyczyściłem kierownicę spalin , oczywiśćie wcześmniej próbowałem z jakimiś drogimi preparatami penetrującymi i czyścikami. NIc to nie dało do czasu czyszczenia.
Po czyszczeniu turbiny około 1,5 roku spokoju(pomijam fakt regeneacji głowicy i urwanego wału korbowego ). Cały czas lałem olej 5w30 Castrola EDGE i dobere paliwo . Niestety we czwartek turbo sie skoĂączyło praktycznie bez wcześniejszych objawów( może ze 2-3 razy mi je wywaliło w tryb Serwisowy). Konsekwencjami naiwnego myślenia ,że Turbo jest nieśmiertelne rozpadło sie na kawałki robiąc bałagan . Auto dostało Samozapłonu , wypaliło cały olej i na szczęście dążyłem go zgasić zanim sie zatarł. Zkolektora i Intecoolera wylałem 1litr oleju , wycziściłem cały dolot i założyłem używke po regeneracji. Auto chodzi i ciągnie jak 2 lata temu gdy jechałem nim z RAjhu.
Panowie przestrzegam przed jazdą na umierającej Turbawce bo można za wczasu ją wymienić i nie ładować kasy na diagnostyki .
Jeszcze raz objawy:
1:wywalanie w tryb S
2. drganio na zimnym silniku podczas rozpedzania
3. pobieranie oleju i kopcenie na zimnym na ziwo
4. Crash na trasie.....
pozdrawiam
Od starej osiemdziesiątki tylko jeden krok do A szóstki..

Awatar użytkownika
boombox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 02 lis 2010, 18:32
Lokalizacja: wwa

Post autor: boombox » 12 lut 2012, 23:23

Panowie,wywala mi błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation auto na 3,4 biegu w przedziale 2-3 tys zaczyna wibrować i coś słabo zbiera się od dołu. Dziś miałem okazję jechać passatem z 97r afn i jedzie zdecydowanie bardziej "dynamicznie" od mojego. Czy czyszczenie turbiny coś zmieni? dodam,że tryb serwisowy też czasem się włącza

Awatar użytkownika
margol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 kwie 2009, 21:23
Lokalizacja: kamienna góra
Kontakt:

Post autor: margol » 13 lut 2012, 15:20

zastanów sie na wymiana na regenerowana ... koszty podobne
w mojej było tak samo tylko ja swoją zajeździłem na śmierć...
jak wyżej przestrzegam prze dojeżdżaniem do koĂąca bo może sie to skoĂączyć ja u mnie....
Od starej osiemdziesiątki tylko jeden krok do A szóstki..

Awatar użytkownika
kowal81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 27 lis 2011, 11:33
Lokalizacja: kuj-pom

Post autor: kowal81 » 04 mar 2012, 12:04

Mam problem z zaworkiem N75 <wnerw> .Zaczeło się wszystko gdy miałem spory wyciek oleju z nieszczelnego przewodu który doprowadza olej do turbiny w następstwie okazało się że turbina się nie załącza,mój mechanik zdiagnozował że padł zaworek n75 który wymienił na używany ale od innego modelu który powinien niby pasować(chyba założył od 2.5tdi <mysli> ).Teraz auto nie chodzi tak jak dawniej po dodaniu gazu auto po gwałtownym dodaniu gazu zapierdziela po około 1.5 sekundzie(jakby był opóźniony zapłon) ale powyżej 2.500 obrotów zapierdziela prawie tak samo jak przed awarią.Dodam że auto zaczęło mniej palić o jakieś 0.8l/100km(według kompa).Panowie proszę o pomoc co może być przyczyną takich objawów???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl