[A6 C5 1.9 Tdi] AFN - turbina, przepływka?
[A6 C5 1.9 Tdi] AFN - turbina, przepływka?
Koledzy mam taki problem, że autko czasem na 5 biegu, czasem na 4 (najcześciej jak jadę pod górę) wchodzi w tryb seriwsowy, tzn. odłącza się turbina, ograniczone są obroty. Po zgaszeniu i odpaleniu wraca wszystko do normy.Nie byłem jeszcze na warsztacie i nie podpinałem vag-a, chciałem najpierw zasięgnąc waszych opini co to może być do wymiany? czy cała turbina, czy może przepływomiesz, a może co innego, jakiś N75???. dodam, że całą zimę nie miałem takich objawów, poprzednim latem się zdarzały, no i teraz jak się cieplej zrobiło. Myślę, że jest jakaś zależność od temperatury na zewnątrz...im cieplej tym częściej to łapie.
poza tym innych objawów nie zaobserwowałem, odpala dobrze, zbiera się dobrze itd. pozdrawiam.
poza tym innych objawów nie zaobserwowałem, odpala dobrze, zbiera się dobrze itd. pozdrawiam.
tak się zastanawiam, czy ja mam zmienną geometrię łopatek w turbinie, troszkę zielony jestem w temacie...jak to sprawdzić? kod silnika to AFN rocznik 1999, a6 avant.
[ Dodano: 2011-05-16, 15:07 ]
...wiem, że są jakieś środki w sprayu do odpieczenia tych łopatek, tylko czy one działają? wydaje mi się, że bez rozkręcania się nie obejdzie.
[ Dodano: 2011-05-16, 15:07 ]
...wiem, że są jakieś środki w sprayu do odpieczenia tych łopatek, tylko czy one działają? wydaje mi się, że bez rozkręcania się nie obejdzie.
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
aguamak, niestety ale kolejność w zdiagnozowaniu usterki jest taka, że najpierw podpinamy VAGa, bez zostaje droga eliminacji i po kolei będziesz wymieniał drogie elementy aż trafisz na właściwy? Taniej, lepiej i skuteczniej jest podpiąć VAGa, on Ci wszytko wyśpiewa co w autko jest nie halo 
Najpierw VAG, poźniej się okaże w co należy zainwestować, póki auta nie z VAGujesz, bez sensu jest ładowanie kasy w ciemno w części, chyba, że kasa nie gra roli
Nic nie kupuj póki auta pod VAGa nie podepniesz
pozdr

Najpierw VAG, poźniej się okaże w co należy zainwestować, póki auta nie z VAGujesz, bez sensu jest ładowanie kasy w ciemno w części, chyba, że kasa nie gra roli

Nic nie kupuj póki auta pod VAGa nie podepniesz
pozdr

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 584
- Rejestracja: 23 sie 2008, 11:44
- Imię: Jurek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Tak, AFN ma zmienną geometrię łopatek, po to jest na turbinie zainstalowana gruszka oraz zawór N75 - żeby regulować ustawienie zapadek w turbo w zależności od obrotów.aguamak pisze:tak się zastanawiam, czy ja mam zmienną geometrię łopatek w turbinie
Jeśli chodzi o tryb serwisowy to bardzo prawodopodobne jest:
1. uszkodzenie zaworu N75 (Vag prawdę ci powie - błąd 00575 albo coś koło tego)
LUB
2. zapieczone kierownice turbo, ale tego na Vagu jako błąd nie zobaczysz.
Czyli co robić? VAG i kontrolnie możesz spróbować ręcznie rozruszać łopatki turbo - powinny chodzić ręcznie, jak to zrobić? na turbinie od góry zamontowana jest gruszka ciśnieniowa - wchodzi do niej od góry wężyk (powinien być podpięty i spięty opaską zaciskową

U mnie w pewnym miejscu był lekki nagar (był duży opór ruszając trzpieniem, ale 20 minut męczenia i chodzi płynnie i lekko).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
jak sie to stosuje ? mozna na allegro kupicdlugasek1980 pisze:Kup preparat w sprayu do czyszczenia zaworu EGR firmy Wyyns pomaga .Ja czyściłem i 6.miesięcy jest OK . Masz link http://wynns.pl/top/view_product.php?product=664

gdzie to wtrysnąc

Witam panowie.
Podpinam się pod temat. U mnie występuje błąd 00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent.
Objawy podobnie jak u kolegi aguamak, Auto raz ładnie się zbiera od samego dołu a innym razem muli jakby nie miał mocy. Z tym że teraz jak zrobiło się chłodno znowu zaczął ładnie śmigać ALE jak depne do dechy to nie idzie tak jak powinien natomiast jak odpuszcze gaz na ok 40-50% odczuwam polepszenie przyspieszania.
Zastanawiałem się czy to wina turbiny, przepływki czy N75 aczkolwiek czyściłem go jakieś 3 miesiące temu i membrana nie wyglądała na sparciałą czy zużytą. Może to jeszcze coś innego? Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie bo nie chciałbym wymieniać wszystkiego po kolei.
Podpinam się pod temat. U mnie występuje błąd 00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent.
Objawy podobnie jak u kolegi aguamak, Auto raz ładnie się zbiera od samego dołu a innym razem muli jakby nie miał mocy. Z tym że teraz jak zrobiło się chłodno znowu zaczął ładnie śmigać ALE jak depne do dechy to nie idzie tak jak powinien natomiast jak odpuszcze gaz na ok 40-50% odczuwam polepszenie przyspieszania.
Zastanawiałem się czy to wina turbiny, przepływki czy N75 aczkolwiek czyściłem go jakieś 3 miesiące temu i membrana nie wyglądała na sparciałą czy zużytą. Może to jeszcze coś innego? Ma ktoś jakiś pomysł na rozwiązanie bo nie chciałbym wymieniać wszystkiego po kolei.
- margol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 21:23
- Lokalizacja: kamienna góra
- Kontakt:
Dwa latam jeździłem na granicy,,,, najpier objawy jak u was.
Najpierw wchodził w tryb serwisowy, następnie lekko drgał na zimnym silniku podczas przyśpieszania , a wreszcie koniec....
Na początku szukałem po zaworach w tym N75 ale to jest tak proste użądzenie że naprawde nie ma co sie zepsuc, labo działa albo nie. W koĂący wyczyściłem kierownicę spalin , oczywiśćie wcześmniej próbowałem z jakimiś drogimi preparatami penetrującymi i czyścikami. NIc to nie dało do czasu czyszczenia.
Po czyszczeniu turbiny około 1,5 roku spokoju(pomijam fakt regeneacji głowicy i urwanego wału korbowego ). Cały czas lałem olej 5w30 Castrola EDGE i dobere paliwo . Niestety we czwartek turbo sie skoĂączyło praktycznie bez wcześniejszych objawów( może ze 2-3 razy mi je wywaliło w tryb Serwisowy). Konsekwencjami naiwnego myślenia ,że Turbo jest nieśmiertelne rozpadło sie na kawałki robiąc bałagan . Auto dostało Samozapłonu , wypaliło cały olej i na szczęście dążyłem go zgasić zanim sie zatarł. Zkolektora i Intecoolera wylałem 1litr oleju , wycziściłem cały dolot i założyłem używke po regeneracji. Auto chodzi i ciągnie jak 2 lata temu gdy jechałem nim z RAjhu.
Panowie przestrzegam przed jazdą na umierającej Turbawce bo można za wczasu ją wymienić i nie ładować kasy na diagnostyki .
Jeszcze raz objawy:
1:wywalanie w tryb S
2. drganio na zimnym silniku podczas rozpedzania
3. pobieranie oleju i kopcenie na zimnym na ziwo
4. Crash na trasie.....
pozdrawiam
Najpierw wchodził w tryb serwisowy, następnie lekko drgał na zimnym silniku podczas przyśpieszania , a wreszcie koniec....
Na początku szukałem po zaworach w tym N75 ale to jest tak proste użądzenie że naprawde nie ma co sie zepsuc, labo działa albo nie. W koĂący wyczyściłem kierownicę spalin , oczywiśćie wcześmniej próbowałem z jakimiś drogimi preparatami penetrującymi i czyścikami. NIc to nie dało do czasu czyszczenia.
Po czyszczeniu turbiny około 1,5 roku spokoju(pomijam fakt regeneacji głowicy i urwanego wału korbowego ). Cały czas lałem olej 5w30 Castrola EDGE i dobere paliwo . Niestety we czwartek turbo sie skoĂączyło praktycznie bez wcześniejszych objawów( może ze 2-3 razy mi je wywaliło w tryb Serwisowy). Konsekwencjami naiwnego myślenia ,że Turbo jest nieśmiertelne rozpadło sie na kawałki robiąc bałagan . Auto dostało Samozapłonu , wypaliło cały olej i na szczęście dążyłem go zgasić zanim sie zatarł. Zkolektora i Intecoolera wylałem 1litr oleju , wycziściłem cały dolot i założyłem używke po regeneracji. Auto chodzi i ciągnie jak 2 lata temu gdy jechałem nim z RAjhu.
Panowie przestrzegam przed jazdą na umierającej Turbawce bo można za wczasu ją wymienić i nie ładować kasy na diagnostyki .
Jeszcze raz objawy:
1:wywalanie w tryb S
2. drganio na zimnym silniku podczas rozpedzania
3. pobieranie oleju i kopcenie na zimnym na ziwo
4. Crash na trasie.....
pozdrawiam
Od starej osiemdziesiątki tylko jeden krok do A szóstki..
Panowie,wywala mi błąd 17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation auto na 3,4 biegu w przedziale 2-3 tys zaczyna wibrować i coś słabo zbiera się od dołu. Dziś miałem okazję jechać passatem z 97r afn i jedzie zdecydowanie bardziej "dynamicznie" od mojego. Czy czyszczenie turbiny coś zmieni? dodam,że tryb serwisowy też czasem się włącza
Mam problem z zaworkiem N75
.Zaczeło się wszystko gdy miałem spory wyciek oleju z nieszczelnego przewodu który doprowadza olej do turbiny w następstwie okazało się że turbina się nie załącza,mój mechanik zdiagnozował że padł zaworek n75 który wymienił na używany ale od innego modelu który powinien niby pasować(chyba założył od 2.5tdi
).Teraz auto nie chodzi tak jak dawniej po dodaniu gazu auto po gwałtownym dodaniu gazu zapierdziela po około 1.5 sekundzie(jakby był opóźniony zapłon) ale powyżej 2.500 obrotów zapierdziela prawie tak samo jak przed awarią.Dodam że auto zaczęło mniej palić o jakieś 0.8l/100km(według kompa).Panowie proszę o pomoc co może być przyczyną takich objawów???

