W wielu miejscach na forum w wątkach o np. problemach z kulturą silnia (drganiach itp) wspomina się o korektach długich i krótkich.
Ale...czym są te korekty?
Może jacyś mądrzy wyjaśnią?
[ All] Korekty. Pytanie ogólne.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
sorry Fassi ale poszedłem na łatwiznę
fassi1 napisał/a:
Bloki pomiarowe, blok 32 są to korekty długie. Kratki 1 i 3 są to korekty czasów według ECU dla odczytów pierwszych sond na biegu jałowym. Kratki 2 i 4 są to korekty dla sond przed katalizatorami ze średnim obciążeniem. Ważny jest też blok 33 i kratki 1 i 3 a są to korekty krótkie ECU według odczytów z pierwszych sond czyli po prostu korekty jakie ECU chce wprowadzać na żywo, w danym momencie. Jeśli korekta długa na benzynie wykracza poza limit to ECU skoryguje sobie mapę o jej wartość. Idealna korekta to 0% a do 5% to akceptowalna, im bliżej 0 tym lepiej. Korekta ujemna oznacza za bogatą mieszankę a korekta dodatnia za ubogą. Na gazie i na benzynie korekty powinny być te same. W przypadku źle dobranej mieszanki na gazie ECU benzynowe wyłapuje korektę ale nie potrafi tego skorygować bo nie ma ingerencji w komputer gazowy, ma tylko gazownik po podłączeniu laptopa. W najgorszym przypadku jeżdżąc na źle wyregulowanym gazie ECU benzynowe wyłapuje sporą korektę i wprowadza ją korygując dobrą mapę benzynową bo nie wie że jedzie na gazie, myśli że jedzie na benzynie więc ingeruje w mapę benzynową. Wtedy problemy zaczynają się na benzynie bo auto jedzie na złej mapie benzynowej skorygowanej przez ECU w oparciu o źle wyregulowany gaz.
Z rana na zimnym silniku gdy sondy zaczynają pracować po nagrzaniu się korekty będą bardziej na minusie bo mieszanka nie jest perfekcyjnie spalana a wraz z nagrzewaniem się silnika korekty zbliżają się do 0.

fassi1 napisał/a:
Bloki pomiarowe, blok 32 są to korekty długie. Kratki 1 i 3 są to korekty czasów według ECU dla odczytów pierwszych sond na biegu jałowym. Kratki 2 i 4 są to korekty dla sond przed katalizatorami ze średnim obciążeniem. Ważny jest też blok 33 i kratki 1 i 3 a są to korekty krótkie ECU według odczytów z pierwszych sond czyli po prostu korekty jakie ECU chce wprowadzać na żywo, w danym momencie. Jeśli korekta długa na benzynie wykracza poza limit to ECU skoryguje sobie mapę o jej wartość. Idealna korekta to 0% a do 5% to akceptowalna, im bliżej 0 tym lepiej. Korekta ujemna oznacza za bogatą mieszankę a korekta dodatnia za ubogą. Na gazie i na benzynie korekty powinny być te same. W przypadku źle dobranej mieszanki na gazie ECU benzynowe wyłapuje korektę ale nie potrafi tego skorygować bo nie ma ingerencji w komputer gazowy, ma tylko gazownik po podłączeniu laptopa. W najgorszym przypadku jeżdżąc na źle wyregulowanym gazie ECU benzynowe wyłapuje sporą korektę i wprowadza ją korygując dobrą mapę benzynową bo nie wie że jedzie na gazie, myśli że jedzie na benzynie więc ingeruje w mapę benzynową. Wtedy problemy zaczynają się na benzynie bo auto jedzie na złej mapie benzynowej skorygowanej przez ECU w oparciu o źle wyregulowany gaz.
Z rana na zimnym silniku gdy sondy zaczynają pracować po nagrzaniu się korekty będą bardziej na minusie bo mieszanka nie jest perfekcyjnie spalana a wraz z nagrzewaniem się silnika korekty zbliżają się do 0.