Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] Po włożeniu kluczyka nie odblokowuje kierownicy

Elektryka
Awatar użytkownika
suchy998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:49
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: suchy998 » 15 mar 2011, 16:25

stacyjka już sprawdzona i wszystko z nią w porządku.
Na aledrogo jest kilka ofert z używanymi kolumnami, dzwoniłem do dwóch sprzedawców i obydwaj twierdzili że:
-używaną kolumnę da się zakodować do drugiego auta ale potrzebny jest do niej ori kluczyk
-można przełożyć sam moduł blokady ale tylko gdy numer modułu jest w 100% taki sam jak stary i wtedy da się zakodowć

Są to informacje nie potwierdzone.

Czekam aż się odezwie mój elektronik, wyglądało że zna się na rzeczy.

[ Dodano: 2011-03-29, 08:52 ]

I w końcu auto w domu i problem rozwiązany!

Powodem awarii był zużyty rygiel od blokady kierownicy, który spowodował uszkodzenie modułu blokady kierownicy( spaliły się dwa przełączniki i coś tam jeszcze). Ja miałem trochę szczęścia i moduł udało się uratować.
Nie udało mi się znaleźć kolumny używanej z modułem o takiej samej wersji SW i HW, ale skoro mój był już sprawny to się go przełożyło ze starej kolumny.
Dodam jeszcze dla ostrzeżenia że jeżeli usłyszycie w swoim aucie jakieś opory przy odblokowaniu kierownicy ( mi się to przydarzyło) to nie czekajcie aż się wysypie elektronika i auto zatnie na amen, tylko od razu naprawiajcie ( koszt nie duży a oszczędzi wiele problemów), w moim module było zapisane 12000 uruchomień pojazdu.
Ja kupiłem kolumnę z auta z 2007r. za 230zł , różniła się trochę od starej ale pasuje i da się ją założyć.
Ja miałem jeszcze jeden problem, a mianowicie znalezienie dobrego fachowca elektronika który by to ogarnął. Większość pseudo elektroników jak już nie może podłączyć urządzenia (programu) diagnostycznego, to rozkłada ręce i każe jechać do ASO, a w serwisie jak to w serwisie, każdy wie....

pozdrawiam
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi.

Przeróbki:
- Przyciemnienie szyb
- Panel Climatronic delux
- audio: DSP + Hifonics Bxi1206D + 2x Pb S-12
- pompa bez wałków wyrównoważających

Mariuszpruszcz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 maja 2011, 09:25
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Mariuszpruszcz » 06 maja 2011, 09:45

Witam Wszystkich

No właśnie stało mi się to wczoraj, całe szczęście że w garażu a nie gdzieś w lesie. Objaw taki jak opisywany był juz, czyli nie odskakuje blokada, świeci się tylko wyświetlacz mmi, działa radio, natomiast wyświetlacz między zegarami ciemny. Przyjechał do mnie majster co mi montował alarm, podłączył komputer skasował błędy i zadziałało. Odpalałem go kilkanaście razy i puki co działa, dziś rano znowu podłączyliśmy komputer żadnych błędów puki co nie ma. Ponieważ akumulator wcześniej jak nie ruszałem auta kilka dni piszczał że jest słaby, wczoraj od razu kupiłem nowy.
Pytanie moje jest następujące, czy to się może mi zepsuć w czasie jazdy jak czytałem o passatach że takie jaja się dzieją, i czy ktoś może mi polecić mechaników w okolicy trójmiasta którzy znają temat. Polecono mi warsztat w Pruszczu Gdańskim udam się tam w przyszłym tygodniu ale oni robili to w passatach, w audi nie.

Pozdrawiam Wszystkich

Awatar użytkownika
suchy998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:49
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: suchy998 » 06 maja 2011, 11:45

W czasie jazdy to się na pewno nie stanie, tylko i wyłącznie podczas włożenia kluczyka kiedy odblokowywana jest blokada, rób to jak najszybciej bo spali ci się moduł tak jak u mnie.
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi.

Przeróbki:
- Przyciemnienie szyb
- Panel Climatronic delux
- audio: DSP + Hifonics Bxi1206D + 2x Pb S-12
- pompa bez wałków wyrównoważających

carlos666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 414
Rejestracja: 29 cze 2010, 06:24
Imię: Karol
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.6 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos666 » 06 maja 2011, 12:32

Wpassatach to mikrostyki lecą w stacyjce.
W audi zacierają się silniczki w blokadzie pod kolumną kierownicy.
Do naszych aut potrzeba elektronika z doświadczeniem, a nie mechanika z vagiem...

Mariuszpruszcz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 maja 2011, 09:25
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Mariuszpruszcz » 09 maja 2011, 08:39

Witam ponownie. Więc zamówiłem z alegro takie coś czyli całą kolumnę kierownicy z tą blokadą elektryczną za 150 zł, mój fachowiec powiedział że przełoży mi ten silniczek który się zużywa. Czy dobrze kombinuje? Kupiłbym tą blokadę najchętniej nową w serwisie, ale jest tylko opcja zakupu całej kolumny kierowniczej za około 4000 zł. Więc 4000 to lekka przesada za takie coś, to jest rozbój w biały dzień. Czuję że po kilkunastu latach trzeba będzie zrezygnować z wszystkiego co ma na sobie znaczek szmelcwagena.

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 09 maja 2011, 12:08

Mariuszpruszcz,

Była akcja serwisowa na tą niedogodność , sprawdz moze i Twoje auto jej podlega..
Mariuszpruszcz pisze:znaczek szmelcwagena.

<nerwus> <nono>

Mariuszpruszcz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 maja 2011, 09:25
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Mariuszpruszcz » 11 maja 2011, 20:48

Witam

Czy ktoś z Was wie jak rozpoznać czy wymontowany silniczek rygla jest dobry czy nie, bo nie widać po nim. Wygląda dobrze, działa "na krótko". Może są jakieś charakterystyczne oznaki zużycia? W poniedziałek będą mi go wymieniać, wtedy jak będę miał wyciągnięty ten niesprawny to sam porównam. Tylko nie jestem do końca pewien czy ten co kupiłem na allegro też nie jest jakiś zużyty.

Awatar użytkownika
suchy998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:49
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: suchy998 » 12 maja 2011, 09:55

zużyty silniczek to jest następstwo zużytego rygla w kierownicy, ja wymieniłem kolumne a moduł z silniczkiem został stary i chodzi jak nowy.
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi.

Przeróbki:
- Przyciemnienie szyb
- Panel Climatronic delux
- audio: DSP + Hifonics Bxi1206D + 2x Pb S-12
- pompa bez wałków wyrównoważających

Mariuszpruszcz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 06 maja 2011, 09:25
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: Mariuszpruszcz » 12 maja 2011, 18:32

Nie, moja jest inna, ta jest chyba elektrycznie opuszczana, moja jest ręcznie, ale moduł wygląda tak samo. Załączyłbym zdjęcie ale nie wiem jak

Awatar użytkownika
suchy998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:49
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: suchy998 » 13 maja 2011, 07:47

Mariuszpruszcz pisze:Nie, moja jest inna, ta jest chyba elektrycznie opuszczana, moja jest ręcznie, ale moduł wygląda tak samo. Załączyłbym zdjęcie ale nie wiem jak
masz racje ta ze zdjęcia jest elektryczna, ale moduły się niczym nie różnią
Tak jak pisałem we wcześniejszych postach, jak uda nam się znaleźć kolumnę z modułem o takim samym HW i SW to można ją zakodować bez przekładki modułu
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi.

Przeróbki:
- Przyciemnienie szyb
- Panel Climatronic delux
- audio: DSP + Hifonics Bxi1206D + 2x Pb S-12
- pompa bez wałków wyrównoważających

allegromatti14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 16 gru 2011, 09:16
Lokalizacja: Rumia

Post autor: allegromatti14 » 09 sty 2012, 13:24

Witam, mój wątek który do prowadził mnie do tego wątku -a6-c6-20-blb-brak-zaplonu-po-wlozonym- ... htm#457760

generalnie wymieniłem silniczek ze ślimakiem, czy powinienem wymienić całą kolumnę która kupiłem?? puki co od momentu "mojej naprawy" ok 300km i sporo uruchomieĂą silnika wszystko w porządku wyczytałem że przełączniki o których wspominał kolega powyżej (microswitche) psują się po 100tys cykli i po mimo pokazania przejścia na mierniku (mogą być uszkodzone) więc co robić długo się nikt nie wypowiadał w tym wątku

pozdrawiam Mateusz:)

Awatar użytkownika
suchy998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:49
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: suchy998 » 09 sty 2012, 19:11

Ja wymieniłem kolumnę bo w niej chodził rygiel z dużym oporem i pewnie dlatego mi się to wysrało, a w moim sterowniku było zapisane coś ponad 12000 cykli uruchamiania rygla.
pzdr
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi.

Przeróbki:
- Przyciemnienie szyb
- Panel Climatronic delux
- audio: DSP + Hifonics Bxi1206D + 2x Pb S-12
- pompa bez wałków wyrównoważających

pikul123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 14 lis 2011, 13:29
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: pikul123 » 13 lis 2012, 13:54

witam
jestem świeżo po temacie zablokowania kierownicy no i oczywiście całej reszty,też myślałem że będzie trzeba dzwig kombinować(blokada 4 kół-apropo co wtedy tak naprawdę robić????)pojechałem do serwisu wv i przyjechał koleś z laptopem o odblokował całość ale nie dawał ręki na jak długo więc zaproponował wymianę(bo podobno tak się robi???)całej kolumny-koszt ok 3800zł,a że był po znajomości zdemontował kolumnę i zakombinował coś ze sterownikiem który tym wszystkim steruje.teraz nie mam tego pierwszego pyknięcia przy włożeniu kluczyka(skasował blokowanie rygla) i wszystko gra koszt ok 900zł.jeśli chodzi objawy ja miałem takie że na początku kręcenia czasami zapłon przygasał na pół sekundy i dalej kręcił,właśnie ten sterownik dziwnie się zachowywał....tyle

pico
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:33
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: pico » 07 mar 2013, 12:49

Witam. Czy jest możliwość wyłączenia blokady kierownicy przez kompa.
Chciałbym wyłączyć ja na stale nie bawić się w jakieś naprawy.
Bardzo proszę o pomoc osób w temacie kodowania itp.
Pozdrawiam

beyca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 07 cze 2008, 09:38
Imię: Radosław
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: beyca » 02 kwie 2013, 06:47

Witam
Też mnie to dopadło, kierownica zablokowana, brak zasilania w większości sterowników
po podpięciu vaga (o dziwo bez prądu w stacyjce) nie mogę wejść w sterownik 05-Acc/Start
- zezwolenie startu. Czy sterownik całkiem zdechł? Jakie kroki poczynić poza wymianą kolumny w ASO?



autko 1 kwietnia zrobiło mi chyba prima aprilis... walczyłem z nim do nocy, vcds z vag commander na zmianę
ale za nic nie mogło mnie połączyć z 05-Acc/Start, w sterownikach z którymi udało się połączyć błąd:
00456 - Control Module for Access and Start Control (J518)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
kilkanaście podejść aż bateria w lapku padła więc ustąpiłem <zmeczony>
Dziś rano podchodzę do auta i jak gdyby nigdy nic... wszystko działa <szok> do domu po vaga i ciekawe
w sterowniku 05-Acc/Start zero błędów, w reszcie puszek błąd ten powyżej 00456, więc o co kaman?
spisałem sterownik kolumny na straty a tu nic... teraz nie wiem jak się ustrzec powtórki z blokady
o których pełno na forum, czy poczynić jakieś działania póki wszystko działa?
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl