[ A6 C5 2.5 Tdi] wymiana oleju w audi A6 C5 2002r
[ A6 C5 2.5 Tdi] wymiana oleju w audi A6 C5 2002r
Witam
nie dawno zakupiłem ową audiczke i mam pytanie jakim olejem zalać.Gościu od którego go kupiłem zalał ją mineralnym olejem Elfa choć mówił on że lał pół syntetyka (a ja znalazłem w samochodzie karteczkę z wymiany tj.2009 roku i napisane jest na niej olej 15W40 Elf)czyli prawdopodobnie 2 lata jeździ na mineralnym i moje pytanie czy mogę zalać olejem pół syntetycznym.Przebieg 205000 km
Druga sprawa jest taka ,że na FIS-ie dzisiaj pokazała mi się kontrolka,że jest mało oleju.Było to w czasie jazdy stanąłem samochodem i wyłączyłem silnik i ponownie włączyłem i komunikat nie wyskakiwał.proszę o pomoc w tej sprawie
z góry dzięki
nie dawno zakupiłem ową audiczke i mam pytanie jakim olejem zalać.Gościu od którego go kupiłem zalał ją mineralnym olejem Elfa choć mówił on że lał pół syntetyka (a ja znalazłem w samochodzie karteczkę z wymiany tj.2009 roku i napisane jest na niej olej 15W40 Elf)czyli prawdopodobnie 2 lata jeździ na mineralnym i moje pytanie czy mogę zalać olejem pół syntetycznym.Przebieg 205000 km
Druga sprawa jest taka ,że na FIS-ie dzisiaj pokazała mi się kontrolka,że jest mało oleju.Było to w czasie jazdy stanąłem samochodem i wyłączyłem silnik i ponownie włączyłem i komunikat nie wyskakiwał.proszę o pomoc w tej sprawie
z góry dzięki
dziękiAndi 2.5 tdi pisze:hugi23, poczytaj a6-c4-25tdi-przejscie-z-10w40-na-15w50- ... 486,15.htm
i teraz już wiem pół syntetyk i koniec.wielkie dzięki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
- Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie
Mi sie wydaje ze bez powodu nie lał oleju mineralnego...(skoro powinien jezdzic na 5W-40) nie powinien Ci sie pokazac zaden komunikat ze jest za malo oleju tym bardziej przy 15W-40.(nie powinno go ubyc od wymiany do wymiany ani grama) u mnie tak bylo przy pelnym syntetyku.
Moze go łykac... Zalejesz polsyntetyk to moment go nie bedzie. Posprawdzaj turbine... moze pierscionki.. ktos go kiedys przegrzał..(ale raczej watpie) Zobacz czy nic nie kapie pod samochodem.
Moze go łykac... Zalejesz polsyntetyk to moment go nie bedzie. Posprawdzaj turbine... moze pierscionki.. ktos go kiedys przegrzał..(ale raczej watpie) Zobacz czy nic nie kapie pod samochodem.
dziś wsiadając do auta zauważyłem plamę pod autem.dziś go wiozę do wymiany rozrządu i oleju wiec prawdopodobnie się dowiem skąd leciRysiek91 pisze:Mi sie wydaje ze bez powodu nie lał oleju mineralnego...(skoro powinien jezdzic na 5W-40) nie powinien Ci sie pokazac zaden komunikat ze jest za malo oleju tym bardziej przy 15W-40.(nie powinno go ubyc od wymiany do wymiany ani grama) u mnie tak bylo przy pelnym syntetyku.
Moze go łykac... Zalejesz polsyntetyk to moment go nie bedzie. Posprawdzaj turbine... moze pierscionki.. ktos go kiedys przegrzał..(ale raczej watpie) Zobacz czy nic nie kapie pod samochodem.
- lightfighter87
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
- Lokalizacja: Rzeszów
Choćby nie wiadomo ile razy poruszono wątek "Jaki olej do TDI" mity i opowieści rozsiewane przez naszych mondrych mechłanikuf powodują niejednokrotnie obawy.
Rewelacje osiągnęły już taki poziom "wywalenie uszczelnień, obawa przed pełnym syntetykiem" że jedyne czym reaguje to śmiech.
ÂŻeby jednak móc się śmiać, trzeba przedstawić odpowiednie argumenty, oto one:
A4 95r 1.9 TDI --> w marcu zalany fs Liqui Moly 5w40, przejście z Castrola Mag 10w40 - 3 tys km zrobione i ani grama ubytku, wycieków itp.
VW Passat 2000 1.9 TDI--> jakiś cymbał zalewał mojemu teściowi w warsztacie Castrola Mag 10w40 o normie 505.00 do PD, wymieniłem i zalałem fs Castrola Edge do turbo traktora, zero ubytków, wycieków - auto mocno eksploatowane dzień w dzień
Mercedes C250 D 94r. --> jeżdżony na Mobilu 10w40, ostatnio wymieniłem również na LM 5w40, żadnych wycieków i ubytków
Na koniec najlepsza perełka:
Audi 80 B2 1.6 Diesel z 1985r. od niepamiętnych czasów zalewany jakimiś syfami 15w40, zalaliśmy go 3 miesiące temu półsyntetykiem Cas Mag 10w40 i.... jak na złość nic się nie stało, nie wywaliło żadnego uszczelnienia, nie wydmuchało uszczelki pod głowicą... a przecież stare auto, powinno się coś zepsuć, nagary wypłukać
Wszystkie te auta są używane na co dzień, osobiście sprawdzam ich stan, a przede wszystkim poziom oleju.
Aa zapomniałbym mój ojciec jeździ 2.5 Tdi która ma nalatane ponad 350 tys. i cały czas na fs 0w40 Mobil 1...
Jest tu kilka przykładów, zweryfikowanych osobiście, proszę zapamiętajcie jedną rzecz:
olej syntetyczny nie szkodzi silnikowi, tylko pomaga
Powyższy tekst ma znaczenie ogólne, proszę właściwie go interpretować.
Rewelacje osiągnęły już taki poziom "wywalenie uszczelnień, obawa przed pełnym syntetykiem" że jedyne czym reaguje to śmiech.
ÂŻeby jednak móc się śmiać, trzeba przedstawić odpowiednie argumenty, oto one:
A4 95r 1.9 TDI --> w marcu zalany fs Liqui Moly 5w40, przejście z Castrola Mag 10w40 - 3 tys km zrobione i ani grama ubytku, wycieków itp.
VW Passat 2000 1.9 TDI--> jakiś cymbał zalewał mojemu teściowi w warsztacie Castrola Mag 10w40 o normie 505.00 do PD, wymieniłem i zalałem fs Castrola Edge do turbo traktora, zero ubytków, wycieków - auto mocno eksploatowane dzień w dzień
Mercedes C250 D 94r. --> jeżdżony na Mobilu 10w40, ostatnio wymieniłem również na LM 5w40, żadnych wycieków i ubytków
Na koniec najlepsza perełka:
Audi 80 B2 1.6 Diesel z 1985r. od niepamiętnych czasów zalewany jakimiś syfami 15w40, zalaliśmy go 3 miesiące temu półsyntetykiem Cas Mag 10w40 i.... jak na złość nic się nie stało, nie wywaliło żadnego uszczelnienia, nie wydmuchało uszczelki pod głowicą... a przecież stare auto, powinno się coś zepsuć, nagary wypłukać
Wszystkie te auta są używane na co dzień, osobiście sprawdzam ich stan, a przede wszystkim poziom oleju.
Aa zapomniałbym mój ojciec jeździ 2.5 Tdi która ma nalatane ponad 350 tys. i cały czas na fs 0w40 Mobil 1...
Jest tu kilka przykładów, zweryfikowanych osobiście, proszę zapamiętajcie jedną rzecz:
olej syntetyczny nie szkodzi silnikowi, tylko pomaga
Powyższy tekst ma znaczenie ogólne, proszę właściwie go interpretować.
Jest tu kilka przykładów, zweryfikowanych osobiście, proszę zapamiętajcie jedną rzecz:
olej syntetyczny nie szkodzi silnikowi, tylko pomaga
Powyższy tekst ma znaczenie ogólne, proszę właściwie go interpretować.[/quote]
Obawiam kolego że zagalopowałeś się w drugą skrajność .
Są silniki które mozna zalać dowolnym olejem a nawet oleju nie zmieniać wcale i one to wytrzymają. Może być olej rzadki , gęsty a nawet smar do łożysk .
Jednak w przypadku silników AKN stosowany olej nie powinien być ani lepszy , ani gorszy tylko taki jakprzewidział producent.
olej syntetyczny nie szkodzi silnikowi, tylko pomaga
Powyższy tekst ma znaczenie ogólne, proszę właściwie go interpretować.[/quote]
Obawiam kolego że zagalopowałeś się w drugą skrajność .
Są silniki które mozna zalać dowolnym olejem a nawet oleju nie zmieniać wcale i one to wytrzymają. Może być olej rzadki , gęsty a nawet smar do łożysk .
Jednak w przypadku silników AKN stosowany olej nie powinien być ani lepszy , ani gorszy tylko taki jakprzewidział producent.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga