Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] wymiana oleju w audi A6 C5 2002r

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
hugi23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2011, 12:50
Lokalizacja: Śląskie

[ A6 C5 2.5 Tdi] wymiana oleju w audi A6 C5 2002r

Post autor: hugi23 » 11 maja 2011, 13:52

Witam
nie dawno zakupiłem ową audiczke i mam pytanie jakim olejem zalać.Gościu od którego go kupiłem zalał ją mineralnym olejem Elfa choć mówił on że lał pół syntetyka (a ja znalazłem w samochodzie karteczkę z wymiany tj.2009 roku i napisane jest na niej olej 15W40 Elf)czyli prawdopodobnie 2 lata jeździ na mineralnym i moje pytanie czy mogę zalać olejem pół syntetycznym.Przebieg 205000 km
Druga sprawa jest taka ,że na FIS-ie dzisiaj pokazała mi się kontrolka,że jest mało oleju.Było to w czasie jazdy stanąłem samochodem i wyłączyłem silnik i ponownie włączyłem i komunikat nie wyskakiwał.proszę o pomoc w tej sprawie
z góry dzięki

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 11 maja 2011, 14:27

takie auto powinno jezdzic na syntetyku .
( dziwne ze poprzedni własciciel lał jakies gówno do silnika )

hugi23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2011, 12:50
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: hugi23 » 11 maja 2011, 14:31

rafal100 pisze:takie auto powinno jezdzic na syntetyku .
( dziwne ze poprzedni własciciel lał jakies gówno do silnika )
dokładnie dlatego nie wiem co robić

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 11 maja 2011, 14:35

mysle ze jednak poprzednik nie był takim Idiot..... żeby lac mineralny olej do silnika z turbiną .

hugi23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2011, 12:50
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: hugi23 » 11 maja 2011, 14:43

rafal100 pisze:mysle ze jednak poprzednik nie był takim Idiot..... żeby lac mineralny olej do silnika z turbiną .
tak jak pisałem on mówił,że pół syntetyk a karteczka,którą znalazłem co innego.komu wierzyć?

Reyes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Reyes » 11 maja 2011, 15:21

lej półsyntetyk. Syntetyk może Ci wypłukać pół uszczelek.

hugi23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2011, 12:50
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: hugi23 » 11 maja 2011, 16:00

Andi 2.5 tdi pisze:hugi23, poczytaj a6-c4-25tdi-przejscie-z-10w40-na-15w50- ... 486,15.htm <okok>
dzięki
i teraz już wiem pół syntetyk i koniec.wielkie dzięki

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 11 maja 2011, 18:34

Mi sie wydaje ze bez powodu nie lał oleju mineralnego...(skoro powinien jezdzic na 5W-40) nie powinien Ci sie pokazac zaden komunikat ze jest za malo oleju tym bardziej przy 15W-40.(nie powinno go ubyc od wymiany do wymiany ani grama) u mnie tak bylo przy pelnym syntetyku.

Moze go łykac... Zalejesz polsyntetyk to moment go nie bedzie. Posprawdzaj turbine... moze pierscionki.. ktos go kiedys przegrzał..(ale raczej watpie) Zobacz czy nic nie kapie pod samochodem.

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 12 maja 2011, 09:00

producent nie przewiduje żadnego innego oleju jak tylko full syntetyk przynajmniej tak jest w instrukcji niemieckiej i taki należy lać bez względu na przebieg,jeśli bierze olej to sprawdź czy turbo nie puszcza,jak tak to regeneracja.

hugi23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2011, 12:50
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: hugi23 » 12 maja 2011, 13:24

Rysiek91 pisze:Mi sie wydaje ze bez powodu nie lał oleju mineralnego...(skoro powinien jezdzic na 5W-40) nie powinien Ci sie pokazac zaden komunikat ze jest za malo oleju tym bardziej przy 15W-40.(nie powinno go ubyc od wymiany do wymiany ani grama) u mnie tak bylo przy pelnym syntetyku.

Moze go łykac... Zalejesz polsyntetyk to moment go nie bedzie. Posprawdzaj turbine... moze pierscionki.. ktos go kiedys przegrzał..(ale raczej watpie) Zobacz czy nic nie kapie pod samochodem.
dziś wsiadając do auta zauważyłem plamę pod autem.dziś go wiozę do wymiany rozrządu i oleju wiec prawdopodobnie się dowiem skąd leci

hugi23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2011, 12:50
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: hugi23 » 12 maja 2011, 14:23

Przemcio pisze:hugi23, wymien od razu ten uszczelniacz na wale mam juz drugie AKE i przy wymianie rozrzadu zawsze go wymieniam na wszelki wypadek zebym nie musiał pózniej przodu zwalac
<okok>
dzieki wielkie tak zrobię :)

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 13 maja 2011, 13:48

Choćby nie wiadomo ile razy poruszono wątek "Jaki olej do TDI" mity i opowieści rozsiewane przez naszych mondrych mechłanikuf powodują niejednokrotnie obawy.

Rewelacje osiągnęły już taki poziom "wywalenie uszczelnień, obawa przed pełnym syntetykiem" że jedyne czym reaguje to śmiech.

ÂŻeby jednak móc się śmiać, trzeba przedstawić odpowiednie argumenty, oto one:


A4 95r 1.9 TDI --> w marcu zalany fs Liqui Moly 5w40, przejście z Castrola Mag 10w40 - 3 tys km zrobione i ani grama ubytku, wycieków itp.

VW Passat 2000 1.9 TDI--> jakiś cymbał zalewał mojemu teściowi w warsztacie Castrola Mag 10w40 o normie 505.00 <brawo> do PD, wymieniłem i zalałem fs Castrola Edge do turbo traktora, zero ubytków, wycieków - auto mocno eksploatowane dzień w dzień

Mercedes C250 D 94r. --> jeżdżony na Mobilu 10w40, ostatnio wymieniłem również na LM 5w40, żadnych wycieków i ubytków

Na koniec najlepsza perełka:

Audi 80 B2 1.6 Diesel z 1985r. od niepamiętnych czasów zalewany jakimiś syfami 15w40, zalaliśmy go 3 miesiące temu półsyntetykiem Cas Mag 10w40 i.... jak na złość nic się nie stało, nie wywaliło żadnego uszczelnienia, nie wydmuchało uszczelki pod głowicą... a przecież stare auto, powinno się coś zepsuć, nagary wypłukać

Wszystkie te auta są używane na co dzień, osobiście sprawdzam ich stan, a przede wszystkim poziom oleju.

Aa zapomniałbym mój ojciec jeździ 2.5 Tdi która ma nalatane ponad 350 tys. i cały czas na fs 0w40 Mobil 1...

Jest tu kilka przykładów, zweryfikowanych osobiście, proszę zapamiętajcie jedną rzecz:
olej syntetyczny nie szkodzi silnikowi, tylko pomaga


Powyższy tekst ma znaczenie ogólne, proszę właściwie go interpretować.

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 17 maja 2011, 21:22

Jest tu kilka przykładów, zweryfikowanych osobiście, proszę zapamiętajcie jedną rzecz:
olej syntetyczny nie szkodzi silnikowi, tylko pomaga


Powyższy tekst ma znaczenie ogólne, proszę właściwie go interpretować.[/quote]

Obawiam kolego że zagalopowałeś się w drugą skrajność .
Są silniki które mozna zalać dowolnym olejem a nawet oleju nie zmieniać wcale i one to wytrzymają. Może być olej rzadki , gęsty a nawet smar do łożysk .
Jednak w przypadku silników AKN stosowany olej nie powinien być ani lepszy , ani gorszy tylko taki jakprzewidział producent.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga