Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Strumienica szczelinowa łuskowa zamiast katalizator

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
D4vid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 11 paź 2010, 20:46
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Opole/Brzeg

[ A6 C5] Strumienica szczelinowa łuskowa zamiast katalizator

Post autor: D4vid » 01 maja 2011, 10:54

witam wszystkich klubowiczy
mam taki dylemat czy wywalić katy(jeden padł) na rzecz strumienicy szczelinowej ?
bo chciałbym w moim 2.8 wyciągnąć trochę basu a nie tak jak obecnie metaliczny nieprzyjemny dzwiek (który kojarzy się z zagazowanym samochodem )
czytałem na innych forach ze strumienice mają więcej - niż + ale coś wierzyć mi się w to nie chce
a wy co myślicie o tym temacie opłaca sie wymieniać ?
Modzenie Audi w Trakcie :D

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 01 maja 2011, 11:25

Wstaw rurkę zamiast strumienicy. Będzie taniej i efektywniej.
A jak masz mało basu to sobie załatw jakiś śmieszny tłumik.

D4vid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 11 paź 2010, 20:46
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Opole/Brzeg

Post autor: D4vid » 01 maja 2011, 11:35

kamilos_69 pisze:Wstaw rurkę zamiast strumienicy. Będzie taniej i efektywniej.
A jak masz mało basu to sobie załatw jakiś śmieszny tłumik.
a jak wstawię rurkę to nie będzie jakiś problemów ?
z przeglądami to wiem
ale czy niebiescy nie bedą sie czepiać bo za głośno ?
i czy silniczek nie dostanie przez to po dupie ?
Modzenie Audi w Trakcie :D

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 01 maja 2011, 11:49

D4vid pisze: a jak wstawię rurkę to nie będzie jakiś problemów ?
Nie.
D4vid pisze: ale czy niebiescy nie bedą sie czepiać bo za głośno ?
Za głośność odpowiada tłumik końcowy a nie kat lub rura przelotowa :p
D4vid pisze:
i czy silniczek nie dostanie przez to po dupie ?
Wręcz przeciwnie.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 maja 2011, 12:09

Kup rurę przelotową w obudowie Kata i już :) Zero problemu na przeglądzie, chyyyba że upierdliwy diagnosta. :)

D4vid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 11 paź 2010, 20:46
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Opole/Brzeg

Post autor: D4vid » 01 maja 2011, 13:24

akurat mam znajomego diagnostę wiec problemu nie powinno być ;)
Modzenie Audi w Trakcie :D

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 01 maja 2011, 13:29

No to luz :) Ja bym wstawił strumienicę. Stracisz parę KM, ale za to zyskasz na momecie obrotowym. Dźwięk też się zmieni. Do tego ładny tłumik i miód :) A jak chcesz dalej, to stożek i zimny dolot <radocha>

DaveA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: DaveA6 » 09 maja 2011, 15:21

-=Rafal=- pisze:A jak chcesz dalej, to stożek i zimny dolot <radocha>
Lepiej zainwestować troszkę kasy i wsadzić wkładkę K&N, lepsza przepustowość powietrza i baaardzo długa żywotność, wystarczy co jakiś czas przeczyścić i nie martwić się wymianą filtra powietrza przy wymianie oleju.

Stożek:

1. Trzeba usytuować w miejscu, z którego będzie łapał jak najwięcej zimnego powietrza z zewnątrz (co jak wszyscy wiemy w naszych Audikach jest bardzo utrudnione a źle usytuowany stożek jest przyczyną utraty mocy!)

2. Nie pasuje do tych samochodów...to limuzyny klasy wyższej a nie sportowe zabawki.
Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 08 cze 2011, 23:21

DaveA6 pisze:Lepiej zainwestować troszkę kasy i wsadzić wkładkę K&N
Ostatnio mi to mój mechanik wybił z głowy. Pokazał mi pod światło tą "przepustowość". Mówi że dzięki temu cudowi zniszczę raz dwa silnik :) Bo niedość że mam LPG, to ma tak dużą przepustowość ten filtr, że będzie to działało jak papier ścierny na tłoki :)
Enjoy :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 08 cze 2011, 23:38

gembas, tylko że masz Pb. A nie LPG. To też się inaczej troszkę patrzy :)

DaveA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: DaveA6 » 09 cze 2011, 19:43

Tak samo można by powiedzieć o strumienicy.

Słowa znajomego mechanika: "...Mając założone strumienice przy LPG wytwarza się tak wysokie podciśnienie, że szybko lubi wydmuchać uszczelkę pod głowicą..."

Natomiast producent Ulter'a powiedział mi, że jeszcze nie spotkał się z taką sytuacją.

Kogo słuchać? Bo mam zamiar wyrzucić katy i wsadzić przelotówkę.
Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 09 cze 2011, 19:51

DaveA6 pisze:Kogo słuchać? Bo mam zamiar wyrzucić katy i wsadzić przelotówkę.
Mi sam mechanik radził wywalić katy i wsadzić strumienice bo przy 200tys katy są do wywalenia. :)

DaveA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: DaveA6 » 09 cze 2011, 20:24

dobrze wiedzieć bo ja mam ponad 300 tys ;)
Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 09 cze 2011, 22:22

Wyciągniesz to zobaczysz jak będą zapchane :)
Kurde, a ja mam problem gdzie je opchnąć teraz :/

DaveA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 30 sty 2011, 19:06
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: DaveA6 » 10 cze 2011, 16:56

Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie są skupy katalizatorów :)
Wiele serc, jedno bicie, tylko Audi ponad życie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja