Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5+Lpg] Analiza spalin, dziwne wyniki.

Silniki benzynowe
pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

[ A6 C5+Lpg] Analiza spalin, dziwne wyniki.

Post autor: pancurski » 07 maja 2011, 14:04

Wczoraj na stacji diagnostycznej zrobiłem analizę spalin.

Prawidłowe wyniki to:
CO - 0,5 max not adjustable (końcówka układu wydechowego)
CO2 - 14,5-16
HC - 14,5-16
O2 - 01,-0,5
współczynnik lambda - 0,97-1,03

U mnie wyszły takie:
strona lewa:
CO - 0,08 (bardzo niskie)
CO2 - 15,9 (górna granica normy)
HC - 32 (więc OK)
02 - 0,1 (dolna granica normy)
współczynnik lambda - 1 (OK)

strona prawa:
CO - 0,04 (bardzo niskie)
CO2 - 16 ( górna granica normy)
HC - 16 (więc OK)
O2 - 0,05 (bardzo niskie)
współczynnik lambda - 1 (OK)

Moje wnioski (nie wiem czy prawidłowe)
Bardzo niski poziom O2 wskazuje na marnowanie paliwa. Czyżby mieszanka za bogata?
Bardzo niski poziom CO wskazuje z kolei na nadmiar tlenu lub niski poziom spalania.
Ewentualny niski poziom spalania dziwi bo ilość HC sugeruje, że mieszanka spalana jest dobrze, a współczynnik lambda wskazuje na prawidłową pracę.
Ogólnie, dziwne sprzeczności.

Z tego co się zorientowałem, niskie O2 może wynikać z:
- nieprawidłowe ustawienie mieszanki
- ciśnienie paliwa za niskie
- za dużo powietrza (być może z nieszczelności przewodów)
- nieprawidłowe ustawienie czasu wtrysku
- zapchane wtryskiwacze

I być może sonda lambda IMHO.

Co Koledzy o tym myślicie? Jakieś inne wnioski. Co i jak sprawdzić na VAGu?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 07 maja 2011, 19:19

To na LPG? Błędów nie ma w VAGu? Te wyniki są raczej OK...
Pozdrawiam,
Krisker

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 07 maja 2011, 20:35

Na benzynie (to mnie głównie interesowało), na gazie jakoś znacząco nie zmieniły się.

No właśnie, raczej OK. Niski wynik HC i wartość współczynnika lambda oczywiście cieszą.
Ale martwi mnie zaniżony tlen i CO.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 07 maja 2011, 21:20

Zobacz jak wyglądają korekty krótkie i długoterminowe w VAGu jaki masz przebieg auta bo tak koło 200tyś powinny być czyszczone wtryski..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 08 maja 2011, 10:18

arkadiuso pisze:Zobacz jak wyglądają korekty krótkie i długoterminowe w VAGu jaki masz przebieg auta bo tak koło 200tyś powinny być czyszczone wtryski..
Całkiem niedawno mechanik twierdził, że korekty w porządku. Ale sprawdzę jeszcze osobiście, jakie bloki i w jakich warunkach to sprawdzać? Auto o przebiegu 230 tyś, o czyszczeniu wtrysków nic mi nie wiadomo by było robione. Przy okazji sprawdzę błędy, pojawiają się czasem błędy sondy, ale podejrzewałem, że to zakłócenia od instalacji lpg.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 08 maja 2011, 10:40

przed chwilą pisałem w innym temacie skopiuję..
-a6-c5-17538-17536-vt34747.htm
ja miałem to samo i winny był LPG (wystarczyła regulacja) sprawdź korekty długoterminowe na VAGu jak będzie powyżej 15% to może wywalać błąd powyżej 25% masz już murowany błąd zobacz jak się zachowują korekty krótkie powinny sobie ładnie pracować w przedziale -10 do +10
i ze wzrostem obrotów, prędkości wartość ich będzie szybciej się zmieniać..
jak będą pracować i zmieniać wartości to są ok jak lambda umiera to wartości wolniej się zmieniają albo pokazują inne wartości..
sprawdź też jak wcześniej mówiłem wejdź w VAG blok silnika kanał 032 długoterminowe..
powinny się mieścić w przedziale od -5 do+5
kanał 033 krótkoterminowe.. spisz wartości później kliknij w kasuj błędy nawet jak ich nie będzie.. wyzerują się korekty pojeździj trochę na PB i zobacz jakie są porównaj będziesz wiedział jak się sprawuję LPG powinny być takie same jak na PB..

17536 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
17538 - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga (weak mixture)

[ Dodano: 2011-05-08, 10:23 ]
Powiedz jeszcze jak wygląda sprawa spalania bo przy ubogiej mieszance u mnie palił więcej.. ecu koryguję dawkę i daję za dużo..

[ Dodano: 2011-05-08, 10:47 ]
a co do czyszczenia wtrysków u mnie to było robione przy 220tyś. na szczęście jeszcze w Szwajcarii, tak mam w historii autka..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 08 maja 2011, 12:44

Ok
Sprawdzę korekty.
Jeśli chodzi o błędy dotyczące składu mieszanki to nigdy takich nie miałem.
Spalanie uważam wysokie, miasto 17Pb/20lpg, w trasie 12-13 gazu.
Jak jest po niemiecku czyszczenie wtrysków? To spojrzę w książkę serwisową. Samochód też ze Szwajcarii.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 08 maja 2011, 12:54

Jetronic Reinig to jest od wtrysków ja jeszcze miałem wymieniane świece przy tej operacji..

[ Dodano: 2011-05-08, 12:58 ]
Jak masz FIS to możesz sobie porównać spalanie jak na LPG pokazuję więcej niż na pB to jest ubogo jak mniej to bogato.. oczywiście przy takiej samej jeździe..

[ Dodano: 2011-05-08, 13:00 ]
Jeszcze na analizę spalin ma pewnie jakość paliwa może było jakieś trefne..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 08 maja 2011, 13:38

Ciekawe z tym FISem, do tej pory myślałem, że to co pokazuje podczas jazdy na gazie nijak się ma do rzeczywistości. Bo niby w jaki sposób ma pokazywać spalanie gazu. Ale dobrze przyjrzę się.

Jeśli chodzi o paliwo, to zarówno Pb jak LPG zawsze tankuje na Statoil.

Książkę serwisową przejrzę potem, dzięki za dotychczasowe wskazówki.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 08 maja 2011, 13:54

Jeśli pomogłem kliknij pomógł zawsze trochę motywuję do dalszej pomocy.. pozdrawiam
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 09 maja 2011, 19:38

arkadiuso pisze: Jak masz FIS to możesz sobie porównać spalanie jak na LPG pokazuję więcej niż na pB to jest ubogo jak mniej to bogato.. oczywiście przy takiej samej jeździe.. .
Co tak naprawdę pokazuje FIS podczas jazdy na gazie?

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 09 maja 2011, 20:00

Fis pokazuję ile powinien spalić PB to ecu się tym zajmuję i przelicza a jak wiesz że gazu po poprawnej regulacji musi spalić trochę więcej to do tego co na fisie musisz dodać 15-30% i masz spalanie LPG
tak jest i działa chyba że ktoś ingerował w to i coś mieszał.. pewnie ecu bierze dane z sond i innych czujników i przelicza sobie..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 09 maja 2011, 21:50

1. Skoro FIS pokazuje zawsze spalanie benzyny (bez względu czy jazda rzeczywiście na PB czy na LPG) to skąd się biorą ewentualne rozbieżności (abstrahując od tego czy mieszanka uboga bądź bogata) ?

2. Zdziwiony jestem, że na ubogiej mieszance spalanie może być więcej. Na chłopski rozum powinno być odwrotnie, skoro uboga oznacza niedobór paliwa a nadmiar powietrza.

3. Skoro borykałeś się z ubogą mieszanką i zwiększonym spalaniem, to na wymianie jakiej części zakończyła się u Ciebie cała sprawa?

4. Aha, u mnie FIS podczas jazdy na gazie pokazuje więcej niż podczas takiej samej na benzynie. Czyli mieszanka uboga. Ale dotyczy to gazu czy benzyny właśnie?

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 09 maja 2011, 22:12

pancurski pisze:1. Skoro FIS pokazuje zawsze spalanie benzyny (bez względu czy jazda rzeczywiście na PB czy na LPG) to skąd się biorą ewentualne rozbieżności (abstrahując od tego czy mieszanka uboga bądź bogata) ?
Dokładnie nie wiem skąd ecu bierze te dane ale pokazuję ile powinien spalić PB przecież auto nie wie że jedzie na LPG..
pancurski pisze:2. Zdziwiony jestem, że na ubogiej mieszance spalanie może być więcej. Na chłopski rozum powinno być odwrotnie, skoro uboga oznacza niedobór paliwa a nadmiar powietrza.
Spalanie będzie większe bo komp (ecu) dostaję sygnał że jest za uboga mieszanka sygnał z sond lambda korekty wysokie i wtedy stara się to skorygować dlatego dolewa dużo za dużo..
pancurski pisze:3. Skoro borykałeś się z ubogą mieszanką i zwiększonym spalaniem, to na wymianie jakiej części zakończyła się u Ciebie cała sprawa?
Nic nie wymieniałem.. pomogła odpowiednia regulacja po korektach żeby były takie same jak na benzynie (właśnie jestem w trakcie sprawdzania spalania ale już widać, że jest mniejsze..)
pancurski pisze:4. Aha, u mnie FIS podczas jazdy na gazie pokazuje więcej niż podczas takiej samej na benzynie. Czyli mieszanka uboga. Ale dotyczy to gazu czy benzyny właśnie?
Do sprawdzenia korekty krótkie i długoterminowe pisałem o tym wcześniej Fis musi pokazywać takie same spalanie jak jedziesz na PB i LPG auto nie wie, że ma instalację gazową..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 11 maja 2011, 09:53

Podłączyłem vaga 208, ale coś jest nie halo, w grupach 032 i 033 nie pokazuje korekt tylko jakieś inne parametry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja