Zacznijmy od początku. W sierpniu zeszłego roku padł nastawnik w pompie wtryskowej. Nastawnik został naprawiony (za bagatella 1200PLN - prawdopodobnie został wymieniony tylko tranzystor). OK - zostało naprawione - auto jeździło. W kwietniu tego roku auto staneło na drodze ponownie. Błąd ten sam - nastawnik pompy wtryskowej. Poczytałem i zapoznałem się z tajemniczym tranzystorkiem. Nie zastanawiając się odkręciłem 5 śrubek, wyciągnąłem wycięty przy poprzedniej naprawie dekielek - patrzę a tu jedna nóżka od tranzytorka jest nie przylutowana. Sraciła styk. Trochę cyny - błąd zniknął i auto odpaliło od kopa. Warte jest zanaczenia że podczas tej usterki miałem problem z układem paliwa - dokładnie z powrotem - przewód trochę starość zjadła i się lało. Co też jes dziwne - powrót był nieszczelny i spalanie w moim samochodzie było rzędu 5l z małym plusem. Normalnie jest około 7l (6.8l).
Przewód paliwowy wymieniony, autko jeździ dalej. Ale niestety po miesiący (po zrobieniu 500 km) znowu stanęło na drodze. Ale tym razem VAG nie pokazał żadnych błędów.Jak odpinam przewód z e sterownika - błąd występuje, jak założe go, czyszcze błedy - i bład znika.
Czy jest taka możliwośc że padała elektornika i komputer nie pokazuje żadnych błędów? Czy też może pompa doznała uszkodzenia mechanicznego - i dlatego jest brak błedów.
Mój gratek no nie jest niestety Audi. To passat 2.5 TDI V6, AFB silnik, 219 tys. przebiegu, ksenon+skóra. Piszę tutaj - na forum Audi bo w klubie Passata niewiele wiedzą na temat tych silników.
Pytanie - czy jak kupię pompę od Audi A6 bądź A4 z silnikiem AFB to będzie to u mnie współpracowało?
Mój numer pompy 141852152544, sterownik 1277022036 (969071).
W przewodzie paliwowym jest ropa - brak bąbelków powietrza. Podczas kręcenia paliwo jest podawane do wtryskiwaczy (przynajmniej do 5 z nich - szóstego nie mogłem odkręcić).
Czekam na sugestie.
[ A6 C5 2.5 Tdi] AFB silnik zgasł i nie chce odpalić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 15:48
- Lokalizacja: Didcot
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2
- Rejestracja: 29 kwie 2011, 15:48
- Lokalizacja: Didcot
Przywitany...
Czy pompa musi być o takim samym numerze czy wystarczy że będzie od takiego samego silika jak mój -AFB?
[ Dodano: 2011-05-20, 23:30 ]
Może jest ktoś zainteresoany kupnem pompy? Nie potrzebuję - zamierzam narazie skończyć przygodę z V6.
Wyciągnięta z audi a6 - 121 tys mil na zegarku. Numery na pompie 01440972403A, 082233212, 0470506002, 059130106D.
Czy pompa musi być o takim samym numerze czy wystarczy że będzie od takiego samego silika jak mój -AFB?
[ Dodano: 2011-05-20, 23:30 ]
Auto hula. Kupiłem używaną pompę, ale niestety koło było ściągnięte - więc wymagała ona by ponownego ustawienia. Wziąłem więc odciąłem kabelki i wymieniłem tylko sterownik. Auto odpaliło od razu. Mam pytanie - czy muszę coś odpowietrzać? Jak odpaliłem to co jakiś czas (co 5-10 sekund) w wężyku mozna było zaobserować bąbelki powietrza.oli80 pisze:Pompa zdechła całkowicie,takich żeczy jak wymiana tranzystorka poprostu się nie robi ,bo cała kalibracja pompy zapisana
w sterowniku idzie sie j....ć.pozatym pompa to nie sam sterownik.Poszukaj drugiej sprawnej ale o tym samym numerze,obojętnie zczy z a6,a4 czy passata.Możesz oddać swoją do regeneracji ale po tym co przeszł to cena
za usługę będzie zaporowa,jeśli wogule się nada
Może jest ktoś zainteresoany kupnem pompy? Nie potrzebuję - zamierzam narazie skończyć przygodę z V6.
Wyciągnięta z audi a6 - 121 tys mil na zegarku. Numery na pompie 01440972403A, 082233212, 0470506002, 059130106D.