
U mnie problem objawił sie wczoraj. Auto A6 Avant, 2,5 TDI 180 KM, olej w tipie zmieniony wraz z filtrem jakieś 25000 km temu, olej ESSO. Po wymianie oleju skrzynia pracowała płynniej. Jakieś 2 tygodnie temu wymieniano chłodnicę, więc pewnie nikt nie zadał sobie trudu aby sprawdzić i ewent. uzupełnić olej w skrzyni. No chyba, że dolano byle czego ? Po tej naprawie zrobiłem z 200 km kręcąc się tylko po mieście. Było OK.
Wczoraj wybrałem się w trasę do Warszawy. Po ponad 200 km jazdy autostradowej z predkością 130-140 km/h zaczęło trochę poszarpywać, potem podświetliły się wszystkie kontrolki od skrzyni na liczniku, wiadomo tryb awaryjny. Po wyłączeniu stacyjki i ponownym odpaleniu kontrolki były OK, auto ruszało ale troche mułowato i bardzo szybko znowu łapało awaryjny. Samochód jedzie zarówno do przodu jak i do tyłu.
Przełączanie na awaryjny odbywa się czasami z ostrym targnięciem, a czasami delikatnie. Na tym awaryjnym trybie wróciłem do Poznania jadąc 70 km/ h

Dziś robiłem pewne próby i rozpoczynałem jazdę z tipem przełączonym na ręczną zmianę biegów +/-. Doszedłem tak do 4 biegu i nie było awaryjnego trybu, biegi się załączały kolejne ale dość mułowato przyspieszał, zmiana biegów niezauważalna, aksamitna, tak jakby nie zapinał ich na sztywno. Po chwili na 4 biegu włączył się tryb awaryjny, ale tak miękko, że gdybym nie widzial na liczniku to bym nie wiedzial.
Jeżeli odpalę i delikatnie rozpedzam w automacie, to też od razu nie wrzuca awaryjnego ale wyraźnie gorzej sie rozpędza, tak jakby z duzym poślizgiem.
Przy jeździe w trybie awaryjnym nic specjalnego sie nie działo, tylko ruszanie jest strasznie powolne a jak się rozpędzi to przyspieszenie np z 70 km/h idzie juz dość żwawo.
Dziś podpiąłem sie w celu odczytania błędów.
Najpierw zczytałem błędy jakie były,
w silniku 1 błąd związany z niedawnymi walkami z ABSem (18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller P1649-35-00- - ). Ten błąd po skasowaniu już więcej się nie pojawił. Ponadto
w skrzyni 2 błędy
- 17116 - Gear 2 Incorrect Ratio P0732-35-10 - - - Intermittent
- 17114 - Incorrect Gear Ratio P0730-35-00 - -
Ponadto był 1 bład klapy klimatronika, który po skasowaniu ponownie się pojawia i 1 błąd zamka drzwi, też sie pojawia ponownie ale je tu pomijam bo chyba nie mają w tym przypadku znaczenia

Po skasowaniu błędów zrobiłem krótką przejażdżkę, oczywiście znowu awaryjny. Błąd w skrzyni jeden:
- 17117 - Gear 3 Incorrect Ratio P0733-35-00 - -
Skasowałem, ponowna przejażdżka i tym razem też jeden ale nie ten sam:
- 17116 Gear 2 Incorrect Ratio P0732-35-00 - -
Podejrzenia moje szły w 3 kierunkach:
1. Za malo oleju w skrzyni po wymianie chłodnicy ale czemu by sie nie ujawniło od razu ?
2. Usterka w urządzeniu wybierania biegów - podejrzenia z powodu tego, ze dzień przed trybem awaryjnym byla akcja walki z ABSem prowadzona przez mechanikow Norauto (dlatego oni bo naprawiali to co z ABSem spieprzyli wymieniając oslonę przegubu na półosi <szok> a myslałem że tam już nie ma co spieprzyc


3. Usterka mechaniczna skrzyni, być może związana przyczynowo z p. 1 i 2 a może niezwiązana

Sam nie mam wielu doświadczeń z tiptronikiem, jeżdże kilka lat ale nic się nie działo ze skrzynia. Przy wymianie oleju o której pisałem powyzej też żadnych sensacyjnych odkryć nie było, zadnych opiłków itp. Olej wiadomo, nie był jak nowy ale smoła też nie

Poza tym to, że co skasuję błąd to pojawia się ale raz jest 2 bieg, raz 3, a najpier 2 + taki ogólny 17114 Incorrect Gear Ratio

Macie jakieś doświadczenia aby można coś dedukować i wiedzieć na co się przygotować ?
Może odezwą się koledzy którzy opisywali podobne objawy a nie napisali jak się skończyło ?