Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] witam głośne stuki a6 c4 103kw

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
leon998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 maja 2011, 14:32
Lokalizacja: nysa

[A6 C4] witam głośne stuki a6 c4 103kw

Post autor: leon998 » 01 maja 2011, 14:53

witam prosze o porade ,może ktoś z was spotkał się z tego typu problemem od pewnego czasu z pod silnika wydobywają sie głośne stuki podczas skręcania kołami najazdu na krawężnik podczas startu i ostrego chamowania sprawy wahaczowe i końcówki oraz wszelkiego rodzaju gumy zostały wykluczone ponieważ zostały już wymienione na nowe została najprawdopodoniej sprawa wuzka pod silnikiem niewiem czy to własnie tam nie leży problem jeżeli oriętuje się ktoś jaki jest koszt wymiany elemetów gumowych przy tym wuzku oraz czy jest to wieli kłopot dla mechanika chodzi mi tu o ewentualne naciąganie klieta (bo słyszałm ze silnik nalinkę trzeba podwieszać) proszę o ewentualne sugestie pozdrawiam hej

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 01 maja 2011, 15:53

z uwagi iż stuki pojawiają się przy skręcaniu i przyspieszaniu ja obstawiałbym raczej przeguby a nie poduszki silnika

leon998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 maja 2011, 14:32
Lokalizacja: nysa

Post autor: leon998 » 01 maja 2011, 16:51

trudno powiedzieć jednoznacznie niedawno były wymienione gumy osłaniające na przegubach i mechanik nic złego niezauważył druga sprawa że stukanie jest bardzo głośne i trwa ułamek sekundy coś jakby sie przesowalo z wielkim impetem potem cisza az do momętu chamowania i tak dalej pozdrawiam

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 04 maja 2011, 08:55

ja podejrzewam sworzeń któregoś z wahaczy mam taki problem stukot słychać przy wjeżdżaniu na krawężnik, skręcaniu, czasem przy szybszym ruszaniu
możesz mieć nowiutki wahacz ale jeśli ucho w zwrotnicy będzie wyrobione to sworzeń będzie miał luz
wjedź na kanał podnieś prawy przód auta i dość mocno bujaj samochodem w lewo i w prawo obserwując z kanału lewe (oparte) koło - wahacz, potem odwrotnie lewy przód do góry i obserwujesz prawe koło, ja w ten sposób wykryłem usterkę
na szarpakach masz 2 koła oparte więc nacisk jest mniejszy gdy podniesiesz np. prawą stronę auta przenosisz częściowy ciężar prawej strony na stronę lewą i masz większe prawdopodobieństwo wykrycia luzu
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

benekdp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 12 maja 2011, 13:03
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: benekdp » 12 maja 2011, 23:26

kamil138 pisze:ja podejrzewam sworzeń któregoś z wahaczy mam taki problem stukot słychać przy wjeżdżaniu na krawężnik, skręcaniu, czasem przy szybszym ruszaniu
możesz mieć nowiutki wahacz ale jeśli ucho w zwrotnicy będzie wyrobione to sworzeń będzie miał luz
wjedź na kanał podnieś prawy przód auta i dość mocno bujaj samochodem w lewo i w prawo obserwując z kanału lewe (oparte) koło - wahacz, potem odwrotnie lewy przód do góry i obserwujesz prawe koło, ja w ten sposób wykryłem usterkę
na szarpakach masz 2 koła oparte więc nacisk jest mniejszy gdy podniesiesz np. prawą stronę auta przenosisz częściowy ciężar prawej strony na stronę lewą i masz większe prawdopodobieństwo wykrycia luzu
Ja również obstawiam sworzeń, ja też tak nie dawno miałem, głuche walnięcie na skręcie i jak wyprostowałem to samo, stoję w miejscu skręcę koła ruszam i buuuu, nie powiem ci na 100% bo ostatnio wymieniałem całe zawieszenie z przodu, po wymianie stuki ustały. Sprawdź ten sworzeń, wymień śrubę, skręć go mocniej, a jak zobaczysz, że masz luzy i nie da rady więcej skręcić to delikatnie rozpiłuj szczelinę w "uchu" tam gdzie wchodzi stworzeń i skręć dosyć mocno. Albo pojedź na diagnostykę daj kolesiowi na 2 browary niech ci znajdzie. powodzenia

leon998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 maja 2011, 14:32
Lokalizacja: nysa

Post autor: leon998 » 22 maja 2011, 20:53

hej
a więc po wielu testach okazało się że koledzy forumowicze mieli rację problem tkwił w sworzniach kture były za bardzo wytłuczone a na mrginesie powiem że była istna zgaduj zgadula i tak za jednym zamachem zostało wymienione prawie wszystko od a do z wielkie dzięki i pozdrawiam hej

Awatar użytkownika
kamil_chy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:54
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kamil_chy » 08 cze 2011, 22:56

Witam;
u mnie po wymianie wachaczy + końcówki nadal stukało podczas ruszania i przy hamowaniu, auto naprawiane w serwisie, z racji tego że auto stać nie moze wiec od razu w trase ok 200km i tak stukało coś, jak zwykle wiadomo na serwisach nie mozna polegać, lewarek auto w góre a tam oczywiscie "fachura" z serwisu nie dokręcił śruby od wachacza.
pozdrawiam
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga