Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5+Lpg] Metaliczny stukot silnika

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

[ A6 C5+Lpg] Metaliczny stukot silnika

Post autor: hoopek » 27 kwie 2011, 23:07

Witajcie.
Ostatnio zaobserwowałem dziwny odgłos spod pokrywy silnika, metaliczny stukot jak w dieslu..
Co to może być?
Silnik: 1.8T, 150 KM
Instalacja LPG: Stag 300, wtryski MagicJet (nie sugerować się filmem, zdjęcie przed wymianą wtrysków)

STUKOT:
[youtube][/youtube]

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 28 kwie 2011, 08:04

Obstawiam zawory albo łańcuch od zmiennych faz rozrządu.

[ Dodano: 2011-04-28, 08:17 ]
Zdejmij plastikową osłonę i dostań się do głowicy by sprawdzić stan regulatora zmiennych faz rozrządu i łańcucha. I radzę z tym nie czekać.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 28 kwie 2011, 08:38

Dodam, iż po dolaniu 50 ml oleju stukot ustał na kilka dni. Ale po tym czasie powrócił. I raz jest a raz go nie ma. Dziwne to dla mnie strasznie.
Jutro od rana podjadę do mechaniora by sprawdził stan regulatora itp. u mnie brak czasu. :(

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 28 kwie 2011, 09:09

Po wizycie u mechanika podziel się wiedzą na forum. Regulator ma trochę elementów plastikowych więc ma się coś kruszyć lub pękać. Sam łańcuch może mieć luz od wyciągnięcia.
Tak z ciekawości na Vagu nie masz błędów np. z czujnikiem położenia wału (wałka rozrządu) zwanym inaczej czujnikiem Halla?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 28 kwie 2011, 10:42

Na jakim oleju jeździsz?
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 28 kwie 2011, 23:47

Błędy z czujnikiem Halla wałka rozrządu miałem ponad rok temu, czujnik wymieniłem i wszystko było ok.
Olej, to Mobile 1 0W40.
Znajomy, jak powiedziałem mu o objawach powiedział, że to prawdopodobnie popychacze.
Jutro wizyta u mechanika.

pancurski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 198
Rejestracja: 30 lip 2009, 13:07
Lokalizacja: Lublin/Slough

Post autor: pancurski » 29 kwie 2011, 07:44

hoopek pisze:Błędy z czujnikiem Halla wałka rozrządu miałem ponad rok temu, czujnik wymieniłem i wszystko było ok.....
Niemniej jednak z błędami Halla bardzo bym uważał na przyszłość. Też jeździłem z jednym błędem przez rok, i no cóż.....potem gorzko płakałem <uoee>

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 02 maja 2011, 22:39

Wstyd się przyznać, ale problem rozwiązany w brzydki sposób..
Wymiana oleju na pół syntetyk Castrol 10W40 pomogła. Zapewne poprzedni właściciel też lał półsyntetyk i jak ja po zakupie zalałem syntetyk, popychacze się wypłukały i zaczęły "dzwonić".. Najważniejsze, że już nie stuka i nie puka.

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 03 maja 2011, 18:26

Mi się wydaje że powinieneś wlać olej 5W50 pełny syntetyk.. ale niech się wypowiedzą posiadacze 1.8 T :)

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 14 mar 2010, 13:31
Lokalizacja: koszalin

Post autor: tokarka606 » 04 maja 2011, 18:41

Powinieneś lać 5W/40 np. Motul.10W/40 pali się w tym silniku.
Pół litra na dwóch to nic,ale litr na czterech to już coś.

Awatar użytkownika
hoopek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 645
Rejestracja: 22 wrz 2009, 21:57
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: hoopek » 09 maja 2011, 22:33

A mogę teraz bezproblemowo wrócić do syntetyka np. 5W40?

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 10 maja 2011, 10:23

Wypłukać silnik, wymienić filtr i heja ! zalewać 5w40 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga