Witam.!
Mam takie pytanko, czy gdy zdejmujecie koła z samochodu, czy to letnie, czy zimowe i składujecie je w garażu, to czy powinno się spuścić z nich powietrze, zeby im dać odpocząć, czy zostawić nabite.?
Pozdrawiam.
[ All ] Przechowywanie kół zimowych/letnich.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 17 cze 2010, 11:18
- Lokalizacja: Wolbrom/Olkusz
[ All ] Przechowywanie kół zimowych/letnich.
KOŁO, GLEBA I NIC WIęCEJ NIE POTRZEBA.!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 57
- Rejestracja: 17 cze 2010, 11:18
- Lokalizacja: Wolbrom/Olkusz
ja składowałem ostatnią zimę opony na felgach ułożone jedna na drugiej na tej która leżała ostatnia (na samym dole) zauważyłem wczoraj guza.censored pisze:Nabite.
Dozwolone jest aby wisiały na felgach lub leżały jedna na drugiej w poziomie. Nie wskazane jest aby stały. Najlepsze sa wbrew pozorom nie suche miejsca a chłodne i delikatnie wilgotne.
Także te leżenie to tak nie do końca chyba jest ok. No chyba, że mówimy o oponach bez felg.
A te wiszenie na ścianie. Co proponujecie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 29 lis 2009, 12:02
- Lokalizacja: słubice
- Kontakt:
http://www.motofakty.pl/artykul/przecho ... pon_3.html
Opona jest bardzo delikatnym elementem i aby po okresie zimowym lub letnim była sprawna i nadawała się ponownie do jazdy musi być odpowiednio przechowywana. Sposób składowania uzależniony jest od tego, czy przechowujemy całe koła, czy tylko same opony.
Najwygodniejszym rozwiązaniem jest pozostawienie opon w serwisie oponiarskim. Za niewielką opłatą lub nawet bezpłatnie warsztat przechowa nam opony w odpowiednich warunkach do następnego sezonu. Jednak nie wszystkie serwisy mają takie możliwości i jeśli sami Fot. Grzegorz Burda: Opony z felgami można przechowywać tylko ułożone w stos. przechowujemy opony musimy zadbać o właściwe składowanie, aby po kilku miesiącach opony nadawały się do dalszej jazdy.
Przed demontażem opon z samochodu należy oznaczyć ich pozycję na samochodzie, aby później założyć je w tym samym miejscu. Pierwszym krokiem jest dokładnie umycie kół, wysuszenie i wyjęcie z bieżnika wszelkich ciał obcych takich jak kamyki itp.
W oponach przechowywanych z felgami koła należy ułożyć jedno na drugim lub powiesić na specjalnym wieszaku. Nie wolno stawiać kół pionowo, ponieważ ciężar felgi spowoduje trwałe odkształcenie opony, które będzie dyskwalifikowało ją z dalszej eksploatacji. Tak uszkodzona Fot. Grzegorz Burda: Same opony można przechowywać na stojąco lub jedna na drugiej, ale maksymalnie po 10 opon. opona powoduje hałas bardzo podobny do zużytego łożyska, jednak występuje przy innych prędkościach. Natomiast same opony należy przechowywać na stojąco i można co pewien czas obracać o 90 stopni. Nie jest to jednak konieczne przy oponach radialnych, gdyż nie występuje ryzyko odkształcenia, takie jak w ogumieniu diagonalnym, które obecnie nie są już stosowane w samochodach osobowych.
Można również składować opony jedna na drugiej, tak jak z felgami, układając maksymalnie po 10 sztuk. Nie wolno ich natomiast wieszać na hakach.
Opony powinny być składowane w pomieszczeniu ciemnym, suchym i chłodnym, z dala od benzyn i olejów.
Opona jest bardzo delikatnym elementem i aby po okresie zimowym lub letnim była sprawna i nadawała się ponownie do jazdy musi być odpowiednio przechowywana. Sposób składowania uzależniony jest od tego, czy przechowujemy całe koła, czy tylko same opony.
Najwygodniejszym rozwiązaniem jest pozostawienie opon w serwisie oponiarskim. Za niewielką opłatą lub nawet bezpłatnie warsztat przechowa nam opony w odpowiednich warunkach do następnego sezonu. Jednak nie wszystkie serwisy mają takie możliwości i jeśli sami Fot. Grzegorz Burda: Opony z felgami można przechowywać tylko ułożone w stos. przechowujemy opony musimy zadbać o właściwe składowanie, aby po kilku miesiącach opony nadawały się do dalszej jazdy.
Przed demontażem opon z samochodu należy oznaczyć ich pozycję na samochodzie, aby później założyć je w tym samym miejscu. Pierwszym krokiem jest dokładnie umycie kół, wysuszenie i wyjęcie z bieżnika wszelkich ciał obcych takich jak kamyki itp.
W oponach przechowywanych z felgami koła należy ułożyć jedno na drugim lub powiesić na specjalnym wieszaku. Nie wolno stawiać kół pionowo, ponieważ ciężar felgi spowoduje trwałe odkształcenie opony, które będzie dyskwalifikowało ją z dalszej eksploatacji. Tak uszkodzona Fot. Grzegorz Burda: Same opony można przechowywać na stojąco lub jedna na drugiej, ale maksymalnie po 10 opon. opona powoduje hałas bardzo podobny do zużytego łożyska, jednak występuje przy innych prędkościach. Natomiast same opony należy przechowywać na stojąco i można co pewien czas obracać o 90 stopni. Nie jest to jednak konieczne przy oponach radialnych, gdyż nie występuje ryzyko odkształcenia, takie jak w ogumieniu diagonalnym, które obecnie nie są już stosowane w samochodach osobowych.
Można również składować opony jedna na drugiej, tak jak z felgami, układając maksymalnie po 10 sztuk. Nie wolno ich natomiast wieszać na hakach.
Opony powinny być składowane w pomieszczeniu ciemnym, suchym i chłodnym, z dala od benzyn i olejów.
w razie problemow pisz pomoge nie staram sie wymadrzac staram sie pomoc ucza sie na bledach
sprawa załatwiona. Wizyta w wulkanizacji. Mieli akurat jedna sztukę, nawet wysokość bieżnika się zgadzała. 8 dyszek i załatwione.
W wulkanizacji powiedzieli, że jak najbardziej guz mógł być spowodowany tym, że leżała na dole całą zimę. Bo fakt, opony z felgami, przechowujemy jedna na drugiej poziomo, ale co jakiś czas przekładamy.
Mimo wszystko bardziej prawdopodobne jest to, że opona miała guza bo wpadłem w dziurę (nie pamiętam bym w jakąkolwiek wpadł ostatnio).
W wulkanizacji powiedzieli, że jak najbardziej guz mógł być spowodowany tym, że leżała na dole całą zimę. Bo fakt, opony z felgami, przechowujemy jedna na drugiej poziomo, ale co jakiś czas przekładamy.
Mimo wszystko bardziej prawdopodobne jest to, że opona miała guza bo wpadłem w dziurę (nie pamiętam bym w jakąkolwiek wpadł ostatnio).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga