Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] [2.5 TDI] Przestawiający się kąt wtrysku, gdzie przy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

[A6 C4] [2.5 TDI] Przestawiający się kąt wtrysku, gdzie przy

Post autor: DJ_Mouse » 02 kwie 2011, 00:32

Witam Kolegów.

Przeszukałem dział związany z naszymi silnikami, naczytałem się o nastawnikach ale mój problem jest z goła troche inny....


Jesienią tamtego roku kiedy temp. na zewnątrz spadały ku zeru podłączyłem się pod vaga, ponieważ auto na mrozach w poprzednią zime nie do końca dobrze radziło sobie z rozruchem. Było 45-48 jednostek (blok 000 drugie okienko) przyspieszyłem pompą do 69-71 jednostek. Odpalanie i praca poprawiły się dosyć znacznie, auto było żwawsze i lepiej radziło sobie z mrozami tej zimy.

Jednak jakiś czas temu zauważyłem, że po porannym rozruchu jakoś dziwnie twardo pracuje, zbagatelizowałem to jednak aż to dziś. Po podłaczeniu pod vaga i uruchomieniu auta kąt wtrysku waha się w granicach 60 jednostek, po lekkim przegazowaniu i zejściu na wolne obroty trzyma się powyżej 130!!!!

Co może być przyczyną aż takich zmian? Dodam, że na pół roku przed kupnem auta, podobno pompa przeszła regeneracje (mam nawet na to fakturę na coś ok. 600zł) od tego czasu auto zrobiło jakieś 50tys km (za mojej kadencji filtr paliwa wymieniany co rok przed zimą - czyli dwukrotnie) nigdy nie widział opału i innych wynalazków, zwykłe ON lub Verwa.
Na wolnych obrotach czasem wyczuwam delikatne chwianie obrotów (albo zmiane twardości pracy?) w każdym razie jest to na tyle delikatne, że nie widać tego na obrotomierzu. Czasem też można odczuć spadek mocy (delikatny, ale dla mnie wyczuwalny) a np. po zmianie biegu ciągnie już normalnie.

Aha, warto zaznaczyć że sukcesywnie wywala bład "Start of injection regulation" czyli bład porzątku wtrysku.


Gdzie może leżeć przyczyna takiej niesprawności? Coś nie tak z pompą? Pasek rozrządku napędzający pompę sprawdzałem, jest dobrze napięty. Czy ew. jakieś dodatki smarujące do on mogą w jakiś sposób poprawić sprawę? Będe wdzięczny za podpowiedzi co dalej z tym robić, na pompach niestety się nie znam, musiał bym ją komuś oddać, a dobrze wiemy jacy dzisiaj są fachowcy...
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 02 kwie 2011, 02:46

Jeżeli pompę pomojamy to warto przypatrzeć sięwtryskowi sterujacemy. Najprościej zmierzyć oporność cewki (okolice 100 =-10 omów są ok). Mi nie wywalało błędu, szarpało czkało czasami, po wymianie przeszło.
Ale jeżeli odczuwasz zmiany w pracy silnika to może nie czujniki a same nastawy czyli przestawiacz kata (przycieranie itp) albo nastawnik (wytarte ścieżki czy coś).
Obrazek TDI +

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 02 kwie 2011, 21:42

przy takich zmianach wartości wyprzedzenia wtrysku sprawdził bym rozrząd i koło pasowe <mysli>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 03 kwie 2011, 00:15

krzysiekjx1 pisze:przy takich zmianach wartości wyprzedzenia wtrysku sprawdził bym rozrząd i koło pasowe <mysli>
hmm... a co z kątem wtrysku ma wspólnego koło pasowe? Chodzi Ci o klin na wale korbowym? powyżej jakichś 1600obr słychać, że praca jest cichsza (tak jakby wracał do dobrych ustawień) tak mi się wydaje...

A ten przestawiacz to droga sprawa? W temacie pomp jestem niestety zielony kompletnie...
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 03 kwie 2011, 03:43

Jak klin zaczyna się ścinać od popuszczonej śuby to kat raczej a nawet napewno będzię się opóźniał, auto coraz gorzej zapala itp. Ale jak poprawia się przy jakichś tam obrotach to myśle że to coś w pompie
Przestawiacz i zawór napewno tanie nie są ale można je z innej pompy spróbować podmienić jakbyś gdzies na złomie znalazł, pewnie i z 1.9 by pasowało. To jest na dnie pompy taki zaworek biały chyba. Jako że jest na dnie lubią się tam osiadać wszelkie syfy, możesz pobawić sie i zobaczyć co tam słychać. Tu widac jak wygląda mniej więcej:
http://pics.tdiclub.com/data/500/N108.pdf
Szukaj w sieci na temat n108 ;)
Obrazek TDI +

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 03 kwie 2011, 09:02

oczywiście że miałem na myśli klin na wale i nie musi być śruba zaraz popuszczona bo wystarczy że ktoś kiedyś to reanimował i zaczyna tam powstawać luz aczkolwiek nastawnik też jest dobrą sugestią
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 03 kwie 2011, 09:42

hmm... Co prawda rozrząd ma dopiero jakieś 60tys. ale i tak chciałem go wymienić za niedługo, bo będe zaczynał akcje lakierowania i przód napewno będzie rozebrany to spróbował bym za jednym zamachem, postaram się przyjrzeć co się dzieje z kołem.

A w przyszłym tygodniu postaram się umówić z pompiarzem, może coś doradzi jak posłucha i zobaczy wyniki z vaga, bo dopuki sam o tym nie wiedziałem to mi nie przeszkadzało, ale teraz chciałbym coś z tym zrobić.

Dziś na trasie zauważyłem też, że jadąc np. jednostajnie na 5 biegu ok. 100km/h po dociśnięciu gazu ciśnienie doładowania wzrasta do max 0.3bar i auto słabo przyspiesza, po puszczeniu gazu do zera i wciśnięciu do dechy ciśnienie rośnie normalnie i auto ciągnie jak powinno... Czy to powinno utwierdzić mnie w postawieniu na nastawnik? Auto nie szarpie w żadnym zakresie obrotów, bo wiem że to był częsty objaw przy brudnym czy kończącym sie nastawniku...
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

axidix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 12 paź 2009, 11:50
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1995
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kujawsko-pomorskie

Post autor: axidix » 26 kwie 2011, 06:19

koledzy dołącze sie do tematu , wczoraj walczyłem i walczyłem i ustawiłem zapłon u siebie ale nie dokońca bo kiedy ustawiłem miejwiecej na 45-59 tak mi skacze zapłon na podwyszonych obrotach jak wejde w logi , i zauważyłem ze mi zaczeły obroty falować :/
dodam ze poprzednio miałem uszkodzony taki biały pierdolniczek na dole w pompie i zapłon był ustawiony na jakis tryb awaryjny chyba :P , teraz juz wymieniłem silnik chodzi nie najgorzej ale zaczoł własnie falowac i do tego ten zapłon nie moge dokładnie go ustawić czym moze być to przyczyna ?
nie ma to jak jedno auto, dwie nogi, trzy pedały, cztery koła, pięć cylindrów i sześć litrów na setkę...

Pomóż wystarczy ze przekażesz 1% swojego podatku.Numer KRS 0000064892 z dopiskiem Aleksandra Życińska.Mukowiscydoza codzienna walka o oddech! Dziękuje wszystkim za wsparcie ;p www.ptwm.pl

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 26 kwie 2011, 18:01

axidix, jeśli zawór zdechł całkiem, to ustawianie kąta lampą to najbardziej partyzanckie rozwiązanie, bo i tak nie będzie to miarodajne i dokładne.

Czy masz dobrze napięty pasek rozrządu na pompie? Im luźniejszy tym możliwe większe wahania kąta przy odczycie z vaga. do 5-6 jednostek to normalne zjawisko i tym nie ma się co przejmować, aczkolwiek kąt odczytujesz zawsze na biegu jałowym nie na "podwyższonych" obrotach. Sprawny zawór n108 reguluje kąt w zależności od prędkości obrotowej i obciążenia silnika (steruje nim ECU) więc kąt który ustawisz nie jest taki sam w każdym przedziale obrotów.

Druga sprawa jest taka, że kąt ustawiać powinieneś na rozgrzanym silniku (temp robocza 90oC) na zimnym wynik zawsze jest inny (większy jeśli zawór n108 sprawny)

Jaką masz ustawioną dawke? Może jest za mała? Czy nie widać pęcherzyków powietrza w zasilaniu pompy?


Trochę rozgryzłem pompę w tym silniku, u mnie okazało się, że gniazdo w którym znajduje się zawór n108 było pęknięte między kanałami, ropa przedostawała się z jednego do drugiego z pominięciem tego zaworu, stąd wynikały bardzo duże zmiany kąta wtrysku. Po wymianie korpusu problem zniknął.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

gregii123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 maja 2011, 21:21
Lokalizacja: ~Krk

Post autor: gregii123 » 16 maja 2011, 21:36

Wiatm! również podłacze się pod temat.

Znajomy ma problem z Audi 2.5 tdi 180 KM
Pali tylko na plaku , ale jak jest ciepły to pali normalnie.
Był u mechanika. Ten powiedział ze pompa do wymiany bo pompa (czyt. sterownik) sama przestawia kąt wtrysku. w chwili gdy do niego jechała była w trybie awaryjnym i strasznie kopciła na niebiesko.

Wziął bym ją vagiem , pobawił się kątem wtrysku . Czy to rzeczywiście może byc wina pompy.
Z tego co mi wiadomo w vp44 jak padnie nastawnik ( a raczej tranzystor w sterowniku) to raczej zgon dla samochodu( nie pali , nie jeździ) .

Dodam że zaczęło się od problemów z odpalaniem , potem chodził ale po psiknięciu plakiem , a jak jechał do mechanika to jak wyżej.

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 16 maja 2011, 21:43

gregii123, nastawnik nie ma nic do kąta wtrysku, od tego jest osobny zawór sterujący kątem. Nowy to koszt +/- 450zł i zrobi Ci to każdy pomiarz jeśli sam nie chcesz się za to brać.

Co nie zmienia faktu, że to dział poświęcony silnikom R5 a nie V6.

Badałeś wartość kąta wtrysku vagiem?


Kopcenie na niebiesko sygnalizuje bardziej spalanie oleju, nie ubywa? Może suszarka puszcza? Zły kąt wtrysku to raczej siwy dym, jeśli nie odpala zimny kąt może być zbyt późny, ale bez zbadania tego vagiem to nic Ci nie poradzimy.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

gregii123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 16 maja 2011, 21:21
Lokalizacja: ~Krk

Post autor: gregii123 » 16 maja 2011, 21:57

Hmm , mój błąd . dzieki za odp.
Z tymi pompiarzami to różnie jest, był już z tym autkiem u paru mechaników , i żaden żadnych konkretów nie powiedział. wszyscy od razy zmianiac pompę , w ślepo.

Dobra pszenoszę się z tego subforum:P

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 16 maja 2011, 22:04

gregii123, po prostu nie trafił na kogoś znającego się w temacie a ludzi, którzy chcą szybko zarobić i tyle.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

KONIUFZR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 wrz 2013, 07:46
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: KONIUFZR » 22 paź 2013, 15:24

Witam, mam pytanko koledzy:) mianowicie mój silniczek AAT, odpala bez problemu, nastawnik ok ale podpięty pod vaga pokazuje ,że w okolicy 1200-1400 podnosi kąt wtrysku do 100 a pózniej po przekroczeniu 1800 znowu w okolice 60, jak podniesie ten kąt to silnik zaczyna drżeć i kopci troche na niebiesko,czy ten zawór n108 nie jest tylko od przyspieszenia kąta podczas rozruchu, a pompa później w zależności od obrotów sama przyspiesza kąt????

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga