Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Montaż xenonów HID (slim) soczewki H1 / by eldo

Warsztat
Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 22 kwie 2011, 23:23

diabel, ja jeżdże półtora roku na night guidach(35tys km) i nie przepaliły się ale jakoś kombinowałem ostatnio z światłami bo coś mi się wydawało (i słusznie) że jedna(regenerowana) soczewka słabiej świeci, i o dziwo zwykły nowy philips za pare zł lepiej świecił niż te night guidy...
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 24 kwie 2011, 12:07

odpukać w niemalowane (tfu tfu tfu) ale od czasu założenia tego tematu czyli od 2009-10-09 pomykam na tytułowych palnikach ! Nie chwale już bo sie jesio zjarają :) nalatane jakieś 25tyś i cisza <okok>
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 26 kwie 2011, 22:02

Witam. swego czasu pisałem o problemie związanym z zamontowaniem przeze mnie hidów. Między innymi zawieszały się mi zegary, raz nawet uaktywnił się mi immobilaizer- nie obyło się wtedy od magika który wgrywał mi na nowo program. Po tych przejściach zdecydowałem się ściągnąć hidy i założyć zwykłe h1. Oczywiście problem zniknął nic niepokojącego się nie działo. Ale wtedy tez naszedł mnie pomysł by zareklamować przetwornice. Odesłałem e do sprzedawcy i dostałem nowe. Założyłem je i u memu zdziwieniu wszystko działa jak należy. Odpukać ale jeżdżę na nich ponad miesiąc czasu i nic niepokojącego się nie dzieje. Mam nadzieje że problem mój leżał po stronie przetwornic i teraz już jest wszystko ok. Pozdro <okok>

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 26 kwie 2011, 22:21

ale czy jest legalny sposob na montaz xenonow aby wrazie stluczki lub wypadku nie ma nieprzyjemnosci z tego powodu. wiem tylko ze lampy maja oznaczenie d2s co oznacza palnik xenonowy. udalo sie komus z Was na legalu zalozyc xenony?

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 27 kwie 2011, 07:44

jako że jestem diagnosta wypowiem sie na ten temat.
Aby xenony były legalne (nawet HIDY) muszą być spełnione warunki:
- zamontowane działajace spryskiwacze (nigdzie nie jest napisane ze muszą byc wysokociśnieniowe- mają być po prostu nawet od 126p doostepne komplety uniwersalne na alledrogo od 90zł)
- zamontowany system samopoziomowania (dostepny na xenonowe.pl za 360zł)
-lampy muszą być przystosowane do lamp wyładowczych ( A6 są przystosowanne - oznaczenie D2S)
Pozdro :P

Tak na marginesie oryginalne xenony i Hidy swiecą tak samo - różnica to rzecz jasna trwałośc oraz brak zakłoceń instalacji w oryginalnym zestawie.
Miałem w E39 ory xenony Hella - jak mi padły przetwornice zakupiłem zestaw HID i różnicy nie widać.
Cała propaganda że oślepiają ludzi są niebezpieczne to stek bzdur. Wzieło sie to stąd że ludzie zaczeli je montować do Golfów 3, żelazek Civiców, Asterek starych gdzie szkło bylo raflowane i kupy to sie nie trzymało. Jesli reflektror jest wyposażony w układ optyczny (soczewka) przy prawidłwoej regulacji wysokości wszystko jest w pelni OK. ÂŚwiatła zawierają odpowiednią światłość i granice światła i cienia
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

diabeelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 616
Rejestracja: 28 mar 2011, 20:04
Imię: Filip
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów

Post autor: diabeelek » 27 kwie 2011, 09:45

Na lampach jest napisane ze jest d2s ale czy w związku z tym mogę wsadzić Hidy H1 (mam przed liftem więc chyba h1). Czy jak kupie samopoziomowanie, bo spryski juz mam to w razie kolizji nie bedzie problemow?

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 27 kwie 2011, 11:47

nie bedzie:)
aby musisz podjechac na stacje na sprawdzenie ustawienia wysokosci
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 27 kwie 2011, 21:24

vipkwiecien, ciekawe rzeczy piszesz ;) Znaczy tak naprawde, ale czy np włożenie xenonu na H1 to nie łamanie prawa? Bo d2s nie spasuje do zwykłych lamp. Czy na obudowie nie powinno być też napisu? Czy w kodzie wyposażenia ?
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 27 kwie 2011, 21:50

Czytając swego czasu kodeks na temat wyposażenia niezbędnego pojazdów nie spotkałem nic na temat oznaczeń w kodach wyposażenia czy cos podobnego. Oznaczenia na kloszu zapewne informują ze sam klosz nadaje sie do xenonu (D2S) i na H1 chociaż sam xenon na swiatłach mijania powinien miec ozaczenie DS.
Tu jest dokładniej opisane tzn przepisy
http://www.xenon-hid.info/przepisy.html

Co do tematu homologacji to czepiać sie można o wszystko łącznie nawet z zamontowaniem oryginalnych lamp xenonowych - ktoś może sie czepiac ze są to niedozwolone zmiany konstrukcyjne itp itd.
Jedyne co budzi moje wątpliwosci to homologacja a raczej ich rodzaje. Jedni sprzedawcy piszą ze mają homologację z oznaczeniem E, inni że mają certyfikat TUV :| :|
Mam w tej chwili przetwornice w reku która ma znak homologacji E13, na samym żarniku nie ma oznaczeń
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 29 kwie 2011, 06:48

vipkwiecien pisze:Cała propaganda że oślepiają ludzi są niebezpieczne to stek bzdur. Wzieło sie to stąd że ludzie zaczeli je montować do Golfów 3, żelazek Civiców, Asterek starych gdzie szkło bylo raflowane i kupy to sie nie trzymało. Jesli reflektror jest wyposażony w układ optyczny (soczewka) przy prawidłwoej regulacji wysokości wszystko jest w pelni OK.
Zgadzam się z tą wypowiedzią w całej jej rozciągłości <okok> Debilizm wtórny to bardzo łagodne określenie osoby która montuje = używa zestawu HID w "zwykłych kloszach" <uoee> Słyszy się czasem ma SB komentarze dot. właśnie "takich użytkowników"... nie wspomnę o tym że policja ma to zupełnie gdzieś! Nie posiadam u siebie samo poziomu więc zupełnie czystego sumienia też nie mam, ale lampy mam tak ustawione że ANI RAZU nikt mi nie mrugną że oślepiam czy coś w tym rodzaju. 2x przeszedłem bez problemu przegląd więc można wykorzystać zestaw w rozsądny sposób nie denerwując i narażając przy tym innych użytkowników dróg zachowując przy tym idee samego montażu czyli poprawienie widoczności dla samego siebie :)

diabeelek podejdź do tematu od drugiej strony (tej optymistycznej), zamontuj to tak żeby nie było powodu do ew. stłuczki i ciesz się znaczną poprawą widoczności w nocy :)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 29 kwie 2011, 07:40

Tak na zdrowy rozum ciekaw jestem co za debil wymyślił przepis ze ma być przy xenonach automatyczne poziomowanie, przecież jak sie załaduje tył samochodu i przod pojdzie w góre to czy to bedą zwykłe h1 cz xenony i tak i tak bedą oslepiać ludzi. Co do spryskiwaczy - kiedys tak z ciekawości ustawiałem gosciowi w primerze P11 lampy xenonowe (fabryczne) i reflektory były dość brudne i na ekranie pomiarowym wcale to nie powodowało zakłóceń kierunku światła a jedynie zmniejszenie światłości
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 29 kwie 2011, 14:41

vipkwiecien pisze:Tak na zdrowy rozum ciekaw jestem co za debil wymyślił przepis ze ma być przy xenonach automatyczne poziomowanie, przecież jak sie załaduje tył samochodu i przod pojdzie w góre to czy to bedą zwykłe h1 cz xenony i tak i tak bedą oslepiać ludzi. Co do spryskiwaczy - kiedys tak z ciekawości ustawiałem gosciowi w primerze P11 lampy xenonowe (fabryczne) i reflektory były dość brudne i na ekranie pomiarowym wcale to nie powodowało zakłóceń kierunku światła a jedynie zmniejszenie światłości
Ludzie uświadomcie sobie co wogóle znaczy samopoziomowanie. O to właśnie chodzi że czujniki są przyczepione do wahaczy i jak załadujesz tył to światła ci się automatycznie obniżają do poziomu ustawionego jako "0". Jak czytam bzdury że gdzieś sprawdzają poziomowanie na pochylni to mi się niedobrze robi - przecież takie urządzenie nie miało by sensu bo jakby jechać pod górkę to by nam świeciło na 2m przed maską i odwrotnie - jadąc z górki by oślepiało tych z naprzeciwka.

Podsumowując - zapisać zapamiętać: samopoziomowanie to poprostu brak pokrętła regulacji wysokości - automatyka dba za nas żeby niezależnie od załadunku światła świeciły na taką samą odległość.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 29 kwie 2011, 20:35

Samopoziomowanie to się sprawdza przez np lekkie podniesienie tyłu i sprawdzenie zasiegu świateł, tak samo z przodem
Obrazek TDI +

jakosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 65
Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
Imię: Zenek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Osówka - lubelskie

Post autor: jakosek » 30 kwie 2011, 18:34

Hincó pisze:Samopoziomowanie to się sprawdza przez np lekkie podniesienie tyłu i sprawdzenie zasiegu świateł, tak samo z przodem
Owszem można tak zrobić, ponieważ zwiększa się odległość koła od karoserii, nie zmienia to faktu że nachylenie całej karoserii nie ma wpływu na długość wiązki światła.


W sumie to wymóg poziomowania automatycznego jest trochę na siłę. Nie jestem przeciwny zestawom HID ale zrobionym z głową. W soczewce nie ma problemu, jest delikatna różnica kształtu wiązki, ale bez przesady - pomijając nędzną jakość światła z chińskich zestawów nie mam nic przeciwko. Nie jestem tylko zwolennikiem HID w zwykłej lampie.

Znaczenie spryskiwaczy przemilczę.

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 06 maja 2011, 19:28

tak na marginesie mam do sprzedania 2 nowe przetwornice pod xenony nie powodujące zakłóceń na CB - przetestowane:) cena 70zł/szt
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga