[A6 C5] Montaż xenonów HID (slim) soczewki H1 / by eldo
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
odpukać w niemalowane (tfu tfu tfu) ale od czasu założenia tego tematu czyli od 2009-10-09 pomykam na tytułowych palnikach ! Nie chwale już bo sie jesio zjarają nalatane jakieś 25tyś i cisza
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Witam. swego czasu pisałem o problemie związanym z zamontowaniem przeze mnie hidów. Między innymi zawieszały się mi zegary, raz nawet uaktywnił się mi immobilaizer- nie obyło się wtedy od magika który wgrywał mi na nowo program. Po tych przejściach zdecydowałem się ściągnąć hidy i założyć zwykłe h1. Oczywiście problem zniknął nic niepokojącego się nie działo. Ale wtedy tez naszedł mnie pomysł by zareklamować przetwornice. Odesłałem e do sprzedawcy i dostałem nowe. Założyłem je i u memu zdziwieniu wszystko działa jak należy. Odpukać ale jeżdżę na nich ponad miesiąc czasu i nic niepokojącego się nie dzieje. Mam nadzieje że problem mój leżał po stronie przetwornic i teraz już jest wszystko ok. Pozdro
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
jako że jestem diagnosta wypowiem sie na ten temat.
Aby xenony były legalne (nawet HIDY) muszą być spełnione warunki:
- zamontowane działajace spryskiwacze (nigdzie nie jest napisane ze muszą byc wysokociśnieniowe- mają być po prostu nawet od 126p doostepne komplety uniwersalne na alledrogo od 90zł)
- zamontowany system samopoziomowania (dostepny na xenonowe.pl za 360zł)
-lampy muszą być przystosowane do lamp wyładowczych ( A6 są przystosowanne - oznaczenie D2S)
Pozdro :P
Tak na marginesie oryginalne xenony i Hidy swiecą tak samo - różnica to rzecz jasna trwałośc oraz brak zakłoceń instalacji w oryginalnym zestawie.
Miałem w E39 ory xenony Hella - jak mi padły przetwornice zakupiłem zestaw HID i różnicy nie widać.
Cała propaganda że oślepiają ludzi są niebezpieczne to stek bzdur. Wzieło sie to stąd że ludzie zaczeli je montować do Golfów 3, żelazek Civiców, Asterek starych gdzie szkło bylo raflowane i kupy to sie nie trzymało. Jesli reflektror jest wyposażony w układ optyczny (soczewka) przy prawidłwoej regulacji wysokości wszystko jest w pelni OK. ÂŚwiatła zawierają odpowiednią światłość i granice światła i cienia
Aby xenony były legalne (nawet HIDY) muszą być spełnione warunki:
- zamontowane działajace spryskiwacze (nigdzie nie jest napisane ze muszą byc wysokociśnieniowe- mają być po prostu nawet od 126p doostepne komplety uniwersalne na alledrogo od 90zł)
- zamontowany system samopoziomowania (dostepny na xenonowe.pl za 360zł)
-lampy muszą być przystosowane do lamp wyładowczych ( A6 są przystosowanne - oznaczenie D2S)
Pozdro :P
Tak na marginesie oryginalne xenony i Hidy swiecą tak samo - różnica to rzecz jasna trwałośc oraz brak zakłoceń instalacji w oryginalnym zestawie.
Miałem w E39 ory xenony Hella - jak mi padły przetwornice zakupiłem zestaw HID i różnicy nie widać.
Cała propaganda że oślepiają ludzi są niebezpieczne to stek bzdur. Wzieło sie to stąd że ludzie zaczeli je montować do Golfów 3, żelazek Civiców, Asterek starych gdzie szkło bylo raflowane i kupy to sie nie trzymało. Jesli reflektror jest wyposażony w układ optyczny (soczewka) przy prawidłwoej regulacji wysokości wszystko jest w pelni OK. ÂŚwiatła zawierają odpowiednią światłość i granice światła i cienia
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
Czytając swego czasu kodeks na temat wyposażenia niezbędnego pojazdów nie spotkałem nic na temat oznaczeń w kodach wyposażenia czy cos podobnego. Oznaczenia na kloszu zapewne informują ze sam klosz nadaje sie do xenonu (D2S) i na H1 chociaż sam xenon na swiatłach mijania powinien miec ozaczenie DS.
Tu jest dokładniej opisane tzn przepisy
http://www.xenon-hid.info/przepisy.html
Co do tematu homologacji to czepiać sie można o wszystko łącznie nawet z zamontowaniem oryginalnych lamp xenonowych - ktoś może sie czepiac ze są to niedozwolone zmiany konstrukcyjne itp itd.
Jedyne co budzi moje wątpliwosci to homologacja a raczej ich rodzaje. Jedni sprzedawcy piszą ze mają homologację z oznaczeniem E, inni że mają certyfikat TUV
Mam w tej chwili przetwornice w reku która ma znak homologacji E13, na samym żarniku nie ma oznaczeń
Tu jest dokładniej opisane tzn przepisy
http://www.xenon-hid.info/przepisy.html
Co do tematu homologacji to czepiać sie można o wszystko łącznie nawet z zamontowaniem oryginalnych lamp xenonowych - ktoś może sie czepiac ze są to niedozwolone zmiany konstrukcyjne itp itd.
Jedyne co budzi moje wątpliwosci to homologacja a raczej ich rodzaje. Jedni sprzedawcy piszą ze mają homologację z oznaczeniem E, inni że mają certyfikat TUV
Mam w tej chwili przetwornice w reku która ma znak homologacji E13, na samym żarniku nie ma oznaczeń
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Zgadzam się z tą wypowiedzią w całej jej rozciągłości Debilizm wtórny to bardzo łagodne określenie osoby która montuje = używa zestawu HID w "zwykłych kloszach" Słyszy się czasem ma SB komentarze dot. właśnie "takich użytkowników"... nie wspomnę o tym że policja ma to zupełnie gdzieś! Nie posiadam u siebie samo poziomu więc zupełnie czystego sumienia też nie mam, ale lampy mam tak ustawione że ANI RAZU nikt mi nie mrugną że oślepiam czy coś w tym rodzaju. 2x przeszedłem bez problemu przegląd więc można wykorzystać zestaw w rozsądny sposób nie denerwując i narażając przy tym innych użytkowników dróg zachowując przy tym idee samego montażu czyli poprawienie widoczności dla samego siebievipkwiecien pisze:Cała propaganda że oślepiają ludzi są niebezpieczne to stek bzdur. Wzieło sie to stąd że ludzie zaczeli je montować do Golfów 3, żelazek Civiców, Asterek starych gdzie szkło bylo raflowane i kupy to sie nie trzymało. Jesli reflektror jest wyposażony w układ optyczny (soczewka) przy prawidłwoej regulacji wysokości wszystko jest w pelni OK.
diabeelek podejdź do tematu od drugiej strony (tej optymistycznej), zamontuj to tak żeby nie było powodu do ew. stłuczki i ciesz się znaczną poprawą widoczności w nocy
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
Tak na zdrowy rozum ciekaw jestem co za debil wymyślił przepis ze ma być przy xenonach automatyczne poziomowanie, przecież jak sie załaduje tył samochodu i przod pojdzie w góre to czy to bedą zwykłe h1 cz xenony i tak i tak bedą oslepiać ludzi. Co do spryskiwaczy - kiedys tak z ciekawości ustawiałem gosciowi w primerze P11 lampy xenonowe (fabryczne) i reflektory były dość brudne i na ekranie pomiarowym wcale to nie powodowało zakłóceń kierunku światła a jedynie zmniejszenie światłości
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
- Imię: Zenek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Osówka - lubelskie
Ludzie uświadomcie sobie co wogóle znaczy samopoziomowanie. O to właśnie chodzi że czujniki są przyczepione do wahaczy i jak załadujesz tył to światła ci się automatycznie obniżają do poziomu ustawionego jako "0". Jak czytam bzdury że gdzieś sprawdzają poziomowanie na pochylni to mi się niedobrze robi - przecież takie urządzenie nie miało by sensu bo jakby jechać pod górkę to by nam świeciło na 2m przed maską i odwrotnie - jadąc z górki by oślepiało tych z naprzeciwka.vipkwiecien pisze:Tak na zdrowy rozum ciekaw jestem co za debil wymyślił przepis ze ma być przy xenonach automatyczne poziomowanie, przecież jak sie załaduje tył samochodu i przod pojdzie w góre to czy to bedą zwykłe h1 cz xenony i tak i tak bedą oslepiać ludzi. Co do spryskiwaczy - kiedys tak z ciekawości ustawiałem gosciowi w primerze P11 lampy xenonowe (fabryczne) i reflektory były dość brudne i na ekranie pomiarowym wcale to nie powodowało zakłóceń kierunku światła a jedynie zmniejszenie światłości
Podsumowując - zapisać zapamiętać: samopoziomowanie to poprostu brak pokrętła regulacji wysokości - automatyka dba za nas żeby niezależnie od załadunku światła świeciły na taką samą odległość.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 17 lis 2010, 18:27
- Imię: Zenek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Osówka - lubelskie
Owszem można tak zrobić, ponieważ zwiększa się odległość koła od karoserii, nie zmienia to faktu że nachylenie całej karoserii nie ma wpływu na długość wiązki światła.Hincó pisze:Samopoziomowanie to się sprawdza przez np lekkie podniesienie tyłu i sprawdzenie zasiegu świateł, tak samo z przodem
W sumie to wymóg poziomowania automatycznego jest trochę na siłę. Nie jestem przeciwny zestawom HID ale zrobionym z głową. W soczewce nie ma problemu, jest delikatna różnica kształtu wiązki, ale bez przesady - pomijając nędzną jakość światła z chińskich zestawów nie mam nic przeciwko. Nie jestem tylko zwolennikiem HID w zwykłej lampie.
Znaczenie spryskiwaczy przemilczę.
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga