[A6 C4] zmiana pakietu black na chrom, JUÂŻ GOTOWE!!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 615
- Rejestracja: 02 sie 2010, 12:15
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydułtowy (Śląskie)
- Kontakt:
[A6 C4] zmiana pakietu black na chrom, JUÂŻ GOTOWE!!!
Witam, jako że ostatnio zaczałem modzić moje autko, zabrałem sie za zmiane listewek z drzwi, tylnych szyb bagażnika i długich listewek przydachowych z bagażnika z czarnych na ORI chromowe, myśle że ktoś skorzysta z manuala i się skusi również na taka podmianke, a wiec zaczynamy:
I. zdejmujemy tapicerke
odkrecamy 2 srubki po bokach tapicerki, widoczne gołym okiem takze niezaznaczam kazdy pewnie wie OCB
1. zdejmujemy obudowe raczki do zamykania drzwi i odkrecamy 2 srubeczki zaznaczone na foto
2. zdejmujemy odkrecona raczke pociagajac ja do siebie
3. nastepnie wyjmujemy zaslepke gorna z raczki wysuwajac ja w bok i lekko ciagniemy do siebie
4. wysuwamy klamke w strone srodka autka
5. zdejmujemy delikatnie zabezpieczenie linki z klamki podwazajac lekko płaskim śrubokrętem i zdejmujemy linke z klamki
6. odkrecamy srubke ukryta pod klamka, nawet niewiedziałem ze tam jest i sie nakombinowałem bo nie mogłem zdjac tapicerki
7. zdejmujemy tapicerke podnoszac ja do gory, u mnie była lekko tak jakby zapieczona wiec ciezko schodziła i mamy taki widok zdejmujemy od razu 3 kołki trzymajace wygłuszenie drzwi:
II. zdejmowanie ramek z szybami z drzwi
1. odpinamy instalacje elektryczna od blachy ramki nie zapomnijmy o odpieciu kostki z lusterka
2. odkrecamy 4 sruby srednica gwintu 8mm klucz '13',
3. wyciagamy ramke podnoszac lekko do gory i pociagajac do siebie, wychodzi dość ciezko ale daje rade, ramka zdjeta
III. zabieramy sie za zmienianie zgarniaczy czarnych na chromowe
1. wyciskamy cieniutkim śrubokretem bolczyki ze spinek (mozna pogubic ale i tak sie juz nam nie przydaja) na całej listwie jest ich 5
2. zdejmujemy listwe wysuwajac ja w tył samochodu
3. zakładamy listwe chromowa, potrzebne: nitownica i nity '3', ja miałem tylko '5' i rozwierciłem dziurki na 5mm,
IV. listewka zmieniona składamy drzwi spowrotem, to samo tylko w odwrotnej kolejnosci. czas pracy około 1,5 godz. jedne drzwi,
DRZWI TYÂŁ
przechodzimy do drzwi tylnych, w sumie jest to sama operacja co w drzwiach przednich, dlatego opiszę tylko zdejmowanie tapicerki z tylnych drzwi,
1. zdejmujemy zaślepke z raczki od zamykania drzwi, i trojkacik z rogu drzwi podwarzajac go srubokretem, i odkrecamy 2 śrubeczki po bokach tapicerki
2. odkrecamy 2 srubeczki z raczki od zamykania drzwi i ciagniemy do siebie
3. wyciagamy klampke przesuwajac ja do srodka autka i lekko pociagaja c do siebie
4. wyjmujemy przełącznik od elektrycznych szyb podważajac delikatnie śrubokrecikiem jak na załozonym zdjeciu, wychodzi lekko i odpinamy zabezpieczenie linki klamki jak w drzwiach przednich.
5. zdejmujemy tapicerke podnoszac ja do góry jak w drzwiach przednich.
6. zdejmujemy wygłuszenie drzwi zamocowane 3 kołkami, jak drzwi z przodu, nastepnie odczepiamy linke która idzie do rygielka od drzwi, odczepiami linke z klamki, odpinamy instalacje od blachy
7. reszta czynności jest identyczna jak drzwi przód,
wczoraj zakończyłem swój projekt i autko jest gotowe, kolejne kroki do zmiany pakietu jest zmiana długich listew przydachowych i tylnych szyb karoseryjnych.
1. musimy kupić uszczelki tylnych szyb przygotowane pod montaż listewek chromowych, mi udało kupić sie 2 całe szyby tylne z uszczelkami, uszczelki te klejone są do szyb, bynajmniej tak było w tych co kupiłem i wyglądało mi to na ORI montaż tych uszczelek do szyby, jako ze szyby które nabyłem były rocznikowo z 94 roku produkcji, kolory zielonego, no i z alarmem to też wkleiłem całe szyby które nabyłem,
2.zaczynamy od demontażu naszych szyb z autka, wiec zdejmujemy kawałek uszczelki z tylnej wneki drzwi i odwiertujemy 3 nity pokazane na foto i następie przesuwamy osłonke tak jak zaznaczone jest to na foto.
3. po zdjeciu osłonki odwiertujemy 3 nity pokazane na foto, to jest 2 dystanse i 1 nit na listewce, zdejmujemy również uszczelkę szyby na tyle ile sie da
4. rozbieramy troche środeczka, tj, osłony słupków i uszczelke z podsufitki ktora jest przy szybie, nastepnie wycinamy szybę, mi udało sie to zrobić UWAGA: nożem do tapet, i zajęło to może 10 góra 15 minutek
5. zdejmujemy osłonę słupka środkowego, najpierw pociągamy w dół(podważamy śrubokrętem i ciągniemy w dół) zaślepe pod która znajduja sie 2 śrubeczki na torx i odkrecamy 4 śrubeczki również na torx po bokach zaznaczone na foto
6. wyjmujemy uszczelke z długiej listwy przydachowej podważając srubokrętem, ktora przysłania nam nity do rozwiertania, zaczynamy od tyłu samochodu przesuwając sie ku przodzie autka.
7. rozwiertujemy nity z całej listwy przydachowej jest ich bodajże 26 na jedną stronę autka i zdejmujemy listwę
8. przykładamy naszą nową listwe chromowa do autka i chwytamy ja 2 nitami, jeden z przodu, drugi z tyłu, aby nam nie spadła i nitujemy ja po całej długości
9.Wklejamy szybę, będzie na potrzebne:
benzyna ekstrakcyjna,
klej do szyb,
podkład pod klej (primer),
pałeczka do primera,
szmatka,
nożyk do tapet,
ewentualnie papier ścierny
10. usuwamy klej który pozostał na karoseri po odcięciu szyby za pomocą nożyka do tapet,
11. usuwamy przy okazji wszystkie oznaki korozji papierem ściernym bądź szlifierką,czy też drapiemy śrubokrętem
12. odtłuszczamy miejsce gdzie przyjdzie klej benzyną ektrakcyjną ( rozcienczalnik ekstrakcyjny) i malujemy podkładem pod klej, malujemy nim również miejsca odrapane po korozji choć można użyć tam jakichs swoich preparatów, primer nakładamy tą pałeczką co jest na foto no i warto zrobic obie strony jednocześnie czyli lewa i prawa strona,
13. podgrzewamy sobie klej miedzy czasie usuwajac stary klej z szyby nożykiem i odtłuszamy ją, mozna również szybe malnąć primerem lecz nie jest to wymagane, jest to ku naszej wygodzie, ciepły klej lepiej sie nakłada, lekko idzie z pistoleta, a zimny niestety trzeba sie nameczyc, kto chce nie mui kleja pogrzewać
14. nastepnie po wyschnieciu primera nakładamy klej na karoserie lub jak kto woli na szybe, ja wybrałem na karoserie, robimy to ciagłym ruchem starajac sie robic to rownomiernie i aby nie robić wiele łączeń kleju, czyli nie odrywając pistoleta, lączenia 2 biegów kleja połączyć ze sobą najlepiej za pomocą śrubokręta,
15. wkładamy szybę no i regulujemy ją tak aby pasowała do karoseri, i zarazem aby chromy "leciały" w jednej lini, czyli żeby nie była za bardzo schowana, żeby nie opadała etc, składamy dystanse które wcześniej żeśmy odwiertali, ponownie mocując je na nitach, i od razu montujemy zaślepke,, u mnie szyba po wklejeniu zaczęła zjeźdzać w dół co powodowało ze robiła sie przerwa miedzy chromem a uszczelka szyby dlatego przykleiłem sobie ja na tasmie do karoserii jak na foto.
16. po wklejeniu szyb składamy całą reszte, tj środek, wkładamy zaslepke która wyjelismy z naczej starej listwy przydachowej za pomoca młotka gumowego najlepiej, składamy słupek środkowy i mozemy powoli zacząć sprzątać środek po odwiertach n nitów, a nie jest tego mało, uwierzcie
w zależności od kleju, ale myśle że po około 5-6 godzinach można śmiało wsio odklejać i myć autko, ciesząc sie z pakietu chrom
chciałbym również aby osoby ktore skorzystały z tego tematu poprostu wpisali sie w temacie że korzystały z tego schematu, dzieki za uwage pozdrawiam
I. zdejmujemy tapicerke
odkrecamy 2 srubki po bokach tapicerki, widoczne gołym okiem takze niezaznaczam kazdy pewnie wie OCB
1. zdejmujemy obudowe raczki do zamykania drzwi i odkrecamy 2 srubeczki zaznaczone na foto
2. zdejmujemy odkrecona raczke pociagajac ja do siebie
3. nastepnie wyjmujemy zaslepke gorna z raczki wysuwajac ja w bok i lekko ciagniemy do siebie
4. wysuwamy klamke w strone srodka autka
5. zdejmujemy delikatnie zabezpieczenie linki z klamki podwazajac lekko płaskim śrubokrętem i zdejmujemy linke z klamki
6. odkrecamy srubke ukryta pod klamka, nawet niewiedziałem ze tam jest i sie nakombinowałem bo nie mogłem zdjac tapicerki
7. zdejmujemy tapicerke podnoszac ja do gory, u mnie była lekko tak jakby zapieczona wiec ciezko schodziła i mamy taki widok zdejmujemy od razu 3 kołki trzymajace wygłuszenie drzwi:
II. zdejmowanie ramek z szybami z drzwi
1. odpinamy instalacje elektryczna od blachy ramki nie zapomnijmy o odpieciu kostki z lusterka
2. odkrecamy 4 sruby srednica gwintu 8mm klucz '13',
3. wyciagamy ramke podnoszac lekko do gory i pociagajac do siebie, wychodzi dość ciezko ale daje rade, ramka zdjeta
III. zabieramy sie za zmienianie zgarniaczy czarnych na chromowe
1. wyciskamy cieniutkim śrubokretem bolczyki ze spinek (mozna pogubic ale i tak sie juz nam nie przydaja) na całej listwie jest ich 5
2. zdejmujemy listwe wysuwajac ja w tył samochodu
3. zakładamy listwe chromowa, potrzebne: nitownica i nity '3', ja miałem tylko '5' i rozwierciłem dziurki na 5mm,
IV. listewka zmieniona składamy drzwi spowrotem, to samo tylko w odwrotnej kolejnosci. czas pracy około 1,5 godz. jedne drzwi,
DRZWI TYÂŁ
przechodzimy do drzwi tylnych, w sumie jest to sama operacja co w drzwiach przednich, dlatego opiszę tylko zdejmowanie tapicerki z tylnych drzwi,
1. zdejmujemy zaślepke z raczki od zamykania drzwi, i trojkacik z rogu drzwi podwarzajac go srubokretem, i odkrecamy 2 śrubeczki po bokach tapicerki
2. odkrecamy 2 srubeczki z raczki od zamykania drzwi i ciagniemy do siebie
3. wyciagamy klampke przesuwajac ja do srodka autka i lekko pociagaja c do siebie
4. wyjmujemy przełącznik od elektrycznych szyb podważajac delikatnie śrubokrecikiem jak na załozonym zdjeciu, wychodzi lekko i odpinamy zabezpieczenie linki klamki jak w drzwiach przednich.
5. zdejmujemy tapicerke podnoszac ja do góry jak w drzwiach przednich.
6. zdejmujemy wygłuszenie drzwi zamocowane 3 kołkami, jak drzwi z przodu, nastepnie odczepiamy linke która idzie do rygielka od drzwi, odczepiami linke z klamki, odpinamy instalacje od blachy
7. reszta czynności jest identyczna jak drzwi przód,
wczoraj zakończyłem swój projekt i autko jest gotowe, kolejne kroki do zmiany pakietu jest zmiana długich listew przydachowych i tylnych szyb karoseryjnych.
1. musimy kupić uszczelki tylnych szyb przygotowane pod montaż listewek chromowych, mi udało kupić sie 2 całe szyby tylne z uszczelkami, uszczelki te klejone są do szyb, bynajmniej tak było w tych co kupiłem i wyglądało mi to na ORI montaż tych uszczelek do szyby, jako ze szyby które nabyłem były rocznikowo z 94 roku produkcji, kolory zielonego, no i z alarmem to też wkleiłem całe szyby które nabyłem,
2.zaczynamy od demontażu naszych szyb z autka, wiec zdejmujemy kawałek uszczelki z tylnej wneki drzwi i odwiertujemy 3 nity pokazane na foto i następie przesuwamy osłonke tak jak zaznaczone jest to na foto.
3. po zdjeciu osłonki odwiertujemy 3 nity pokazane na foto, to jest 2 dystanse i 1 nit na listewce, zdejmujemy również uszczelkę szyby na tyle ile sie da
4. rozbieramy troche środeczka, tj, osłony słupków i uszczelke z podsufitki ktora jest przy szybie, nastepnie wycinamy szybę, mi udało sie to zrobić UWAGA: nożem do tapet, i zajęło to może 10 góra 15 minutek
5. zdejmujemy osłonę słupka środkowego, najpierw pociągamy w dół(podważamy śrubokrętem i ciągniemy w dół) zaślepe pod która znajduja sie 2 śrubeczki na torx i odkrecamy 4 śrubeczki również na torx po bokach zaznaczone na foto
6. wyjmujemy uszczelke z długiej listwy przydachowej podważając srubokrętem, ktora przysłania nam nity do rozwiertania, zaczynamy od tyłu samochodu przesuwając sie ku przodzie autka.
7. rozwiertujemy nity z całej listwy przydachowej jest ich bodajże 26 na jedną stronę autka i zdejmujemy listwę
8. przykładamy naszą nową listwe chromowa do autka i chwytamy ja 2 nitami, jeden z przodu, drugi z tyłu, aby nam nie spadła i nitujemy ja po całej długości
9.Wklejamy szybę, będzie na potrzebne:
benzyna ekstrakcyjna,
klej do szyb,
podkład pod klej (primer),
pałeczka do primera,
szmatka,
nożyk do tapet,
ewentualnie papier ścierny
10. usuwamy klej który pozostał na karoseri po odcięciu szyby za pomocą nożyka do tapet,
11. usuwamy przy okazji wszystkie oznaki korozji papierem ściernym bądź szlifierką,czy też drapiemy śrubokrętem
12. odtłuszczamy miejsce gdzie przyjdzie klej benzyną ektrakcyjną ( rozcienczalnik ekstrakcyjny) i malujemy podkładem pod klej, malujemy nim również miejsca odrapane po korozji choć można użyć tam jakichs swoich preparatów, primer nakładamy tą pałeczką co jest na foto no i warto zrobic obie strony jednocześnie czyli lewa i prawa strona,
13. podgrzewamy sobie klej miedzy czasie usuwajac stary klej z szyby nożykiem i odtłuszamy ją, mozna również szybe malnąć primerem lecz nie jest to wymagane, jest to ku naszej wygodzie, ciepły klej lepiej sie nakłada, lekko idzie z pistoleta, a zimny niestety trzeba sie nameczyc, kto chce nie mui kleja pogrzewać
14. nastepnie po wyschnieciu primera nakładamy klej na karoserie lub jak kto woli na szybe, ja wybrałem na karoserie, robimy to ciagłym ruchem starajac sie robic to rownomiernie i aby nie robić wiele łączeń kleju, czyli nie odrywając pistoleta, lączenia 2 biegów kleja połączyć ze sobą najlepiej za pomocą śrubokręta,
15. wkładamy szybę no i regulujemy ją tak aby pasowała do karoseri, i zarazem aby chromy "leciały" w jednej lini, czyli żeby nie była za bardzo schowana, żeby nie opadała etc, składamy dystanse które wcześniej żeśmy odwiertali, ponownie mocując je na nitach, i od razu montujemy zaślepke,, u mnie szyba po wklejeniu zaczęła zjeźdzać w dół co powodowało ze robiła sie przerwa miedzy chromem a uszczelka szyby dlatego przykleiłem sobie ja na tasmie do karoserii jak na foto.
16. po wklejeniu szyb składamy całą reszte, tj środek, wkładamy zaslepke która wyjelismy z naczej starej listwy przydachowej za pomoca młotka gumowego najlepiej, składamy słupek środkowy i mozemy powoli zacząć sprzątać środek po odwiertach n nitów, a nie jest tego mało, uwierzcie
w zależności od kleju, ale myśle że po około 5-6 godzinach można śmiało wsio odklejać i myć autko, ciesząc sie z pakietu chrom
chciałbym również aby osoby ktore skorzystały z tego tematu poprostu wpisali sie w temacie że korzystały z tego schematu, dzieki za uwage pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2011, 21:09 przez Dawid2542, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 615
- Rejestracja: 02 sie 2010, 12:15
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rydułtowy (Śląskie)
- Kontakt:
Biedron, a masz pakiet chrom?? właśnie od wczoraj z tym działam jak chcesz coś wiedzieć to pisz chętnie podpowiem, chrom z tylnej szyby da sie zdjąć podważając go malutki śrubokrętem, uważając żeby go nie pokrzywić, jest na taki jakby zatrzask, natomiast jeśli chcesz zdjąć całą uszczelke trzeba niestety wycinać tylne szyby
- PrZeMo_A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 258
- Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
- Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk
Dawid2542,
Aby zachęcić klubowiczów - dobrze by było jakbyś wrzucił zdjęcie jak auto wygląda przed i po do tematu
Pozdrawiam!
Ps. A swoją drogą chrom w C4 to rzadkość? Bo w C5 to normalka - rzadsze są pakiety Shadow -> black -> Schwarz line
Nie powiem - ładnie to wygląda
Aby zachęcić klubowiczów - dobrze by było jakbyś wrzucił zdjęcie jak auto wygląda przed i po do tematu
Pozdrawiam!
Ps. A swoją drogą chrom w C4 to rzadkość? Bo w C5 to normalka - rzadsze są pakiety Shadow -> black -> Schwarz line
Nie powiem - ładnie to wygląda
CCCO - przewaga dzięki technice