Niewiem czy to jest normalne czy cos nie tak. :?:
Rano zanim odpalam silnik pedal hamulca jest sztywny jest to normalne?
Wiem ze jak sie wylaczy sie silnik i nacisnie sie kilka razy na pedal hamulca to sie robi sztywny to jest normalne ale po nocy bez naciskania na hamulec i jest sztywny to chyba cos nie tak?
Przy wiekszych mrozach mialem 2 razy rano jak odpalalem auto to zapalil sie blad :!: czyli wykrzyknik wraz ze sygnalem czyli blad hamulca ale zaraz znika po wlaczeniu sie silnika. Mysle ze to przez mroz cos sie dzieje. Moze ktos cos na ten temat powiedziec? :idea:
[A6 C5 1.9 TDI 130KM] Hamulce
czesc audica18
ja mam dokladnie to samo. nie chce Cie w zaden sposob straszyc ale ja jestem juz po wymianie:
- plynu
- klockow
- serwa z pompa hamulcowa na uzywana (nowa 800, uzywka 350-400)
- pompy podcisnienia na nowa (nowa 650, uzywka 300-350 ale raczej nie warto uzywanych kupowac)
- weza z zaworem zwrotnym pomiedzy pompa podcisnienia a serwem (raczej nowy, okolo 140 zl)
i narazie pomoglo. tzn jak rano wsiadam to nie mam juz sztywnego pedalu hamulca a i samochod troche lepiej hamuje. za to zwariowal mi silnik/skrzynia - stracilem moc, samochod dziwnie jezdzil a dzis zapalila mi sie kontrolka "check engine".
niestety lista rzeczy, ktore moga miec wplyw na takie objawy jest dluga... zycze Ci zeby to byl tylko plyn albo klocki. jesli jest za malo plynu albo klocki sa za bardzo starte to moze byc taki objaw. jesli wymiana tych dwoch nie pomoze to najpierw bym na Twoim miejscu wymienil ten wezyk z zaworem zwrotnym. to stosunkowo nieduzy koszt a czasem ten zawor lubi puszczac. wtedy cale podcisnienie ucieka przez noc z serwa i efekt masz taki jak opisuejsz. moze tez tak byc, ze puszcza Ci samo serwo lub gdzies na pompie hamulcowej -moze na zlaczach. najczarniejszy scenariusz to pompa ABS. ja mam nadzieje, ze to co wymienilem do tej pory zalatwi problem bo niestety nastepna w kolejce jest wlasnie ta pompa ABS...
powodzonka!
ja mam dokladnie to samo. nie chce Cie w zaden sposob straszyc ale ja jestem juz po wymianie:
- plynu
- klockow
- serwa z pompa hamulcowa na uzywana (nowa 800, uzywka 350-400)
- pompy podcisnienia na nowa (nowa 650, uzywka 300-350 ale raczej nie warto uzywanych kupowac)
- weza z zaworem zwrotnym pomiedzy pompa podcisnienia a serwem (raczej nowy, okolo 140 zl)
i narazie pomoglo. tzn jak rano wsiadam to nie mam juz sztywnego pedalu hamulca a i samochod troche lepiej hamuje. za to zwariowal mi silnik/skrzynia - stracilem moc, samochod dziwnie jezdzil a dzis zapalila mi sie kontrolka "check engine".
niestety lista rzeczy, ktore moga miec wplyw na takie objawy jest dluga... zycze Ci zeby to byl tylko plyn albo klocki. jesli jest za malo plynu albo klocki sa za bardzo starte to moze byc taki objaw. jesli wymiana tych dwoch nie pomoze to najpierw bym na Twoim miejscu wymienil ten wezyk z zaworem zwrotnym. to stosunkowo nieduzy koszt a czasem ten zawor lubi puszczac. wtedy cale podcisnienie ucieka przez noc z serwa i efekt masz taki jak opisuejsz. moze tez tak byc, ze puszcza Ci samo serwo lub gdzies na pompie hamulcowej -moze na zlaczach. najczarniejszy scenariusz to pompa ABS. ja mam nadzieje, ze to co wymienilem do tej pory zalatwi problem bo niestety nastepna w kolejce jest wlasnie ta pompa ABS...
powodzonka!
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
piotrekkawa, u Ciebie to bym najpierw wymienił płyn w całym układzie. Miałem podobnie a sam płyn był chyba od nowości (tak mechanik powiedział). Tylko, że tak jak pisałem w :!: CAÂŁYM :!: układzie. Jest trochę roboty ale u mnie było po tym dużo lepiej. I jeszcze takie pytanie: to teraz na mrozach tak dziwnie się zrobiło? Czy w lato też? Bo jeżeli teraz w te mrozy to już znaczy, że płyn już stracił swoje "parametry".
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
Problem z ?.
Na wstępie witam jestem nowy i mam problem .
Podczas hamowania przy prędkości powyżej 80 km/h słychać tyrkanie w kole, a poniżej tej prędkości już tego nie słychać i nie czuć na hamulcu. Klocki sa nowe, wiec podejrzewam tarcze. Po wymianie klocków wciaz świeci mi sie kontrolka od hamulcow.
Proszę o sugestie , dzieki
Podczas hamowania przy prędkości powyżej 80 km/h słychać tyrkanie w kole, a poniżej tej prędkości już tego nie słychać i nie czuć na hamulcu. Klocki sa nowe, wiec podejrzewam tarcze. Po wymianie klocków wciaz świeci mi sie kontrolka od hamulcow.
Proszę o sugestie , dzieki
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga