Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5 2.5 Tdi] kiedy AFB zimne jest, monciejsze jest

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

[ A6 C5 2.5 Tdi] kiedy AFB zimne jest, monciejsze jest

Post autor: Levuss » 16 kwie 2011, 15:04

Witajcie
Od długiego czasu mam chyba problem. Jak moje AFB jest zimne to czuć, że dolny zakres obrotów do 2 tys (jak silnik zimny nie przekraczam tej granicy) jest znacznie dynamiczniejszy niż po rozgrzaniu w tym samym zakresie. Wygląda to tak, zimne auto mocny dół, rozgrzane słaby dół mocna góra. Błędów nie ma, auto ogólnie dobrze przyśpiesza, ale chyba coś jest nie tak.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 16 kwie 2011, 17:42

bo na zimnym silniku auto dostaje bogatszą mieszanke niza na rozgrzanym.
Możesz spróbować odłączyć czujnik temperatury i zobaczyć na rozgrzanym silniku czy będzie lepiej bo może on szfankuje i komp wysyła nie tą ilośc paliwa co trzeba.
Nie będziesz miał błędów bo on dział ale nie tak jak powinien.
Jeżeli to nie pomoże możesz spróbować tego samego z przepływką tam może być identyczna sytuacja.Tylko później skasój błąd bo wyskoczy podczas jazdy na odłączonej...
PS. jeżeli to nie do rezultatu a silnik jest sprawny to mały chip tuning nie zaszkodzi napewno <lol>

ziggyskc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 2011, 17:14
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: ziggyskc » 16 kwie 2011, 17:47

Witam Mam problem ze swoim audi a6 c5 2,5 tdi v6 150km po podłączeniu do komputera pokazuje mi błąd 1375 zawór przerwa lub zwarcie do masy sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i nadal nie mogę dojść co może być przyczyną.
I nie wiem czy objawy jakie występują są uzależnione od tego na niskich obrotach rzuca silnikiem i ma je bardzo nie równe.
Każdy mechanik do którego pojadę mówi coś innego.
Proszę o pomoc. <stres>

Dorianek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 16 kwie 2011, 17:47

Zaden chip! 2.5 Tdi nie za bardzo przepadają za takimi modyfikacjami. Ale jak chcesz zeby ci korby bokiem wyszły to prosze bardzo! :)

A tak do rzeczy to tak jak wyzej, autko na zimnym silniku chodzi na "ssaniu" wiec dostaje wieksza dawke paliwka :)

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 16 kwie 2011, 18:46

ja mówie o profesjonalnym robieniu chipa.Jedyna rzecz która może szybciej paść to chyba tylko turbo bo jest troche mocniej obciązone ale bez przesady...
Mówie żeby zrobić jej np.20-30 koni wiecej a nie 70!
Zresztą konie to nie wszystko tu bardziej chodzi o podniesienie momentu!
A dlaczego miało by coś bokiem wyjść przecież silnik 150 jest taki sam jak 180 różni się chyba tylko osprzętem i sterowaniem!
A nie oszukujmy się 150 koni w takiej budzie szału nie robi :|

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 16 kwie 2011, 22:08

zyggiskc pewnie pada hydraulika i wałki

Awatar użytkownika
Szula298
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 19 maja 2010, 22:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: Szula298 » 17 kwie 2011, 00:53

sidewind76 pisze:zyggiskc pewnie pada hydraulika i wałki
Od razu z grubej rury może po prostu wystarczy wymienić czujnik tem. i dla tego komputer nie wie już jakie dawki dawać... :)
Było
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 17 kwie 2011, 10:05

z podpisu autora stawiam na to że ma już to wymienione.

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 17 kwie 2011, 17:43

Panowie tak czujnik temperatury cieczy wymieniałem jakieś 1.5 roku temu. Ten raczej działa prawidłowo, na VAGU też wskazuje zgodność z tym co widzę na desce. Auto ma chipa to prawda, takie je już kupiliśmy. Ja podobnie jak kolega oli80 obstawiam zawór N75 bo jak kiedyś go wymontowałem to ze środka ściekała czarna maź i coś w nim lekko latało. Ciekawe czy uda mi się go naprawić po rozebraniu. Jutro postaram się podmienić N75 od AFB znajomej. Jej zawór jest prawie nowy :).
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 20 kwie 2011, 13:19

oli80 pisze:Levuss, możesz na prube zamienić go na N18 nie będzie to samo jak sprawny N75
ale jeśli będzie lepiej to N75 do wymiany.Ps z n75 nie powinno nic cieknąć :|
Domyślałem się, że nie powinno z niego cieknąć. W środku jest jakaś membrana i pewnie jest lekko pęknięta lub źle ułożona stąd przepuszcza brud. Jutro się będę tym bawił.

N75 rozebrany, wyczyszczony z syfu, poskładany, zamontowany. Przy okazali sprawdziłem szczelność wszystkich przewodów i trójników. Okazało się, że przewód łączący trójnik z takim biało-czarnym zaworkiem jest sparciały i puszcza powietrze. Wymieniłem go na nowy. Może mi ktoś powiedzieć jak powinien zachowywać się N75 dmuchając w niego powietrze? tzn. jak się dmucha powiedzmy w górną rurkę to którą powietrze ma wylatywać? i jak to jest z pozostałymi 2 rurkami w zaworze. Przy okazji dmuchałem w ten biało-czarny zaworek znajdujący się na wysokości turbiny. Biała strona, jak w nią dmucham powietrze wychodzi czarną stroną, jak zasysam nie czuć oporu. Czarna strona, dmucham czuję opór czyli powietrze nie przepływa, zasysam to powietrze zasysane jest od białej strony. Czy tak ma być?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga