Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] [A6 C4 AEL]

Silniki wysokoprężne
krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

[A6 C4] [A6 C4 AEL]

Post autor: krs2919 » 21 mar 2011, 18:35

<luzik> wszystkich , potrzebuję pomocy, odnośnie statycznego kąta wtrysku. A mianowicie, powiem krótko rozszczelniła mi się pompa przy przebiegu 400tyś. więc znajomy (pompiarz) mi ją uszczelnił, wymieniając wszystkie uszczelki, podkładki itd., wyczyścił z opiłków i złożył, przy tym był wymieniany pasek na pompie i napinacze, myślałem, że już wszystko będzie ok.(bo przedtem miał problem z odpalaniem tylko na zimnym silniku) a tu dalej to samo. Po wielokrotnych ustawieniach kątu wtrysku pompą (od 50-130*) nadal niewłaściwie odpala na zimnym(trzeba kręcić ok. 10-20sek.) i w zależności od kątu i na ciepłym. Dodam, że jest to już trzeci mechanik (oprócz znajomego pompiarza, który też nie może sobie z tym poradzić), który nie umie sobie poradzić z tym problemem, więc zacząłem czytać i zauważyłem, że do odpalania służy statyczny kąt wtrysku, który ustawia się na zegar . Czy to prawda??? Jeden twierdził, że statyczny da się też ustawić Vag'iem, czy to prawda??? Czy zna się w końcu ktoś porządnie na tym aby mi pomóc(i za pewnie nie tylko mnie), kto by nie sugerował problemów ze świecami, akumulatorem, paliwem itd. bo wszystkie te rzeczy były sprawdzane już tysiące razy, łącznie ze wszystkimi mechanikami u których byłem. A przeglądając forum widzę , że większość kolegów w ten sam sposób myśli. Dzięki z góry za zainteresowanie tematem. Czekam na jakieś ciekawe sugestie, ewentualnie pomoc w okolicach Oświęcimia-Krakowa.

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 22 mar 2011, 20:03

Andi 2.5 tdi pisze:krs2919, rozumiem ,ze sprawdzales szczelnosc ukladu paliwowego ,
czy paliwo sie nie cofa ( bo wtedy bedzie normalnym ze musi pokrecic aby odpalic),
jaka masz dawke paliwa ?
tu masz logi = ich wartosci:
a6-c4-25-tdi-ael-quattro-logi-do-oceny- ... ht=#370192
przy takich ustwaieniach/ mam te same wart. auto musi palic,
paliwo podłączyłem bezpośrednio pod bak omijając cały filtr, aby wykluczyć ewentualne zaciąganie powietrza i dalej nic, a z tych logów nic nie rozumiem za bardzo...
Dzisiaj poczytałem mądre książki i tam piszą , że do odpalenia komputer czyta wartości z czujnika temperatury(przetwarzając je na napięcie w voltach); z czujnika położenia pedału gazu oraz z czujnika prędkości obrotowej GMP. Wszystkie te czujniki odpowiadają za odpalanie zimnego silnika.
I w takim wypadku mam chyba uszkodzony czujnik temperatury, bo gdy kręcę dłużej nagle pokazuje na liczniku -45* i zaczyna coś piszczeć; a tam piszą że w skrajnych wypadkach uszkodzenia tego czujnika może pokazać temp. ok. - 50*, ale nie wiem dlaczego pokazuje to na liczniku w miejscu temp. zewnętrznej.???, co do czujnika położenia pedału na vagu pokazuje wszystkie wartości na zero, więc jest sprawny, natomiast GMP dzisiaj wykręciłem i wyciągnąłem , przeczyściłem, a był mocno zabrudzony i zamontowałem z powrotem. Zobaczymy jak będzie rano.
Acha na zimnym sprawdziłem na szybko dawkę rozruchu i jest 40.00mg- to chyba dobrze???

Sqter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2011, 16:37
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Sqter » 08 kwie 2011, 23:07

napisz co znaczy na zimny silnik ? przy jakiej temp powietrza ? sprawdz czy jest jakas zaleznosc w dlugosci odpalania do temperatury otoczenia.
1. byc moze pompa byla do regeneracji a nie do uszczelnienia i czyszczenia
2. za slaby akumulator .. nie ma tzw "kopniecia" lub rozrusznik przytarty
3. tak jak pisales czujnik temperatury ..
4. wtryski leją
5. najgorsza opcja: silnik do remontu: za niskie sprezanie

a co do kąta statycznego to wydaje mi sie ze jest to kąt ustawiany na pompie..

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 13 kwie 2011, 06:36

Sqter pisze:napisz co znaczy na zimny silnik ? przy jakiej temp powietrza ? sprawdz czy jest jakas zaleznosc w dlugosci odpalania do temperatury otoczenia.
1. byc moze pompa byla do regeneracji a nie do uszczelnienia i czyszczenia
2. za slaby akumulator .. nie ma tzw "kopniecia" lub rozrusznik przytarty
3. tak jak pisales czujnik temperatury ..
4. wtryski leją
5. najgorsza opcja: silnik do remontu: za niskie sprezanie

a co do kąta statycznego to wydaje mi sie ze jest to kąt ustawiany na pompie..
zimny silnik tzn. po nocy, nieważne jaka jest temp. zewnętrzna"+" czy "-", co do pompy to oprócz uszczelnienia , oczyszczenia z opiłków i w ogóle, to jeszcze była do wymiany sprężyna wewnątrz bo była pęknięta (80zł), aku jest ok. roczny i mocny, rozrusznik raczej dobry kręci dobrze od 3 lat, czujnik temp.(a dokładnie czujnik wtrysku) wymieniłem na nowy, wtryski i kompresja była sprawdzana w zeszłym roku- wszystko w normie. Co dalej, ustawiliśmy w końcu na zegar 0,25mm była poprawa, ale rano znowu klapa, przestawiliśmy na 0,55mm i tu już większe poprawa, ale jeszcze nie to. Więcej już nie dłubię bo finansowo nie wydolę, po podłączeniu przewodów paliwowych fabrycznie, dalej to samo czyli źle... :[

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 13 kwie 2011, 17:03

krs2919 pisze: czujnik temp.(a dokładnie czujnik wtrysku) wymieniłem na nowy
A cóż to za część? Właściwie dwie różne;)
Temperatura płynu jest z czujnika na króćcu w głowicy z przodu silnika.. drugi 'czujnik' który tam jest to przełącznik termiczny, włąsciwie nie jestem pewien do czego ;)
Tzw, wtrysk sterujacy (z czujnikiem wzniosu iglicy) to 4 wtrysk i do odpalania nie ma wiele do gadania, można go odłączyć i odpalać będzie tak samo <okok>
Obrazek TDI +

Sqter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 20 mar 2011, 16:37
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Sqter » 13 kwie 2011, 20:04

ja przyjrzałbym sie dla rozrusznika .. tak dla świętego spokoju
podlacz starter albo jakis dodatkowy akumulator .. i zobacz czy bedzie jakas roznica

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 16 kwie 2011, 07:11

Hincó pisze:Temperatura płynu jest z czujnika na króćcu w głowicy z przodu silnika.. drugi 'czujnik' który tam jest to przełącznik termiczny, włąsciwie nie jestem pewien do czego
na króćcu w głowicy z przodu silnika, słynny czujnik do odłączania aby świece grzały- to nie jest temperatura płynu, to jest właśnie ten czujnik z którego komputer bierze parametry do odpalenia i nazywają go właśnie czujnik wtrysku a w Etce nazywa się przełącznik termiczny biały 2-stykowy

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 16 kwie 2011, 17:38

krs2919, Są dwa, czujnik temp i przełącznik termiczny <okok> A określenie czujnik wtrysku pierwszy raz słyszę ;) Z czujnika temp. idą sygnaly do ecu i do zegarów, a drugi ma trzy 'stany' uzależniające grzanie świec (chyba)
Obrazek TDI +

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 17 kwie 2011, 08:27

Hincó
ja też nie spotkałem się z taką nazwą, ale w sklepie po nr fabrycznym wyszukał właśnie z taką nazwą...ale to już nie istotne w końcu uporałem się z moim i nie tylko odwiecznym problemem. Jest w końcu tak jak ma być. Dzięki wszystkim za wskazówki i za zainteresowanie tematem.
Tak po krótce; po regeneracji pompy, ustawieniu kąta statycznego na zegar (0,55mm), bo na (0,25 nie chciał odpalić, ale przyczyna nie był kąt) teraz już to wiem, wymieniłem filtr paliwa(niepotrzebnie), wszystkie przewody paliwowe oraz miedziane podkładki pod każdą śrubka(też niepotrzebnie) okazało się że przy dolocie do pompy jest zerwany gwint w pompie i tam zaciąga paliwo, przejściówka która jest wkręcana do pompy ma mały gwint (fabryczny) a pompa jest aluminiowa, wkręcała się ale po dociąganiu na maxa puszczała i po prostu wypracowanie materiału i duża siła dokręcania spowodowały taką sytuację, mała przeróbka (pozbyłem się przejściówki) czyli wkręciłem śrubę z przewodem paliwowym bezpośrednio do pompy (ma dłuższy gwint, tej samej średnicy) bo tak mam w golfie fabrycznie i działa. Po całej tej operacji przestał puszczać powietrze wężem do pompy, ale to nie wszystko. Dalej nie odpalał nawet na ciepłym dobrze, założyłem na powrocie przeźroczysty wężyk i okazało się , że pompa powrotem puszcza same powietrze <nerwus> . Po dociągałem wszystkie śruby na pompie jeszcze raz ale już na maxa, troszkę poszalałem na biegach aż do 5tyś. i po problemie. Na powrocie same paliwko, przy dolocie same paliwko, i odpala na strzał na ciepłym jak i na zimnym <lol> <rotfl> . W końcu koniec problemu, potrzebowałem na to aż 3 lata ale teraz widzę, że warto było. Siadam nie ważne o jakiej porze dnia i pyk niunia chodzi...super. Jeszcze raz dzięki i temat uważam za zamknięty. <okok>

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 17 kwie 2011, 10:43

Widzisz, naj prościej mógłbyś temat wykluczyć za pomocą małego zaworka zwrotnego na wężyku zasilającym pompę, pisze do dlatego, ażeby też inni poszli na skróty w przyszłości przy takim problemie nie męcząc się 3 lata, bo przypadek jakby książkowy.

Druga kwestia jaką należy poruszyć czytając ten temat, to Wasze "czujniki wtrysku" nie ma czegoś takiego, na króćcu w głowicy są 2 czujniki, 2 i 3-4pinowy, ten pierwszy odczytuje wartość temp. silnika tylko i wyłącznie dla ECU (kiedy silnik zimny - podnosi obroty na biegu jałowym, wydłuża grzanie świec żarowych..) w tym drugim 3-4 pinowym jedna linia idzie na wskaźnik zegarów, druga do kontrolki przegrzania i brzęczka i trzecia o ile dobrze pamiętam do modułu świec. Jeśli mamy wariant z czujnikiem 4 pinowym, czwarta linia to +
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
columb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 09 kwie 2008, 17:09
Lokalizacja: Lubin

Post autor: columb » 17 kwie 2011, 11:11

Bedeac przy temacie zapytam dlaczego wlasnie przy odpalaniu zimnego silnika na wyswietlaczu temp zewnetrznej pokazuje sie -45 stopni lub inne wartosci dosc ekstremalne?? mam tak samo i nie wiem dlaczego. Auto zapala mi zawsze dobrze.
A6 C4 Avant AEL-było
A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 250km- było

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 17 kwie 2011, 11:27

DJ_Mouse, moglbys sprecyzowac, ktory z pinów z czujnika 4pinowego idzie do zegarow ? - mam problem ze wskazaniami - nie dzialaja poprawnie, raz jest 60 stopni raz 90 a raz 0. to nie kwestia wskaznika bo sprawdzalem.
columb, tak sie dzieje jak dochodzi gdzies do zwarcia miedzy kablami lub czujnik jest padniety

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 18 kwie 2011, 05:43

DJ_Mouse pisze:Widzisz, naj prościej mógłbyś temat wykluczyć za pomocą małego zaworka zwrotnego na wężyku zasilającym pompę, pisze do dlatego, ażeby też inni poszli na skróty w przyszłości przy takim problemie nie męcząc się 3 lata, bo przypadek jakby książkowy.
wiesz nie do końca się z Tobą zgodzę, bo dla mnie nie jest ważne usunąć przyczynę pobieżnie, tylko dojść dlaczego powstaje przyczyna ,bo jeżeli inżynierowie nie wstawili tam właśnie zaworka to musiał być chyba tego powód a po drugie te trzy lata nie trwały tylko na szukaniu przyczyny, poza tym tu chodziło głównie o powrót-przelew nawet założenie zaworka na dolocie nic by nie dało, bo powietrze zaciągał dalej -spod nastawnika i w powrocie do filtra było powietrze

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 18 kwie 2011, 21:51

krs2919, ale szybko doszedł byś gdzie leży problem i mógł szukać konkretnej przyczyny.

columb, wyświetlacz temp. zewnętrznej nie ma nic do rzeczy przy odpalaniu, może mieć za niskie napięcie zasilania podczas rozruchu i stąd mylne wskazania, u mnie w zimie kiedy aku jest bardzo słaby zaniża wartości temp. a kiedy świece puszczą i napięcie w instalacji wzrasta wskazania się normują, więc to pewnie jedyna przyczyna.

pablo90, nie pamiętam który pin, nie mogę znaleźć rozpiski tej wtyki, ale sprawdź czy wtyczka w czujniku nie jest luźna, zaraz po kupnie miałem taką samą sytuacje, wtyka była ukruszona i nie zawsze stykała w czujniku, warto zwrócić na to uwagę.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 19 kwie 2011, 00:27

sprawdzalem, jest cala.. jest wrazenie ze nie zawsze przewodzi, a czasem dochodzi tam do zwarcia jakiegos i pokazuje mi ok 120 stopni :P
dawalem tam juz rozne kontakt spraye i smary miedziowe zeby lepiej przewodzilo i nic :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga