Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] remont zawieszenia pomocy urwana śruba :(

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Qzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 lis 2008, 22:45
Lokalizacja: Czeladź/śląsk

[A6 C4] remont zawieszenia pomocy urwana śruba :(

Post autor: Qzi » 07 kwie 2011, 21:55

Po roku użytkowania swojego titanica przyszłą pora na remont zawieszenia.
Zapalnikiem do zabrania się za nie był incydent jaki miał miejsce w zeszłym tygodniu podczas powrotu do domu. Przy prędkosci około 110 km/h wszedłem spokojnie w zakręt który pokonuję dwa razy dziennie od 11 miesięcy. Ponieważ w/w zakręt jest na wiadukcie ma charakterystyczne dla polskich dróg łączenia(szczeliny dylatacyjne) i na jednej z nich koło wpadło w takie drgania że wyrwało mi kierę z rąk <szok>( co spowodowało że prawie popuściłem w gacie <uoee> ) opanowałem sytuację ale na wacianych nogach wróciłem do domu. Następnego dnai nie przekraczając 50 dojechałem do pracy auto na podnośnik i <szok> <szok> zerwało mi w prawym wahaczu gumę tą co siedzi w trawersie oraz te podkładki prze które stabilizator mocowany jest do wahacza.
Zaczęły się poszukiwania części. ÂŻeby nie wracać co jakiś czas to tematu poszedłem po całości <lol> i w ten sposób do bagażnika trafiły
-wahacze febi x 2 396 pln kpl.
-gumy na stabilizator febi x2 20pln
-gumy w wahacz do staba febi x4 35pln
-końcówki przekładni febi x2 60pln
-łożyska Mc person febi x2 40pln
-poduszki Mc person febi x2 104pln
-metalowe i gumowe przewody hamulcowe przód x4 firmy nie kojarzę 100pln
-plus ORI wszystkie śruby i nakrętki do wymiany ww elementów w ASO Noma2 koszt tylko <szok> 80 pln
Podane ceny po rabatach z racji miejsca pracy <lol>
Już nie mogę się doczekać soboty jest pozwolenie więc zostaje tylko praca praca praca.
Postaram się wrzucić w niedzielę zdjęcia z prac i ewentualne spostrzeżenia.
Na razie wyszło 835 pln za same części robocizna we własnym zakresie po robocie zostanie zrobić zbieżność i cieszyć się ciszą. Następny w kolejce rozrząd. Miało być odwrotnie ale życie jest ważniejsze.


A jako ciekawostkę podam że ORI wahacz kosztuje 1150 pln <szok> <szok> <szok> i to po 15% rabacie
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2011, 20:39 przez Qzi, łącznie zmieniany 1 raz.
Auto musi być czarne i mieć napędzane cztery kółka


DORADCA SERWISOWY ASO AUDI&VW

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 07 kwie 2011, 22:20

Trzeba było brac lemfodera, nawet 100zł/szt taniej niż te febi ze sprawdzonego źródła ;) Niestety ja febi dosć szybko musiałem wymienić :(
Nie tylko zbieżność będzie do zrobienia ale i kąty-geometria ;)
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Qzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 lis 2008, 22:45
Lokalizacja: Czeladź/śląsk

Post autor: Qzi » 08 kwie 2011, 18:58

Wiem wiem że w grę wchodzi pełna geometria :)
Jeżeli chodzi o lemfordera ciężko znaleźć w takich pieniądzach a jeżeli mówisz że stówę taniej za sztukę to wychodzi po 96 pln za szt <szok> to musi być chińskie lub indyjskie <lol>
Na każdej z ww części widnieje napis made in germany i chłopaki z hurtowni dają za to ręce że oryginał bo widzą zbiorcze paki z Niemiec. J do tej pory nie musiałem narzekać i mam nadzieję że będzie tak dalej.
Auto musi być czarne i mieć napędzane cztery kółka


DORADCA SERWISOWY ASO AUDI&VW

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 09 kwie 2011, 01:49

Oj niedoczytałem ;) Chodziło mi o cene za szt, komplet za 400pln <okok> LMO bezwzzględnie najtaniej znalazłem po 300zł/szt...
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Qzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 lis 2008, 22:45
Lokalizacja: Czeladź/śląsk

Post autor: Qzi » 09 kwie 2011, 22:45

No i DUPA :| <wnerw> :|
okazało się że przewód miedziany jest nie taki a amor tylni wziął i zgnił :|
auto zostało na podnośniku i wisi. A koszty zwiększą się o kolejne kilka stów :|
Jeżeli chodzi o zawias przód to był ostatni dzwonek prawy przedni wahacz się rozpadł podczas demontażu.

W poniedziałek ciąg dalszy relacji :)

[ Dodano: 2011-04-11, 20:39 ]
Jak się pieprzy to po całości <uoee>
Amortyzatory będą dopiero jutro sachs cena 315pln szt. ale dzisiaj przy składaniu do wyjechania z hali ( Prezes się pytał jak długo będę zajmował podnośnik) uwaliła się szpilka mocująca amor do budy ta jedna z 3-ech :| :| i nie bardzo wiem jak ugryźć temat.
Wyjścia są dwa -przykręcić na dwie trzecią przyspawać do tej blachy <uoee>
-przewiercić całość na wylot i dać jakąś śrubę 10.9

pliss pomóżcie ktoś
Auto musi być czarne i mieć napędzane cztery kółka


DORADCA SERWISOWY ASO AUDI&VW

Kamilvti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 30 lip 2010, 18:03
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kamilvti » 12 kwie 2011, 00:34

przewiercić całość na wylot i dać jakąś śrubę 10.9
Jesli pomoglem wcisnij Pomógł :)

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 12 kwie 2011, 01:33

Od srodka chyba gdzies widac te szpilki wiec trzeba zrobic przeszczep ;) byl podobny temat kiedys...
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
Qzi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 05 lis 2008, 22:45
Lokalizacja: Czeladź/śląsk

Post autor: Qzi » 12 kwie 2011, 17:10

No i tu zonk <uoee> od środka niestety nie widać ani milimetra tej śruby, ona jest zgrzewana od dołu. A amortyzatory chyba nie do dostania kolejny dzień przymiarek i żaden nie pasował jutro z inter-carsu przyjadą kayaby może one spasują.
No nic głowę do góry i zacząć zbierać kaskę na rozrzad :| ;)
Auto musi być czarne i mieć napędzane cztery kółka


DORADCA SERWISOWY ASO AUDI&VW

arthurr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 277
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk

Post autor: arthurr » 13 kwie 2011, 15:04

miałem wątpliwą "przyjemność" urwać śrubę od tylnego amorka także... Od góry jej nie widać ponieważ... podłoga bagażnika składa się z dwóch blach - ja rozwierciłem urwaną śrubę od dołu aż napunktowała mi się podłoga w bagażniku pod wykładziną, od góry większym wiertłem zrobiłem dziurę i przełożyłem śrubę. Nakrętka w którą wkręca się śrubę oryginalnie jest zgrzana do dolnej blachy od góry - czyli jest między tymi dwoma blachami podłogi bagażnika..
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

rafał1977-1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 13 mar 2010, 19:29
Lokalizacja: mysłowice

Post autor: rafał1977-1977 » 22 wrz 2011, 16:42

Qzi,

Witaj kolego

nawiązując do twoich problemów z zawieszeniem wydaje mi się że mam jeden z nich. Mianowicie chodzi o wymianę gum na drążku stabilizacyjnym jak to zrobić? ja jestem z Mysłowic i chętnie bym się z tobą spotkał.

[ Dodano: 2011-09-22, 16:48 ]
Qzi,
PODAM SWÓJ NUM. KONT. 509 148 156http://a6klub.pl/images/smiles/mysli.gif

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja