Witam!!!
Niedawno , jakies 4000km temu padla uszczelka pod głowicą, tzn. kompresja poszła do płynu z czwartego cylindra....
Zdjąłem głowicę, dałem do szlifu, zalożyłem z nowa uszczelka oczywiście, dokręcona głowica kluczem dynamometrycznym wg książki.
teraz widzę, że obok czwartego cylindra pojawia się płyn.... ciśnienie nie idzie do układu chlodzenia.
nie wiem co robić.
Juz chodzi mi po glowie, żeby cały motor przełożyć. Tylko znaleźć AFN w dobrym stanie to chyba loteria?? Dlatego pomyslalem, żeby zdobyc motor z jakiegos nowego auta z małym przebiegiem. Tylko tu pojawia się pytanie, czy mogę wstawić AVF albo AWX i załozyc glowice i dwumas i caly osprzęt od AFN??? Czy to wogóle pasuje??
[A6 C5 1.9 Tdi] [AFN 1,9 110 KM] wyciek płynu
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
* Faktem jest że kupno AFNa w dobrym stanie to loteria, same igły na allegro i silniki max 200 tys km mają zrobione więc wątpliwe żeby którykolwiek z sprzedających pisał prawdę.
* Na gwarancje możesz liczyć, ale na to że oddasz silnik i dostaniesz zwrot pieniędzy to wątpliwe.
* Jakakolwiek wymiana na silnik PD bo o takim mówisz to bardzo duże koszty, jeśli robisz sam to już można powiedzieć że 400 do nawet 1000 zł zostaje ci w kieszeni. Przede wszystkim musisz się zastanowić czy warto ? Nie wymieniasz samego sinika tylko cały osprzęt, kable, komputer, urwanie głowy.
* Sprzęgło i dwumas jak dobrze pamiętam pasują do AWX.
* Szczerze odradzam. Zacznij szukać przyczyny usterki albo innego AFNa
* Na gwarancje możesz liczyć, ale na to że oddasz silnik i dostaniesz zwrot pieniędzy to wątpliwe.
* Jakakolwiek wymiana na silnik PD bo o takim mówisz to bardzo duże koszty, jeśli robisz sam to już można powiedzieć że 400 do nawet 1000 zł zostaje ci w kieszeni. Przede wszystkim musisz się zastanowić czy warto ? Nie wymieniasz samego sinika tylko cały osprzęt, kable, komputer, urwanie głowy.
* Sprzęgło i dwumas jak dobrze pamiętam pasują do AWX.
* Szczerze odradzam. Zacznij szukać przyczyny usterki albo innego AFNa
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
* Z tym to sobie raczej poradzisz. Te króćce lubią delikatnie pękać i potem zaczyna nimi uciekać płyn mimo że mają oringi. Koszt jakieś 30 zł.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
- metronomus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 31 sty 2010, 21:14
- Lokalizacja: Kępno
- Kontakt:
jednak cieknie na narożniku pod głowicą..... wyciek nie jest tragiczny, tzn. musze dolać jakieś 0,2 l na 4 tys. km..... stresuje się,że jak pojade do Włoch to cos może paść....
nie wiem co robic z tym??
[ Dodano: 2011-04-23, 19:51 ]
właśnie znalazlem info na forum, że po wymianie uszczelki pod glowicą i po przejechaniu ok. 1000 km, nalezy ponownie dociągnąć śruby głowicy... Czy to jest prawda?? jesli tak to jakim momentem?
W książce od Passata z silnikiem 1,9 TDI AFN piszą wyraźniek, że po wymianie uszczelki ipierwszym rozgrzaniu silnika nie wolno dokręcac śrub.
Znalazlem również info na forum, że przy wymianie uszczelki pdo głowica należy założyć nowe śruby... U mnie mechanik założył stare i nie dociągał ponownie. Więc nie wiem co robic?? Może wystarczy tylko dociągnąć te śruby??
ja przejechałem 5 tys. km po wymianie uszczelki, i jak pidsałem, jest mały wyciek płynu na narożniku silnika za czwartym cylindrem.
nie wiem co robic z tym??
[ Dodano: 2011-04-23, 19:51 ]
właśnie znalazlem info na forum, że po wymianie uszczelki pod glowicą i po przejechaniu ok. 1000 km, nalezy ponownie dociągnąć śruby głowicy... Czy to jest prawda?? jesli tak to jakim momentem?
W książce od Passata z silnikiem 1,9 TDI AFN piszą wyraźniek, że po wymianie uszczelki ipierwszym rozgrzaniu silnika nie wolno dokręcac śrub.
Znalazlem również info na forum, że przy wymianie uszczelki pdo głowica należy założyć nowe śruby... U mnie mechanik założył stare i nie dociągał ponownie. Więc nie wiem co robic?? Może wystarczy tylko dociągnąć te śruby??
ja przejechałem 5 tys. km po wymianie uszczelki, i jak pidsałem, jest mały wyciek płynu na narożniku silnika za czwartym cylindrem.
- Mayhem
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 262
- Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
- Lokalizacja: Szczecin / Świdwin
* To bardzo źle że już pojawił się wyciek, i to z tego miejsca gdzie leciało wcześniej jak sądzę.
* Tak jak mówisz jest kilka etapów i różne są praktykowane ( ja u siebie robiłem 40,60, 2x90* ), jeżeli po tym ci cieknie to kiepsko to widzę
* ÂŚruby nowe jak najbardziej, przy starych nie ma jeszcze takiej tragedii ale mógłbyś zadbać o nówki sztuki.
* Oczywiście możesz próbować dociągnąć jeszcze raz (nie wiem z jakim momentem dokręcał mechanik ), jeśli momentu pozostało, może przynieść pozytywny efekt ale na krótką metę.
* Tak jak mówisz jest kilka etapów i różne są praktykowane ( ja u siebie robiłem 40,60, 2x90* ), jeżeli po tym ci cieknie to kiepsko to widzę
* ÂŚruby nowe jak najbardziej, przy starych nie ma jeszcze takiej tragedii ale mógłbyś zadbać o nówki sztuki.
* Oczywiście możesz próbować dociągnąć jeszcze raz (nie wiem z jakim momentem dokręcał mechanik ), jeśli momentu pozostało, może przynieść pozytywny efekt ale na krótką metę.
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1