Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C4+Lpg] Problem z pracą na gazie bezpośrednio po przełą

Silniki benzynowe
awwor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:57
Lokalizacja: Słupsk

[ A6 C4+Lpg] Problem z pracą na gazie bezpośrednio po przełą

Post autor: awwor » 08 kwie 2011, 20:14

Witam. Mój problem polega na tym, że bezpośrednio po przełączeniu z benzyny na gaz praca silnika jest nie prawidłowa. Przez kilkanaście sekund w momencie gdy delikatnie dodaję gazu czuć jak silnik się dusi, żarzą się kontrolki na tablicy i silnik prawie gaśnie(czasem zdarza się, że zgaśnie). Czuć tzw. dziurę na pedale gazu bo gdy wcisnę go głębiej i przeskoczę tą dziurę auto zrywa się i bardzo gwałtownie przyspiesza. Problem ten trwa kilkanaście sekund po czym wszystko pracuje prawidłowo. Dodam jeszcze, że po przełączeniu na gaz gdy nie wciskam pedału gazu i silnik pracuje na wolnych obrotach to również jest ok. Na wolnych pracuje prawidłowo problem pojawia się dopiero po wciśnięciu gazu. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.

[ Dodano: 2011-04-08, 20:15 ]
Dodam tyko, że po montażu instalacji wymienione zostały obie sondy lambda. Przepływomierz jest na pewno czysty, przepustnica czyszczona około 4 tyś. km wcześniej.
Monter instalacji coś mieszał przy dozowaniu mieszanki gazu i powietrza - wzbogacał ją i zubażał. Najpierw trochę, potem więcej w obie strony, jednak za każdym razem gdy ingeruję w mapę jest tylko coraz gorzej.

I jeszcze jedno. Odnoszę wrażenie, że ta sytuacja zaczęła się od momentu gdy zmniejszyliśmy temperaturę przełączania na gaz z 21 st. na 15 st. auto wówczas szarpało i gasło. Potem powrót na 21,26. Teraz temperatura wynosi 31 st. i dalej jest lipa.
awwor

awwor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: awwor » 08 kwie 2011, 23:45

każdy mi to mówi. niestety teraz na 2 lata jestem z nim uwiązany. Na benzynie jest w porządku. Dopiero po załączeniu gazu przez kilka sekund jest problem.
awwor

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 09 kwie 2011, 15:46

A coś więcej o instalacji lpg, co zamontowane, jakieś fotki spod maski

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 09 kwie 2011, 16:17

przestawiał próg przełączania na lpg i może coś innego jeszcze przestawił.
Teraz problem jest z dawką i kuleją obroty.
Próg przełączania w audi najniższy z bezpiecznych to 20 stopni.

Ja bym najpierw zajrzał do ustawień, potem jak to nic nie da( jeszcze o ile dobrze wszystko poustawia) brałbym się za sprawdzanie podzespołów.
Jak się nie bardzo zna instalator to może niech przywróci ustawienie fabryczne ;)

awwor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: awwor » 09 kwie 2011, 23:45

Co do korekty ustawień fabrycznych to instalator korygował mapę gazu w celu zarówno zubożenia jak i wzbogacenia mieszanki. W BRC niestety nie ma zbyt wiele parametrów do korekty poza wzbogacaniem i zubożaniem mieszanki w określonym zakresie temperatur i samą korektą temperatury kiedy silnik przełącza się na gaz. Teraz jest około 30 stopni. Ale za bardzo nie mogę znaleźć w tym wszystkim za grosz logiki. Wcześniej było ok. ale z kolei wówczas silnik na wolnych obrotach miał delikatne drgania, powodem było wyprowadzenie wtrysków gazu do kolektora ssącego - wtedy były drgania ale nie było problemu z tą dziurą po dodaniu gazu. Mechanik przerobił nieco instalację podłączając wtryski gazu - nie za bardzo wiem jak to określić przez tzw."przedłużkę" do wtryskiwaczy benzynowych by gaz wchodził bezpośrednio do komory cylindra. Teraz nie drga, ale jest dziura. I bądź tu mądry.
Po przeróbce obniżyliśmy temp. Przełączania na gaz do 15 stopni i od tego momentu pojawił się problem poruszany w tytule postu, później zmiana na 21,26,30 stopni i nic.

Oto kilka zdjęć instalacji:


http://img824.imageshack.us/i/img4029z.jpg/
http://img577.imageshack.us/i/img4030l.jpg/
http://img823.imageshack.us/i/img4031v.jpg/
http://img46.imageshack.us/i/img4032e.jpg/
http://img717.imageshack.us/i/img4033l.jpg/
http://img18.imageshack.us/i/img4034xb.jpg/
http://img94.imageshack.us/i/img4035l.jpg/
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2011, 18:40 przez awwor, łącznie zmieniany 1 raz.
awwor

awwor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: awwor » 10 kwie 2011, 18:44

Ale jakie dysze? Piszę, że po przeróbce instalacji końcówka węża od wtrysku gazu wchodzi poprzez przedłużkę wraz z wtryskiem benzynowym do komory cylindra.
awwor

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 10 kwie 2011, 19:15

jeśli dzieje się tak tylko po przełączeniu z pb na lpg a podczas jazdy jest wszystko ok to nie są to chyba problemy z ustawieniami, bo wówczas objawiały by się częściej. jest możliwość że coś gazownik pokombinował i po przełączeniu przez chwilę silnik dostaje dawkę gazu i benzyny równocześnie i się po prostu zalewa. według mnie na to wskazują te objawy. przy okazji sprawdź stan świec zapłonowych, bo mają one bardzo duże znaczenie podczas zasilania lpg, no i również przewody do świec. może to tylko to.

awwor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: awwor » 10 kwie 2011, 21:03

ÂŚwiece lub przewody? Ale czy nie było by tego problemu cały czas, a nie tylko po przełączeniu z Pb na Lpg przez pierwsze kilka sekund?
awwor

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 kwie 2011, 22:23

Gazownik mógł założyć jeszcze dłuższe wężyki od wtryskiwaczy do kolektora i jeszcze słabszy reduktor to wtedy już na pewno nie byłoby dziury po dodaniu gazu a trzeba by było pchać auto.
Co do porannego przełączania to najzwyklej korekty na temp. gazu nie działają jak powinny ale też nie ma coś przesadzać z ustawianiem temp. przełączania na 15st.
20st. to już jest dość niska temp. przełączania.
Tulejki zamiast nawiertów na pewno zaoszczędziły czas gazownikowi, który i tak musi teraz spędzić na poprawki na gwarancji.

awwor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: awwor » 10 kwie 2011, 22:27

Słuchaj, nie wiem czy się rozumiemy. Ta przedłużka o której mówię to tak wygląda jak na zdjęciu. Dolna część wkręcana w gniazdo wtryskiwacza benzynowego, od góry idzie wtryskiwacz benzynowy, a z boku miejsce na wąż od wtryskiwacza gazowego. O to ci chodzi, czy o coś innego?

[ Dodano: 2011-04-10, 22:33 ]
fassi1 pisze:Gazownik mógł założyć jeszcze dłuższe wężyki od wtryskiwaczy do kolektora i jeszcze słabszy reduktor to wtedy już na pewno nie byłoby dziury po dodaniu gazu a trzeba by było pchać auto.
Co do porannego przełączania to najzwyklej korekty na temp. gazu nie działają jak powinny ale też nie ma coś przesadzać z ustawianiem temp. przełączania na 15st.
20st. to już jest dość niska temp. przełączania.
Tulejki zamiast nawiertów na pewno zaoszczędziły czas gazownikowi, który i tak musi teraz spędzić na poprawki na gwarancji.
Ale jaka przyczyna. To co widzisz ma zdjęciach z instalacji to jest już trochę poprawione. Znacznie krótsze węże są. A co do reduktora to masz jakieś sugestie na co zmienić. Zasugeruje może temu partaczowi co to montował
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
awwor

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 kwie 2011, 23:59

Te przedłużki nie są wkręcane a jedynie wciskane w gniazda wtryskiwaczy benzynowych.
To twojego auta najmocniejszy reduktor typu KME Gold.

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 11 kwie 2011, 00:23

Kolega awwor mam nadzieje ma kabelek VAG i najpierw kasuje błędy w silniku zanim zacznie mu gazownik dalej mieszać? Jak będziesz miał błędy (głównie te związane ze składem mieszanki) na sterowniku to możecie sobie ustawiać co chcecie a i tak autko nie pojedzie jak trzeba...
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

awwor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 13 maja 2010, 20:57
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: awwor » 11 kwie 2011, 21:16

No. Byłem dziś w montera. Zasugerowałem mu rozwiązania o których pisaliście. Upiera się przy swoim, że to tylko kwestia regulacji. Powrócił do ustawień fabrycznych i coś jeszcze - podwyższył temperaturę przełączania na LPG do 39 stopni. Jutro sprawdzę jaki efekt. Jak dla mnie to kosmiczna temperatura. Mam nadzieję, że to nie wina temperatury, bo się potnę! Jeżdżę przeważnie po mieście i przy 10 stopniach na zewnątrz przełącza się po ok. 2- 3 km. Najbardziej boli to, że tak długo i ile w tym czasie idzie Pb (5,18 zł litr). 14 dni temu zalałem za 70 zł i już jest końcówka. Tragedia.

[ Dodano: 2011-04-13, 20:58 ]
Sprawdziłem. Nieznaczna poprawa. Jednak dalej nie domaga. W poniedziałek oddam mu auto na 2-3 dni, ma to zrobić. Powiedziałem, że jak mu nie pójdzie to sorry - niech zabiera to BRC. Opiszę jak mu wyszło - powodzenia Rafał <okok>
awwor

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 13 kwie 2011, 22:09

Jakieś dziwne ustawia te temperatury.
Dla audi najniższa bezpieczna to 20 stopni i przy takiej dobrze pracuje.
30 jak będziesz miał to już śmiało wystarczy.
Jak nic się nie zmieni to popatrzyłbym bliżej na montaż instalacji i na dobór części, coś tu może być za słabe.

Michal21lbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 23 sie 2009, 22:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Michal21lbn » 14 kwie 2011, 01:59

Miałem podobny problem u siebie i u mnie to była kwestia jednej listwy z wtryskami... a tak poza tematem jaki jest sens pchania brc?? mam najprostszą sekw. z mocniejszym parownikiem i większymi wtryskami i śmiga aż milo, a co do temp to koledzy mają racje 30 jest w sam raz ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja