Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] Poszarpywanie podczas delikatnego przyspieszania.

Silniki wysokoprężne
Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C6] Poszarpywanie podczas delikatnego przyspieszania.

Post autor: Funosek » 11 lut 2011, 14:15

Witam wszystkich. :)
Od jakiegoś czasu borykamy się z problemem poszarpywania (obroty falują w sposób dość gwałtowny) auta podczas delikatnego przyspieszania. Problem występuje tylko w granicach 1500-2500 obr./min.

Czytałem już tematy na forum, które dotyczą takiej przypadłości - ale szczerze mówiąc, póki co nic nie pomaga.

Zaczęło się to jakiś czas temu - pierwsza diagnoza przepływomierz.
Odłączyliśmy - jak ręką odjął. Wymiana przepływki - niby ok, ale po jakimś czasie wróciło.
Po odłączeniu przepływomierza - wszystko śmiga jak należy.
Teraz padło na EGR - dla potwierdzenia diagnozy autko pojechało na diagnostykę. Diagnoza: źle pracujący EGR.
Poszedł do wyczyszczenia. Przez kilkaset kilometrów było okej, później powrót bolączki. Przy czyszczeniu EGR'a klapka była niedomknięta - co mogło wskazywać na jego uszkodzenie, także EGR poszedł do wymiany - nie pomogło.
Nadal po odłączeniu przepływki wszystko jest OK.

Wtryski były sprawdzone i wedle diagnosty i jego komputera - nie ma z nimi problemu.

Czy stawiać jeszcze raz na przepływkę? Może pech chciał, że nowa też nie jest w porządku. :)
Z tego co wiem to właśnie przepływomierz steruje pracą EGR'u - stąd mógł on źle pracować.

Z góry dziękuję za pomoc i życzę miłego dnia. :>

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 11 lut 2011, 14:36

Funosek pisze:Czy stawiać jeszcze raz na przepływkę? Może pech chciał, że nowa też nie jest w porządku.
Znane są przypadki padniętych nowych przepływek :|
Trochę dziwne ze takie same objawy jak za pierwszym razem.

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 11 lut 2011, 15:50

Zapomniałem dodać, że się nasiliły. :)
Może to jakaś nieszczelność? :o

lider1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 sie 2009, 11:40
Lokalizacja: bytom

Post autor: lider1 » 11 lut 2011, 16:10

Ja miałem takie objawy przez intercooler. Pospawany i śmiga jak nówka.

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 11 lut 2011, 16:25

A odłączenie przepływomierza też pomagało w Twoim przypadku? :>

Funosek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 517
Rejestracja: 07 mar 2009, 00:19
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Funosek » 11 lut 2011, 17:36

Aha - zastanawialiśmy się z tatą czy być może nie jest to wina instalacji elektrycznej.
Czy po odłączeniu przepływomierza błąd (kontrolka silnika) powinna zaświecić się po pierwszym uruchomieniu silnika/przejeździe? Bo po odłączeniu tatko zrobił prawie 50km, odpalał już dwa czy trzy razy - jazda po mieście, więc czasowo silnik troszkę popracował - i kontrolka nadal się nie zapaliła. :)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 11 lut 2011, 19:04

Jeżeli nie jest to EGR i wtryski to również stawiam na nieszczelność w IC.
Dziwne z tym odłączeniem przepływki, że to pomaga... muszę obgadać ze wspólnikiem o co kaman :) :)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

lider1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 29 sie 2009, 11:40
Lokalizacja: bytom

Post autor: lider1 » 12 lut 2011, 09:46

U mnie na początku było poszarpywanie. Po jakimś czasie jak dziura zrobiła się większa to zaczęło odłączać turbo i zapalała się kontrolka świec żarowych(migała). Autko nie miało mocy. W ostatniej fazie zapalała się kontrolka układu spalin i wtedy już warsztat.

dongibbon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 24 paź 2010, 10:00
Lokalizacja: pl/uk/nl

Post autor: dongibbon » 12 lut 2011, 20:31

IC jest walniety raczej, ja tez taka wymiane mam za soba

Awatar użytkownika
ropec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 07 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: Miastko / pomorze

Post autor: ropec » 13 lut 2011, 23:30

u mnie były podobne objawy w takim zakresie obrotów. Auto szarpało przy przyśpieszaniu. Pęknięty intercooler. Nowy + wymiana 900zł.

arek2905
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 02 mar 2011, 22:54
Lokalizacja: bath

Post autor: arek2905 » 02 mar 2011, 23:17

witam ja mam podobny problem powyzej 2 tys. szarpie od 3 -ciego biegu w gore czy moze byc przyczyna brudego filtra powietrza ?

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 04 mar 2011, 20:58

Przyczyn może być wiele. Jak nie wymieniałeś rok filtra albo 20k km to zacznij od tego ;-)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

kry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 paź 2010, 19:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: kry » 08 kwie 2011, 22:53

Witam
Mam podobny problem jak Funosek tylko że u mnie jest dziura tylko na pierwszym biegu przy obrotach 1600 do 2300. Odpinałem przepływomierz i nie było żadnej różnicy, co to może być?

kamilsmok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 29 sty 2009, 10:34
Lokalizacja: Piła

Post autor: kamilsmok » 18 maja 2011, 19:52

Witam.
Ma do Pana pytanie związane z delikatnym poszarpywaniem podczas przyspieszania.
czy uporał sie pana juz z usterką? Pytam poniewaz mam identyczne objawy. Przy odłaczeniu egru brak szarpania . Wymieniłem juz dwa nowe egry, bez rezulatu.Gdy odłączam przepływke równiez brak szarpania.Auto stało w serwisie VW dwa dni i diagnoza padała na koło dwumasowe , co według mnie jet kompletna bzdurą.
Kiedys miałem auto u elektronika przeczyscił mi całą instalacje i sdzarpanie ustało na dwa tygodnie.Nie mam kompletnie pojecia co to może być . Chcę jeszcze zakupic nową przepływke i zobaczyć.Mój silnik to 2.0 tdi (BLB).
Bardzo proszęo odpowiedz.
Kamil

Konrad Wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 07 lip 2011, 16:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Konrad Wawa » 01 wrz 2011, 12:18

<wnerw> mam to samo, opisałem to już w innym wątku, tylko u mnie oprócz poszarpywania przy 1800-2000 najbardziej na 1 i 2 biegu, dochodzi jeszcze taki dźwięk jakby obcierającego metalu.

Auto nie dymi, nie traci mocy, nie wywala żadnych błędów.

Fakt jest taki, że jak wczoraj zajrzałem do filtra powietrza to masakra, chyba od końca serwisowania w rajchu nie był wymieniany czyli od 100 tys, teraz ma 156 tys.

Martwi mnie to szarpanie, podczas delikatnego przyspieszania wydaje ten dziwny dźwięk i poszarpuje najbardziej na 2 biegu, ale jak mam niskie obroty to i na 3 - cim i 4 tym i piatym.

Zaznaczam , tylko przedział 1800-2000 tys obrotów.

Turbina sucha, olej zjada umiarkowanie jak to 2.0 TDI PD, płynu nie ubywa, nie kopci, ma kopa, pali z dotyku
co jest???????

Nie dajcie się nabrać na dwu-mas, ja wymieniłem u siebie i sprzęgło i dwu-mas i nadal to samo <nerwus>
ÂŻeby dwumas szarpał musi być naprawdę w opłakanym stanie, jego objawy to bujanie budą, wibracje, bujanie obrotami, stuki podczas gaszenia auta, hałasowanie podczas dodawania gazu, odczuwalne bicie na pedale sprzęgła.

Ja mam silnik BRE i nie wiem czy wywalać i kupować nowy EGR bo nie mam zamiaru bawić się w naprawy, czy szukać gdzie indziej.

To poszarpywanie psuje mi cała radość z jazdy autem

ps. czy odłączenie egr lub przepływki nie wywali błędu????


Uwaga!!! najnowsze dane z terenu

Nie spałem, nie jadłem, czytałem i czytałem forum...

wściekły zszedłem do garażu, wymieniłem filtr powierza i wyczyściłem cały dolot do turbiny.
Powyciągałem wtyczki od temp chłodziwa, egr, klapy i co jeszcze tylko dało się wyciągnąć - przeczyściłem, to samo z przepływką.

Niestety nie pomogło, auto jak szarpało tak szarpało, zatankowałem na full i wlałem STP do wtrysków.
Na koniec odłączyłem EGR od zasilania i wyjechałem na próbę....
.... przejechałem 8 km, ruszajac z miejsca, zatrzymując się, wchodząc na wysokie obroty.... szarpanie póki co ustało!
Auto przyspiesza i nawet nie czknie przy 1800-2000 tys obrotów.

Czyżby wszystko wskazywało na EGR, wywalę go i kupie nowy zobaczymy co będzie, ale czy te 2 dni mogę jeździć z wypiętą wtyczką od EGR-u???

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl