[ A6 C6] 3.0 TDI Q drgania, wibracje samochodu
- Praulinka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
- Lokalizacja: Wrocław okolice
[ A6 C6] 3.0 TDI Q drgania, wibracje samochodu
Witam
Walczę z tematem kilka miesięcy, dlatego zostało mi tylko zasięgnąć rady.
Jeżdżę A6 C6 3.0 TDI Q 2004 silnik BMK automat TIPTRONIC, przebieg 270tyś KM.
Problem polega, że około pół roku temu jadąc mocno załadowany na wakacje zauważyłem, że samochód w dość ściśle określonych sytuacjach dostaje drgań. Drgań w stylu najechania na taki spowalniacz - tarkę (kilka wąskich pasków na drodze). Zdarza się coraz częściej, teraz nawet na nieobciążonym samochodzie, w sytuacji gdy obroty w czasie jazdy spadną poniżej 1800 i próbuję wtedy przyśpieszać (dodawać gazu). Coś w stylu dodawania gazu w samochodzie z ręczną skrzynią biegów na zbyt wysokim biegu. Totalny brak mocy połączony z drganiem całego samochodu.
Gdy robię to gwałtownie, w 90% samochód redukuje bieg i jest ok, jednak gdy robię to normalnie (czyli nie wciskając mocno gazu jak przy kick-down) samochód "łapie dziurę" mocy, dostaje drgawek i dopiero po przekroczeniu 2000-2500 obrotów zaczyna jechać normalnie. Dzieje się to na dowolnym biegu (zauważone na 3,4,5) przy właściwie dowolnej prędkości (załóżmy od 40 do ....). Nawet gdy na autostradzie ktoś mi zajedzie drogę i dojadę go "bez gazu" na wysokim biegu, to gdy zjedzie i próbuje go wtedy na tym biegu minąć, zdarza się, że pojawiają się te drgania.
Im bardziej załadowany tym objaw występuje dużo łatwiej, bo jak jest pusty to nie zawsze, wtedy trzeba dodać gazu mocno, ale nie za mocno, bez redukcji.
Dzieje się to na dowolnym trybie jazdy, czy na D, S czy na sekwencji (jest także w manetkach w kierownicy).
Nie jestem w stanie sprawdzić co drży, dla mnie cały samochód (nie chodzi o drgania na kierownicy).
Drgania są raz słabsze, raz mocniejsze, zwłaszcza dodawanie gazu na siłę, w momencie gdy czuję, że samochód ma tą "dziurę" nasila je do tego stopnia, że cały samochód przez tą sekundę/dwie trzęsie się masakrycznie.
Poza tym samochód jeździ bez problemów, wręcz zamiata asfalt, jak na swoje 225KM, dla jasności dodam, że w czasie tego pół roku został/y:
- sprawdzony na 3 kompletach opon (2 nowych) i 2 kompletach prostych felg, z doważaniem na osi (idzie jak po stole)
- wymienione ma 4 łożyska
- wymienione wszystkie wtryski
- zrobiona 4 razy zbieżność
- sprawdzone przeguby wewnętrzne półosi
- żadnych błędów w silniku i innych
- skrzynia działa ok, nie ma problemów z zmienianiem biegów, itp.
- zjawisko nie występuje na postoju
Dotychczasowe koncepcje (nie trafione):
- poduszka silnika (była jedna spalona, spaliła też układ scalony w komputerze samochodu, po wymianie i naprawie kompa zero zmian)
- przeguby wewnętrzne (sprawdzone wszystkie, są ok)
Dalsze koncepcje, co do których proszę o komentarz, zanim zacznę je sprawdzać:
(sorry za określenia może mało fachowe, ale nie znam się do końca na tym)
- turbo (że poniżej 1800 nie daje odpowiedniej mocy)
- skrzynia (ale co?)
- układ paliwowy - pompa wysokiego ciśnienia nie podaje paliwa na niskich obrotach przy jeździe? wtryski? mają max 30-40tyś i korektę dawki ok
Jestem trochę zdesperowany, myślę już o wizycie w ASO w stylu oddać i odebrać naprawiony za każdą cenę, tylko to może być cena "kosmiczna", myślałem też o wizycie u SSOPY, dla sprawdzenia skrzyni, ale naprawdę nie odczuwam tego jako problem ze skrzynią, raczej z brakiem mocy na niskich obrotach.
Będę wdzięczny z każdą sugestię, może jak to znajdę i naprawię to komuś kiedyś pomoże.
Walczę z tematem kilka miesięcy, dlatego zostało mi tylko zasięgnąć rady.
Jeżdżę A6 C6 3.0 TDI Q 2004 silnik BMK automat TIPTRONIC, przebieg 270tyś KM.
Problem polega, że około pół roku temu jadąc mocno załadowany na wakacje zauważyłem, że samochód w dość ściśle określonych sytuacjach dostaje drgań. Drgań w stylu najechania na taki spowalniacz - tarkę (kilka wąskich pasków na drodze). Zdarza się coraz częściej, teraz nawet na nieobciążonym samochodzie, w sytuacji gdy obroty w czasie jazdy spadną poniżej 1800 i próbuję wtedy przyśpieszać (dodawać gazu). Coś w stylu dodawania gazu w samochodzie z ręczną skrzynią biegów na zbyt wysokim biegu. Totalny brak mocy połączony z drganiem całego samochodu.
Gdy robię to gwałtownie, w 90% samochód redukuje bieg i jest ok, jednak gdy robię to normalnie (czyli nie wciskając mocno gazu jak przy kick-down) samochód "łapie dziurę" mocy, dostaje drgawek i dopiero po przekroczeniu 2000-2500 obrotów zaczyna jechać normalnie. Dzieje się to na dowolnym biegu (zauważone na 3,4,5) przy właściwie dowolnej prędkości (załóżmy od 40 do ....). Nawet gdy na autostradzie ktoś mi zajedzie drogę i dojadę go "bez gazu" na wysokim biegu, to gdy zjedzie i próbuje go wtedy na tym biegu minąć, zdarza się, że pojawiają się te drgania.
Im bardziej załadowany tym objaw występuje dużo łatwiej, bo jak jest pusty to nie zawsze, wtedy trzeba dodać gazu mocno, ale nie za mocno, bez redukcji.
Dzieje się to na dowolnym trybie jazdy, czy na D, S czy na sekwencji (jest także w manetkach w kierownicy).
Nie jestem w stanie sprawdzić co drży, dla mnie cały samochód (nie chodzi o drgania na kierownicy).
Drgania są raz słabsze, raz mocniejsze, zwłaszcza dodawanie gazu na siłę, w momencie gdy czuję, że samochód ma tą "dziurę" nasila je do tego stopnia, że cały samochód przez tą sekundę/dwie trzęsie się masakrycznie.
Poza tym samochód jeździ bez problemów, wręcz zamiata asfalt, jak na swoje 225KM, dla jasności dodam, że w czasie tego pół roku został/y:
- sprawdzony na 3 kompletach opon (2 nowych) i 2 kompletach prostych felg, z doważaniem na osi (idzie jak po stole)
- wymienione ma 4 łożyska
- wymienione wszystkie wtryski
- zrobiona 4 razy zbieżność
- sprawdzone przeguby wewnętrzne półosi
- żadnych błędów w silniku i innych
- skrzynia działa ok, nie ma problemów z zmienianiem biegów, itp.
- zjawisko nie występuje na postoju
Dotychczasowe koncepcje (nie trafione):
- poduszka silnika (była jedna spalona, spaliła też układ scalony w komputerze samochodu, po wymianie i naprawie kompa zero zmian)
- przeguby wewnętrzne (sprawdzone wszystkie, są ok)
Dalsze koncepcje, co do których proszę o komentarz, zanim zacznę je sprawdzać:
(sorry za określenia może mało fachowe, ale nie znam się do końca na tym)
- turbo (że poniżej 1800 nie daje odpowiedniej mocy)
- skrzynia (ale co?)
- układ paliwowy - pompa wysokiego ciśnienia nie podaje paliwa na niskich obrotach przy jeździe? wtryski? mają max 30-40tyś i korektę dawki ok
Jestem trochę zdesperowany, myślę już o wizycie w ASO w stylu oddać i odebrać naprawiony za każdą cenę, tylko to może być cena "kosmiczna", myślałem też o wizycie u SSOPY, dla sprawdzenia skrzyni, ale naprawdę nie odczuwam tego jako problem ze skrzynią, raczej z brakiem mocy na niskich obrotach.
Będę wdzięczny z każdą sugestię, może jak to znajdę i naprawię to komuś kiedyś pomoże.
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- lusterko wsteczne fotochrom

- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
Ktoś gdzieś kiedyś... napisał, że ma drgania pochodzące od wału Kardana ?
nie wiem, na czym stanęło, bo nie śledziłem wątku, ale może jakoś Cię to naprowadzi na poszukiwania
generalnie chodzi mi o zwrócenie uwagi na przeniesienie napędu na tylną oś, z uwzględnieniem mechanizmów układu torsen
[ Dodano: 2011-03-28, 20:29 ]
nie wiem, na czym stanęło, bo nie śledziłem wątku, ale może jakoś Cię to naprowadzi na poszukiwania
generalnie chodzi mi o zwrócenie uwagi na przeniesienie napędu na tylną oś, z uwzględnieniem mechanizmów układu torsen
[ Dodano: 2011-03-28, 20:29 ]
przy skrzyni automatycznej chyba koła dwumasowego nie ma, choć mogę się mylićigo_89 pisze:A może to koło dwumasowe taki problem daje trzeba by sprawdzić.
Takie drgania przeważnie od tego są jeżeli to będzie dwumas to trzeba wymienić na nowy
- Praulinka
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 wrz 2009, 23:55
- Lokalizacja: Wrocław okolice
Ja słyszałem podobnie, że dwumas tu nie występuje.sli pisze:Ktoś gdzieś kiedyś... napisał, że ma drgania pochodzące od wału Kardana ?
nie wiem, na czym stanęło, bo nie śledziłem wątku, ale może jakoś Cię to naprowadzi na poszukiwania
generalnie chodzi mi o zwrócenie uwagi na przeniesienie napędu na tylną oś, z uwzględnieniem mechanizmów układu torsen
[ Dodano: 2011-03-28, 20:29 ]przy skrzyni automatycznej chyba koła dwumasowego nie ma, choć mogę się mylićigo_89 pisze:A może to koło dwumasowe taki problem daje trzeba by sprawdzić.
Takie drgania przeważnie od tego są jeżeli to będzie dwumas to trzeba wymienić na nowy
Wykonane upgrade'y:
- lusterko wsteczne fotochrom
- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
- lusterko wsteczne fotochrom

- alu lato 245/45/18 i zima 235/45/18
- AMI + 250GB HDD
- TV + DVD z 500 GB HDD + monitory w zagłówkach
Plany
- system kontroli ciśnienia w oponach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
- Imię: Seweryn
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.2 FSI 255KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
dziwne że nie występuje wszystkie nowe konstrukcje już mają dwumasowe koło u mnie było podobnie że po jakimś szaleństwie np na śniegu lub po przejechaniu przez leżącego policjanta drgało że aż łydką rzucało i tylko w określonym zakresie prędkości okazało się że górne wahacze były wyrobione nie wiem jaki to miało wpływ ale po wymianie problem zniknął
Cześć ekipa.
Naprawy hamulców Audi A6 C5. Zapraszam.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
pewnie i tak, ale ja do kompletu "podejrzanych" na pierwszym miejscu dorzuciłbym przekładnię hydrokinetyczną (albo jak kto woli nazywać: sprzęgło hydrokinetyczne ).Praulinka pisze:Dalsze koncepcje, co do których proszę o komentarz, zanim zacznę je sprawdzać:
(sorry za określenia może mało fachowe, ale nie znam się do końca na tym)
- turbo (...)
(...)
Nie znam się za bardzo na jednostkach napędowych i układach jego przeniesienia, ale z opisu wynika skokowa i powtarzająca się "niepłynna" zmiana momentu obrotowego który napędza twoje autko... A czysto teoretycznie - akurat w tym zakresie obrotów (do 1800) turbo praktycznie nie wpływa na moc. I ów stale wzrastający moment generowany przez silnik ma być płynnie przenoszony do tipa przez owe sprzęgło. A tak być może nie jest...

Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
Praulinka, i co doszedles dotego co jest przyczyna? Ja dzis mialem chyba podobnie! Wyjechalem z domu pojechalem 20km zostawilem auto na 2 godzinki. W drodze powrotnej gdy zaczlem rozpedzac auto zaczelo wszytko drgac w srodku jakby kola byly nie wywarzone i po jakims czasie zaczelo to ustepowac,zatrzymalem sie myslalem ze mam kapcia ale wszytkie kola byly oki. ruszylem i obiawu juz nie bylo. Mialem 3 dni temu wymieniane kola na letnie wiec myslalem ze to to moglo byc przyczyna ale specjalnie drugi raz wrocilem sie 20km by sprawdzic czy to wina nawierzchni czy cos z autem. i niestety juz wiecej sie nie powtorzyly obiawy! Co to moze byc?:-( masakra -jak slysze ze cos w aucie musze zrobic to jestem chory bo brak specjalistow do a6tek
Stawiam na lozysko podpory walu albo polosie do wymiany (pisales o przegubach polosi ze sa ok)
To jest quattro wiec takie zwykle testy polegajace na wysprzeglaniu nie pokaza tego dokladnie - trzeba wiec rozebrac uklady
Duze telepanie przy przyspieszaniu podpowiada mi jednak ze to moze byc zwiazane z uszkodzeniem elementow zwiazanych z walem napedowym (przy przyspieszaniu wystepuja tam duze momenty sily)
Napisz koniecznie po nastepnej diagnozie w ASO co to bylo

To jest quattro wiec takie zwykle testy polegajace na wysprzeglaniu nie pokaza tego dokladnie - trzeba wiec rozebrac uklady
Duze telepanie przy przyspieszaniu podpowiada mi jednak ze to moze byc zwiazane z uszkodzeniem elementow zwiazanych z walem napedowym (przy przyspieszaniu wystepuja tam duze momenty sily)
Napisz koniecznie po nastepnej diagnozie w ASO co to bylo
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED
Plan 4 the worst hope for the best
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED
Plan 4 the worst hope for the best
Wymiana oleju ma spowodowc brak drgan w ukladzie napedowym? <szok>jurol2 pisze:PRaulinko- jest to prawdopodobnie wina asb , ile masz przejechane tysiączków i czy wymieniałeś płyn w asb?
Ja miałem podobne objawy i po płukaniu asb specjalnym środkiem i wymianie dynamicznej oleju objawy ustąpiły i skrzynia odżyła i autko śmiga jak nowe
jest audi a6 awant 2,5 dti
pozdro jurol
Wytlumacz prosze dlaczego? ciekawa teoria ciekawa
Wykonane Mody
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED
Plan 4 the worst hope for the best
Virus 287KM 574 Nm
Podświetlenie tablicy rej. LED
Plan 4 the worst hope for the best
Czy samochód był chipowany? Ja miałem takie objawy, karoseria wpadała w drgania na 3,4,5,i 6 biegu w przedziale obrotó od 1500 do 2500. ASO nie wiedziąło o co chodzi mówili , że to tak ma. Jak się okazało póżniej drgania pochodziły od dwumasa gdyż nie radził sobie z zbyt wysokim momentem obrotowym 630 NM. Po wizycie u fachowca od chiptuningu usterka ustała moment obrotowy 590NM oraz 263 KM a auto ani drgnie.
m.czach