[ A6 C5] Proszę o ocenę mapy gazu 2.4 V6 121kw 99r
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Na wolnych przełącz na LPG i patrz na czasy wtrysku benzynowe . Na benzynie powinny być takie same na wszystkich cylindrach . Po przełączeniu na LPG patrz która strona się rozjeżdża i np. jeśli jest to 1,2,3 wtryskiwacz ( benzynowy ) to wyłącz 1 wtryskiwacz gazu i patrz czy czasy Pb wrócą do normy . Jeśli nie to załączasz ten pierwszy i wyłączasz drugi i sprawdzasz co z czasami PB jeśli są OK to oznacza , że drugi wtryskiwacz LPG jest uszkodzony ( leje lub zbyt zubaża ) . Mało prawdopodobne , aby na jednej stronie wszystkie jednocześnie padły . Jeśli "padły" wszystkie to sprawdź zasilanie tej strony . Może przyciśniety przewód zasilający listwę ( stronę ) . Także przyczyn może być kilka i po kolei trzeba to sprawdzić .
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wczoraj sprawdzałem wielkość dysz, nawiercone były wiertłem 1,8.
W stagu wyczytałem że powinny być 2,2-2,4. Więc nawierciłem stare dysze wiertłem 2,0.
Okazało się że przy kalibracji na sam koniec wyskoczył ..alarm.. dysze zbyt za duże.
Założyłem dysze nowe bez nawiercania....
Następnie wyrównałem węże zasilające listwy wtryskowe na tą samą długość.
A co do wtrysków to dopiero będę patrzył i na czasy.
W stagu wyczytałem że powinny być 2,2-2,4. Więc nawierciłem stare dysze wiertłem 2,0.
Okazało się że przy kalibracji na sam koniec wyskoczył ..alarm.. dysze zbyt za duże.
Założyłem dysze nowe bez nawiercania....
Następnie wyrównałem węże zasilające listwy wtryskowe na tą samą długość.
A co do wtrysków to dopiero będę patrzył i na czasy.
grzegi87
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Jak robisz autokalibrację, to w sterowniku nie może być błędów, a wszystkie korekty w grupie 32 muszą być w okolicach zera - na jednym z obrazków masz właśnie takie po dłuższej jeździe na Pb. Jeżeli korekty na Pb są w okolicach zera, to jak Ci je LPG rozjedzie, to możesz je szebko wyzerować kasując błędy - nawet jak ich nie ma.
Druga sprawa - to co Ci koledzy pisali - dysze ok. 2.2-2.4 w tym wtryskiwaczu i Twoim silniku. Przy tak wysokim mnożniku to moment Ci się wtryski zapętlają (nawet jak ciśnienie nie padnie) i dalej to już lecisz na ubogo - co widać po grupie 32. Początek mnożnika masz w miarę OK, bo korekty LTFT na IDLE są ~0.
Te magici oglądałeś? Jak się mechanicznie zużyły/popsuły, to elektroniką tego nie naprawi
Kolejna rzecz - zrób zdjęcia spod maski - szczególnie chodzi mi o miejsce montażu czwórnika pomiaru ciśnienia/temperatury - instalatorzy lubią (lubili
) montować go niezgodnie z instrukcją i zdrowym rozsądkiem.
Następna sprawa - w ustawieniach zaznacz "Wyłącz przy pierwszym" - będziesz wtedy wiedział, że auto przełącza się na Pb.
Jak już to zrobisz/poprawisz, to przede wszystkim zobacz, na ile siada Ci ciśnienie podczas mocnego przyśpieszania.
Z powyższą wiedzą będzie można pchnąć temat do przodu
I już ostatnia kwestia - wrzucaj print screen'y ekranu, bo to co widać (nie widać) na tych nie zachęca do analizowania tego przypadku
Druga sprawa - to co Ci koledzy pisali - dysze ok. 2.2-2.4 w tym wtryskiwaczu i Twoim silniku. Przy tak wysokim mnożniku to moment Ci się wtryski zapętlają (nawet jak ciśnienie nie padnie) i dalej to już lecisz na ubogo - co widać po grupie 32. Początek mnożnika masz w miarę OK, bo korekty LTFT na IDLE są ~0.
Te magici oglądałeś? Jak się mechanicznie zużyły/popsuły, to elektroniką tego nie naprawi

Kolejna rzecz - zrób zdjęcia spod maski - szczególnie chodzi mi o miejsce montażu czwórnika pomiaru ciśnienia/temperatury - instalatorzy lubią (lubili

Następna sprawa - w ustawieniach zaznacz "Wyłącz przy pierwszym" - będziesz wtedy wiedział, że auto przełącza się na Pb.
Jak już to zrobisz/poprawisz, to przede wszystkim zobacz, na ile siada Ci ciśnienie podczas mocnego przyśpieszania.
Z powyższą wiedzą będzie można pchnąć temat do przodu

I już ostatnia kwestia - wrzucaj print screen'y ekranu, bo to co widać (nie widać) na tych nie zachęca do analizowania tego przypadku

Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 25 maja 2009, 13:35
- Lokalizacja: Wuppertal- Niemcy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 kwie 2011, 12:21
- Lokalizacja: Legnica
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No nie za bardzo bo jesli na benzynie dluga jest +3 a na gazie wychodzi.-3 to jest zle i na gazie jest za bogato.grzemo pisze:paput,
Dołóż jeszcze ze 30km w różnych warunkach trasa/miasto,
i jeśli będą +-5 to jest ok.
Na gazie dluga powinna byc taka sama jak na benzynie a krotka oscylowac w okolicach 0.