Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Proszę o ocenę mapy gazu 2.4 V6 121kw 99r

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
grzegi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2010, 11:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: grzegi87 » 04 kwie 2011, 13:04

Od czego bym musiał zacząć patrząc na ostatnią mapkę gazu ?
grzegi87

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 kwie 2011, 14:42

Ja bym zaczal od sprawdzenia wtryskiwaczy, tloczki do sprawdzenia, jesli krawedzie tloczkow sa wytarte to sa do wymiany, szkoda czasu na ustawianie. Najlepiej wymienic wtryski na co porzadnego.

wrocek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 28 lut 2010, 17:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wrocek66 » 05 kwie 2011, 20:46

Na wolnych przełącz na LPG i patrz na czasy wtrysku benzynowe . Na benzynie powinny być takie same na wszystkich cylindrach . Po przełączeniu na LPG patrz która strona się rozjeżdża i np. jeśli jest to 1,2,3 wtryskiwacz ( benzynowy ) to wyłącz 1 wtryskiwacz gazu i patrz czy czasy Pb wrócą do normy . Jeśli nie to załączasz ten pierwszy i wyłączasz drugi i sprawdzasz co z czasami PB jeśli są OK to oznacza , że drugi wtryskiwacz LPG jest uszkodzony ( leje lub zbyt zubaża ) . Mało prawdopodobne , aby na jednej stronie wszystkie jednocześnie padły . Jeśli "padły" wszystkie to sprawdź zasilanie tej strony . Może przyciśniety przewód zasilający listwę ( stronę ) . Także przyczyn może być kilka i po kolei trzeba to sprawdzić .

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 kwie 2011, 20:52

Jeśli trafił na złą partię magiców to wytarły się tłoczki a wtedy one leją sobie jak chcą.
Magici rozbiera się bardzo prosto. Wystarczy wykręcić mosiężną wkrętkę od spodu wtryskiwacza i wypadnie tłoczek i sprężynka i wzrokowo można ocenić.

grzegi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2010, 11:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: grzegi87 » 06 kwie 2011, 10:41

Wczoraj sprawdzałem wielkość dysz, nawiercone były wiertłem 1,8.
W stagu wyczytałem że powinny być 2,2-2,4. Więc nawierciłem stare dysze wiertłem 2,0.
Okazało się że przy kalibracji na sam koniec wyskoczył ..alarm.. dysze zbyt za duże.
Założyłem dysze nowe bez nawiercania....
Następnie wyrównałem węże zasilające listwy wtryskowe na tą samą długość.
A co do wtrysków to dopiero będę patrzył i na czasy.
grzegi87

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 kwie 2011, 11:18

Do silnika 2.4 bysze minimum 2.2

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 06 kwie 2011, 16:54

Jak robisz autokalibrację, to w sterowniku nie może być błędów, a wszystkie korekty w grupie 32 muszą być w okolicach zera - na jednym z obrazków masz właśnie takie po dłuższej jeździe na Pb. Jeżeli korekty na Pb są w okolicach zera, to jak Ci je LPG rozjedzie, to możesz je szebko wyzerować kasując błędy - nawet jak ich nie ma.

Druga sprawa - to co Ci koledzy pisali - dysze ok. 2.2-2.4 w tym wtryskiwaczu i Twoim silniku. Przy tak wysokim mnożniku to moment Ci się wtryski zapętlają (nawet jak ciśnienie nie padnie) i dalej to już lecisz na ubogo - co widać po grupie 32. Początek mnożnika masz w miarę OK, bo korekty LTFT na IDLE są ~0.

Te magici oglądałeś? Jak się mechanicznie zużyły/popsuły, to elektroniką tego nie naprawi ;)

Kolejna rzecz - zrób zdjęcia spod maski - szczególnie chodzi mi o miejsce montażu czwórnika pomiaru ciśnienia/temperatury - instalatorzy lubią (lubili ;) ) montować go niezgodnie z instrukcją i zdrowym rozsądkiem.

Następna sprawa - w ustawieniach zaznacz "Wyłącz przy pierwszym" - będziesz wtedy wiedział, że auto przełącza się na Pb.

Jak już to zrobisz/poprawisz, to przede wszystkim zobacz, na ile siada Ci ciśnienie podczas mocnego przyśpieszania.

Z powyższą wiedzą będzie można pchnąć temat do przodu :)

I już ostatnia kwestia - wrzucaj print screen'y ekranu, bo to co widać (nie widać) na tych nie zachęca do analizowania tego przypadku :)
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

chris.f1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:35
Lokalizacja: Wuppertal- Niemcy

Post autor: chris.f1976 » 27 kwie 2011, 23:16

Mam taki sam Silknik tylko BDV 170 KM i tez mi sie rozjerzdzaja BANKI , ja juz powoli mysle ze z tym trzeba zyc, bo wtryskiwacze juz wszystkie wymienialem i problem zostal, jedyne co zaowarzylem ze jak recznie wylacze 5-ty cylinder to czasy sie wyrownywaja.
Juz duzo ludzi pisalo o tym problemie.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 13 lip 2011, 21:05

A mam takie pytanie. Co może powodować rozjazd pomiędzy bankami?? u mnie jest różnica na benzynie około 0,4 ms, na gazie jeszcze więcej.

czarownik3
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 kwie 2011, 12:21
Lokalizacja: Legnica

Post autor: czarownik3 » 11 wrz 2011, 14:44

kolego dysze do silnika 2.4 powinny być rozwiercone na 2.4mm , mam identyczna instalacje i autko lata aż miodzio. sam sobie chyba nie poradzisz , mogę ci podać jak u mnie jest . Ale wolał bym ci po prostu podać namiar na gazownika znającego się na temacie.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 wrz 2011, 17:35

Dysze powinny być takie, żeby czasy gazowe na jałowym były większe od benzynowych i najkrótsze czasy gazowe wykonalne przez wtryskiwacz gazowy bez utraty stabilności jego pracy a przy max bucie nie dochodziło do zapętlania wtrysku gazu a możliwie czasy gazowe bliskie czasom benzynowym.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 29 sty 2012, 22:43

moje długoterminowe, chyba za krótko pojeździłem na benzynie bo tylko 20 km od momentu odłączenia aku

Obrazek

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 30 sty 2012, 11:03

paput,

Dołóż jeszcze ze 30km w różnych warunkach trasa/miasto,
i jeśli będą +-5 to jest ok.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 30 sty 2012, 11:14

grzemo pisze:paput,

Dołóż jeszcze ze 30km w różnych warunkach trasa/miasto,
i jeśli będą +-5 to jest ok.
tak właśnie musze zrobic

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 30 sty 2012, 11:16

grzemo pisze:paput,

Dołóż jeszcze ze 30km w różnych warunkach trasa/miasto,
i jeśli będą +-5 to jest ok.
No nie za bardzo bo jesli na benzynie dluga jest +3 a na gazie wychodzi.-3 to jest zle i na gazie jest za bogato.
Na gazie dluga powinna byc taka sama jak na benzynie a krotka oscylowac w okolicach 0.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja