[ A6 C5] Wytrzymalosc skrzyni tiptronic
Rozmawiałem z wieloma fachowcami z serwisów Audi i Bosch na temat wymiany oleju i filtra w skrzyni i wszyscy zgodnie twierdzą, że skrzynia tiptronic powinna przeżyć samochód w którym jezdzi. Jeśli nic się nie dzieje to się niczego nie wymienia i tej zasady należy się trzymać. Słyszałem też o wielu przypadkach gdzie skrzynia wysiadła kilka tys. km po wymianie oleju. Więc jest się nad czym zastanowić. Poco szukać dziury w całym
AUDI ponad wszystko
- Wawryn
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 28 cze 2009, 12:02
- Lokalizacja: Biała Podlaska/Kraków
maweriq, Serwis powiedział ci jak się nic nie dzieje.OK ale oni mają też z tego kasę jak padnieci skrzynia i ty do nich zajedziesz.U mnie po wymianie oleju i filtra szybciej i płynniej zaczeła zmieniać biegi.I póki co 15 tyś od wymiany i nic się nie dzieje.Olej był czarny jak smoła,a data na filtrze 99r wieć nikt tego przedemną nie dotykał.
A6 C5 2.4 Benz+LPG Autom
Idąc Twoim tokiem myślenia to by odradzali wymiane oleju w silnikach licząc na to że Ci sie zatrze. Prawda jest taka, że właśnie z takich wymian serwisy mają duże pieniądze a mimo to twierdzą, że producent nie zaleca wymiany oleju w skrzyni biegów. Jak sobie ktoś chce wymienić to jego sprawa, chodzi tylko o to, że producent nie zaleca. Jeśli piszesz, że Twoja po wymianie zaczęła płynniej chodzić tzn. że było z nią coś nie tak a ja pisałem o przypadkach kiedy wszystko jest OK.Wawryn pisze:maweriq, Serwis powiedział ci jak się nic nie dzieje.OK ale oni mają też z tego kasę jak padnieci skrzynia i ty do nich zajedziesz.U mnie po wymianie oleju i filtra szybciej i płynniej zaczeła zmieniać biegi.I póki co 15 tyś od wymiany i nic się nie dzieje.Olej był czarny jak smoła,a data na filtrze 99r wieć nikt tego przedemną nie dotykał.
AUDI ponad wszystko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Było już nie raz. Gdybyś zadał sobie trochę trudu i poszukał na forum czy też w sieci np. na stronie ZF, to znalazł byś informację iż:
ZF Friedrichshafen AG (producent naszych skrzyń) ZALECA WYMIANę OLEJU CO 80 000 - 120 000 KM LUB 8 LAT
Nie bardzo interesuje mnie twój spokój czy niepokój, ale dobrze by było gdybyś nie wprowadzał w błąd innych użytkowników forum.
ZF Friedrichshafen AG (producent naszych skrzyń) ZALECA WYMIANę OLEJU CO 80 000 - 120 000 KM LUB 8 LAT
Nie bardzo interesuje mnie twój spokój czy niepokój, ale dobrze by było gdybyś nie wprowadzał w błąd innych użytkowników forum.
Ty wierzysz w fora i czerpiesz swoja wiedzę z sieci a ja z książek i dlatego ta różnica zdań. Jak dla mnie to możesz sie uczyć nawet ze sklepowych paragonów. A co do wprowadzania w błąd to napisałem , że mam taką informację od fachowców serwisu ASO i Bosch wiec opieram sie na ich opini. Czytaj dokładnie ze zrozumieniem a jak masz jeszcze jakieś wątpliwości to zapraszam na PW. Tyle ode mnie zamykam temat.
AUDI ponad wszystko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
To jest temat do ogólnej dyskusji a nie na pw. Są użytkownicy tego forum, którzy czerpią stąd swoją wiedzę i dla tego kolejny raz proszę cię abyś nie wprowadzał ich w błąd. Jeżeli masz ograniczone zaufanie do oficjalnej strony ZF to napisz do nich e-mail. Chociaż jeżeli dla ciebie opinia z ASO jest taka niepodważalna to może jednak nie ma większego sensu. ÂŻyj sobie dalej w błogiej nieświadomości razem ze swoim ASO
- Toranaga
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 186
- Rejestracja: 30 lip 2008, 00:34
- Lokalizacja: Alkmaar/Holandia
Panowie,
Ta dyskusja nie ma sensu ... obaj macie racje tylko inny punkt widzenia. Podsumujmy:
1. ASO stosuje się do zalecań producenta - czyli OK.
2. Producentem samochodu jest grupa VW-Audi nie ZF.
3. Producent wyszedł z założenia, że oleju się nie wymienia, bo na tipie spokojnie można bez wymiany nabić tyle ile obejmnuje gwarancja ...
4. Jak się po gwarancji zwali to dodatkowy pieniądz dla serwisu i producenta.
5. Producent skrzyni ZF zaleca wymianę oleju w skrzyni jak każdy producent w każdej przekładni.
6. Przede wszystkim wymiana oleju i filtra jest logicznie uzasadniona.
7. Pozosataje tylko pytanie, czy przy autach w przypadku których ślepo stosowanmo się do zaleceń producenta (Audi) z nalatanym przebiegiem 300kkm wymiana oleju na nowy nie spowoduje awarii zamiast poprawy ... na to pytanie poznamy tylko odpowiedź po wymianie.
pozdrawiam
Ta dyskusja nie ma sensu ... obaj macie racje tylko inny punkt widzenia. Podsumujmy:
1. ASO stosuje się do zalecań producenta - czyli OK.
2. Producentem samochodu jest grupa VW-Audi nie ZF.
3. Producent wyszedł z założenia, że oleju się nie wymienia, bo na tipie spokojnie można bez wymiany nabić tyle ile obejmnuje gwarancja ...
4. Jak się po gwarancji zwali to dodatkowy pieniądz dla serwisu i producenta.
5. Producent skrzyni ZF zaleca wymianę oleju w skrzyni jak każdy producent w każdej przekładni.
6. Przede wszystkim wymiana oleju i filtra jest logicznie uzasadniona.
7. Pozosataje tylko pytanie, czy przy autach w przypadku których ślepo stosowanmo się do zaleceń producenta (Audi) z nalatanym przebiegiem 300kkm wymiana oleju na nowy nie spowoduje awarii zamiast poprawy ... na to pytanie poznamy tylko odpowiedź po wymianie.
pozdrawiam
MaTyS,
Ufam ASO bo jeśli nie im to komu? Jak masz lepszą wiedzę to podaj jakiś argument. Może linka do tego miejsca na stronie producenta gdzie znalazłeś taka informację? Byłoby to bardzo pomocne w rozmowie z fachowcami którzy nie polecają takiej wymiany powołując sie właśnie na producenta szkrzyń.
Ufam ASO bo jeśli nie im to komu? Jak masz lepszą wiedzę to podaj jakiś argument. Może linka do tego miejsca na stronie producenta gdzie znalazłeś taka informację? Byłoby to bardzo pomocne w rozmowie z fachowcami którzy nie polecają takiej wymiany powołując sie właśnie na producenta szkrzyń.
AUDI ponad wszystko
No właśnie, teraz już wiadomo o co chodzi. Producent ZF podaje, że skrzynie pracujące w normalnych warunkach są wolne od obsługi. Jednocześnie rekomenduje wymiane oleju w skrzyniach pracujących w extremalnych warunkach, takich jak:
- częsta jazda po autostradach z dużymi predkościami
- sportowym stylem jazdy
- częstym ciąganiem przyczep
W każdym z tych trzech przypadków skrzynie pracują w bardzo wysokich temperaturach i to jest powód gdzie zaleca wymiane oleju w przedziale od 80 tys km do 120 tys km. lub po 8 latach.
Czyli jednak warto wierzyć w to co mówią pracownicy ASO powolujac sie na producentów czy to samochodów czy ich podzespołów, przecież oni jeżdżą na różnego rodzaju szkolenia i nie wciskają ludziom kitu żeby narazić ich na wieksze straty. W tym biznesie liczy się przecież nie tylko kasa ale też renoma.
AUDI ponad wszystko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Powiem szczerze, że dopiero teraz przeczytałem dokładniej zalecenia ZF... . Zawsze zwracałem uwagę tylko na to, że olej się wymienia, a przebieg zależny jest od sposobu eksploatacji. Faktycznie jest jeszcze to magiczne zdanie " ...are filled maintenance-free with specially developed partially synthetic ATF oils. Maintenance-free fills are intended for normal operating conditions... ". Wychodzi na to, że odpowiednio traktując naszą skrzynie, wymiana oleju nie jest konieczna.
Nie wypada mi nic innego jak przyznać koledze racje
Nie wypada mi nic innego jak przyznać koledze racje
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga