[a6,c5 1,8t] Przełącza się na benzyne
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2008, 17:33
- Lokalizacja: Łęczna
[a6,c5 1,8t] Przełącza się na benzyne
Witam klubowicze. Mam problem, ze swoja audiczką, podczas jazdy na gazie czesto zaczyna mi się przełączać na benzynę. Instalacje zalozylem niecaly miesiąc temu, wszysto bylo ok przez jakis czas. Ostatnio zauważylem ze przy mocniejszym wciśnięciu gazu silnik przełączał się na benzynę. pojechałem do gazownika podłączył kompa i mówił o zmianie ciśnienia, coś pokręnił przy parowniku i tule. nic konktertnwgo nie powiedział, następnego dnia już było gorzej przy wyprzedzaniu mi sie przełączył jestem niezadowolony, nie wiem co robić. Instalacja stag4, reduktor skorpion, wtryski valtek. dziwne jest w tym to ze czasem jeździ sie wiele kilometrów bez problemu a niekiedy na odcinku 30 km przy wyprzedzaniu za każdym razem przełącza się na benzynę, prosze pomóżcie. mogę nawet gdzieś podjechać aby tylko ktoś mógł mi pomóc.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Spada cisnienie gazu i komputer przelacza na benzyne ponizej pewnego progu ustawionego w kompie. Nowy reduktor zawsze na poczatku sie uklada i troche spada cisnienie ktore po pewnym czasie powinno byc wyregulowane i reduktor powinien trzymac to cisnienie. U Ciebie wyglada na to ze reduktor jest za slaby i ma za duze spadki cisnienia. Jakiego masz scorpiona? Mini, St czy Gt ? Stag 4 jest ok. Valtek czerwony to gowniane wtryski.
Kolego,
Po pierwsze jedz do gazownika, niech wyrzuci tobie te valteki bo to badziewie, miałem je założone i wyst ępowałły podobne problemy ( są za mało wydajne i n ieprecyzyjnie dawkują gaz. Niech wstawi tobie magic jety- (cena taka sama jak valteków) lub coś lepszego - np.matrix. Niech posprawdza długość przewodów gazowych do wtryskiwaczy - muszą być w miarę tej samej długości i jak najkrótsze (wtryskiwacz musi znajdować się jak najbliżej kolektora).
[ Dodano: 2009-07-28, 19:34 ]
Kolego,
Po pierwsze jedz do gazownika, niech wyrzuci tobie te valteki bo to badziewie, miałem je założone i występowały podobne problemy ( są za mało wydajne i nieprecyzyjnie dawkują gaz).
Niech wstawi tobie magic jety- (cena taka sama jak valteków) lub coś lepszego - np.matrix.
Przy wsiśnięciu gazu i po załaczeniu turba wzrasta zapotrzebowanie na gaz potrzebne tu są: wydajny reduktor (conajmniej do 200km - polecam ten co mam u siebie KME Silver-TURBO) i wydajne wtryskiwacze ( czas wtrysku gazu wzrasta do 30-40 ms a valteki sobie z tym nie radzą).
Niech posprawdza długość przewodów gazowych do wtryskiwaczy - muszą być w miarę tej samej długości i jak najkrótsze (wtryskiwacz musi znajdować się jak najbliżej kolektora). Następnie podciśnienie do reduktora gazowego najlepiej wziąść z regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtyryskowej. Bardzo ważna rzecz czujnik podciśnienia powinien być zamontowany na wężu gazowym za filtrem fazy lotnej (żeby nie był przed filtrem bo to przekłamuje dane).
We wtryskiwaczach ma być średnica dysz 2,6mm i ciśnienie w reduktorze ustawić na 1,15. Następnie na nowo przeprowadzić proces autokalibracji i z laptopem w samochodzie zbierać mapę benzynową a potem mapę gazową. Następnie korygować ustawienia tak aby mapa gazowa pokrywała się z punktami mapy benzynowej.
W trakcie jazdy obserwuj jak spada ciśnienie na reduktorze ( nie powinno spaść poniżej 0,95) i jak jest ustawione obciązenie silnika przy którym ma się przełączyć nba benzynę. Najlepiej ustawić obciążenie na 95 % lub w tych okolicach.
W twoim przypadku albo ciśnienie spada włąśnie poniżej 0,95 albo czasy wtrysku gazu przekraczają możliwiości wydajnościowe valteków i przełącza ci sie na benzynę.
Po tych zabiegach moje auto śmiga jak ferrari.
Nie pojawiają się żadne błedy w sterowniku ECU.
Powodzonka z gazownikiem - ja walczyłem z nimi 3 miesiące aż wylądowałem u producenta instalacji i to oni poprawili mi te wszystkie błedy. Od tamtego czasu jest z gazem wszytko ok a ku mojemu zdziwieniu instalator zwrócił mi koszta jakimi obciążono mnie za poprawę błedów montażowych un producenta.
Pozdrawiam
Po pierwsze jedz do gazownika, niech wyrzuci tobie te valteki bo to badziewie, miałem je założone i wyst ępowałły podobne problemy ( są za mało wydajne i n ieprecyzyjnie dawkują gaz. Niech wstawi tobie magic jety- (cena taka sama jak valteków) lub coś lepszego - np.matrix. Niech posprawdza długość przewodów gazowych do wtryskiwaczy - muszą być w miarę tej samej długości i jak najkrótsze (wtryskiwacz musi znajdować się jak najbliżej kolektora).
[ Dodano: 2009-07-28, 19:34 ]
Kolego,
Po pierwsze jedz do gazownika, niech wyrzuci tobie te valteki bo to badziewie, miałem je założone i występowały podobne problemy ( są za mało wydajne i nieprecyzyjnie dawkują gaz).
Niech wstawi tobie magic jety- (cena taka sama jak valteków) lub coś lepszego - np.matrix.
Przy wsiśnięciu gazu i po załaczeniu turba wzrasta zapotrzebowanie na gaz potrzebne tu są: wydajny reduktor (conajmniej do 200km - polecam ten co mam u siebie KME Silver-TURBO) i wydajne wtryskiwacze ( czas wtrysku gazu wzrasta do 30-40 ms a valteki sobie z tym nie radzą).
Niech posprawdza długość przewodów gazowych do wtryskiwaczy - muszą być w miarę tej samej długości i jak najkrótsze (wtryskiwacz musi znajdować się jak najbliżej kolektora). Następnie podciśnienie do reduktora gazowego najlepiej wziąść z regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtyryskowej. Bardzo ważna rzecz czujnik podciśnienia powinien być zamontowany na wężu gazowym za filtrem fazy lotnej (żeby nie był przed filtrem bo to przekłamuje dane).
We wtryskiwaczach ma być średnica dysz 2,6mm i ciśnienie w reduktorze ustawić na 1,15. Następnie na nowo przeprowadzić proces autokalibracji i z laptopem w samochodzie zbierać mapę benzynową a potem mapę gazową. Następnie korygować ustawienia tak aby mapa gazowa pokrywała się z punktami mapy benzynowej.
W trakcie jazdy obserwuj jak spada ciśnienie na reduktorze ( nie powinno spaść poniżej 0,95) i jak jest ustawione obciązenie silnika przy którym ma się przełączyć nba benzynę. Najlepiej ustawić obciążenie na 95 % lub w tych okolicach.
W twoim przypadku albo ciśnienie spada włąśnie poniżej 0,95 albo czasy wtrysku gazu przekraczają możliwiości wydajnościowe valteków i przełącza ci sie na benzynę.
Po tych zabiegach moje auto śmiga jak ferrari.
Nie pojawiają się żadne błedy w sterowniku ECU.
Powodzonka z gazownikiem - ja walczyłem z nimi 3 miesiące aż wylądowałem u producenta instalacji i to oni poprawili mi te wszystkie błedy. Od tamtego czasu jest z gazem wszytko ok a ku mojemu zdziwieniu instalator zwrócił mi koszta jakimi obciążono mnie za poprawę błedów montażowych un producenta.
Pozdrawiam
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Z reduktorem to bez przesady, spadek 0.95 to praktycznie nie spadek, to rewelacja. W takim wypadku większość reduktorów nie nadawałaby się do niczego. Spadek do 0.8 jest akceptowalny o ile sonda jest bogata do odcinki i wtryski się nie zapętlają. KME silver turbo podobno lubi się przegrzewać w korkach i na postoju. Do turda proponuję reduktory EG.
Jak masz 150KM to EG 150kw powinien wystarczyć. Jak chcesz zapas to wal EG200kw.
Ten drugi w A4 1.8T około 250KM z ciśnienia 1.09 spadek na 0.89 więc wynik dobry. Ciśnienie na reduktorze między 1.2 a 1. Potem dobieramy dysze bo zależą od szybkości wtrysków i wydajności reduktora. Wtryski polecane do Twojego auta to jak kolega pisze Matrix HD544.
Jak masz 150KM to EG 150kw powinien wystarczyć. Jak chcesz zapas to wal EG200kw.
Ten drugi w A4 1.8T około 250KM z ciśnienia 1.09 spadek na 0.89 więc wynik dobry. Ciśnienie na reduktorze między 1.2 a 1. Potem dobieramy dysze bo zależą od szybkości wtrysków i wydajności reduktora. Wtryski polecane do Twojego auta to jak kolega pisze Matrix HD544.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzeg
odgrzewam kotleta, ale taki pierwszy mi link wyskoczył. Fakt że jestem 200 km przebiegu po zagazowaniu i podobny zonk - przełącza się szybko na gaz, ale po przygazówce lub w trakcie widzę że mruga dioda i pracuje na benzynce. Po odpuszczeniu nogi z gazu i jezdzie jednostajnej załącza spowrotem LPG. Jak wyżej napisane albo będę czekał do 1000 km bo przy takim przebiegu mam mieć pierwszy przegląd LPG , albo pojadę szybciej aby to wyregulował - instalka - Stag 300+ + Zavoli Zeta-S + Valtek V34 - Cu 8mm.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 131
- Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
- Imię: Sławek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Brzeg
Dzwoniłem dziś do gazownika, powiedział żeby podjechać to podkręci ciśnienie na reduktorze. Nic nie mówił że mam jeszcze jeździć z tą adaptacją - zresztą nic o niej nie wspomniał . I tak musi mi poprawić dwie rzeczy - nie pokazuje zapełnienia zbiornika, no i nie wyłącza się wskaźnik po zgaszeniu auta - twierdzi że podpieli do niego zasilanie pod zasilanie listwy wtryskowej Pb i żeby poczekać bo w audi po 5 minutach dopiero znika tam zasilanie i samo się wyłączy - niestety tak się nie dzieje , przełączam ręcznie na Pb jak zostawiam auto na dłużej to oczywiście wtedy nie świeci. Zauważyłem zresztą, że jeśli zapalę auto , włączę na paneliku zasilanie LPG ale na tak krótkim odcinku nie dojdzie do przełączenia z Pb na LPG to wtedy po wyciągnięciu kluczyka gaśnie wszystko, natomiast jesli tylko podczas tej jazdy załączy się LPG to już muszę ręcznie wyłączyć.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa