[2.5 tdi aat] termostat ?
[2.5 tdi aat] termostat ?
Witam,
wystepuje u mnie w samochodzie nastepujacy problem. gdy odpalam rano na zimnym, jade przez ok 20 - 25 km i dopiero wtedy zaczyna samochod sie grzac. wczesniej nawet z nawiewow leci zimne powietrze choc ustawione na gorace.
wskaznik temperatury caly czas lezy na 0, ale to nawet po 200 km trasie tak jest.
niepokoi mnie jednak pierwszy objaw - czy to nie termostat ?
co do wskaznika to podejrzewam czujnik padniety.
pozdrawiam i prosze o info
wystepuje u mnie w samochodzie nastepujacy problem. gdy odpalam rano na zimnym, jade przez ok 20 - 25 km i dopiero wtedy zaczyna samochod sie grzac. wczesniej nawet z nawiewow leci zimne powietrze choc ustawione na gorace.
wskaznik temperatury caly czas lezy na 0, ale to nawet po 200 km trasie tak jest.
niepokoi mnie jednak pierwszy objaw - czy to nie termostat ?
co do wskaznika to podejrzewam czujnik padniety.
pozdrawiam i prosze o info
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
pablo90, jak się auto nie nagrzewa to raczej na 100% termostat,
spróbuj przysłonić sobie kawałek chłodnicy kartonikiem,
to trochę poprawi sprawę,ale to tylko tymczasowo,
bo wymiana Cie i tak nie minie.
Co do wskaźnika to podepnij Vaga i zrób test zegarów,
będziesz wiedział czy zegar działa, czy tylko czujnik temp. padł
spróbuj przysłonić sobie kawałek chłodnicy kartonikiem,
to trochę poprawi sprawę,ale to tylko tymczasowo,
bo wymiana Cie i tak nie minie.
Co do wskaźnika to podepnij Vaga i zrób test zegarów,
będziesz wiedział czy zegar działa, czy tylko czujnik temp. padł
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
logi gorace
powyzej sa logi z goracego silnika wiec jesli da sie z tego wyczytac co sie z*ebało (czujnik temp czy wskaznik) to dajcie znac
powyzej sa logi z goracego silnika wiec jesli da sie z tego wyczytac co sie z*ebało (czujnik temp czy wskaznik) to dajcie znac
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
nie masz czasami jakiś błędów np g62 ?
w naszych silnikach termostat czesto pada a raczej sie zawiecza - nie zamyka do końca - czesto u mnie np termostat przy wymianie był jeszcze oryginalny z data 1996r :shock: -
też sie ni domykał - na oko zostawało ok 0,5mm ale wtdy silnik nigdy nie lapał 90' - po wymianie na nowy jakby reką odjął.
pozatym jego wymiana to łatwizna
w naszych silnikach termostat czesto pada a raczej sie zawiecza - nie zamyka do końca - czesto u mnie np termostat przy wymianie był jeszcze oryginalny z data 1996r :shock: -
też sie ni domykał - na oko zostawało ok 0,5mm ale wtdy silnik nigdy nie lapał 90' - po wymianie na nowy jakby reką odjął.
pozatym jego wymiana to łatwizna
Łan tu sri TDI :mrgreen:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 maja 2010, 21:58
- Lokalizacja: lublin
podepne się pod temat. U mnie temperatura była ok 60st. Wymieniłem termostat, przez 5 dni było ok. równiutkie 90st. a dwa dni temu zobaczyłem(na trasie) ze temperatura spadła z 90 do 60. I tak już zostaje. Czasami podniesie sie tak do 65-75 ale później opada. Klimatronik pokazuje wartość mniej wiecej jak na zegarze. Czy to może być czujnik? czy znowu termostat? Chyba że macie jakieś inne pomysły...z chęcią wysłucham
kamilos i pablo: możecie mieć padnięty stabilizator napięcia w zegarach, albo nie ma dobrego przejścia na tych nakrętkach co mocują zegary
Wyjąć zegary, przeczyścić, można od razu zimne luty poprawić i zobaczyć; jak będzie dalej wskazówka świrować to zmierzyć napięcie na stabilizatorze (taki czarny klocek 1x1cm z trzema nóżkami (ok 2zł w elektronicznym) powinno być |12V | masa | 10V| głównie problem jest z utrzymaniem tych 10V i wtedy wskazówka świruje
Zakładam że czujnik temperatury macie sprawdzony VAGiem i jest sprawny.
No i pozostaje jeszcze kalibracja wskaźnika, czasem jakieś barany grzebią i rozkalibrują wskaźnik tą regulacją wskazówki, ale wtedy by była temperatura mniejsza albo większa ale cały czas na tym samym poziomie
Wyjąć zegary, przeczyścić, można od razu zimne luty poprawić i zobaczyć; jak będzie dalej wskazówka świrować to zmierzyć napięcie na stabilizatorze (taki czarny klocek 1x1cm z trzema nóżkami (ok 2zł w elektronicznym) powinno być |12V | masa | 10V| głównie problem jest z utrzymaniem tych 10V i wtedy wskazówka świruje
Zakładam że czujnik temperatury macie sprawdzony VAGiem i jest sprawny.
No i pozostaje jeszcze kalibracja wskaźnika, czasem jakieś barany grzebią i rozkalibrują wskaźnik tą regulacją wskazówki, ale wtedy by była temperatura mniejsza albo większa ale cały czas na tym samym poziomie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 maja 2010, 21:58
- Lokalizacja: lublin
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga