[A6 C5 2,4] Brak wskazań temperatury silnika
[A6 C5 2,4] Brak wskazań temperatury silnika
Witam i proszę o pomoc.
Wskaźnik na desce nie pokazuje temperatury płynu chłodzącego. Jest cały czas na min. i ani drgnie nawet przy gorącym silniku. Myślałem, że na 100% czujnik temperatury ale sprawdziłem i działa dobrze, zmierzyłem oporność i pokazuje przy ok. 40 stC jakieś 1200 omów, czyli jest dobrze, Vag nie pokazuje błędów, odczytuje dobrze temperaturę z czujnika. Przeczyściłem styki, obejrzałem kabelki i wszystko wygląda OK.
Również spalanie jest w normie a przy padniętym czujniku powinno wzrosnąć.
Zastanawiam się nad termostatem, ale to raczej niemożliwe żeby silnik nie osiągnąl nawet 60 st C, bo tyle pokazuje wskaźnik. Tym bardziej, że wskazania temperatury oleju są w normie.
Spalanie też powinno wzrosnąć jeżeli uszkodzony byłby termostat i silnik niedogrzany.
Vag nie pokazuje żadnych błędów a podczas testu wyjść wskaźnik na desce porusza się.
Co to może być?
Wskaźnik na desce nie pokazuje temperatury płynu chłodzącego. Jest cały czas na min. i ani drgnie nawet przy gorącym silniku. Myślałem, że na 100% czujnik temperatury ale sprawdziłem i działa dobrze, zmierzyłem oporność i pokazuje przy ok. 40 stC jakieś 1200 omów, czyli jest dobrze, Vag nie pokazuje błędów, odczytuje dobrze temperaturę z czujnika. Przeczyściłem styki, obejrzałem kabelki i wszystko wygląda OK.
Również spalanie jest w normie a przy padniętym czujniku powinno wzrosnąć.
Zastanawiam się nad termostatem, ale to raczej niemożliwe żeby silnik nie osiągnąl nawet 60 st C, bo tyle pokazuje wskaźnik. Tym bardziej, że wskazania temperatury oleju są w normie.
Spalanie też powinno wzrosnąć jeżeli uszkodzony byłby termostat i silnik niedogrzany.
Vag nie pokazuje żadnych błędów a podczas testu wyjść wskaźnik na desce porusza się.
Co to może być?
Sprawdziłem wszystko jeszcze raz. Czujnik jest OK, termostat też w porządku. Silnik normalnie się nagrzewa, temperatura w normie i wskazania czujnika też poprawne.
Pozostają jeszcze kabelki idące do wskaźnika (być może gdzieś przetarte), oraz sam wskaźnik, który nie mam pojęcia jak sprawdzić. W starej 80-tce rozbierałem zegary na części ale tutaj nie będe ryzykował.
Grunt że silnik pracuje normalnie więc można śmiało jeździć.
Pozdr
Pozostają jeszcze kabelki idące do wskaźnika (być może gdzieś przetarte), oraz sam wskaźnik, który nie mam pojęcia jak sprawdzić. W starej 80-tce rozbierałem zegary na części ale tutaj nie będe ryzykował.
Grunt że silnik pracuje normalnie więc można śmiało jeździć.
Pozdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
- Imię: Józef
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BARYCZKA
Witam w moim silniku 2.8 AQD sprawa wygląda identycznie z tym ze ja nie mierzyłem czujników omomierzem tylko wymieniłem na nowy najpierw na zamiennik ale podobno z tych dobrych po wymianie wskaźnik na desce ani drgnie a VAG pokazuje 40 stopni na deskę a 90 do kompa.myślę sobie pewnie lipa i kupiłem oryginał w ASO i po wymianie to samo ręce mi opadły ale widzę ze u kolegi to samo,może ktoś zna rozwiązanie tego problemu
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
no to ja wam powiem ze u mnie to wogole jest śmiesznie
wskazówka od cieczy chłodzacej rusza sie kiedy chce... raz sie wogóle nei rusza, ale wystarczy ze zgasze samochód i odpale jeszcze raz i juz pokazuje ładnie 90 stopni tak jak powinno być, raz wogóle nic nie skutkuje, a raz działa bez problemu....
gdzie szukac przyczyny?problem wystapił 3 dni temu i trwa cały czas
silnik 2.7T
po podłaczeniu pod VAGa czasami wywala (ale nie przy kazdym odczycie-raczej sporadycznie)
16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
z góry dziekuje i pozdrawiam
wskazówka od cieczy chłodzacej rusza sie kiedy chce... raz sie wogóle nei rusza, ale wystarczy ze zgasze samochód i odpale jeszcze raz i juz pokazuje ładnie 90 stopni tak jak powinno być, raz wogóle nic nie skutkuje, a raz działa bez problemu....
gdzie szukac przyczyny?problem wystapił 3 dni temu i trwa cały czas

po podłaczeniu pod VAGa czasami wywala (ale nie przy kazdym odczycie-raczej sporadycznie)
16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
z góry dziekuje i pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
- Imię: Józef
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BARYCZKA
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 10
- Rejestracja: 30 sie 2008, 23:08
- Lokalizacja: skierniewice
witam problemem napewno jest czujnik temp. ja zanim doszedłem do tego wymieniłem 3 czyjniki nawet nowe były do bani dopiero czwarty jest ok i dział juz ponad rok
w czyjniku są dwa obwody jeden do komputera drugi do deski
na jednym temperatura nie rosła wcale
na drugim rosła tylko do 70 st.
na trzecim skakała jak głupia raz 90 raz 60 ,70 w cały świat
a na czwartym jest ok cały czas 90
i wszystkie czujniki były dobieran z numeru pierwszego z obudowy
wiec stawiam na czyjnik
w czyjniku są dwa obwody jeden do komputera drugi do deski
na jednym temperatura nie rosła wcale
na drugim rosła tylko do 70 st.
na trzecim skakała jak głupia raz 90 raz 60 ,70 w cały świat
a na czwartym jest ok cały czas 90
i wszystkie czujniki były dobieran z numeru pierwszego z obudowy
wiec stawiam na czyjnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
- Imię: Józef
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BARYCZKA
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Ja miałem u siebie podobny problem. Wymieniłem zarówno czujnik temperatury jak i termostat. Czujnik G2/G62 udało mi się kupić firmy ELTH 059 919 501 - zielony (wcześniej był niebieski) za 40 zł, natomiast termostat BEHR 2.145.87.312 za 60 zł (Allegro - użytkownik vagtech). Za robociznę zapłaciłem dodatkowo z wymianą uszczelnieĂą (bo miałem wycieki oleju) - 250 zł. Temperatura trzyma teraz równo na 90 st. Wcześniej wskazówka nie unosiła się nawet powyżej 60 st., Ale uszkodzony był zarówno czujnik jak i termostat. Jak to sprawdziłem ? Najpierw podpięcie pod Vaga i pomiar na zimnym silniku po nocy. Temperatura powinna być zbliżona do temperatury zewnętrznej. W bloku Engine znacznie odbiegała, a wiec G62 uwalony, natomiast w Instruments wskazanie 30 st. ale to było poprawne wskazanie - G2 sprawny.( G2 jest tak wyskalowany, że zaczyna pomiar dopiero od 30 st). Na rozgrzanym silniku temperatury w tych dwóch blokach odbiegały od siebie. Kolejno sprawdziłem nowy czujnik czyli jego rezystancje omomierzem. Styki 1i 3 - czujnik G62 - przy temperaturze pokojowej 20 st powinien mieć rezystancje ok. 2,2 - 3 kΩ, a styki 2 i 4 - czujnik G2 - ok. 1 - 2 kΩ. Nowy czujnik miał rezystancje w tych przedziałach, wiec miałem pewność, że jest sprawny. A termostat wiedziałem, że działa źle obserwując podczas jazdy temperaturę oleju. Nigdy nie przekraczała 80 st. Teraz bezproblemowo osiąga do 100 stopni. Dodatkowo podczas nagrzewania silnika, temperatura gumowych przewodów doprowadzających płyn do chłodnicy była praktycznie taka sama. Także kiedy jeśli tylko wskazówka nie stoi równo na 90 st. należy niezwłocznie sprawdzić najpierw czujnik potem termostat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
- Imię: Józef
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BARYCZKA