Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] problem z odpalaniem

Silniki wysokoprężne
pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 24 mar 2011, 00:02

nigdy nie wyjezdzilem paliwa do konca przy filtrze nic nie bylo grzebane wiec chyba powietrze nie mialo sie skad wziac tam..

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 24 mar 2011, 10:12

rozumiem ze prad do swiec dochodzi tylko w momencie ich grzania ? beda do tego potrzebne dodatkowe 2 rece ?

kat sprawdze dzisiaj na zimnym...

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 24 mar 2011, 15:42

Najnowsze wieści - prad dochodzi do kazdej ze swiec,
akku sprawdzilem tylko voltomierzem w spoczynku - ma 12.4 V, przy rozruchu nie spada napiecie ponizej 10V. pod odpaleniu napiecie rosnie do ok 14V. "woda" w akku jest.

chcialem zrobić logi - odpalilem silnik dopiero za 5-6 razem za kazdym razem krecac po ok 10 sek i zostawiajac za soba chmure dymu.
logi na zimnym silniku - nie mam okazji chwilowo do przejechania sie zeby go zagrzac - podaję screeny z excela.
kąt miesci sie chyba w okreslonej normie (?) jak ustawialem go ostatnio to mechanik z boscha powiedzial ze kat jest wyzszy niz seryjny bo pompa i silnik juz nie sa nowe i jak ustawili serie to mieli problemy z rozruchem.


logi Basic Settings
logi normalne

jakies wnioski ? przypuszczenia co sie dzieje ?

przeszlo mi przez mysl jeszcze jedno... ok 2 miechy temu usunalem zaslepienie egra, moze to ma jakis wplyw ?
mam tez niefabryczne odciecie zaplonu - moze z tym cholerstwem cos sie dzieje ?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 25 mar 2011, 21:30

pablo90 pisze:Najnowsze wieści - prad dochodzi do kazdej ze swiec,
<mysli> a jak to sprawdziłeś??? bo domniemam że jest na każdej fajce co najwyżej <luzik>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 25 mar 2011, 21:57

tak wlasnie zrobilem.. chyba to jednoznaczne?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 25 mar 2011, 22:47

niestety nie i nie jeden już sie na tym przejechał a tu sie zapoznasz ze szczegółami a6-c4-dla-wszytkich-co-maja-problemy-z- ... t31179.htm
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 26 mar 2011, 09:53

nie mam jak niestety wykrecic swiec zeby je sprawdzic.
tak w ogole to wykrecenie swiec z naszych silnikow chyba graniczy z cudem? jak to zrobic?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 26 mar 2011, 10:06

troszkę chyba chaotycznie przeczytałeś moje sugestie bo żeby sprawdzić prace układu wstępnego podgrzewania komór w naszych silnikach należy wykręcić wtryskiwacze a nie świece i wtedy zobaczysz jak sie zachowuje podczas codziennej eksploatacji
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 26 mar 2011, 15:44

no dobra ;p nie doczytalem..
a jak z katem wtrysku, patrzac po logach ktore wrzucilem ?

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 26 mar 2011, 18:25

dobre pytanie.. nie wiem bo nie było mnie niestety przy tym..
nie wiem jakimi prawami rzadzi sie serwis boscha..

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 26 mar 2011, 21:33

kąt lekko podciągnięty w górę ale jak najbardziej sprzyjający lżejszemu startowi wiec ja bym go specjalnie nie tykał <luzik>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 26 mar 2011, 23:24

dzisiaj miarka sie przebrala..

wyjechalem z domu, odpalilem o dziwo od strzala, przejechalem ze 2 km a tu nagle samochod bez zadnej konsultacji ze mna sobie zgasl (jesli dobrze pamietam wywalajac kontrolke czujki cisnienia oleju)... proby odpalenia nic nie daja, rozrusznik kreci i nic.
zadzwonilem po assistance dalej probujac odpalic samochod. za 5 czy 6 kreceniem slyszalem tak jakby pomalutku zalapywal ale nic z tego... za ktorymstam razem odpalilem (bardzo nierowno) i dotoczylem sie do domu.

moze to jakis problem z pompa paliwa ? moze paliwo nie dochodzi ?

dodam jeszcze ze wariuje mi wskaznik poziomu paliwa - pokazuje full a jest 1/4. tak samo dzieje mi sie z walnietym czujnikiem temp. cieczy - pokazuje mi raz min wartosc a jest 90 stopni a dzis pokazywal ponad 110 przez moment.
zauwazylem ze zmieniajac z 3 na 4 szarpalo samochodem delikatnie - a sprzeglo puszczalem w 'standardowym' momencie.

jakie macie propozycje ? swiece, kat chyba mozna odrzucic ? co z pompa/filtrem paliwa ? moze zapchane syfem ?

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 27 mar 2011, 10:40

u mnie niestety nie ma przezroczystego wezyka, tylko czarny.

jak odkrece wezyk od paliwa przy pompie wtryskowej i przekrece stacyjke na zaplon, to teoretycznie powinno wylac sie tamtedy paliwo? rozumiem ze u nas pompa paliwa jest w zbiorniku a dopiero pod maska pompa wtryskowa?
jak z zapowietrzeniem w takim przypadku jak wyzej opisalem?

moze latwiej byloby wymienic wezyk od filtra do pompy wtryskowej na przezroczysty - taki jaki Wy macie ? jaka jest srednica tego weza?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 27 mar 2011, 12:06

pablo90 pisze: 1)u mnie niestety nie ma przezroczystego wezyka, tylko czarny.
2)jak odkrece wezyk od paliwa przy pompie wtryskowej i przekrece stacyjke na zaplon, to teoretycznie powinno wylac sie tamtedy paliwo?
3) rozumiem ze u nas pompa paliwa jest w zbiorniku a dopiero pod maska pompa wtryskowa?
4)jak z zapowietrzeniem w takim przypadku jak wyzej opisalem?
5)moze latwiej byloby wymienic wezyk od filtra do pompy wtryskowej na przezroczysty - taki jaki Wy macie ? jaka jest srednica tego weza?
1)mniej wygodny bo nie widzisz co jest w środku
2)absolutnie NIE <glupek>
3)jest tylko pompa wtryskowa pod maską i ona musi zassać paliwo aż ze zbiornika i dlatego szczelność układu zasilania jest tak ważna żeby ten moment trwał jak najkrócej (ze zbiornika to tylko teoria bo zasysa go z filtra który jest obok oczywiście jeżeli jest zalany :p )
4)najskuteczniej jest zastosować bądz pompke od Favoritki,ÂŁady itp która ma opcje ręcznego pompowania bądz gruszkę od silnika łodzi motorowej i wpiąć w układ i przelać go całego a gdy tego nie mamy w dyspozycji to choćby napełnić filtr paliwa do bulu
5)sama wymiana wężyka wiele nie zmieni w tym przypadku ale nie zaszkodzi
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 27 mar 2011, 12:12

to zmienia postac rzeczy..
dobra.. to rozumiem ze powinienem odpiac wszystkie weze od gory filtra paliwa, odkrecic go i zobaczyc czy jest zalany paliwem, tak ?
jak z zapowietrzeniem ukladu po takiej operacji ?
i drugie, czym mozna jeszcze zastapic te specjalistyczne narzedzia, jakie podałes do sprawdzenia dochodzenia paliwa do pompy ?

prosilbym kogos, bo chwilowo nie mam dostepu do ETKI o podanie srednicy tego weza od filtra paliwa do pompy wtryskowej - wymienie go na przezroczysty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe opony samochodowe
hamulce części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
części samochodowe motostacja