[A6 C4] problem z odpalaniem
Najnowsze wieści - prad dochodzi do kazdej ze swiec,
akku sprawdzilem tylko voltomierzem w spoczynku - ma 12.4 V, przy rozruchu nie spada napiecie ponizej 10V. pod odpaleniu napiecie rosnie do ok 14V. "woda" w akku jest.
chcialem zrobić logi - odpalilem silnik dopiero za 5-6 razem za kazdym razem krecac po ok 10 sek i zostawiajac za soba chmure dymu.
logi na zimnym silniku - nie mam okazji chwilowo do przejechania sie zeby go zagrzac - podaję screeny z excela.
kąt miesci sie chyba w okreslonej normie (?) jak ustawialem go ostatnio to mechanik z boscha powiedzial ze kat jest wyzszy niz seryjny bo pompa i silnik juz nie sa nowe i jak ustawili serie to mieli problemy z rozruchem.
logi Basic Settings
logi normalne
jakies wnioski ? przypuszczenia co sie dzieje ?
przeszlo mi przez mysl jeszcze jedno... ok 2 miechy temu usunalem zaslepienie egra, moze to ma jakis wplyw ?
mam tez niefabryczne odciecie zaplonu - moze z tym cholerstwem cos sie dzieje ?
akku sprawdzilem tylko voltomierzem w spoczynku - ma 12.4 V, przy rozruchu nie spada napiecie ponizej 10V. pod odpaleniu napiecie rosnie do ok 14V. "woda" w akku jest.
chcialem zrobić logi - odpalilem silnik dopiero za 5-6 razem za kazdym razem krecac po ok 10 sek i zostawiajac za soba chmure dymu.
logi na zimnym silniku - nie mam okazji chwilowo do przejechania sie zeby go zagrzac - podaję screeny z excela.
kąt miesci sie chyba w okreslonej normie (?) jak ustawialem go ostatnio to mechanik z boscha powiedzial ze kat jest wyzszy niz seryjny bo pompa i silnik juz nie sa nowe i jak ustawili serie to mieli problemy z rozruchem.
logi Basic Settings
logi normalne
jakies wnioski ? przypuszczenia co sie dzieje ?
przeszlo mi przez mysl jeszcze jedno... ok 2 miechy temu usunalem zaslepienie egra, moze to ma jakis wplyw ?
mam tez niefabryczne odciecie zaplonu - moze z tym cholerstwem cos sie dzieje ?
-
krzysiekjx1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
-
krzysiekjx1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
niestety nie i nie jeden już sie na tym przejechał a tu sie zapoznasz ze szczegółami a6-c4-dla-wszytkich-co-maja-problemy-z- ... t31179.htm
-
krzysiekjx1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
-
krzysiekjx1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
dzisiaj miarka sie przebrala..
wyjechalem z domu, odpalilem o dziwo od strzala, przejechalem ze 2 km a tu nagle samochod bez zadnej konsultacji ze mna sobie zgasl (jesli dobrze pamietam wywalajac kontrolke czujki cisnienia oleju)... proby odpalenia nic nie daja, rozrusznik kreci i nic.
zadzwonilem po assistance dalej probujac odpalic samochod. za 5 czy 6 kreceniem slyszalem tak jakby pomalutku zalapywal ale nic z tego... za ktorymstam razem odpalilem (bardzo nierowno) i dotoczylem sie do domu.
moze to jakis problem z pompa paliwa ? moze paliwo nie dochodzi ?
dodam jeszcze ze wariuje mi wskaznik poziomu paliwa - pokazuje full a jest 1/4. tak samo dzieje mi sie z walnietym czujnikiem temp. cieczy - pokazuje mi raz min wartosc a jest 90 stopni a dzis pokazywal ponad 110 przez moment.
zauwazylem ze zmieniajac z 3 na 4 szarpalo samochodem delikatnie - a sprzeglo puszczalem w 'standardowym' momencie.
jakie macie propozycje ? swiece, kat chyba mozna odrzucic ? co z pompa/filtrem paliwa ? moze zapchane syfem ?
wyjechalem z domu, odpalilem o dziwo od strzala, przejechalem ze 2 km a tu nagle samochod bez zadnej konsultacji ze mna sobie zgasl (jesli dobrze pamietam wywalajac kontrolke czujki cisnienia oleju)... proby odpalenia nic nie daja, rozrusznik kreci i nic.
zadzwonilem po assistance dalej probujac odpalic samochod. za 5 czy 6 kreceniem slyszalem tak jakby pomalutku zalapywal ale nic z tego... za ktorymstam razem odpalilem (bardzo nierowno) i dotoczylem sie do domu.
moze to jakis problem z pompa paliwa ? moze paliwo nie dochodzi ?
dodam jeszcze ze wariuje mi wskaznik poziomu paliwa - pokazuje full a jest 1/4. tak samo dzieje mi sie z walnietym czujnikiem temp. cieczy - pokazuje mi raz min wartosc a jest 90 stopni a dzis pokazywal ponad 110 przez moment.
zauwazylem ze zmieniajac z 3 na 4 szarpalo samochodem delikatnie - a sprzeglo puszczalem w 'standardowym' momencie.
jakie macie propozycje ? swiece, kat chyba mozna odrzucic ? co z pompa/filtrem paliwa ? moze zapchane syfem ?
u mnie niestety nie ma przezroczystego wezyka, tylko czarny.
jak odkrece wezyk od paliwa przy pompie wtryskowej i przekrece stacyjke na zaplon, to teoretycznie powinno wylac sie tamtedy paliwo? rozumiem ze u nas pompa paliwa jest w zbiorniku a dopiero pod maska pompa wtryskowa?
jak z zapowietrzeniem w takim przypadku jak wyzej opisalem?
moze latwiej byloby wymienic wezyk od filtra do pompy wtryskowej na przezroczysty - taki jaki Wy macie ? jaka jest srednica tego weza?
jak odkrece wezyk od paliwa przy pompie wtryskowej i przekrece stacyjke na zaplon, to teoretycznie powinno wylac sie tamtedy paliwo? rozumiem ze u nas pompa paliwa jest w zbiorniku a dopiero pod maska pompa wtryskowa?
jak z zapowietrzeniem w takim przypadku jak wyzej opisalem?
moze latwiej byloby wymienic wezyk od filtra do pompy wtryskowej na przezroczysty - taki jaki Wy macie ? jaka jest srednica tego weza?
-
krzysiekjx1
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
1)mniej wygodny bo nie widzisz co jest w środkupablo90 pisze: 1)u mnie niestety nie ma przezroczystego wezyka, tylko czarny.
2)jak odkrece wezyk od paliwa przy pompie wtryskowej i przekrece stacyjke na zaplon, to teoretycznie powinno wylac sie tamtedy paliwo?
3) rozumiem ze u nas pompa paliwa jest w zbiorniku a dopiero pod maska pompa wtryskowa?
4)jak z zapowietrzeniem w takim przypadku jak wyzej opisalem?
5)moze latwiej byloby wymienic wezyk od filtra do pompy wtryskowej na przezroczysty - taki jaki Wy macie ? jaka jest srednica tego weza?
2)absolutnie NIE
3)jest tylko pompa wtryskowa pod maską i ona musi zassać paliwo aż ze zbiornika i dlatego szczelność układu zasilania jest tak ważna żeby ten moment trwał jak najkrócej (ze zbiornika to tylko teoria bo zasysa go z filtra który jest obok oczywiście jeżeli jest zalany
4)najskuteczniej jest zastosować bądz pompke od Favoritki,ÂŁady itp która ma opcje ręcznego pompowania bądz gruszkę od silnika łodzi motorowej i wpiąć w układ i przelać go całego a gdy tego nie mamy w dyspozycji to choćby napełnić filtr paliwa do bulu
5)sama wymiana wężyka wiele nie zmieni w tym przypadku ale nie zaszkodzi
to zmienia postac rzeczy..
dobra.. to rozumiem ze powinienem odpiac wszystkie weze od gory filtra paliwa, odkrecic go i zobaczyc czy jest zalany paliwem, tak ?
jak z zapowietrzeniem ukladu po takiej operacji ?
i drugie, czym mozna jeszcze zastapic te specjalistyczne narzedzia, jakie podałes do sprawdzenia dochodzenia paliwa do pompy ?
prosilbym kogos, bo chwilowo nie mam dostepu do ETKI o podanie srednicy tego weza od filtra paliwa do pompy wtryskowej - wymienie go na przezroczysty.
dobra.. to rozumiem ze powinienem odpiac wszystkie weze od gory filtra paliwa, odkrecic go i zobaczyc czy jest zalany paliwem, tak ?
jak z zapowietrzeniem ukladu po takiej operacji ?
i drugie, czym mozna jeszcze zastapic te specjalistyczne narzedzia, jakie podałes do sprawdzenia dochodzenia paliwa do pompy ?
prosilbym kogos, bo chwilowo nie mam dostepu do ETKI o podanie srednicy tego weza od filtra paliwa do pompy wtryskowej - wymienie go na przezroczysty.









