Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Samochód naddal pływa - wymienione zawiesz A6 2.8 ko

Zawieszenie
Narta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 16 lip 2010, 12:43
Lokalizacja: małopolska

[A6 C4] Samochód naddal pływa - wymienione zawiesz A6 2.8 ko

Post autor: Narta » 23 mar 2011, 14:07

witam

Uprzedzam aby mi nie dawać rad typu - wymień gumkę, ustaw zbieżność bo to przerobiłem. Czyli... Samochód jest dość cięzki w prowadzeniu. Pływa okropnie. nie rozpędzam sie więcej niż do 110 bo ciężko go utrzymać . Wymienione w przodzie amory, wahacze, końcówki, jakieś tam gumy które się dało wymienić i nadal jest do bani.
Tył jest dobry - amory nowe - a reszta jest w dobrym stanie.
Aha nawet makpersony zmieniłem bo myślałem że może to ostatnia deska ratunku - niestety...
Są jakięś pomysły?

gość_

Post autor: gość_ » 23 mar 2011, 14:12

mój ojciec miał podobnie w Fronterze. Się okazało że maglownica do robienia była a też szarpali wszystko po kolei. Ale piszesz, że z drążkami już się również uporałeś.
Szczerze mówiąc wymieniłeś wszystko nie wiem czego by można jeszcze się uczepić :/

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 23 mar 2011, 14:19

Gumy pod sankami też wymieniłeś? Bo to też istotne. Piszesz że wymienione jakieś tam gumy ale czy na pewno wszystko? A może górne łożysko z tą gumą od amora?

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 23 mar 2011, 14:22

Narta, a w jakim stanie masz tuleje metalowo-gumowe z tyłu? Może są wybite? One też mają wpływ na prowadzenie auta.

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 23 mar 2011, 18:12

Andi 2.5 tdi, zauważ że kolega Narta ma quattro, więc zawieszenie z tyłu jest zupełnie inne jak u Ciebie. Ja u siebie robiłem tylne zawieszenie, ale przed naprawą nie odczułem jakoś szczególnie problemów z prowadzeniem. Pozdrawiam ;-)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 23 mar 2011, 18:52

jeżeli jak piszesz wszystko wymienione i jesteś na 100% pewien że ten kto to robił zrobił to dobrze( nawet najlepszemu się zdarza) to sprawdź koła, walnięta siatka w oponie powoduje że opona "ucieka" na boki, czasem czuć bicie a czasem samochód jak napisałeś "pływa"

Fontesen

Post autor: Fontesen » 23 mar 2011, 19:53

grzałka pisze:jeżeli jak piszesz wszystko wymienione i jesteś na 100% pewien że ten kto to robił zrobił to dobrze( nawet najlepszemu się zdarza) to sprawdź koła, walnięta siatka w oponie powoduje że opona "ucieka" na boki, czasem czuć bicie a czasem samochód jak napisałeś "pływa"
Kurde, mam ten sam problem co kolega wyżej, i też włąśnie podejrzewam oponki> Na razie jest zima, ale majątrochęnakulane i rok produkcji 2002.Jeezu., jakbym się cieszył, ajakby to były te cholerne opony. Dodam jeszcze żę podczas hamowania czuć bicie na tylnych kołach. Może to opony, a może tarcze.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 23 mar 2011, 20:54

"ciąganie" w koleinach to raczej norma, dlatego wszyscy na nie narzekają. dołożyć do tego szerokie opony i nie ma się czemu dziwić że nie można kiery utrzymać

Fontesen

Post autor: Fontesen » 23 mar 2011, 20:59

grzałka pisze:"ciąganie" w koleinach to raczej norma, dlatego wszyscy na nie narzekają. dołożyć do tego szerokie opony i nie ma się czemu dziwić że nie można kiery utrzymać
Opony 195 na 15-stkach:) Ale stare są i podczas hamowanie jest walenie. Jedna opona poszła, bo strasznie po kierze waliło, podejrzewam, żę wszystki esą do du***.
A kierownicę trzymam w jednej pozycji i czuję jakbym miał koła poodkręcane.
Zawieszenie ssprawdzone dzisiaj i nie mam żadnych, ale to zadnyc luzów na czymmkolwiek. No po za maglownicą, bo słychać stuki na postoju przy wyłączonym silniku.. Ale słychać je od kupna auta i nic się z tym nie działo. Auto prowadziło się rewelacyjnie nawet na 18stkach przy kapciu 235.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 24 mar 2011, 16:28

RaDeK jeśli czuć bicie przy hamowaniu to faktycznie mogą to być opony jak i tarcze ale również coś w zawieszeniu, czego nie widać na pierwszy rzut oka. w ubiegłym roku wymieniałem wahacze, które podobno były dobre bo nie było nic widać a jednak stukały podczas jazdy po nierównościach. przede wszystkim wymień opony jeśli masz słabe, potem sprawdź tarcze jeśli nie ustąpi ( tutaj też trzeba uważać i nie wymieniać od razu bo szkoda kasy, miałem raz przypadek że do jednego auta zakupiłem 3 komplety tarcz i klocków bo mechanicy twierdzili że to one są przyczyną bicia przy hamowaniu a na końcu po wywaleniu niezłej kaski sam doszedłem do tego że sworzeń wahacza za 20 zł był wywalony). jeżdżąc z takimi objawami dłuższy czas możesz uszkodzić wiele więcej, maglownica i reszta zawieszenia.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 24 mar 2011, 17:42

grzałka pisze:RaDeK jeśli czuć bicie przy hamowaniu to faktycznie mogą to być opony jak i tarcze ale również coś w zawieszeniu, czego nie widać na pierwszy rzut oka. w ubiegłym roku wymieniałem wahacze, które podobno były dobre bo nie było nic widać a jednak stukały podczas jazdy po nierównościach. przede wszystkim wymień opony jeśli masz słabe, potem sprawdź tarcze jeśli nie ustąpi ( tutaj też trzeba uważać i nie wymieniać od razu bo szkoda kasy, miałem raz przypadek że do jednego auta zakupiłem 3 komplety tarcz i klocków bo mechanicy twierdzili że to one są przyczyną bicia przy hamowaniu a na końcu po wywaleniu niezłej kaski sam doszedłem do tego że sworzeń wahacza za 20 zł był wywalony). jeżdżąc z takimi objawami dłuższy czas możesz uszkodzić wiele więcej, maglownica i reszta zawieszenia.
Właśnie zmieniłem koła na letniaki, i muszę się przejechać. Ale najpierw kąpiel, bo się troszkęusyfiłem;) mam nadzieję ze bedzie ok. Podczas wymiany jeszcze sprawdzałem wszystko, ale jest cacy. tarcze są do wywalenia bo są okropne. Nie tyle tył (choć też rewelacji nie ma) ale przód. to już na dniach.

Narta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 16 lip 2010, 12:43
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Narta » 28 mar 2011, 19:03

no niestety, rady z oponami i innymi drobiazgami odpadają bo w poprzednim modelu quattro 2.0 miałem wyjechane zawieszenie do 55% stare końcówki wachacze itp - a samochodem jeżdziłem po 150 w łukach bez problemu.

Jezeli ktokolwiek po wymianie amorów, końcówek drążków wachaczy i podstawowych "gumek" ma problem z dziwnie niestabilnym samochodem (co w quattro jest nie do pomyślenia) i słychać lekkie stuknięcie na sucho przy kręceniu kierownicą
=
maglownica do wymiany (właśnie jest w trakcie zmiany)
- amen

no bo jak lewe i prawe kółko chce jechac każde w swoją stronę to jak ma samochód dobrze sie prowadzić ? :/

Fontesen

Post autor: Fontesen » 28 mar 2011, 20:36

Narta pisze:no niestety, rady z oponami i innymi drobiazgami odpadają bo w poprzednim modelu quattro 2.0 miałem wyjechane zawieszenie do 55% stare końcówki wachacze itp - a samochodem jeżdziłem po 150 w łukach bez problemu.

Jezeli ktokolwiek po wymianie amorów, końcówek drążków wachaczy i podstawowych "gumek" ma problem z dziwnie niestabilnym samochodem (co w quattro jest nie do pomyślenia) i słychać lekkie stuknięcie na sucho przy kręceniu kierownicą
=
maglownica do wymiany (właśnie jest w trakcie zmiany)
- amen

no bo jak lewe i prawe kółko chce jechac każde w swoją stronę to jak ma samochód dobrze sie prowadzić ? :/
W takim razie czekamy na efekty z wymiany.
Edit:
Koła wymienione, niestety, auto bardzo nosi przodem.
WYmieniłem 2 wahacze.

user

Post autor: user » 18 kwie 2012, 19:42

odgrzewam -bo kurde auto lata po drodze jak szmata.. rozwiazał ktos problem? <zalamka>

Fontesen

Post autor: Fontesen » 19 kwie 2012, 21:08

Mongolski pisze:odgrzewam -bo kurde auto lata po drodze jak szmata.. rozwiazał ktos problem? <zalamka>
Niestety. dzisiaj jak pada i sąkałuzę w koleinach to jadę max 70 i strach siębać w którąstronę rzuci. Mi pozostają tylko 2 rzeczy. Gumy na sankach, i ewentualnie maglownica, ale ją raczej wykluczam, ponieważ od zakupu auta (2 lata) nic się z nią nie pogorszyło.
gumy będe sprawdzał jak znajdę chwilkę czasu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga