Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] [A6C5] Kontrolka świec żarowych.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Joker001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 cze 2009, 10:04
Lokalizacja: Żyrardów / Mazowieckie

[ A6 C5] [A6C5] Kontrolka świec żarowych.

Post autor: Joker001 » 12 mar 2011, 13:20

Witam serdecznie.
Na wstępie zaznaczę iż przeczytałem podobne tematy dotyczące mojego tematu, zastosowałem się do wskazówek, sprawdziłem i stwierdzam iż żaden z tematów nie pasuje do mojego zapytania.
A więc tak - pierwszy raz wydarzyło się to w grudniu zeszłego roku - po przekręceniu kluczyka w stacyjce i zapaleniu silnika po upływie około 10-15 zaczęła migać kontrolka świec żarowych.
Powiedziano mi że ma to związek z zimą i niskim poziomem napięcia akumulatora chodź pomimo cały czas używania "webasta" silnik zapalał bez zarzutu i nie wskazywało nic na problem z akumulatorem.
Błąd który wtedy wskazywał to:

Control Module Part Number: 4B0 907 401 AA
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000SG D66
Software Coding: 01012
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
34-00 - No Elaboration Available

oraz

Control Module Part Number: 4B0 920 930 KX
Component and/or Version: C5-KOMBIINSTR. VDO D09
Software Coding: 02160
Work Shop Code: WSC 72446
Additional Info:ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ AUZ7Z0X1248299
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

błędy zostały wtedy skasowane i było wszystko OK.

Dwa dni temu znów ta sama historia i te same błędy co powyżej - stąd moje kluczowe pytanie - co może być nie tak?(zimy już nie ma a samochód jest garażowany w ocieplonym garażu).

Dodatkowo dodam iż pełny FIS nie wykazuje błędów, auto zapala i jeździ normalnie, logi statyczne nie wykazują problemów z napięciem ładowania, alternator był w regenerowany na początku zeszłego roku.

Proszę o wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
GARY_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 12 gru 2010, 20:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GARY_ » 12 mar 2011, 20:55

sprawdź napięcie akumulatora 12-13V, napięcie ładowania 14-14,5 ... 15V jeżeli mniejwięcej takie napięcia masz to skasuj błedy i sprawdź za jakis czas znowu
te błędy to są spadki napięcia, może np. grało Ci radio jakiś czas i z oporem auto po tym odpaliło i już z tego mogą takie błędy powstać

Joker001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 cze 2009, 10:04
Lokalizacja: Żyrardów / Mazowieckie

Post autor: Joker001 » 12 mar 2011, 23:18

Dzięki za sugestie - ale jak napisałem z ładowaniem wszystko ok - radia nie słucham :P a błąd co pewien czas się powtarza.

Awatar użytkownika
GARY_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 136
Rejestracja: 12 gru 2010, 20:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: GARY_ » 12 mar 2011, 23:31

pierwsze sprawdz jakie napięcie ładowania masz a potem pisz że jest ok ;)

Joker001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 cze 2009, 10:04
Lokalizacja: Żyrardów / Mazowieckie

Post autor: Joker001 » 13 mar 2011, 13:10

GARY_ pisze:pierwsze sprawdz jakie napięcie ładowania masz a potem pisz że jest ok ;)
Tak jak napisałem - napięcie ładowania jest OK i nie wyssałem tego z palca tylko sprawdziłem metodą pomiaru oraz odczytami z bloków statycznych - tak jak napisałem.

Co do żarówek - świateł stopu - sprawdzone i teraz i wcześniej - nie ma powiązania niestety :(

Ma ktoś jakieś inne sugestie?

Joker001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 cze 2009, 10:04
Lokalizacja: Żyrardów / Mazowieckie

Post autor: Joker001 » 13 mar 2011, 21:02

Innych błędów nie ma - są tylko te dwa o których wspomniałem (pierwszy wywołujący zapalenie się kontrolki świec, drugi nie wiem czy związany).
Silnik - jak wspomniałem działa bezproblemowo.

pawelk600 - dziękuje za sugestie.
Klemy sprawdzone, przekaźnik kontroli silnika nie sprawdzony - sprawdzę najszybciej jak się da, zabezpieczenia są, ale były dokładane trzy lata temu i działały bezproblemowo.

Zastanawia mnie fakt iż jeśli lampka świec już zaczyna migać, to po zgaszeniu silnika i ponownym cyklu odpalania - lampka zaczyna migać po około 15 po odpaleniu - czyżby tak długo sprawdzał układy?

Joker001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 20 cze 2009, 10:04
Lokalizacja: Żyrardów / Mazowieckie

Post autor: Joker001 » 13 mar 2011, 21:08

Czujnik stopu też był sprawdzony <uoee>

Mocek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 paź 2010, 18:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mocek » 20 mar 2011, 21:10

Nie wiem czy ci pomogę ale u mnie 3 razy zatankowałem zwykłe paliwo za jedyne 50 zł i za każdym razem gdy zapalala się rezerwa po chwili zapalala sie kontrolka swiec zarowych po czym auto kaput, przy czym komputer pokazywal dystans na 60km. Zawsze tankuje verwe, v-power i inne "lepsze paliwo" i jest ok. ostatnim razem jadac z Gdańska na wioske za Ostródą zatankowałem w Elblągu na Lotosie przy trasie E7 wlasnie za 50 zl, dojechac dojechalem nawet dalej. w drodze powrotenj na szczerym polu, kontrolka sie zapalila, auto stanelo, zalalem 10litrow verwy i nic. Okazalo sie ze komp odcial pompe paliwa bo bylo tak dobrej jakosci. Sory za male OT ale moze niech to bedzie przestroga dla innych zeby tankowac tylko naprawde dobre paliwo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja