Witam serdecznie.
Na wstępie zaznaczę iż przeczytałem podobne tematy dotyczące mojego tematu, zastosowałem się do wskazówek, sprawdziłem i stwierdzam iż żaden z tematów nie pasuje do mojego zapytania.
A więc tak - pierwszy raz wydarzyło się to w grudniu zeszłego roku - po przekręceniu kluczyka w stacyjce i zapaleniu silnika po upływie około 10-15 zaczęła migać kontrolka świec żarowych.
Powiedziano mi że ma to związek z zimą i niskim poziomem napięcia akumulatora chodź pomimo cały czas używania "webasta" silnik zapalał bez zarzutu i nie wskazywało nic na problem z akumulatorem.
Błąd który wtedy wskazywał to:
Control Module Part Number: 4B0 907 401 AA
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC 0000SG D66
Software Coding: 01012
Work Shop Code: WSC 02325
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
34-00 - No Elaboration Available
oraz
Control Module Part Number: 4B0 920 930 KX
Component and/or Version: C5-KOMBIINSTR. VDO D09
Software Coding: 02160
Work Shop Code: WSC 72446
Additional Info:ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿ AUZ7Z0X1248299
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent
błędy zostały wtedy skasowane i było wszystko OK.
Dwa dni temu znów ta sama historia i te same błędy co powyżej - stąd moje kluczowe pytanie - co może być nie tak?(zimy już nie ma a samochód jest garażowany w ocieplonym garażu).
Dodatkowo dodam iż pełny FIS nie wykazuje błędów, auto zapala i jeździ normalnie, logi statyczne nie wykazują problemów z napięciem ładowania, alternator był w regenerowany na początku zeszłego roku.
Proszę o wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam serdecznie.
[ A6 C5] [A6C5] Kontrolka świec żarowych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 cze 2009, 10:04
- Lokalizacja: Żyrardów / Mazowieckie
Tak jak napisałem - napięcie ładowania jest OK i nie wyssałem tego z palca tylko sprawdziłem metodą pomiaru oraz odczytami z bloków statycznych - tak jak napisałem.GARY_ pisze:pierwsze sprawdz jakie napięcie ładowania masz a potem pisz że jest ok
Co do żarówek - świateł stopu - sprawdzone i teraz i wcześniej - nie ma powiązania niestety

Ma ktoś jakieś inne sugestie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 20 cze 2009, 10:04
- Lokalizacja: Żyrardów / Mazowieckie
Innych błędów nie ma - są tylko te dwa o których wspomniałem (pierwszy wywołujący zapalenie się kontrolki świec, drugi nie wiem czy związany).
Silnik - jak wspomniałem działa bezproblemowo.
pawelk600 - dziękuje za sugestie.
Klemy sprawdzone, przekaźnik kontroli silnika nie sprawdzony - sprawdzę najszybciej jak się da, zabezpieczenia są, ale były dokładane trzy lata temu i działały bezproblemowo.
Zastanawia mnie fakt iż jeśli lampka świec już zaczyna migać, to po zgaszeniu silnika i ponownym cyklu odpalania - lampka zaczyna migać po około 15 po odpaleniu - czyżby tak długo sprawdzał układy?
Silnik - jak wspomniałem działa bezproblemowo.
pawelk600 - dziękuje za sugestie.
Klemy sprawdzone, przekaźnik kontroli silnika nie sprawdzony - sprawdzę najszybciej jak się da, zabezpieczenia są, ale były dokładane trzy lata temu i działały bezproblemowo.
Zastanawia mnie fakt iż jeśli lampka świec już zaczyna migać, to po zgaszeniu silnika i ponownym cyklu odpalania - lampka zaczyna migać po około 15 po odpaleniu - czyżby tak długo sprawdzał układy?
Nie wiem czy ci pomogę ale u mnie 3 razy zatankowałem zwykłe paliwo za jedyne 50 zł i za każdym razem gdy zapalala się rezerwa po chwili zapalala sie kontrolka swiec zarowych po czym auto kaput, przy czym komputer pokazywal dystans na 60km. Zawsze tankuje verwe, v-power i inne "lepsze paliwo" i jest ok. ostatnim razem jadac z Gdańska na wioske za Ostródą zatankowałem w Elblągu na Lotosie przy trasie E7 wlasnie za 50 zl, dojechac dojechalem nawet dalej. w drodze powrotenj na szczerym polu, kontrolka sie zapalila, auto stanelo, zalalem 10litrow verwy i nic. Okazalo sie ze komp odcial pompe paliwa bo bylo tak dobrej jakosci. Sory za male OT ale moze niech to bedzie przestroga dla innych zeby tankowac tylko naprawde dobre paliwo.