[A6 C4] problem z odpalaniem
[A6 C4] problem z odpalaniem
Witam !
Panowie, pojawił sie problem w mojej audiczce - ciezko odpala.
dzisiaj 2 stopnie na zewnatrz a ja musialem 2 razy ją kręcic i odpalila tak nierowno na cylindrach.
dodam ze kat wtrysku byl ustawiany 2 miechy temu. dawka wieksza niz seryjnie.
wczoraj przejechalem trase ok 150 km i od wczoraj sie zaczelo. jakies dziwne problemy z odpalaniem - jak jest goracy silnik to odpala bez problemu... jak juz troche chlodniejszy zaczyna sie problem az do duzego problemu na calkiem zimnym silniku.
nie wiem czy moze miec wplyw na to fakt, ze ostatnio tankowalem ponad miesiac temu - pelny bak ?
a moze to świece ?
dodam jeszcze ze nie mam oslony pod silnikiem, a jechalem w deszczu... Dodek wspomnial kiedys o jakims problemie z zalewaniem rozrusznika - moj kreci normalnie chyba...
o co chodzi
Panowie, pojawił sie problem w mojej audiczce - ciezko odpala.
dzisiaj 2 stopnie na zewnatrz a ja musialem 2 razy ją kręcic i odpalila tak nierowno na cylindrach.
dodam ze kat wtrysku byl ustawiany 2 miechy temu. dawka wieksza niz seryjnie.
wczoraj przejechalem trase ok 150 km i od wczoraj sie zaczelo. jakies dziwne problemy z odpalaniem - jak jest goracy silnik to odpala bez problemu... jak juz troche chlodniejszy zaczyna sie problem az do duzego problemu na calkiem zimnym silniku.
nie wiem czy moze miec wplyw na to fakt, ze ostatnio tankowalem ponad miesiac temu - pelny bak ?
a moze to świece ?
dodam jeszcze ze nie mam oslony pod silnikiem, a jechalem w deszczu... Dodek wspomnial kiedys o jakims problemie z zalewaniem rozrusznika - moj kreci normalnie chyba...
o co chodzi
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Skontroluj kąt i dawkę, może cośsięprzestawiło (naciąganie paska, napinacz albo co gorsza początek ścinania klina na wale!)
Osłona pod silnik nie jest od parady, rozrusznik pewno się zmoczył, powinien ładnie szybko i równo kręcić, nie powinno być słychać zwalniania obrotów gdy zachodzi sprężanie w cylindrach
Nie pytaj czy świece tylko je sprawdź, tego nie zrobimy na odległość
Napewno kąt trzeba skontrolować również
Osłona pod silnik nie jest od parady, rozrusznik pewno się zmoczył, powinien ładnie szybko i równo kręcić, nie powinno być słychać zwalniania obrotów gdy zachodzi sprężanie w cylindrach
Nie pytaj czy świece tylko je sprawdź, tego nie zrobimy na odległość
Napewno kąt trzeba skontrolować również
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
1 co sprawdz kąt
2 jakie paliwo zawaleś ? może kupiłeś jakieś kiepskie i wyjezdzileś do końca aż wyciągneło syfy z dna zbiornika - ale szrzerze wątpie w to bo nasze silniki wszystko przepalają
3 kolego jak oglądaliśmy silniki miałes rozwalone kolo pasowe - dość znacznie chodziło juz na boki - może rozwulkanizowało sie od końca albo o zgrożo - miałeś luz na kole pasowym spowodowany zuzytym klinem na wale , jc jeszcze radze sprawdzić kąt czy ma duże wahania
2 jakie paliwo zawaleś ? może kupiłeś jakieś kiepskie i wyjezdzileś do końca aż wyciągneło syfy z dna zbiornika - ale szrzerze wątpie w to bo nasze silniki wszystko przepalają
3 kolego jak oglądaliśmy silniki miałes rozwalone kolo pasowe - dość znacznie chodziło juz na boki - może rozwulkanizowało sie od końca albo o zgrożo - miałeś luz na kole pasowym spowodowany zuzytym klinem na wale , jc jeszcze radze sprawdzić kąt czy ma duże wahania
Łan tu sri TDI :mrgreen:
Dodek, Wahania kąta wtrysku spowodowane są luzem na kole pasowym? Pytam bo do końca tego nie ogarniam. Pompa napędzana jest z kola na walku rozrządu i luz na kole pasowym ma na to wpływ? Pozdrawiam
pablo90, Mi przy odpalaniu na zimnym rzucało motorem. Na dwóch świecach fajki nie stykały. Ale jeśli masz problem z w połowie rozgrzanym silnikiem to chyba kąt wtrysku bo wtedy świece nie grzeją pozdro
pablo90, Mi przy odpalaniu na zimnym rzucało motorem. Na dwóch świecach fajki nie stykały. Ale jeśli masz problem z w połowie rozgrzanym silnikiem to chyba kąt wtrysku bo wtedy świece nie grzeją pozdro
akku wydaje mi sie ok, czesto robie trase ok 120 km i na wskazniku ladowania nie mam juz 12v wiec nie laduje akku.
dzisiaj odpalilem za drugim podejsciem, za pierwszym jakby zalapal na ulamek sekundy i zgasl...
ciezko powiedziec o co chodzi skoro na cieplejszym silniku tez sa problemy...
jakie dzialania podjac ? sprawdzic kąt ? co jeszcze ?
dodam ze zadnych brakow w osiagach nie zauwazylem
dzisiaj odpalilem za drugim podejsciem, za pierwszym jakby zalapal na ulamek sekundy i zgasl...
ciezko powiedziec o co chodzi skoro na cieplejszym silniku tez sa problemy...
jakie dzialania podjac ? sprawdzic kąt ? co jeszcze ?
dodam ze zadnych brakow w osiagach nie zauwazylem
rozrusznik kreci, choc zwalnia przy kompresji..
sprawdzilem rezystancje swiec:
1 - 1.6 ohm
2 - 1.3 ohm
3 - 1.5 ohm
4 - 1.5 ohm
5 - 1.4 ohm
jakas diagnoza ?
nie sprawdzilem czy dochodzi prad, ale swiece sie grzeja a w momencie "pykniecia" przekaznika napiecie rosnie z ok 11.80V do ok 12.50V. to oznacza ze prad dochodzi ?
odpalilem go dzisiaj po 5-6 sek krecenia, pochodzil chwile. zgasilem o odpalilem od nowa - zalapal od razu ale momentalnie zgasl, za drugim razem odpalil po 3 sekundach i dzialal. choc momentami jak patrzylem na silnik to lekko go poszarpywalo.
kata niestety nie mam jak dzisiaj sprawdzic - moj laptop trzyma 10 minut na baterii - zamienie baterie w tym tyg i sprawdze.
filtr paliwa jest oblany lekko ropą tak jak zawsze było... jak sprawdzić czy sie nie zapowietrzył ?
co ze swiecami ?
sprawdzilem rezystancje swiec:
1 - 1.6 ohm
2 - 1.3 ohm
3 - 1.5 ohm
4 - 1.5 ohm
5 - 1.4 ohm
jakas diagnoza ?
nie sprawdzilem czy dochodzi prad, ale swiece sie grzeja a w momencie "pykniecia" przekaznika napiecie rosnie z ok 11.80V do ok 12.50V. to oznacza ze prad dochodzi ?
odpalilem go dzisiaj po 5-6 sek krecenia, pochodzil chwile. zgasilem o odpalilem od nowa - zalapal od razu ale momentalnie zgasl, za drugim razem odpalil po 3 sekundach i dzialal. choc momentami jak patrzylem na silnik to lekko go poszarpywalo.
kata niestety nie mam jak dzisiaj sprawdzic - moj laptop trzyma 10 minut na baterii - zamienie baterie w tym tyg i sprawdze.
filtr paliwa jest oblany lekko ropą tak jak zawsze było... jak sprawdzić czy sie nie zapowietrzył ?
co ze swiecami ?
tylko ze cholernie inteligentny poprzedni wlasciciel zakladajac filtr paliwa zalozyl czarny wezyk ten o ktorym pisales i tu jest problem... ja filtra nie wymienilem po kupnie samochodu.. moze jest za****ny syfem ?
a gdyby bral powietrze to nie czulbym tego w czasie jazdy ?
ten problem z odpalaniem to przyszlo z dnia na dzien po 150 km trasie w deszczu.. (bez oslony pod silnikiem)
moze to rozrusznik, chociaż kreci ? sprawdze jeszcze dzisiaj czy dochodzi prad do swiec, moze jak grzebalem ostatnio przy zakladaniu czujnika temp. zewnetrznej to cos poruszylem i nie styka..
ale w sumie gdyby nie dochodzil to i tak na cieplym powinien palic od strzala bo swiece nie graja zadnej roli ?
a gdyby bral powietrze to nie czulbym tego w czasie jazdy ?
ten problem z odpalaniem to przyszlo z dnia na dzien po 150 km trasie w deszczu.. (bez oslony pod silnikiem)
moze to rozrusznik, chociaż kreci ? sprawdze jeszcze dzisiaj czy dochodzi prad do swiec, moze jak grzebalem ostatnio przy zakladaniu czujnika temp. zewnetrznej to cos poruszylem i nie styka..
ale w sumie gdyby nie dochodzil to i tak na cieplym powinien palic od strzala bo swiece nie graja zadnej roli ?
- Lipton
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 836
- Rejestracja: 27 lip 2010, 17:51
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1995
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
fabrycznie był czarny...pablo90 pisze:poprzedni wlasciciel zakladajac filtr paliwa zalozyl czarny wezyk
takpablo90 pisze:gdyby bral powietrze to nie czulbym tego w czasie jazdy ?
jak byś miał układ zapowietrzony to by nie palił za 2 razem ogólnie to jak Ci nie brakło paliwa to nie powinien się sam z siebie zapowietrzać...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga