Nie wiem czy to może mieć wpływ ale podczas pomiarów i do tej pory miałem najprawdopodobniej problem z alternatorem lub kablem od niego - dziś zdiagnozowany objawiał się rożnymi błędami na kompie i wyłączającym się esp po 10 min jazdy. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu problemu. Pozdrawiam.
[ A6 C6 Tdi] 2.0 tdi blb z turbina brd .. logi turbiny.
[ A6 C6 Tdi] 2.0 tdi blb z turbina brd .. logi turbiny.
Witam! Jakis czas temu zrobilem w swojej a6 naped pompy, dwumas sprzeglo, rozrzad i zmienilem turbine na brd. Po krotkim czasie od tych operacji zrobilem program. Auto wyszło słabo przed programem jak widać na wykresie. Przebieg 220 tys oryginalny, wtryski na kompie w normie. Po programie zrobilismy logowanie turbiny . Zdjecia postaram sie zalaczyc. Prosze o podpowiedzi coz powoduje taka prace turbiny - turbo od olka z wroclawia. Komputer nie pokazuje błędu zaworu n75 lecz czy to może jednak ten zawór?
Nie wiem czy to może mieć wpływ ale podczas pomiarów i do tej pory miałem najprawdopodobniej problem z alternatorem lub kablem od niego - dziś zdiagnozowany objawiał się rożnymi błędami na kompie i wyłączającym się esp po 10 min jazdy. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu problemu. Pozdrawiam.
![Obrazek]()
Nie wiem czy to może mieć wpływ ale podczas pomiarów i do tej pory miałem najprawdopodobniej problem z alternatorem lub kablem od niego - dziś zdiagnozowany objawiał się rożnymi błędami na kompie i wyłączającym się esp po 10 min jazdy. Bardzo proszę o pomoc w znalezieniu problemu. Pozdrawiam.
Zrozum...te logi swiadcza o tym ze ECU steruje turbina jak orginalna BLB (140KM) na SERYJNYM programie...
Nie dosc ze masz softa (co poniekad wymusza zwiekszenie doladowania nawet na seryjnej turbinie) to jeszcze masz wieksza turbine BRD (170KM) ktora fabrycznie pracuje na innych nastawach.
Wiec albo logi Ci sie pomylily albo osoba ktora robi softa nie ma pojecia o tym co robi... widac to na sterowaniu zaworka N75 i falach dunaju na serii jak i po chipsie (wogule nie wyrownane)
Widac to np przy 3000obr gdy ECU chce znacznie mniejsze doladowanie, turbina dzieki gazom spalinowym i swojej sprawnosci podbija dosc sporo doladowanie (w SPAM do parametrow zadanych) pojawia sie gorka na wykresie, absolutnie sztucznie podbita dlatego moc max masz nisko ok 3500obr. Pozniej ECU zdejmuje wrescie doladowanie do seryjnego z BLB i moc leci na pysk w dol...
Gdyby turbo pracowalo tak jak jest napisany program mialbys z 10KM mniej
Co wiecej podejrzewam ze na drodze masz mega laga z niskich obr, pozniej pierdykniecie przy 2400obr, pozniej znowu muli, wrescie dostaje kopa kolo 3400obr i znowu zdycha u gory...
Daj logi kanalu 001 i 008 i 011 na jednym pomiarze to wiele wyjasni....
Nie dosc ze masz softa (co poniekad wymusza zwiekszenie doladowania nawet na seryjnej turbinie) to jeszcze masz wieksza turbine BRD (170KM) ktora fabrycznie pracuje na innych nastawach.
Wiec albo logi Ci sie pomylily albo osoba ktora robi softa nie ma pojecia o tym co robi... widac to na sterowaniu zaworka N75 i falach dunaju na serii jak i po chipsie (wogule nie wyrownane)
Widac to np przy 3000obr gdy ECU chce znacznie mniejsze doladowanie, turbina dzieki gazom spalinowym i swojej sprawnosci podbija dosc sporo doladowanie (w SPAM do parametrow zadanych) pojawia sie gorka na wykresie, absolutnie sztucznie podbita dlatego moc max masz nisko ok 3500obr. Pozniej ECU zdejmuje wrescie doladowanie do seryjnego z BLB i moc leci na pysk w dol...
Gdyby turbo pracowalo tak jak jest napisany program mialbys z 10KM mniej
Co wiecej podejrzewam ze na drodze masz mega laga z niskich obr, pozniej pierdykniecie przy 2400obr, pozniej znowu muli, wrescie dostaje kopa kolo 3400obr i znowu zdycha u gory...
Daj logi kanalu 001 i 008 i 011 na jednym pomiarze to wiele wyjasni....

Jazda nie jest szkodliwa...ale to tak jak bys fryzjerowi kazal sie obciac na Justina Biebera a on opitolil by Cie na jeza :D
To sie nie trzyma zalozen wstepnych....ewidentnie z tego co widze jest wina tunera.
Turbiny BRD maja kulawy dol i rzeczywiscie na niektorych egz ciezko uzyskac ladne narastanie momentu. Ale rekompensuja to "gora" czyli wysokimi obrotami gdzie pieknie kreca sie ponad 4000obr z moca.
Tutaj u Ciebie dol o wiele gorszy niz seria a gora przynajmniej porownywalna do leciutkiego chipsa na orginalnej turbinie.
Pytam sie wiec...po co BRD tam sie marnuje...?
Tu masz wykres AVF (130KM) po zmianie tylko turbo BRD. Niestety troche zmeczone zyciem pompki nie pozwolily na wiecej a nadal program praktycznie bezdymny.
Ty masz 16v glowice, o wiele wydajniejsze pompki wiec takie cos to absolutne min co powinienes otrzymac.
Przyjrzyj sie tez przebiegowi krzywych...w jakim zakresie jest moment (bez peakow) i gdzie jest moc max.
Co wiecej...auto czeka na FMICa i nowe pompki wiec nawet nie przykladalem sie zabardzo do wystrojenia, powiedzmy ze bylo to zrobione tylko po to by BRD spasowac z programem.
![Obrazek]()
To sie nie trzyma zalozen wstepnych....ewidentnie z tego co widze jest wina tunera.
Turbiny BRD maja kulawy dol i rzeczywiscie na niektorych egz ciezko uzyskac ladne narastanie momentu. Ale rekompensuja to "gora" czyli wysokimi obrotami gdzie pieknie kreca sie ponad 4000obr z moca.
Tutaj u Ciebie dol o wiele gorszy niz seria a gora przynajmniej porownywalna do leciutkiego chipsa na orginalnej turbinie.
Pytam sie wiec...po co BRD tam sie marnuje...?
Tu masz wykres AVF (130KM) po zmianie tylko turbo BRD. Niestety troche zmeczone zyciem pompki nie pozwolily na wiecej a nadal program praktycznie bezdymny.
Ty masz 16v glowice, o wiele wydajniejsze pompki wiec takie cos to absolutne min co powinienes otrzymac.
Przyjrzyj sie tez przebiegowi krzywych...w jakim zakresie jest moment (bez peakow) i gdzie jest moc max.
Co wiecej...auto czeka na FMICa i nowe pompki wiec nawet nie przykladalem sie zabardzo do wystrojenia, powiedzmy ze bylo to zrobione tylko po to by BRD spasowac z programem.
Hmm a powiedzcie mi jaką najlepiej włożyć turbinkę aby wszystko ładnie grało?
teraz mam 140 PSów a tak o 180 bym myślał
Planuje wymianę na "dniach" pomp i całej reszty
[ Dodano: 2011-03-20, 16:57 ]
i jeszcze jedno jak sprawdzić jaką ma się sprężarkę? Wcześniej auto było w ABT ale virus się nie przyjął, i nie wiem jaka teraz została w aucie.
teraz mam 140 PSów a tak o 180 bym myślał


[ Dodano: 2011-03-20, 16:57 ]
i jeszcze jedno jak sprawdzić jaką ma się sprężarkę? Wcześniej auto było w ABT ale virus się nie przyjął, i nie wiem jaka teraz została w aucie.
Witam! Zrobiłem dziś logi z kanałów powyżej .. mam nadzieje ze dobrze je zrobiłem;] i da się coś z nich odczytać. ÂŁadnie proszę kolegę rob555 o przeanalizowanie ich i o komentarz? auto teoretycznie 100% sprawne dziś diagnozowane brak błędów i usterek, n75 pracuje prawidłowo. Pozdrawiam.
logi http://rapidshare.com/files/454476800/robert__1_.csv
logi http://rapidshare.com/files/454476800/robert__1_.csv