Robimy logi, analizujemy i podejmujemy decyzje. Kiedy pompowtryskiwacz nadaje się do czyszczenia, kiedy do regeneracji, a kiedy do wymiany. Przy wykonaniu logów bl 013 silnika mamy podane korekcyjne dawki paliwa w celu wyrównania pracy dla danego cylindra. I teraz, gdy dawka jest w przedziale 0 do +2,8 mg/skok, to ten cylinder zasilany jest dodatkową dawką paliwa. W przedziale od -2,8 do 0 cylinder zasilany jest mniejszą dawką paliwa. Podstawową dawkę paliwa zmierzymy w bl 001. Waha się ona w przedziale 4 - 11 mg/skok. Jeżeli podane tu wartości są przekroczone, to należy wymienić pompo wtryski. Tak podaje instrukcja. Najlepiej byłoby wymienić, gdyby nie ich cena. Jeżeli wtrysk leje, to jest niebezpieczeństwo uszkodzenia cylindra. Jeżeli daje za mała dawkę, to silnik nie pracuje prawidłowo. Moim zdaniem, gdy pompowtrysk daje za małą dawkę paliwa, to jest zapchany (zła jakość paliwa) i można go wyczyścić. Firmy wykonują czyszczenie ultradźwiękami i to przynosi efekty. Można również zastosować środek czyszczący, który dolewa się do paliwa. Jeżeli wtrysk leje, to chyba należy go oddać do regeneracji, lub właśnie wymienić. Z bl 013 i 001 wyniknie, że gdy dawka paliwa jest pow. 11 mg/skok a korekta jest poniżej -2,8 mg/skok to właśnie wtedy mamy taki przypadek. Co o tym sądzicie ?
Pozdrawiam
[ A6 C6 2.0 Tdi] Coś o pompowtryskiwaczach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- Cancer
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 96
- Rejestracja: 05 cze 2009, 21:25
- Imię: Wiesław
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: łódzkie
Ma Euro4, ale na PD, nie ma jednak DPF i dobrze.Przemcio pisze:powaznie? ja myslec ze 2,0 TDi to całkiem nowiutki motorekz CR DPFem i norma E4 i 16V znowy w błedzie
![]()
dziekówka z sprost
I skoro o pompowtryskach, to czytałem opinie fachowców, aby nie tankować tych ulepszonych paliw. Paliwa te zawierają różne dodatki, ale są zbyt suche dla PD. Zwykły Diesel ma lepsze właściwości smarne i ich żywotność przy takim paliwie będzie dłuższa. Ew. od czasu do czasu zastosować np. STP.