[ A6 C6] Problem z przyciskami na kierownicy multifunkcyjnej
[ A6 C6] Problem z przyciskami na kierownicy multifunkcyjnej
Witam, Panowiem mam taki problem z przyciskami na kierownicy multifunkcyjnej- otoż po włożeniu kluczyka i w czasie kiedy jeszcze nie uruchamiam samochodu przyciski działają, ale zaraz po uruchomieniu przestają działać??. Lekarstwem na to jest reset MMI ( trzy przyciski i wszystko wraca do normy, ale po wyłaczeniu samochodu i ponownym właczeniu sytuacja się powtarza! Kiedyś to sie też zdarzało, ale teraz jest nagminne prawie 100 na 100. Alarmów na VCDS brak. Nie wiem do czego sie przyczepić? może aku siada przy zapeleniu?? - chodź nie chce mi sie w to wierzyć , bo ma podobno około roku- sprzedajacy tak twierdzi.- auto mam od listopada
Nadmienię, że niedawno zmieniłem soft z 500 na 5570 i wgrałem polska wer. językową, ale to chyba nie powinno mieć wpływu?
Poddaje temat do dyskuscjji- może ktos miał coś podobnego?
Pozdrawiam
Nadmienię, że niedawno zmieniłem soft z 500 na 5570 i wgrałem polska wer. językową, ale to chyba nie powinno mieć wpływu?
Poddaje temat do dyskuscjji- może ktos miał coś podobnego?
Pozdrawiam
Miros
Kol. Ma TyS- poczytałem sobie--- i w tym temecie nie ma rozwizania mojego problemu. Problem istniał już przed aktualizacja softwaru, a teraz pojawia się nagminnie-- proszę przeczytac uważnie mój post.- wszelkiego rodzaju problemy po zmianie softu zostaly u mnie przywrócone i wszystko działa ale nietety nie zawsze
Poozdro!

Poozdro!
Ostatnio zmieniony 16 mar 2011, 18:40 przez Miros, łącznie zmieniany 1 raz.
Miros
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 770
- Rejestracja: 03 gru 2008, 22:44
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2007
- Moje auto: S6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Konin/wlkp
- Kontakt:
jeśli brak jest śladów w VCDS - sprawdź w kolejności:
1) kabelki od multifunkcji i wtyczki pod poduszką,
2) guziki od multifunkcji
3) sterownik kierownicy i jego wtyczki
4) sterownik MMI
sprawdzanie przeprowadzasz następująco: zastępujesz daną część inną
pozdr
_TMr
1) kabelki od multifunkcji i wtyczki pod poduszką,
2) guziki od multifunkcji
3) sterownik kierownicy i jego wtyczki
4) sterownik MMI
sprawdzanie przeprowadzasz następująco: zastępujesz daną część inną

pozdr
_TMr
Wykonane mody
:
C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak

C6:
- lustreko fotochrom
- bixenony (+AFS) z poziomowaniem i zmywaniem, LED
- MMI High, Navi, BT, TV, DVD, AMI
- elektryczne stołki
- parktronic plus
- ogrzewanie postojowe
- ori kamerka cofania
- TPMS
C7:
- ori kamerka, ori hak
- stifii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Na moje tak samo . Zła aktualka softu.. Powinieneś zauktualizować do 5150 i na to wrzucić nakładke pl bo jest ta sama wersja. A po wrzuceniu 5570 część kodowan i adaptacji się kasuje. Ja tak miałem i tez mi przyciski nie chodziły. Ale po wrzuceniu odpowiedniej wersji i wbiciu poprawnych kodowań wszystko działa.
Dzięki panowie za zainteresowanie się tym tematem
, dzisiaj zrobiłem taki test, wykasowalem wszystkie błędy VCDS-em i właczylem kilkakrotnie silnik, i jak mi sie pojawiło uszkodzenie ( brak sterowania z kierownicy multi ) to ponownie sprawdziłem błedy i pojawiły mi sie takie rzeczy: (Nadmienię jeszcze, że jak nie działa multifunkcja to nie działa też wyświetlanie na wyświeetlaczu MMI regulacji klimatronika i sensor dzeszczu )--a ciekawostką jest to, że wystarczy zrobić restart MMI i wszystko wraca do normy!?
Address 07: Control Head Labels: 4F0-910-7xx-07-H.lbl
Part No SW: 4F0 910 732 S HW: 4E0 035 729
Component: Interfacebox H43 5150
Revision: 00000000 Serial number: 350GK047524605
Coding: 0000302
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 336E1D926D6F7E84
Part No: 4F0 910 609 E
Component: Bedienteil MMIC6H07 0050
5 Faults Found
01327 - Control Module for Parking Aid (J446)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 28
Reset counter: 55
Mileage: 192166 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.12
Time: 15:59:22
01320 - Control Module for Climatronic (J255)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 4
Reset counter: 55
Mileage: 192231 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.13
Time: 16:00:34
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 3
Reset counter: 54
Mileage: 192167 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.12
Time: 16:00:38
Freeze Frame:
Bin. Bits: 01
00457 - Control Module for Network (J519)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 54
Mileage: 192281 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.13
Time: 20:34:50
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 54
Mileage: 192281 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.13
Time: 20:34:50
Może teraz to coś rozjaśni????
Pozdrawiam!

Address 07: Control Head Labels: 4F0-910-7xx-07-H.lbl
Part No SW: 4F0 910 732 S HW: 4E0 035 729
Component: Interfacebox H43 5150
Revision: 00000000 Serial number: 350GK047524605
Coding: 0000302
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 336E1D926D6F7E84
Part No: 4F0 910 609 E
Component: Bedienteil MMIC6H07 0050
5 Faults Found
01327 - Control Module for Parking Aid (J446)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 28
Reset counter: 55
Mileage: 192166 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.12
Time: 15:59:22
01320 - Control Module for Climatronic (J255)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 4
Reset counter: 55
Mileage: 192231 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.13
Time: 16:00:34
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 3
Reset counter: 54
Mileage: 192167 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.12
Time: 16:00:38
Freeze Frame:
Bin. Bits: 01
00457 - Control Module for Network (J519)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 54
Mileage: 192281 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.13
Time: 20:34:50
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 54
Mileage: 192281 km
Time Indication: 0
Date: 2011.03.13
Time: 20:34:50
Może teraz to coś rozjaśni????
Pozdrawiam!
Miros
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kolego mam dokładnie taki sam problem jak Ty, ja mam wgrany soft 5150 i nigdy wcześniej nie miałem nowszego, a ten 5150 mam wgrany pl język. Mam czasem brak sterowania w kierownicy po odpaleniu auta - zazwyczaj rano po nocnym postoju. w ciągu dnia jest ok.
Pomaga rano restart MMI po odpaleniu auta, lub ponowne jego odpalenie.
czy ktoś rozwiązał ten problem?
Może zmiana w zielonym menu wybranej opcji pomoże? tam są opcje o opóźnieniu włączeniu mmi? Bo czas wyświetlania ekranu startowego jest może gdzieś tu trzeba pogrzebać?
Pomaga rano restart MMI po odpaleniu auta, lub ponowne jego odpalenie.
czy ktoś rozwiązał ten problem?
Może zmiana w zielonym menu wybranej opcji pomoże? tam są opcje o opóźnieniu włączeniu mmi? Bo czas wyświetlania ekranu startowego jest może gdzieś tu trzeba pogrzebać?
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Czy problem występuje cały czas czy tylko tak jak są napisane posty raczej zimą ?
Jaki jest stan akumulatora ? Czy VCDS pokozłuje jakieś błędy typu :
"Częściowe odłączanie odbiorników energii elektrycznej; aktywne"
"Prąd spoczynkowy poziom 3 " itd.
Podczas rozruchu cały prąd idzie na rozrusznik i przy słabym aku może wystąpić niedobór na innych sterownikach co się objawia najczęściej błędami z brakiem komunikacji.
Kolejna rzecz, że przy słabym aku zarządca energii odcina sterowniki żeby zapewnić bezproblemowy rozruch silnika, po rozruchu i podładowaniu włącza je z powrotem.
Jaki jest stan akumulatora ? Czy VCDS pokozłuje jakieś błędy typu :
"Częściowe odłączanie odbiorników energii elektrycznej; aktywne"
"Prąd spoczynkowy poziom 3 " itd.
Podczas rozruchu cały prąd idzie na rozrusznik i przy słabym aku może wystąpić niedobór na innych sterownikach co się objawia najczęściej błędami z brakiem komunikacji.
Kolejna rzecz, że przy słabym aku zarządca energii odcina sterowniki żeby zapewnić bezproblemowy rozruch silnika, po rozruchu i podładowaniu włącza je z powrotem.
Oryginalna pełna opcja S-Line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wydaje się mi, że raczej zimą. Ale głowy uciąć nie dam, bo w zimowym okresie jestem bardzo wyczulony
Restart mmi pomaga, albo jazda i późniejsze ponowne odpalenie.
Oglądam filmy na youtube i jest różnie tak 50/50 u jednych gaśnie, a u innych nie.
Akumulator jest roczny, 110Ah, 920A prądu rozruchowego ma kopa.
MMI pokazuje 100% naładowania akumulatora.
Faktycznie czasem wywala błędy, ciekawe czy to moduł zarządzania energią przy starcie je odcina, a później właśnie objawia się to brakiem sterowania w kierownicy?
4 Faults Found:
01327 - Control Module for Parking Aid (J446)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 2
Reset counter: 64
Mileage: 215452 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.30
Time: 07:00:58
00457 - Control Module for Network (J519)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 64
Mileage: 215485 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.31
Time: 09:28:29
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 64
Mileage: 215485 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.31
Time: 09:28:29
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 64
Mileage: 215485 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.31
Time: 09:28:29
Freeze Frame:
Bin. Bits: 01
[ Dodano: 2016-01-09, 15:32 ]
Akumulator mam roczny, bosch s5. I teraz jak go podładowałem to tego problemu nie ma.
Przed ładowaniem pokazywało 100% naładowania tak jak i teraz po ładowaniu, ale przed ładowaniem światła gasły i mmi tak jakby startowało na nowo.
Teraz po ładowaniu światła tylko delikatne mają mrugniecie, ale świecą, mmi się nie resetuje czyli nie uruchamia ponownie, a delikatnie wygasza i w ułamek sekundy wraca. Wiem były mrozy -15*C, ale to raczej nie jest usprawiedliwienie. Te akumulatory wg. norm przy -18*C powinny działać i mieć kopa bez zająknięcia.
Teraz się zastanawiam i pewnie tak jest, że podczas rozruchu kiedy się wszystko zawiesza może być winny akumulator. Na 100% spada mu ostro napięcie i elektronika głupieje - resetuje się i zawiesza przez te spadki.
Na dniach będę obserwował jak to się zachowuje i jakie napięcie trzyma po 2-3 dni jazdy i jakie napięcie ma podczas kręcenia rozrusznikiem, ale zaczynam wątpić w Bosch S5...
Ładowanie mam jak reszta tj. 13,95-14,00V I wychodzi, że w tym aucie tak być powinno.

Restart mmi pomaga, albo jazda i późniejsze ponowne odpalenie.
Oglądam filmy na youtube i jest różnie tak 50/50 u jednych gaśnie, a u innych nie.
Akumulator jest roczny, 110Ah, 920A prądu rozruchowego ma kopa.
MMI pokazuje 100% naładowania akumulatora.
Faktycznie czasem wywala błędy, ciekawe czy to moduł zarządzania energią przy starcie je odcina, a później właśnie objawia się to brakiem sterowania w kierownicy?
4 Faults Found:
01327 - Control Module for Parking Aid (J446)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 2
Reset counter: 64
Mileage: 215452 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.30
Time: 07:00:58
00457 - Control Module for Network (J519)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 64
Mileage: 215485 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.31
Time: 09:28:29
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 64
Mileage: 215485 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.31
Time: 09:28:29
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 64
Mileage: 215485 km
Time Indication: 0
Date: 2015.12.31
Time: 09:28:29
Freeze Frame:
Bin. Bits: 01
[ Dodano: 2016-01-09, 15:32 ]
Akumulator mam roczny, bosch s5. I teraz jak go podładowałem to tego problemu nie ma.
Przed ładowaniem pokazywało 100% naładowania tak jak i teraz po ładowaniu, ale przed ładowaniem światła gasły i mmi tak jakby startowało na nowo.
Teraz po ładowaniu światła tylko delikatne mają mrugniecie, ale świecą, mmi się nie resetuje czyli nie uruchamia ponownie, a delikatnie wygasza i w ułamek sekundy wraca. Wiem były mrozy -15*C, ale to raczej nie jest usprawiedliwienie. Te akumulatory wg. norm przy -18*C powinny działać i mieć kopa bez zająknięcia.
Teraz się zastanawiam i pewnie tak jest, że podczas rozruchu kiedy się wszystko zawiesza może być winny akumulator. Na 100% spada mu ostro napięcie i elektronika głupieje - resetuje się i zawiesza przez te spadki.
Na dniach będę obserwował jak to się zachowuje i jakie napięcie trzyma po 2-3 dni jazdy i jakie napięcie ma podczas kręcenia rozrusznikiem, ale zaczynam wątpić w Bosch S5...

Ładowanie mam jak reszta tj. 13,95-14,00V I wychodzi, że w tym aucie tak być powinno.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 29
- Rejestracja: 10 lut 2014, 02:35
- Lokalizacja: Milanówek
witam,
problemik mam i ja, nie działa nic z multifuncji i nie działają manetki f1.
Jakiś błąd wyskakuje, ale nie wiem dokładnie jaki bo nie mam teraz dostępu do
logów. Nie pomaga resetowanie mmi, przyciski są martwe. Jest to nowy nabytek
i jegomość powiedział, że mechanik mu to sprawdzał i że taśma jest walnięta i mi
podesłał cała część czyli manetki z taśmą. Czy przy usterce mechanicznej, może
być to spowodowane uszkodzeniem tejże taśmy? 4E0 953 541 B
problemik mam i ja, nie działa nic z multifuncji i nie działają manetki f1.
Jakiś błąd wyskakuje, ale nie wiem dokładnie jaki bo nie mam teraz dostępu do
logów. Nie pomaga resetowanie mmi, przyciski są martwe. Jest to nowy nabytek
i jegomość powiedział, że mechanik mu to sprawdzał i że taśma jest walnięta i mi
podesłał cała część czyli manetki z taśmą. Czy przy usterce mechanicznej, może
być to spowodowane uszkodzeniem tejże taśmy? 4E0 953 541 B
Hej, jako iż ostatnio mam podobny problem, czy ktoś do tego doszedł dlaczego tak się dzieje? U mnie zaczęło się tak robić w momencie jak jeden z czujników parkowania zaczął szaleć, czasem jak jade i wrzucam wsteczny to od razu mam pisk, że w coś dobijam i dodatkowym objawem jest właśnie brak reakcji z przycisków na kierownicy.