Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] 2.5 afb wymiana tłoka

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jaro1976
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 16 sty 2010, 20:17
Lokalizacja: Gdynia

[ A6 C5] 2.5 afb wymiana tłoka

Post autor: jaro1976 » 14 mar 2011, 21:03

witam


1. Poszykuje opisu jak wymienić s tłok,(jak sie do niego dobrać i jakie momenty dokręcenia śrób) mam do wymiany t łok nr. 4. z przyczyn jak niżej

Obrazek


Dzieki z góry

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 15 mar 2011, 23:16

tak jak pisał oli80, ale przed demontażem misy będziesz musiał odkręcić z wewnętrznego mocowania drążek stabilizacyjny, przy łacznikach wystarczy tylko poluzować żeby spokojnie można było go opuścić, następnie odkręcasz dolną misę i zostaje jeszcze do demontażu pompa oleju i wałki balansowe-po tych czynnościach do korbowodu z 4 cylindra będziesz miał dostęp (dobrze ze to 4 cylinder bo przy 2,3,5,6 cylindrze miałbyś z dołu zdecydowanie więcej roboty <lol> ) nie zapomnij ze wałki balansowe tez się ustawia na znaki tzn blokadę
-tu masz lekturę na ten temat
https://a6klub.pl/a6-c5-25tdi-afb-uszczelki-miski-olejowej-vt9914,30.htm

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 16 mar 2011, 07:06

piotrek1204 A jak nie ustawi się pompy oleju według wskazówek to coś się stanie? Mój kumpel robił silnik i raczej nie ustawiał pompy oleju wiem bo byłem przy tym jak ją montował i niby auto chodzi i nic się nie dzieje <mysli>

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 16 mar 2011, 12:11

dawid77, pompa oleju nie ma znaczenia tylko wałki ustawiasz <okok>

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 16 mar 2011, 18:39

piotrek1204 pisze:dawid77, pompa oleju nie ma znaczenia tylko wałki ustawiasz <okok>

Kurde piotrek 1204 pytałem kumpla czy ustawiał te wałki no i lipa twierdzi że nie i się wystraszył czy coś się nie rozwali
może coś się stać? Dobrze wiedzieć o takich rzeczach sam mam zamiar robić silnik.

piotrek1204
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 03 maja 2010, 17:23
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: piotrek1204 » 16 mar 2011, 19:22

dawid77, proponowałbym jak najszybsze ustawienie wałków zgodnie ze znakami
czyli w naszym przypadku blokadą.

Wałki balansowe, jak nazwa wskazuje, odpowiadają za równą pracę silnika , a właściwie za to aby nie drgał on za mocno podczas pracy na wolnych obrotach (jedni zwą to też kulturą),
w przypadku złego ustawienia przyśpieszy to zużycie zawieszenia silnika, poza tym ciężko powiedzieć jakie będą dalsze następstwa, wszystko może drżeć ponad miarę i mieć tendencje do rozkręcania się.

Zrób z tym porządek jak najszybciej <nerwus>

lektura i jedziesz ;)

https://a6klub.pl/a6-c5-25tdi-afb-uszczelki-miski-olejowej-vt9914,30.htm

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 16 mar 2011, 19:31

Super dzięki za wyjaśnienie działania i ustawienia :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja