[A6 C4] Dziwny problem z ABS'em
[A6 C4] Dziwny problem z ABS'em
Witam kolegów.
Po dłuższym czasie postanowiłem jednak napisać posta, przeczytałem kilka postów o awariach absu ale C5 to inna bajka, o c4 nie ma wiele, a po zastosowaniu się do wszystkich wskazówek problem dalej ten sam.
Otóż do rzeczy: Już po kupnie mojej Audi (100 C4 92') był problem z ABS, mianowicie przy toczeniu sie przy prędkości ok. 10-15km/h zapala się kontrolka ABS i jednocześnie przestaje działać, po 2-krotnym tyknięciu wyłącznikiem ABS kontrolka gaśnie i ABS działa, ale nie do końca... Przy każdej prędkości ABS działa poprawnie (wyratował mnie z poślizgu przy ok. 90km/h) na śniegu również przy hamowaniu auto słucha się kierowcy, jednak nawet wtedy, kiedy koła nie mają poślizgu przy prędkości ok 15-20km/h zaczyna odbijać pedał hamulca tak jakby koła miały poślizg mimo że nic takiego się nie dzieje. Przy w miarę normalnym (dynamicznym) ruszaniu z miejsca ABS wogóle się nie zapala (tylko przy np. toczeniu się). Nie jestem odosobniony z tą usterką, bo spotkałem się w ostatnim czasie z podobną sytuacją w 2 innych autach.
Wymieniłem lewy przegub, w prawym wyczyściłem te rowki z syfu który w nich siedział, całą kratownice wkoło wyczyściłem papierem ściernym, z tyłu to samo, na piastach wyczyściłem rowki, wszystkie 4 czujniki. Problem dalej został. Ustawiona także cała geometria zawieszenia. Bez rezultatu. Mam co prawda urwany jeden kabelek od klocków ale wtyczka jest wypięta (kable sie nie zwierają) ale sądze, że to nie ma wpływu.
Gdzie mogę dalej szukać przyczyny? Czy można jakoś sprawdzić czujniki? Kilkakrotnie próbowałem połączyć się z ABS vagiem, niestety bez rezultatu. Z silnikiem łączy się bez problemu, ABS nie odpowiada.
Założyłem ostatnio zegarki z A6, cały czas migała kontrolka od hamulca (czerwona) i świeci ABS (żółta), nie reagowała na klikanie wyłącznikiem ABS, świeciła się cały czas, po przekładce spowrotem moich zegarów sytuacja taka jak na początku.
Czy ktoś ma jakieś pomysły? Ew. zna ktoś kogoś w okolicy, kto spróbował by się połączyć z moim absem jakimś bardziej specjalistycznym urządzeniem od vagcoma żeby sprawdzić jaki błąd tam siedzi? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi w temacie. Pozdrawiam, Mariusz.
Po dłuższym czasie postanowiłem jednak napisać posta, przeczytałem kilka postów o awariach absu ale C5 to inna bajka, o c4 nie ma wiele, a po zastosowaniu się do wszystkich wskazówek problem dalej ten sam.
Otóż do rzeczy: Już po kupnie mojej Audi (100 C4 92') był problem z ABS, mianowicie przy toczeniu sie przy prędkości ok. 10-15km/h zapala się kontrolka ABS i jednocześnie przestaje działać, po 2-krotnym tyknięciu wyłącznikiem ABS kontrolka gaśnie i ABS działa, ale nie do końca... Przy każdej prędkości ABS działa poprawnie (wyratował mnie z poślizgu przy ok. 90km/h) na śniegu również przy hamowaniu auto słucha się kierowcy, jednak nawet wtedy, kiedy koła nie mają poślizgu przy prędkości ok 15-20km/h zaczyna odbijać pedał hamulca tak jakby koła miały poślizg mimo że nic takiego się nie dzieje. Przy w miarę normalnym (dynamicznym) ruszaniu z miejsca ABS wogóle się nie zapala (tylko przy np. toczeniu się). Nie jestem odosobniony z tą usterką, bo spotkałem się w ostatnim czasie z podobną sytuacją w 2 innych autach.
Wymieniłem lewy przegub, w prawym wyczyściłem te rowki z syfu który w nich siedział, całą kratownice wkoło wyczyściłem papierem ściernym, z tyłu to samo, na piastach wyczyściłem rowki, wszystkie 4 czujniki. Problem dalej został. Ustawiona także cała geometria zawieszenia. Bez rezultatu. Mam co prawda urwany jeden kabelek od klocków ale wtyczka jest wypięta (kable sie nie zwierają) ale sądze, że to nie ma wpływu.
Gdzie mogę dalej szukać przyczyny? Czy można jakoś sprawdzić czujniki? Kilkakrotnie próbowałem połączyć się z ABS vagiem, niestety bez rezultatu. Z silnikiem łączy się bez problemu, ABS nie odpowiada.
Założyłem ostatnio zegarki z A6, cały czas migała kontrolka od hamulca (czerwona) i świeci ABS (żółta), nie reagowała na klikanie wyłącznikiem ABS, świeciła się cały czas, po przekładce spowrotem moich zegarów sytuacja taka jak na początku.
Czy ktoś ma jakieś pomysły? Ew. zna ktoś kogoś w okolicy, kto spróbował by się połączyć z moim absem jakimś bardziej specjalistycznym urządzeniem od vagcoma żeby sprawdzić jaki błąd tam siedzi? Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi w temacie. Pozdrawiam, Mariusz.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
rubik..., co nie znaczy, że tak ma własnie być. Dla mnie ABS nie jest niczym złym, kiedy go nie chce zawsze mogę go wyłaczyć, ale kiedy czuje sie niepewnie chciałbym żeby działał bez zarzutu, zresztą to brzęczenie pedału przy dochamowywaniu mnie denerwuje.
Ktoś ma jakieś pomysły?
Ktoś ma jakieś pomysły?
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
Podłacze sie temat był wałkowany
a6-c4-20-16v-q-problem-z-abs-i-eds-vt28933.htm
Jednak też ciągle walcze
Ponoć przyczyną są zle ustawione czujniki ABS-u
Ja już nawet pompe abs wymieniłem itd.
DJ_Mouse, co do kabelków od klocków to one prawidłowo powinny być ze sobą połączone bo jak są rozł. to brak przejścia powoduje zapalenie sie kontrolki od klocków .
Czujniki Abs mają linie wybite na tych plastikach które są odniesieniem do poprawnego ustawienia
Linie muszą być równolegle ustawione do piasty ( czyli zębatek abs) tak mi tłumaczył koleś , ja walczyłem z tym i niestety nie podołałem , umówiłem sie na ustawienie czujników zobaczymy czy da jakiś efekt
Jak by co to sie pochwale .
a6-c4-20-16v-q-problem-z-abs-i-eds-vt28933.htm
Jednak też ciągle walcze
Ponoć przyczyną są zle ustawione czujniki ABS-u
Ja już nawet pompe abs wymieniłem itd.
DJ_Mouse, co do kabelków od klocków to one prawidłowo powinny być ze sobą połączone bo jak są rozł. to brak przejścia powoduje zapalenie sie kontrolki od klocków .
Czujniki Abs mają linie wybite na tych plastikach które są odniesieniem do poprawnego ustawienia
Linie muszą być równolegle ustawione do piasty ( czyli zębatek abs) tak mi tłumaczył koleś , ja walczyłem z tym i niestety nie podołałem , umówiłem sie na ustawienie czujników zobaczymy czy da jakiś efekt
Jak by co to sie pochwale .
No ja próbowałem "ruszyć" chociaż te czujniki ale bez skutku. Szczerze mówiąc nie sprawdzałem jak są one ustawione, ale z tego co pamiętam w naszych C4 czujniki od spodu mają wygląd kapsla, czyli są płaskie, w VW passatach czy golfach faktycznie są 2 równoległe blaszki, które są skierowane prostopadle do koronki ABS'u a przy wymianie przegubu w mojej C4 nic takiego nie zauważyłem.
leonulim, daj znać, czy coś poprawi się po ustawianiu tych czujników u Ciebie, bo nie mogę sobie dać z tym rady..
leonulim, daj znać, czy coś poprawi się po ustawianiu tych czujników u Ciebie, bo nie mogę sobie dać z tym rady..
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
a6-c4wahacz-howto-wymiana-wahacza-vt10360.htm
Tutaj widać jak jest ustawiony czujnik abs na drugim zdjęciu
Tutaj widać jak jest ustawiony czujnik abs na drugim zdjęciu

Kurde chyba nie znajdę w tym tygodniu czasu żeby tam zajrzeć, ale nie wydaje mi się, żeby ustawienie czujników miało aż tak istnotną różnice, w całej grupie VW czujniki są przykręcane w jednej pozycji i nie ma możliwości ustawienia ich inaczej, pod spodem czujnik faktycznie ma 2 blaszki czujnika i między nimi rdzeń, a u nas z tego co pamiętam w C4 czujnik jest płaski i okrągły, no i nie ma żadnych znaczników jak powinno się ten czujnik ustawić.
Będe z tym działał w przyszłym tygodniu, zrobię kilka zdjęć i postaram się napisać czy przyniosło to jakieś efekty....
Będe z tym działał w przyszłym tygodniu, zrobię kilka zdjęć i postaram się napisać czy przyniosło to jakieś efekty....
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Dokładnie ten sam tekst słyszałem jak wróciłem po wymianie łożyska do zakładu. 'Zawsze poprostu wkłądaliśmy i było ok'. Sam do tego doszedłem przez odpowiednie ustawienie tego czujnika, MA TO ZNACZENIEDJ_Mouse pisze: nie wydaje mi się, żeby ustawienie czujników miało aż tak istnotną różnice, w całej grupie VW czujniki są przykręcane w jednej pozycji i nie ma możliwości ustawienia ich inaczej,

