[A6 C5]problem chyba z czujnikiem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 11:28
- Lokalizacja: irlandia
[A6 C5]problem chyba z czujnikiem
witam wszystkich otoz kontrolka od temperatury wody nie chodzi mi caly czas jest na 60 stopni nie wiem co jest do wymiany podejrzewam ze czujnik ale gdzie moge go znalezc i czy sam dam rade wymienic prosze o pomoc audi mam dopiero 6 dni pozdrawiam
stosuj tagi
stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2008, 01:25 przez tomaszrudas, łącznie zmieniany 1 raz.
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
możesz sprawdzić za pomocą Vaga ile ma temperatury silnik lub na climatronicu (jest taka opcja) i jeszcze jedno >możesz mieć czujnik walnięty ,albo termostat ,ewentualnie jak się okaże termostat to kup go w serwisie ,kosztuje minimalnie drożej niż w motoryzacyjnym,a masz pewność ze będzie działał prawidłowo
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Tomaszrudas widzę, że masz całe auto do przeglądu po zakupie bo wszędzie ciebie pełno Co do tego "problemu" to są najczęściej dwie opcje - masz padnięty przepływomierz lub (najczęściej) czujnik G62/G2 (w twoim motorku obydwa są w jednym). Ten czujnik przekazuje dane na wskaźnik temeratury na twojej desce rozdzielczej, ale i również przesyłane są do komputera sterującego pracą wtrysków (to tak bardzo prosto i ogólnie powiedziane, abyś zrozumiał o co chodzi). Należałoby zacząć od wymiany czujnika (ori zielony, najlepiej jak nabędziesz w ASO Audi). Wymienisz go sam. Jeżeli się zdecydujesz to mogę udzielić Tobie pełnej instrukcji co, gdzie i jak Jeżeli po wymianie dalej będzie występował problem to pozostaje przepływomierz do wymiany.
Pocieszę, że w 90 % kończy się na wymianie G62, bo posiadają "wadę" (rdzewienie pozłacanych/złotych pinów w miejscach połączenia w czujniku). Czujnik nie jest drogi, oczywiście powinieneś kupić razem z oringiem.
pozdr.
Paweł
ps. Kolego a czy wiesz coś w temacie rozrządu, kiedy był wymieniany i co było robione? Pytam, bo wg. mnie twój przebieg wskazuje, że masz już czas na wymianę i to teraz !
Co do zakresu oraz kosztów to nie w tym temacie, ale nie igraj z tym przy tym silniczku. A wtedy też jest wymiana przepływomierza i połowy silnika
Pocieszę, że w 90 % kończy się na wymianie G62, bo posiadają "wadę" (rdzewienie pozłacanych/złotych pinów w miejscach połączenia w czujniku). Czujnik nie jest drogi, oczywiście powinieneś kupić razem z oringiem.
pozdr.
Paweł
ps. Kolego a czy wiesz coś w temacie rozrządu, kiedy był wymieniany i co było robione? Pytam, bo wg. mnie twój przebieg wskazuje, że masz już czas na wymianę i to teraz !
Co do zakresu oraz kosztów to nie w tym temacie, ale nie igraj z tym przy tym silniczku. A wtedy też jest wymiana przepływomierza i połowy silnika
2.5 TDI AYM 2002
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 23
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 11:28
- Lokalizacja: irlandia
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
to jest na tym forum :RomanS pisze:A jak to konkretnie zrobić na climatronicu ?krzycho0110 pisze:możesz sprawdzić za pomocą Vaga ile ma temperatury silnik lub na climatronicu (jest taka opcja)
dload.php?action=file&id=18
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
krzycho0110, dzieki Ci wielkie , szkoda, że ne moge Ci przyznać "pomógł".
Pytanie, czy odczytana na climatronicu temperatura chłodzenia silnika to ta którą czujnik temperatury "daje" na wskaźnik, czy ta która otrzymuje komputer :?:
(Wolałbym aby to drugie bo wskaźnik przy nowym termostacie szybko dochodzi do 90 oC i potem trzyma, więc ze wskazaniami na desce jest chyba OK, podejrzewam za to, że komp otrzymuje niewłaściwe wartości).
Wiesz może która to z tych wartości jest wyświetlana na climatronicu ?
Pytanie, czy odczytana na climatronicu temperatura chłodzenia silnika to ta którą czujnik temperatury "daje" na wskaźnik, czy ta która otrzymuje komputer :?:
(Wolałbym aby to drugie bo wskaźnik przy nowym termostacie szybko dochodzi do 90 oC i potem trzyma, więc ze wskazaniami na desce jest chyba OK, podejrzewam za to, że komp otrzymuje niewłaściwe wartości).
Wiesz może która to z tych wartości jest wyświetlana na climatronicu ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
krzycho0110, no wiec porównalem, tylko dziwne to jakieś. Temperatura silnika ruszyła od 60 stopni i tyle na wskaźniku było (bo to minimum). Na poczatku równo rosło, potem coraz większe rozbiezności. Wskazówka stanęła na 90 stopni i stoi równo, na climatronicu natomiast stanęło na 72 stopni i też stoi. To dla kodu 51.
Natomiast inne kody to z reguły bzdura totalna. Np. temp. na zewnatrz 90 stopni a wewnatrz 0 (zero), itp. To na prawym wyswietlaczu. Na lewym natomiast wartosci od "-0" do "4". Co to oznacza :?: Predkość jazdy z kolei to (na postoju) przerzucanie ciągłe wartości liczbowych (bynajmniej nie zerowych )
Te kody chyba niestety nie są od climatronika dwustrefowego z A6C5. :?: :roll:
Natomiast inne kody to z reguły bzdura totalna. Np. temp. na zewnatrz 90 stopni a wewnatrz 0 (zero), itp. To na prawym wyswietlaczu. Na lewym natomiast wartosci od "-0" do "4". Co to oznacza :?: Predkość jazdy z kolei to (na postoju) przerzucanie ciągłe wartości liczbowych (bynajmniej nie zerowych )
Te kody chyba niestety nie są od climatronika dwustrefowego z A6C5. :?: :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Z dzisiejszych obserwacji: wartość kodu 51 (temp. chłodzenia silnika) zmienia sie gdy zmieniałem nastawy temperatury climatronica. I tak np. przy temp. na zegarach cały cas równo 90, temperatury nastawione na 20 oC to wartość kodu jest 90. Zmieniam temp na 19 oC i wartość kodu jest 81.
Gdy w drugą stronę tzn. podwyższam temperaturę na klimie o 1 oC to wartość 51 wskakuje na 06 i potem jak klima podnosi temp w aucie to przeskakuje na 05, 04....aż na 00.
Tak że wygląda to jakby na temperaturę cieczy chłodzącej ale nie w silniku tylko jakby branej przez klimę do ogrzewania.
Gdy w drugą stronę tzn. podwyższam temperaturę na klimie o 1 oC to wartość 51 wskakuje na 06 i potem jak klima podnosi temp w aucie to przeskakuje na 05, 04....aż na 00.
Tak że wygląda to jakby na temperaturę cieczy chłodzącej ale nie w silniku tylko jakby branej przez klimę do ogrzewania.
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga