[ A6 C5] Wymiana licznika na FIS i problemy z tym związane
[ A6 C5] Wymiana licznika na FIS i problemy z tym związane
Witam serdecznie.
Chciałem zmienić w swoim Audi A6 C5 licznik a taki z FISem.
Moje auto to:
A6 C5, rocznik 97 - licznik nie VDO (biały z tyłu) - silnik 1.8T AEB, skrzynia manual.
Dawca licznika:
A6 C5, rocznik 2000 - licznik VDO - silnik 2.8 benzyna, skrzynia multitronik (na pewno automat). Nr 4B0 920 932 L ver. D12
Trafił mi się idealny więc kupiłem. Kiedyś w poprzednim Audi - A4, również zakładałem licznik z FISem ale tam immo było poza licznikiem (95 rok) a licznik był od benzyny z taką samą skrzynią biegów. Wszystko poszło bez problemów więc obiecałem sobie że i w nowym Audi przełoże licznik na taki z komputerem.
Tutaj miało być pięknie jak poprzednio. Myślałem że przekoduje silnik z 6 na 4 cylindry a skrzynie poprzez kodowanie z automatu na manual. Jak z liczbą cylindrów sobie poradzę tak ze skrzynią okazuje się że nie.
Jak to ugryzc? Czy moge wgrac wsad od licznika VDO z tego samego rocznika jednak od jakiegos manuala co wiąże się z wsadem o innym nr?
Druga sprawa to problem z samym licznikiem. Kupiłem go bez kodu PIN. Posiadam Vag Tacho więc chciałem zobaczyć czy uda mi się go odczytać. Wybrałem licznik VDO C5 i po kilku probach polaczenia licznik zgasł. Podejrzewam że wysypał się wsad więc jest okazja zrobić to za jednym zamachem.
Nie wiem jednak od czego się zabrać. Na co zwracać uwagę przy szukaniu odpowiedniego wsadu.
Ewentualnie czy ktoś na podstawie ori wsadu, który odpłatnie ściągnąłem z sieci bo jak na złość nie mogłem nigdzie znaleźć wsadu do tego licznika, mógłby odczytać z niego immo PIN i zmienić skrzynię biegów z automatycznej na manualną. Co radzicie?
Z góry dziękuje za pomoc i zainteresowanie.
Chciałem zmienić w swoim Audi A6 C5 licznik a taki z FISem.
Moje auto to:
A6 C5, rocznik 97 - licznik nie VDO (biały z tyłu) - silnik 1.8T AEB, skrzynia manual.
Dawca licznika:
A6 C5, rocznik 2000 - licznik VDO - silnik 2.8 benzyna, skrzynia multitronik (na pewno automat). Nr 4B0 920 932 L ver. D12
Trafił mi się idealny więc kupiłem. Kiedyś w poprzednim Audi - A4, również zakładałem licznik z FISem ale tam immo było poza licznikiem (95 rok) a licznik był od benzyny z taką samą skrzynią biegów. Wszystko poszło bez problemów więc obiecałem sobie że i w nowym Audi przełoże licznik na taki z komputerem.
Tutaj miało być pięknie jak poprzednio. Myślałem że przekoduje silnik z 6 na 4 cylindry a skrzynie poprzez kodowanie z automatu na manual. Jak z liczbą cylindrów sobie poradzę tak ze skrzynią okazuje się że nie.
Jak to ugryzc? Czy moge wgrac wsad od licznika VDO z tego samego rocznika jednak od jakiegos manuala co wiąże się z wsadem o innym nr?
Druga sprawa to problem z samym licznikiem. Kupiłem go bez kodu PIN. Posiadam Vag Tacho więc chciałem zobaczyć czy uda mi się go odczytać. Wybrałem licznik VDO C5 i po kilku probach polaczenia licznik zgasł. Podejrzewam że wysypał się wsad więc jest okazja zrobić to za jednym zamachem.
Nie wiem jednak od czego się zabrać. Na co zwracać uwagę przy szukaniu odpowiedniego wsadu.
Ewentualnie czy ktoś na podstawie ori wsadu, który odpłatnie ściągnąłem z sieci bo jak na złość nie mogłem nigdzie znaleźć wsadu do tego licznika, mógłby odczytać z niego immo PIN i zmienić skrzynię biegów z automatycznej na manualną. Co radzicie?
Z góry dziękuje za pomoc i zainteresowanie.
To jakas sprawdzona informacja czy Ci sie zdaje?kkarol pisze:mozesz miec problem - ten licznik z 2000 roku jest juz na canie i prawdopodobnie ma nowsze immo ktorego nie sparujesz ze swoim komputerem.
W samochodzie bylo radio, symphony I, a to nie jest po CANie, na wyswietlaczu (FISie) normalnie wyswietlalo RDS.
Czy podlaczajac pod VAG bede mial jakies info odnosnie tego jakie tam siedzi immo?
jesli w numerze licznika jest 920 to licznik jest na canie, a 2000 rok moga byc 2 rodzaje immo - pewien na 100% nie jestem.
tu masz troche wsadow do 4d0 920
kombinuj
http://hotfile.com/dl/110063588/77c8faa/yy.zip.html
tu masz troche wsadow do 4d0 920
kombinuj
http://hotfile.com/dl/110063588/77c8faa/yy.zip.html
Dzieki wielkie - niestety nie mam programatora - o wgranie bede musial sie prosic ludzi. Najlepiej jakbym znalazl w lodzkim jakiegos naprawde dobrego specjaliste od licznikow - wtedy odplatnie bym podjechal i moze razem cos bysmy zdzialali.kkarol pisze:jesli w numerze licznika jest 920 to licznik jest na canie, a 2000 rok moga byc 2 rodzaje immo - pewien na 100% nie jestem.
tu masz troche wsadow do 4d0 920
kombinuj
http://hotfile.com/dl/110063588/77c8faa/yy.zip.html
Bardzo dziekuje Ci za pomoc. Mam nadzieje ze wgranie wsadu postawi ten licznik. Nr licznika z wsadem zgadza sie co do literki.olo_gsm pisze:dokładnie
Jeszcze raz bardzo Ci dziekuje... a wsad polecam Ci gdzies zapisac - w googlowaniu nie jestem zly a niestety nie moglem go nigdzie znalezc. Dopiero na odplatnej stronie znalazlem. No ale za bledy sie placi... ciesze sie ze tylko takie koszty na ta chwile ponioslem.
A mam jeszcze jedno pytanie do Ciebie... zauwazylem ze w temacie licznikow jestes obcykany. Jest na rynku czesci zamiennych pelno licznikow od 2.5 TDI. Gdybym kupil licznik od diesla, wersja europejska, skrzynia manual - to czy jak przeloze tarcze obrotomierza, licznik przekoduje na 4ro cylindrowa benzyne to wskazania obrotomierza beda poprawne?
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam
Podepnę się do tematu bo widzę że tu się fachowcy wypowiadają. Czy do mojego auta (motor AKE rok modelowy 2003, licznik z tyłu biały, białe podświetlenie) podejdzie licznik z pełnym fisem z roku 1999 też AKE i też białe podświetlenie ale alicznik czarny z tyłu???
Jak go podłączyłem to wyświetlił kontrole płynu, żarówek i innych potem "ok" i pojawił się zasięg na paliwie do przejechania. Dokładnie nie widziałem co jeszcze bo ma walnięty fis i niewiele widać. Chciałbym sobie naszykować ten licznik i potem podmienić ale nie wiem czy to wogule będzie grało. Auto oczywiście zapala i zaraz gaśnie, ale to wiadomo od immo bo niezakodowane. Z przekodowaniem licznika chyba sobie poradzę. Proszę o jakieś info.
Podepnę się do tematu bo widzę że tu się fachowcy wypowiadają. Czy do mojego auta (motor AKE rok modelowy 2003, licznik z tyłu biały, białe podświetlenie) podejdzie licznik z pełnym fisem z roku 1999 też AKE i też białe podświetlenie ale alicznik czarny z tyłu???
Jak go podłączyłem to wyświetlił kontrole płynu, żarówek i innych potem "ok" i pojawił się zasięg na paliwie do przejechania. Dokładnie nie widziałem co jeszcze bo ma walnięty fis i niewiele widać. Chciałbym sobie naszykować ten licznik i potem podmienić ale nie wiem czy to wogule będzie grało. Auto oczywiście zapala i zaraz gaśnie, ale to wiadomo od immo bo niezakodowane. Z przekodowaniem licznika chyba sobie poradzę. Proszę o jakieś info.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
Licznik z 2000 roku nie jest po Canie, ale są inaczej piny rozłożone. Dla przykładu w 97 roku może i raczej nie ma sygnału konsumpcji w niebieskiej kostce 32T na pinie 25 a jest na 1 pinie kostka 20pinowa do wyświetlacza multi funk. Generalnie zgadza się tylko zasilanie
przed 2000r na niebieskiej jest na 19pinie ABS a już po 2000r na 32 jako ESP/TCS
Trochę jest tych różnic, ale wszystko jest do zrobienia. Po canie jest chyba już od 2002.
Są liczniki z 1999r na białym podświetlaniu i one też mają już trzy kostki 32T tak jak po 2000
Wyjątek to pierwsze egzemplarze 1997,1998 i czasami 1999
przed 2000r na niebieskiej jest na 19pinie ABS a już po 2000r na 32 jako ESP/TCS
Trochę jest tych różnic, ale wszystko jest do zrobienia. Po canie jest chyba już od 2002.
Są liczniki z 1999r na białym podświetlaniu i one też mają już trzy kostki 32T tak jak po 2000
Wyjątek to pierwsze egzemplarze 1997,1998 i czasami 1999
Kazdy ma inne zdanie - licznik jest juz naprawiony, FIS idealny i mialem wystawiac go na allegro. Jest do niego PIN immo i bardzo niski przebieg . Fachman ktory mi go stawial stwierdzil tak jak OLO_GSM ze licznik jest po CANie i na 100% ma immo3 (co akurat w ta strone jest podobno do obejscia). Najdziwniejsze jest to, ze kolega ten licznik postawil zwyklym VAG-COMem poprzez program VAG EEPROM. Ja podlaczajac swoj VAG-COM (na USB) nie moge odczytac wsadu. W kazdym badz razie licznik ruszyl.mucia pisze:Licznik z 2000 roku nie jest po Canie, ale są inaczej piny rozłożone. Dla przykładu w 97 roku może i raczej nie ma sygnału konsumpcji w niebieskiej kostce 32T na pinie 25 a jest na 1 pinie kostka 20pinowa do wyświetlacza multi funk. Generalnie zgadza się tylko zasilanie
przed 2000r na niebieskiej jest na 19pinie ABS a już po 2000r na 32 jako ESP/TCS
Trochę jest tych różnic, ale wszystko jest do zrobienia. Po canie jest chyba już od 2002.
Są liczniki z 1999r na białym podświetlaniu i one też mają już trzy kostki 32T tak jak po 2000
Wyjątek to pierwsze egzemplarze 1997,1998 i czasami 1999
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Temat jest taki że licznik już kupiłem okazyjnie z uszkodzonym fisem w takim stopniu ze powinno się go dać naprawić. Ale w kwesti immo, czy jak auto ma immo3 to nie będzie obsługiwoało starszego immo2 ?czy może poprostu będzie można całkiem wyłączyć imobilajzer (auto ma kilka innych zabezpieczeń-uważam że lepszych niż ori immo) W tej chwili mam licznik z 1/2fisa, czy ringi da się przełożyć z mojego 03' do tego z 99'?olo_gsm pisze:2003 = immo3
1999 = immo2
Inna generacja immo, poza tym po lifcie fisy były mniej awaryjne. Szukaj licznika po lifcie ze srebrnymi ringami, a na pewno unikniesz wielu niepotrzebnych kłopotów
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga