[A6 C5 1.9 Tdi] ciężko pali na zimnym i rozłancza turbine
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 mar 2011, 20:21
- Lokalizacja: głogów
[A6 C5 1.9 Tdi] ciężko pali na zimnym i rozłancza turbine
witam mam problem z moja audi ostatnnnnio wymieniałe uszczelkę pod głowicą silnik ajm. po wymianie mechanik powiedział mi że cieżko pali bo ma słabe świece i niemoze złapać temperatury trzeba go troche sponiewierać zeby sie zagrzał przy tych osttnich mrozach komp nie pokazał żadnych błedów a i przy 3500 obrotów na 4 i 5 biegu rozłancza turbine to samo robi przy zimnym silniku kiedy staram się szybko ruszyć przechodzi w stan awaryjny i musze cofnąć kluczyk i wraca turbina. wymieniłm świece, przepływkę i fitr paliwa. Przed naprawą wszystko było ok wywalał płyn kosztowało to mnie 1300 zł czyszczenie glowicy sprawdzenie i szlif, ustawianie pompowtrysków . pytanie czy to jest zespół niesprawnych części zamiennych czy mechanik zapomniał wtykną jakiś wężyk nie chce oddawac mu jeszcze raz auta bo myśle że miał wystarczajonco czasu na zrobienie i sprawdzenie auta 2 tygodnie z szlifiernią może ktoś miał taki przypadek . jutro jade po czujnik temperatury cieczy i paliwa
sprawdz sama turbine,ona jest na tzw.kierownicach,czyli ma ruchome-skretne łopatki.Często jest tak ze jak silnik nie pracuje w pełnych obrotach-bo np jezdzisz oszczędnie lub sobie rozpedzasz auto tylko do 2500 obrotów bo to jest ok na twoje potrzeby to te kierownice sie zapiekaja.I zeby nie wypieprzyło ci oleju i nie zniszczyło turbo to przechodzi ono w stan awaryjny.I to jest najczestsza przyczyna przejscia w stan awaryjny-bezpieczny dla turbo i silnika.Jeszcze na twoim miejscu sprawdził bym czujnik temp inercoolera to tez powoduje tryb awaryjny,oczywiscie zakładam ze masz sprawne
n75
- n18
- przeplywomierz powietrza
tu masz cytat z innego forum na ktorym jestem
![Obrazek]()
zapieczone kiery najłatwiej stwierdzic gdy zlapiesz palcami za sztange od podcisnienia i mocno spróbuj wepchnąc i z powrotem nia wrócić.Ruch powinien być około 2cm jeśli chodzi bardzo ciezko,nie chodzi wogóle badz nie ma tego około 1.5-2.0cm ruchu to masz turbo do czyszczenia patrz rysunek
i dokładnie sprawdz wezyki od podcisnienia te kolo turbo,jak sa nieszczelne to tez bedziesz miał tryb awaryjny
i zobacz o co chodzi z tymi kierownicami,obejrzyj koniecznie
n75
- n18
- przeplywomierz powietrza
tu masz cytat z innego forum na ktorym jestem
kolejnytryb awaryjny - ja miałem u siebie zapieczone kierowniczki w turbosprężarce i jak dodawałem gazu to przy 120km/h samochód wpadał tzn "tryb awaryjny" czyli komputer zmierzył ciśnienie doładowania i osądził ze jest ono za wysokie i aby nie uszkodzić silnika, komputer po prostu odcina Ci turbo i wtedy jedziesz jak maluchem, zero przyspieszenia, samochód rozpędza się jakby chciał a nie mógł, więcej niż 110 to raczej nie pojedziesz. Wtedy należy zatrzymać się, wyłączyć zapłon, włączyć ponownie i wszystko wraca do normy do następnego przeładowania.
foto z forum passat ,ale silniki i turba sa te samejeżeli po odpaleniu odzyskuje moc to auto wpada w tzw.notlauf (tryb awaryjny).komputer odcina dawkę paliwa by nie uszkodzić turbiny.to tak z teorii a z praktyki to jedź na komputer i jesli wywali Ci błąd np.00575 to już mniej więcej wiesz czego możesz się spodziewać - wężyki,zawór n75 lub czyszczenie turbo.przy przepływomierzu auto raczej muli się od poczatku i nie łapie awaryjnego z reguły.bez odczytania błędów to raczej można i ćwiartkę silnika zmienić.podjedź do kogoś kto ma kompa i Ci czytnie błąd - może i na miejscu naprawi.
Mi odcinał przy 120km/h to wymieniłem wężyki - to samo,nie miałem na podmiankę to kupiłem n75 - to samo,pozostało czyszczenie.oddałem w dobre rece i znów cieszę się mocą taka jak wcześniej.
zapieczone kiery najłatwiej stwierdzic gdy zlapiesz palcami za sztange od podcisnienia i mocno spróbuj wepchnąc i z powrotem nia wrócić.Ruch powinien być około 2cm jeśli chodzi bardzo ciezko,nie chodzi wogóle badz nie ma tego około 1.5-2.0cm ruchu to masz turbo do czyszczenia patrz rysunek
i dokładnie sprawdz wezyki od podcisnienia te kolo turbo,jak sa nieszczelne to tez bedziesz miał tryb awaryjny
i zobacz o co chodzi z tymi kierownicami,obejrzyj koniecznie
sprawiedliwie,nie znaczy po równo
było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG
było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 mar 2011, 20:21
- Lokalizacja: głogów
ale powiedz jaki jest problem otworzyc maske na zimnym silniku włozyć reke koło turbo i pociagnac za tzw.sztange.jesli chodzi w miare lekko i w zakresie 1.5-2.0cm to masz pewnośc ze to nie to.Zajmie ci to 5 min i troche pobrudzone palce.A jak to chodzi to sprawdz czujnik w intercoolerze.specjalnie wyszukałem fote zebys wiedział za co pociagnać.A jakie błedy masz na vagu bo tak to mozesz wszystko wymienic i trafisz albo nie.Daj kody z vaga
sprawiedliwie,nie znaczy po równo
było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG
było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 mar 2011, 20:21
- Lokalizacja: głogów
sprawdziłem sztange chodzi ale dzisiaj pogoda była ładna wię otworzyłem okno i słychać jak gdzieś z lewej stony zaciąga powietrze jakby przy intercoolerze wcześnie tego nie słyszałem jutro skocz na kanał i to sprawdze . staram sie odtworzyc co ten mechanik mógł ruszać przy wymianie uszczelki bo przed ta naprawą palił przy najwiekszych mrozach -15 a teraz -2 i ma proble przy nowych świecach filtrze paliwa i nowiutkiej przepływce dzisiaj temper otoczenia miał 15 na plusie i odpalił bez zająkniecia.
[ Dodano: 2011-03-13, 20:48 ]
no i pojade na kompa dam ci znać czy pokazało jakieś błedy
[ Dodano: 2011-03-13, 20:48 ]
no i pojade na kompa dam ci znać czy pokazało jakieś błedy
vag koniecznie,powinienes to zrobic przed mechanikiem.Nie wiem jak jest to rozwiazane w audi na podstawie passata powiem ci ze od turbo do coolera szła gumowa rura taka w kształcie litery S,sprawdz tą rure dokładnie czy nie ma gdzies pekniecia albo sie nie rozwarstwiła,ale do tego musisz ja zdjąc i naczej nie zobaczysz i sprawdz sobie te waskie rurki podcisnien.Bo to ewidentnie wyglada na nieszczelnośc.U mnie był gwizd w passacie jak ta gruba rura S dała ciała.Poprostu pękła na zgieciu ,ale nie było tego widac,dopiero po zdjeciu i zgieciu jej w druga strone wyszło dziursko.Pozdrawiam i powodzenia.Nie sugeruj sie strona gdzie to podczas jazdy słychac bo stawiam ze to bedzie strona pasazera
sprawiedliwie,nie znaczy po równo
było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG
było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
motosally81,

inna opcja- zrób logi- koledzy z forum na pewno pomogą. ale musisz trochę grzebać
,
jak nie potrafisz (bez urazy- każdy jest dobry w innej dziedzinie)- nie bierz się za to- szkoda życia- MOÂŁOTOW i do pseudomechanika
Nie wiem kim jesteś z zawodu, ale jak chcesz zostać mechanikiem- to do przoduPrzed naprawą wszystko było ok
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Jedź do tego skur....a, niech zrobi to za ciebie- przecież zapłaciłeśczy mechanik zapomniał wtykną jakiś wężyk

inna opcja- zrób logi- koledzy z forum na pewno pomogą. ale musisz trochę grzebać

jak nie potrafisz (bez urazy- każdy jest dobry w innej dziedzinie)- nie bierz się za to- szkoda życia- MOÂŁOTOW i do pseudomechanika

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 mar 2011, 20:21
- Lokalizacja: głogów
patrzyłem dzisiaj niebył podłączony wężyk podciśnieniowy idący od serwa dostał mocy ale nadal wybija turbine na 5 biegu przy 3500 obr kolega mechanik patrzył jak chodzi sztanga jest ok 6 -8 mm . widać ze czeka mnie wyjecie turbiny do czyszczenia . klijent napewno rozłanczał podciśnieniowe przewody więc niejestem pewien czy są dobrze podłaczone czy ktoś posiada schemat wezyków podciśnieniowych
[ Dodano: 2011-03-14, 20:27 ]
spisałem numer błedu ale zostawiłem w pracy jutro wrzuce na forum . dzieki za pomoc
[ Dodano: 2011-03-14, 20:27 ]
spisałem numer błedu ale zostawiłem w pracy jutro wrzuce na forum . dzieki za pomoc
to turbawka 100% kierowniczki zapieczone.Stawiam ze to bedzie to,ale popatrz w te podcisnienia i dla spokojnosci sumieniea ,sprawdz te gruba rure w S co od turbo do coolera idzie.Pozdrówki
sprawiedliwie,nie znaczy po równo
było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG
było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 mar 2011, 20:21
- Lokalizacja: głogów
no niestety te turbinki wymagaja pracy w pełnym zakresie obrotów.Nie to żeby szlec ale czasem warto go na 1,2 i3 przeciągnać zeby to ruszyc.Pozdrówki i powodzenia auszczelki kup w ASO grosze kosztuje i ori
sprawiedliwie,nie znaczy po równo
było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG
było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG