Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Proszę o ocenę mapy gazu 2.4 V6 121kw 99r

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
grzegi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2010, 11:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[ A6 C5] Proszę o ocenę mapy gazu 2.4 V6 121kw 99r

Post autor: grzegi87 » 10 mar 2011, 20:11

Witam. Instalacja ma już rok. Systematycznie co miesiąc jeździłem do gazowników w celu ustawienia. Po każdej zmianie zawsze coś nie było tak,to szarpanie ,to za słaby. Oprócz tego pojawiały się komunikaty na sterowniku benzyny od sond.
Ogólnie gaziarze sugerowali mi ze bym to auto sprzedał i kupił inne w celu zalodzenia niby lepszej instalacji (przed zakładaniem mówili ze to dobrej klasy instalacja i auto będzie śmigać).Po podłączeniu się pod sterownik gazu okazało się że Mapy były strasznie rozjechane i dlatego w ziołem to w swoje ręce i zacząłem majsterkować to na własną odpowiedzialność a z partaczami nie ma co gadać. (Oleśnica koło Kauflandu-radziłbym ten zakład omijać)
motor 2.4 V6 121kw 99r
wtryski magic jet + reduktor magic jet+ dysze bodajże rozwiercone 2.6 albo 2.8.
stag 300

Najpierw zwiększyłem ciśnienie na reduktorze z 1,19 na 1,35 żeby mnożnik był niższy niż 1,6. Następnie to autokalibracja i zmiany w drodze i taka mapa mi wyszła. Czy jest to dobrze, albo czy zmierzam w dobrym kierunku. Przed tym wszystkim wymieniłem węże wtryskiwaczy gdyż były różnej długości.

Obrazek


+ ustawienia.
Obrazek

+odchyłka.

Obrazek


Podłączając się pod sterownik pod benzynę o dziwo zamiast 6 błędów był tylko 1 ale myślę że w trakcie kalibracji w drodze wywaliło. Proszę o jakieś sugestie .
grzegi87

marcin01010
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 06 lut 2011, 15:08
Lokalizacja: śląskie

Post autor: marcin01010 » 10 mar 2011, 20:45

dysze 2,4 a ciśnienie powinno być 1 teraz masz za bogatą mieszanke

[ Dodano: 2011-03-10, 20:47 ]
wtryskiwacze magic musisz ustawić na w korektach na -8 bo one zalewają jak są zimne

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 mar 2011, 21:02

Jaki błąd wywala na vagu?
Ten mnożnik to jakiś kosmiczny, coś mi się wydaje że auto jeździ w trybie awaryjnym i sondy nie działają.
Doprowadź auto do porządku na benzynie.
Tu sobie poczytaj jak sprawdza się sondy i korekty czy są prawidłowe.
a6-c5-24-28-30-42-zbior-wiedzy-na-temat ... t24124.htm

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 10 mar 2011, 21:09

Czy mapa była zbierana w podobnych warunkach?
Według mnie mnożnik za wysoki, przy maksymalnym czasie wtrysku powinien być jak najbliżej 1. chyba będziesz musiał wsadzić mniejsze dysze. Początkowy mnożnik też jakoś dziwnie wygląda
najlepiej sprawdzić na vagu jak zachowują się korekcje, muszą się mieścić w tolerancji tak jak na benzynie

wrocek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 28 lut 2010, 17:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wrocek66 » 10 mar 2011, 21:19

Strony się rozjeżdżają , sprawdź , co masz ustawione w " ustawienia wtrysk, gazowych " , może tam też niepotrzebnie grzebali ( powinno być wszędzie na 0 % ) . I po jaki grzyb odcinają dotryski . W Twoim aucie to niepotrzebne . Jak napisał fassi1 , doprowadź Pb do porządku , a gaz Ci pomożemy ,

marcin01010
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 06 lut 2011, 15:08
Lokalizacja: śląskie

Post autor: marcin01010 » 10 mar 2011, 21:34

wrocek66 -zajmuje się lpg przy tych wtryskach w zime mus korekta

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 10 mar 2011, 22:00

Przy stagu 300 nic nie skoryguje

[ Dodano: 2011-03-10, 22:04 ]
Mnożnik jak wykres USG a mapy sie prawie pokrywają, sondy nie falują.
Przy trybie awaryjnym mapy się zawsze będą pokrywały.
Auto na benzynie nie chodzi jak trzeba.

grzegi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2010, 11:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: grzegi87 » 11 mar 2011, 16:32

Na benzynie można tylko zauważyć jeden problem to jak się odpala go zimnego, tzn ruszam i pomiędzy zmianami biegów obroty spadają blisko do zera (silnik nie gaśnie) i szybko do progu wolnych obrotów wracają obroty. Mija około 10 min i później wszystko ok.
Przepustnica wyczyszczona (bez adaptacji), rozbierając okazało się że pod nią była rurka od odmy pęknięta (połączyłem ją wężem). Dalej ten problem jest.


Załączam zdjęcie, to błędy które zawsze się pojawiały.

Obrazek

Mapę zbierałem na prostej, robiłem to tak jak w instrukcji staga.
Dysze mam, wcześniej już kupiłem,
Dziś będę próbował podejrzeć te sondy i zobaczę jakie są świeże błędy.


Odczyt sond na benzynie:
sondy w pozycji volt skacza od 0,080v do 0.705v (chwilami są dziwne wahnięcia)

Obrazek

tutaj jeszcze jedno tez na benzynie:
Obrazek

graficznie na benzynie:
Obrazek

a tu to samo tylko na gazie:
Obrazek Obrazek Obrazek


+ Błąd:
Obrazek
grzegi87

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 mar 2011, 19:59

Tak jak mówiłem, korekta długa w bloku 032 osiągnęła max wartość czyli +25% i dlatego wywala błąd o za ubogiej mieszance na stronie na której wywala błąd o sondzie.
ÂŻeby upewnić się czy sonda jest walnięta można zamienić je stronami.
Czy te błędy wywala po jeździe na benzynie czy po jeździe na gazie?
Powtarzam jeszcze raz że ten model nie jest taki jak powinien i z autem jest coś nie tak jak powinno na benzynie, najprawdopodobniej ssie gdzieś lewe powietrze, do sprawdzenia odmy i wężyki podciśnienia, jak popękane to wymienić.
Nie męczyć instalacji gazowej jak na benzynie nie jest tak jak powinno bo szkoda czasu i pieniędzy.

wrocek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 28 lut 2010, 17:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wrocek66 » 11 mar 2011, 20:25

Pojeździj kilka dni na Pb i sprawdź czy korekty wrócą do normy ( maks +- 8% na obu stronach ) . Jeśli wrócą to zajmiesz się LPG . Jeśli nie to naprawa Pb .
Marcin01 nie zrozumiałeś o których korektach pisałem .

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 mar 2011, 20:41

Na 100% na benzynie auto nie chodzi jak powinno bo nawet przy korekcie długoterminowej 25% mapa w życiu by się tak nie pokryła.

grzegi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2010, 11:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: grzegi87 » 12 mar 2011, 18:44

Skasowałem błąd, przełączyłem na benzynę. Pochodził tylko na wolnych obrotach i błąd pojawił się ponownie. Faktycznie sonda na 25% i to na benzynie jak by zapamiętał komputer.Nawet w jaździe tak samo było nic się nie zmienilo.
Zrobiłem adaptację przepustnicy, pojeździłem na benzynie, odczyt i wszystko normalnie (tak mi się wydaje z tego co już wiem). Korekty nie były wyższe niż 8% na plusie. sondy wahały się dość ładnie i silnik równo chodził. bez błędu.
W momencie przełączenia na gaz , duże wahnięcie obrotów i korekty raptownie rosły do powyżej 20 % i 15% , przełączenie na benzynę i dalej korekty wysokie. Przejechałem się na benzynie i się nie zmieniły. Dla pewności zrobiłem jeszcze raz adaptację i wszystko oki, na gaz i wracam do tego samego. Wieczorem pokaże fotki.
grzegi87

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 mar 2011, 19:45

Pojeździj kilka dni na benzynie, zrób co najmniej 300km i zostaw instalację gazową w spokoju, nie przełączaj w ogóle na gaz ani na moment. Potem sprawdź bloki 033, 032 i wklej tutaj, sprawdź też czy nie pojawią się jakieś błędy.
Przełączanie na chwilę na benzynę o niczym nie świadczy i niczego nie pokazuje.

grzegi87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 02 lut 2010, 11:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: grzegi87 » 03 kwie 2011, 22:52

Pojeździłem na benzynie i tak to teraz wygląda

Obrazek

Zrobiłem kalibrację i się przejechałem tak by powstały mapki.
Obrazek

Obrazek

gaz tuz po kalibracji

Obrazek


Pojeździłem 2 dni i dalej błąd 17536, ten sam problem
grzegi87

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 04 kwie 2011, 00:57

No to masz odpowiedź na swój problem.
Na benzynie korekty wróciły do normy a na gazie rozjeżdżają się do max wartości 25%.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga