Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie

Silniki benzynowe
Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 22 lut 2011, 21:15

fassi1 pisze:Dwie sondy lambda nie służą do obsługiwania żadnych dwóch map.
Pierwsza sonda przed katalizatorem kontroluje skład mieszanki a druga za katalizatorem kontroluje tylko sprawność katalizatora, nie ingeruje w skład mieszanki.
Ale w ACK są dwie sondy lambda - jedna przed katalizatorem, druga przed katalizatorem...
fassi1 pisze:Co do źle ustawionej instalacji LPG to dziwne, że nie wywalało checka
Bo Checka nie ma...
fassi1 pisze:jakie wcześniej były korekty długie?
Mówisz o koretkach sond lambda? Nawet nie wiem, bo odłączyłem akumulator i jeździłem na Pb przed strojeniem LPG.
fassi1 pisze:Na jakich wtryskiwaczach jeździsz?
Magic Jet
fassi1 pisze:Porób foty wszystkich ustawień z Zenita i wklej do tematu.
Jeśli będzie Cię satysfakcjonować plik z ustawieniami, to mogę go wysłać. Nie chce mi się na tym mrozie sterczeć z laptopem, którego na dodatek będę musiał odpiąć ze stacji.
W jaki sposób Zenit przekłamuje czasy wtrysku?
Myślałem, że Ty to wiesz ;)
Natomiast przekłamywanie objawiało się tym, że niezależnie od ustawień modelu, czasy na wolnych obrotach dla benzyny wynosiły ok 3,4 ms. A wcale tak nie jest :)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 22 lut 2011, 21:52

Czyli z tego co piszesz to masz na każdy Bank po 2 sondy zaraz za kolektorem wylotowym, przed katalizatorem.
Możesz wysłać plik z ustawieniami ale to wszystkiego nie pokaże, plik oscyloskopu i korekty w expercie.
Ja wiem jakie babole wali Zenit.
Wszystkie czasy jakie pokazuje są zawyżone, prawdziwe na jałowym przy rozgrzanym silniku z min. obciążeniem to 3.06ms. Faktem jest że jeśli chcesz się męczyć ustawiać po Zenicie to nie martw się że pokazuje coś innego niż VAG, po prostu w Zenicie jak i na gazie tak i benzynie czasy benzyny mają być równe cokolwiek tam pokazuje.
Faktem też jest, że w przypadku tego silnika po mapie ustawi tylko do czasów 12ms, powyżej mapa nie daje żadnego odzwierciedlenia a max czas wtrysku benzyny to trochę ponad 16ms.

Awatar użytkownika
NiKoś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 03 sty 2009, 00:31
Lokalizacja: piła / wałcz

Post autor: NiKoś » 03 mar 2011, 00:28

Camel- pisze:Jest to jedna z wielu przyczyn złego odpalania na zimnym silniku, ale warto to spawdzić [zatkać zawór] bo to nic nie kosztuje.
Camel-, witaj kolego :) mam do Ciebie pytanie natury technicznej. Mianowicie walczę z "porannym" (bezinwazyjnym - w zależności od ilości benzyny w baku) odpalaniem mojej A8 i zdecydowałem się zatkać zawór par paliwa. Ponieważ moje zdolności manualne są (można powiedzieć) ograniczone ;) wykonałem to w poniższy sposób i chciałem się upewnić czy tak może to zostać:

zaślepiłem (przed zaworem) przewód idący od baku paliwa do owego zaworu, a następnie zaślepiłem przewód (za zaworem) idący do kolektora ssącego

obrazowo:
bak paliwa ---->zaślepienie zawór par paliwa zaślepienie<-----kolektor ssący

Sorki za rozległy post i dzięki za odp.

Pzdr

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 03 mar 2011, 05:37

Jest OK, chociaż dla testu wystarczyłoby zaślepienie od strony silnika/przepustnicy.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
NiKoś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 03 sty 2009, 00:31
Lokalizacja: piła / wałcz

Post autor: NiKoś » 03 mar 2011, 11:58

krisker, dzięki kolego, musiałem się upewnić czy tak będzie dobrze.

Pzdr

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 09 mar 2011, 10:40

Najprościej zaślepić oba wężyki ;)
Miałbyć filmik, ale jak szedłęm auto odpalić, to akumulator padł (było -18°C) <uoee> Oczywiśćie po naładowaniu odpalił prawie od strzała :)

fishmanr11, próbowałeś u siebie go zaślepić?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 09 mar 2011, 15:30

Próbowałem go zaślepiać ale nic to nie dało przez tydzień jeździłem z zaślepionym. U mnie powodem były niestety puszczające przez noc wtryskiwacze ale nie gazu a benzyny. Wymieniłem i po problemie. Odkręciłem wtryskiwacze i zobaczyłem że w środku dolotu pływa benzyna. Po nocy stare wtryskiwacze puszczały paliwo rano ciężko było odpalić bo go zalewało. Pisałem chyba o tym od razu po wymianie. Ale wiele jest przypadków że to właśnie ten zaworek puszcza o którym teraz mówicie ten od pochłaniacza.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

arczi1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 30 paź 2010, 09:12
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: arczi1987 » 25 kwie 2011, 16:50

U mnie też występują problemy z paleniem ale zauważyłem z takich objawów ze przykładowo chwile zakręce tylko i nie chce palić, odrazu przekrece drugi raz i pali od razu... co moze być przyczyną może coś podpowiecie, ktoś może miał taki objaw

[ Dodano: 2011-04-27, 09:10 ]
reasumując z tego tematu wywnioskowałem ze przyczynami mogą być:
- zawór N80 zawór pochłaniacza oparów paliwa
- rurka od zaworu wyciągania oparów z baku
- lewe powietrze dostające się do kolektora ssącego poprzez ciągle otwarty elektrozawór odsysający opary z zbiornika paliwa

tylko jak by mi ktoś napisał w którym miejscu te elementy się znajdują, jak je sprawdzić ewentualnie. z góry dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Slawek 100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2011, 18:27
Lokalizacja: Zakopane/ Sosnowiec

Post autor: Slawek 100 » 01 maja 2011, 12:56

Panowie tak kiedyś czytałem ten wątek z ciekawości, a teraz sam mam problem.
Generalizując to samo co w przypadku arczi1987.

Wiele kwestii poruszyliście w temacie słabego zapłonu rano ale mam troszeczkę inne objawy.

Jak samochód postoi to trzeba chwilę pokręcić. Jak odpali szybko wyłączam i za 2 razem pali na dotyk. Na obroty wkręca się od razu po odpaleniu.
Wniosek jaki mi się nasuwa to cofające się paliwo. Według tego co pisaliście wcześniej pompa włącza się dopiero z rozrusznikiem więc trzeba odczekać chwilkę aż dojdzie paliwo. Po pierwszym zapłonie problem już nie występuje.

Czy przyczyną mogą być przewody o których pisaliście? pompa paliwa?

Druga sprawa to czy odłączenie aku na 2-3h resetuje ECU? bo w końcu się nie dowiedziałem
Było -->A4 1.8 ADR [B5] :)
Było -->A6 1.9 TDI AFN [C5] :)
Było -->Audi 100 2.3E NF [C3] :(
Jest -->Audi A6 2.4 AGA [C5] :)

Obrazek

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 03 maja 2011, 18:32

Koledzy.. Nie chcę zakładać nowego tematu więc podepnę się tutaj.
Od kilku dni auto ciężko paliło rano - 2-3s rozrusznikiem i dopiero zaskoczyło. Po odpaleniu dość opornie wchodził na obroty na benzynie jak był zimny (jakby brakowało mu paliwa)
Dzisiaj rano auto nie odpaliło... Odpaliło po kilku godzinach i silnik wszedł na obroty 300-500. Przy dodaniu gazu gaśnie.. Co zauważyłem to bardzo słabo słychać pompę paliwa?! Jutro sprawdzę czy żyje.. Obstawiam padniętą pompę paliwa... ale co jeszcze można sprawdzić?? VAG nie znalazł żadnych błędów. Na gazie po zagrzaniu silnika obrotami 500 :D lata i śmiga jak malina :) Aha - od dłuższego czasu jak auto pochodzi to słychać syczenie z korka paliwa.. ale to pewnie przez odssysanie par paliwa :)

czarek1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2010, 18:50
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Post autor: czarek1986 » 03 maja 2011, 19:55

Kolego sprawdź czujnik temperatury silnika. U mnie był taki objaw że w zime jak był zimny o nie chciał zapalić jak zapalił to dusił się i kichał jak dodałem gazu zdychał problem u nie było jak był ciepły. Teraz w lato dosłownie tydzień temu nagle całkowiecie przestał palić wyczytałem z forum że może to być czujnik temperatury na ecu znajduje sie on z tyłu silnika niedaleko przepustnicy drugi jest w wężu do chlodnicy ale on odpowiada za załącznie sie wentylatora. U mnie po wyminie tego czujnika silnik nagle odpalił za pierwszym razem. Tylko nie kupuj zamiennika tylko org luxemburg. Na forum jest napisane że można to sprawdzić vagiem ten czujnik ja sprawdzałem i niby był dobry zaryzykowałem i to był strzał w dziesiątkę. Kosztuje on 75zł wiec warto zaryzykować pozatym mechanik powiedział że jest on odpowiedzialny za dawkę rozruchową i dlatego nie mógł zapalić. Ja bym zaczął od tego Powodzenia

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 03 maja 2011, 20:12

Czujnik sprawdzę jutro bo dzisiaj niezbyt sprzyjająca aura do grzebania przy aucie :)

Z tego co wiem, to jest to czujnik podwójny, 4 pinowy. Jedna para pinów do ECU - skład mieszanki, druga para do zegarów - wskaźnik temperatury. U mnie na zegarach trzyma ładnie 90* więc może padła tamta para od ECU.

Na zimnym silniku ma mieć opór ok 3.5-4 kOhm a na ciepłym ok 400 ohm

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 04 maja 2011, 15:05

Polecam sprawdzenie mapy gazowej ale VAGiem jeśli zawór N80 został sprawdzony. Dławienie silnika spowodowane jest błędną mapą.

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 04 maja 2011, 21:15

Okazało się że pompa jest OK, tylko filtr był strasznie zapchany! Wymieniłem filtr.. i.. teraz zalewa mi świece... Pompa ładnie pompuje jak odłączyłem od listwy wtryskowej, ciśnienie jest, wydajność również, więc powinno być ok.. ale.. po 2 sekundach kręcenia rozrusznikiem ani jeden zapłon nie wskoczy, a świece aż kapią..

Sprawdziłem - iskra jest bardzo mocna!, czujnik temp ma rezystancję 4.9 kOhm i 2.5 kOhm na zimnym silniku.

Co moze to być??!

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 04 maja 2011, 22:26

djmatys, LPG? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga