[ A6 C5] naped Quattro
na pewno Kolego obciążysz łożyska w kołach, ale to zależy głównie od grubości dystansów, im grubsze tym bardziej będą obciążoneRobtoy pisze:Czy jest na forum jeszcze ktos kto posiada jakas wiedze badz doswiadczenie i moglby podzielic sie tym z nami?
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
sadze ze to bedzie mialo negatywny wplyw...chyba ze te wartosci nie beda przekraczaly setek mm....sadze ze moze audi w swojej historii prowadzilo badania nad wlasnie takim zagadnieniem....moze to spowoduje powstanie mocy krazacej...ciezko powiedziec..ew moze jakis wiekszych naprezen w torsenie...atak/talerz..mech roznicowy
AHK 4,2 V8.....next rs6 plus...dream car Audi Sport Quattro
Nie wydaję mi się aby to miało jakiś znaczący wpływ ... po wstawieniu dystansów nie zwiększasz oporu toczenia ... (na przedniej i tylnej osi jest taki sam ) ewentualne naprężenia mogą powstac przy ostrym skręcie ale przy małej prędkości więc nic się nie stanie poza tym jak dasz mu w pędzel na śliskiej nawierzchni i jedna strona np złapie lodu a druga asfaltu to powstają wielkie naprężenia i nic się nie dzieje Quattro to bardzo wytrzymały napęd :D
pozdrawiam
pozdrawiam
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Bez urazy, ale poprzednie posty to jakaś gadka-szmatka i jakieś spekulowane efekty Panowie.
W momencie gdy przykręcamy 5 śrubami felgę do piasty to wówczas wszystko staje się jakby 1 elementem, najwieksze naprężenia mogą mieć wpływ na śruby -ale skoro te są przykręcone na "fest" (taki kuj-pom żargon :D ) to tworzy się z tego wszystkiego jedna bryła -opisując obrazowo. Jestem na 99% pewien, że nie powinno tam być wewnętrznych naprężeń, jeżeli wszsytko jest odpowiednio spasowane. To dotyczy samego montażu felgi do piasty.
W przypadku napędu: jeżeli mamy 2 komplety felg o szer. 7", ale z różnymi ET: 47 na lato i 35 na zimę -jaki to może mieć negatywny wpływ na łożyska, dyffer, czy układ napędowy?? -żaden! A mimo tego koła albo będą bardziej schowane, albo bliżej krawędzi błotnika.
W momencie gdy przykręcamy 5 śrubami felgę do piasty to wówczas wszystko staje się jakby 1 elementem, najwieksze naprężenia mogą mieć wpływ na śruby -ale skoro te są przykręcone na "fest" (taki kuj-pom żargon :D ) to tworzy się z tego wszystkiego jedna bryła -opisując obrazowo. Jestem na 99% pewien, że nie powinno tam być wewnętrznych naprężeń, jeżeli wszsytko jest odpowiednio spasowane. To dotyczy samego montażu felgi do piasty.
W przypadku napędu: jeżeli mamy 2 komplety felg o szer. 7", ale z różnymi ET: 47 na lato i 35 na zimę -jaki to może mieć negatywny wpływ na łożyska, dyffer, czy układ napędowy?? -żaden! A mimo tego koła albo będą bardziej schowane, albo bliżej krawędzi błotnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Koledzy, pozwolę się wtrącić . Z przodu mam dystanse 10 z tyłu 20 , założone przez firmę tuningową w Austrii, Do tego założyli KW gwint w 2006 roku, mam na to ich certyfikat.
Jeżdżę i odpukać , Kiedyś nawet zdjąłem dystanse aby zobaczyć jak jest bez i po tygodniu powróciłem do nich bo to różnica jak dzień do nocy. Polecam.
Jeżdżę i odpukać , Kiedyś nawet zdjąłem dystanse aby zobaczyć jak jest bez i po tygodniu powróciłem do nich bo to różnica jak dzień do nocy. Polecam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
o temat zaczyna sie rozwijac!
Super
Dzieki temu napewno do czegos dojdziemy
martinshadow, moglbys oprocz fotek podac info na temat tego na czym polega ta roznica?
M0NEER, heh niema za co Twoja prosba do martinshadow, o zapodanie fotek uwazam jak najbardziej zwiazana z tematem bo dzieki temu bedziemy mieli mozliwosc zobaczyc jaki efekt mozna uzyskac tym sposobem(oczywiscie jezeli martinshadow, bedzie tak dobry i udostepni takie foty).
Tak wiec z Twojej strony niema ..OT..(sam bym poprosil martinshadow,o to ale byles szybszy heh.
pozdrowionka
Super
Dzieki temu napewno do czegos dojdziemy
martinshadow, moglbys oprocz fotek podac info na temat tego na czym polega ta roznica?
M0NEER, heh niema za co Twoja prosba do martinshadow, o zapodanie fotek uwazam jak najbardziej zwiazana z tematem bo dzieki temu bedziemy mieli mozliwosc zobaczyc jaki efekt mozna uzyskac tym sposobem(oczywiscie jezeli martinshadow, bedzie tak dobry i udostepni takie foty).
Tak wiec z Twojej strony niema ..OT..(sam bym poprosil martinshadow,o to ale byles szybszy heh.
pozdrowionka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Witam, Jeśli chodzi o różnicę to jest dla mnie ogromna, rocznie na 2 samochody i moto robię średnio ok. 60 tyś km. i jak to się mówi czuję pojazd nie tylko na kierownicy ale i w fotelu,
A6 z dystansami ma bardziej czułą kierownicę - inaczej się prowadzi, oraz zmienia ( zwiększa) się elastyczność zawieszenia,
dodaję na Waszą prośbę foto ale jak wyglądała 2 lata temu , zaś obecnie (nie mam aktualnych ) ale należy sobie wyobrazić to ,że na gwincie -na zimę jest podniesiona tak iż między nadkolem a kołem można włożyć 4 palce , i w tym temacie zaś dla własności jezdnych nie czuję większych różnic - zakręty pokonuje się zupełnie tak samo i z tymi samymi prędkościami. Gdy samochód jest opuszczony to strasznie trzęsie i oczywiste wciąż muszę uważać aby nie rozwalić miski od skrzyni, czyli na Polskie drogi lipa , zaś na podniesionym jest rewelka. Dziwię się tym, którzy opuszczają samochód na glebę aby się lepiej trzymał - hm nie wiem ? zaś na pewno walory wizualne nie neguję są - ale to też kwestia gustu.
Zaś jeśli chodzi o drążenie tematu o wpływie dystansów na skrzynie to zastanawiam się czy mają one znaczenie na prędkość wału wg mnie nie , zaś różne wielkości zewnętrzne kół przód- tył już by miały, ale i tutaj myślę ,że istnieje jakaś tolerancja , gdyż gumy różnie się ścierają u mnie zawsze jest różnica 1-2 mm
A jeśli chodzi o efekt żaby to chyba A6 słabo go oddaje gdyż jest długie i duże , golf albo mini itp, bardziej to oddają.
A6 z dystansami ma bardziej czułą kierownicę - inaczej się prowadzi, oraz zmienia ( zwiększa) się elastyczność zawieszenia,
dodaję na Waszą prośbę foto ale jak wyglądała 2 lata temu , zaś obecnie (nie mam aktualnych ) ale należy sobie wyobrazić to ,że na gwincie -na zimę jest podniesiona tak iż między nadkolem a kołem można włożyć 4 palce , i w tym temacie zaś dla własności jezdnych nie czuję większych różnic - zakręty pokonuje się zupełnie tak samo i z tymi samymi prędkościami. Gdy samochód jest opuszczony to strasznie trzęsie i oczywiste wciąż muszę uważać aby nie rozwalić miski od skrzyni, czyli na Polskie drogi lipa , zaś na podniesionym jest rewelka. Dziwię się tym, którzy opuszczają samochód na glebę aby się lepiej trzymał - hm nie wiem ? zaś na pewno walory wizualne nie neguję są - ale to też kwestia gustu.
Zaś jeśli chodzi o drążenie tematu o wpływie dystansów na skrzynie to zastanawiam się czy mają one znaczenie na prędkość wału wg mnie nie , zaś różne wielkości zewnętrzne kół przód- tył już by miały, ale i tutaj myślę ,że istnieje jakaś tolerancja , gdyż gumy różnie się ścierają u mnie zawsze jest różnica 1-2 mm
A jeśli chodzi o efekt żaby to chyba A6 słabo go oddaje gdyż jest długie i duże , golf albo mini itp, bardziej to oddają.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
martinshadow, fjuu fjuu szerookooo! Tylne opony nie ocierają o błotnik?
btw: które Ci się szybciej ścierają przód czy tył?
Zgadzam się w 100% i próbowałem to jakoś opisać w poprzednich swoich postach...martinshadow pisze:Zaś jeśli chodzi o drążenie tematu o wpływie dystansów na skrzynie to zastanawiam się czy mają one znaczenie na prędkość wału wg mnie nie , zaś różne wielkości zewnętrzne kół przód- tył już by miały, ale i tutaj myślę ,że istnieje jakaś tolerancja , gdyż gumy różnie się ścierają u mnie zawsze jest różnica 1-2 mm
btw: które Ci się szybciej ścierają przód czy tył?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
witam
Ten efekt ,,zaby,,to byl podany jako forma majace pomoc zobrazowac o co chodzi ,oczywiscie ze taki efek najlepiej wyglada w hatchbacka
Dzieki za foto
wizualnie efekt kosmos,ale ja jednak bym niemogl jezdzic tak nisko teraz mam ori sport zawias i juz taki zawias juz jest dlamnie wystarczajacym kompromisem pomiedzy komfortem a trakcja.
Czyli chyba bede zakladal dystanse na wiosne
Ten efekt ,,zaby,,to byl podany jako forma majace pomoc zobrazowac o co chodzi ,oczywiscie ze taki efek najlepiej wyglada w hatchbacka
Dzieki za foto
wizualnie efekt kosmos,ale ja jednak bym niemogl jezdzic tak nisko teraz mam ori sport zawias i juz taki zawias juz jest dlamnie wystarczajacym kompromisem pomiedzy komfortem a trakcja.
Czyli chyba bede zakladal dystanse na wiosne
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga