Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] naped Quattro

Układ napędowy i skrzynie biegów
Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 25 lut 2011, 00:04

Czy jest na forum jeszcze ktos kto posiada jakas wiedze badz doswiadczenie i moglby podzielic sie tym z nami?

Awatar użytkownika
ZiBi1100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 cze 2009, 13:46
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ZiBi1100 » 27 lut 2011, 18:46

Robtoy pisze:Czy jest na forum jeszcze ktos kto posiada jakas wiedze badz doswiadczenie i moglby podzielic sie tym z nami?
na pewno Kolego obciążysz łożyska w kołach, ale to zależy głównie od grubości dystansów, im grubsze tym bardziej będą obciążone :]
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 27 lut 2011, 20:43

ZiBi1100, zapewne masz racje ze dystansy obciaza lozyska i napewno uklad zawieszenia,ale tu rozchodzi sie glownie o naped quattro a dokladniej o to czy roznica pomiedzy rozstawem kol osi przedniej (miejszy) i tylniej (wiekszy) ma negatywny wplyw na niego

Awatar użytkownika
s6+
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 213
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:57
Lokalizacja: KRAKÓW/WIEN

Post autor: s6+ » 02 mar 2011, 20:42

tak......
AHK 4,2 V8.....next rs6 plus...dream car Audi Sport Quattro

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 02 mar 2011, 20:44

no to zes sie rozpisal s6+,
heh ok

Awatar użytkownika
s6+
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 213
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:57
Lokalizacja: KRAKÓW/WIEN

Post autor: s6+ » 02 mar 2011, 20:47

sadze ze to bedzie mialo negatywny wplyw...chyba ze te wartosci nie beda przekraczaly setek mm....sadze ze moze audi w swojej historii prowadzilo badania nad wlasnie takim zagadnieniem....moze to spowoduje powstanie mocy krazacej...ciezko powiedziec..ew moze jakis wiekszych naprezen w torsenie...atak/talerz..mech roznicowy
AHK 4,2 V8.....next rs6 plus...dream car Audi Sport Quattro

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 02 mar 2011, 21:28

heh dzieki za fatyge
pozdrowil

spawn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: spawn » 02 mar 2011, 21:54

Nie wydaję mi się aby to miało jakiś znaczący wpływ ... po wstawieniu dystansów nie zwiększasz oporu toczenia ... (na przedniej i tylnej osi jest taki sam ) ewentualne naprężenia mogą powstac przy ostrym skręcie ale przy małej prędkości więc nic się nie stanie :) poza tym jak dasz mu w pędzel na śliskiej nawierzchni i jedna strona np złapie lodu a druga asfaltu to powstają wielkie naprężenia i nic się nie dzieje :) Quattro to bardzo wytrzymały napęd :D
pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 02 mar 2011, 22:08

Bez urazy, ale poprzednie posty to jakaś gadka-szmatka i jakieś spekulowane efekty Panowie.
W momencie gdy przykręcamy 5 śrubami felgę do piasty to wówczas wszystko staje się jakby 1 elementem, najwieksze naprężenia mogą mieć wpływ na śruby :) -ale skoro te są przykręcone na "fest" (taki kuj-pom żargon :D ) to tworzy się z tego wszystkiego jedna bryła -opisując obrazowo. Jestem na 99% pewien, że nie powinno tam być wewnętrznych naprężeń, jeżeli wszsytko jest odpowiednio spasowane. To dotyczy samego montażu felgi do piasty.

W przypadku napędu: jeżeli mamy 2 komplety felg o szer. 7", ale z różnymi ET: 47 na lato i 35 na zimę -jaki to może mieć negatywny wpływ na łożyska, dyffer, czy układ napędowy?? -żaden! A mimo tego koła albo będą bardziej schowane, albo bliżej krawędzi błotnika.

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 02 mar 2011, 22:48

Koledzy, pozwolę się wtrącić . Z przodu mam dystanse 10 z tyłu 20 , założone przez firmę tuningową w Austrii, Do tego założyli KW gwint w 2006 roku, mam na to ich certyfikat.
Jeżdżę i odpukać , Kiedyś nawet zdjąłem dystanse aby zobaczyć jak jest bez i po tygodniu powróciłem do nich bo to różnica jak dzień do nocy. Polecam.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 02 mar 2011, 22:54

Sorry za OT
martinshadow, mógłbyś zapodać jakieś fotki autka? :)

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 03 mar 2011, 00:39

o temat zaczyna sie rozwijac!
Super
Dzieki temu napewno do czegos dojdziemy

martinshadow, moglbys oprocz fotek podac info na temat tego na czym polega ta roznica?

M0NEER, heh niema za co Twoja prosba do martinshadow, o zapodanie fotek uwazam jak najbardziej zwiazana z tematem bo dzieki temu bedziemy mieli mozliwosc zobaczyc jaki efekt mozna uzyskac tym sposobem(oczywiscie jezeli martinshadow, bedzie tak dobry i udostepni takie foty).
Tak wiec z Twojej strony niema ..OT..(sam bym poprosil martinshadow,o to ale byles szybszy heh.
pozdrowionka

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 04 mar 2011, 12:32

Witam, Jeśli chodzi o różnicę to jest dla mnie ogromna, rocznie na 2 samochody i moto robię średnio ok. 60 tyś km. i jak to się mówi czuję pojazd nie tylko na kierownicy ale i w fotelu,
A6 z dystansami ma bardziej czułą kierownicę - inaczej się prowadzi, oraz zmienia ( zwiększa) się elastyczność zawieszenia,
dodaję na Waszą prośbę foto ale jak wyglądała 2 lata temu , zaś obecnie (nie mam aktualnych ) ale należy sobie wyobrazić to ,że na gwincie -na zimę jest podniesiona tak iż między nadkolem a kołem można włożyć 4 palce :) , i w tym temacie zaś dla własności jezdnych nie czuję większych różnic - zakręty pokonuje się zupełnie tak samo i z tymi samymi prędkościami. Gdy samochód jest opuszczony to strasznie trzęsie i oczywiste wciąż muszę uważać aby nie rozwalić miski od skrzyni, czyli na Polskie drogi lipa , zaś na podniesionym jest rewelka. Dziwię się tym, którzy opuszczają samochód na glebę aby się lepiej trzymał - hm nie wiem ? zaś na pewno walory wizualne nie neguję są - ale to też kwestia gustu. :]
Zaś jeśli chodzi o drążenie tematu o wpływie dystansów na skrzynie to zastanawiam się czy mają one znaczenie na prędkość wału wg mnie nie , zaś różne wielkości zewnętrzne kół przód- tył już by miały, ale i tutaj myślę ,że istnieje jakaś tolerancja , gdyż gumy różnie się ścierają u mnie zawsze jest różnica 1-2 mm :| Obrazek
A jeśli chodzi o efekt żaby to chyba A6 słabo go oddaje gdyż jest długie i duże , golf albo mini itp, bardziej to oddają.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 05 mar 2011, 12:59

martinshadow, fjuu fjuu szerookooo! Tylne opony nie ocierają o błotnik?
martinshadow pisze:Zaś jeśli chodzi o drążenie tematu o wpływie dystansów na skrzynie to zastanawiam się czy mają one znaczenie na prędkość wału wg mnie nie , zaś różne wielkości zewnętrzne kół przód- tył już by miały, ale i tutaj myślę ,że istnieje jakaś tolerancja , gdyż gumy różnie się ścierają u mnie zawsze jest różnica 1-2 mm
Zgadzam się w 100% i próbowałem to jakoś opisać w poprzednich swoich postach...

btw: które Ci się szybciej ścierają przód czy tył?

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 05 mar 2011, 21:37

witam
Ten efekt ,,zaby,,to byl podany jako forma majace pomoc zobrazowac o co chodzi ,oczywiscie ze taki efek najlepiej wyglada w hatchbacka <okok>
Dzieki za foto
wizualnie efekt kosmos,ale ja jednak bym niemogl jezdzic tak nisko teraz mam ori sport zawias i juz taki zawias juz jest dlamnie wystarczajacym kompromisem pomiedzy komfortem a trakcja.

Czyli chyba bede zakladal dystanse na wiosne <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga